Мета уроку (формувати компетентності): предметні: продовжити роботу над творчим доробком І. Котляревського, визначити головні особливості першого драматичного твору нової української літератури, його ідейно-тематичну спрямованість, композицію, конфлікт; ключові: навички аналізу дійових осіб п'єси; комунікативні: розвивати вміння висловлювати власні міркування щодо основного конфлікту твору; інформаційні: навички узагальнення та систематизації інформації; загальнокультурні: осмислювати важливість таких моральних чеснот, як чесність, вірність, почуття гумору.
Історія написання «Наталки Полтавки»1818 р. – І. П. Котляревського призначено директором Полтавського театру; 1819 р. – уперше інсценізовано п'єсу «Наталка Полтавка», уважають роком народження українського професійного театру;1838 р. – уперше надрукована в «Украинском сборнике», підготовленому І. Сризневським. І. Карпенко-Карий 33 роки грав роль возного. М. Заньковецька – виконавиця ролі Наталки. М. Щепкін – перший виконавець ролі виборного Макогоненка
Жанр твору. За жанром «Наталка Полтавка» - соціально-побутова драма, глибоко національна характерами й естетичною формою, перший твір нової української драматургії, у якому поєдналися ознаки сентименталізму та просвітницького реалізму.Іван Котляревський так визначив жанр: «Опера малоросійська у двох діях», що передбачає багато музики та пісень.
Літературна вікторина. Упізнай героя за його словами«…Золото – не дівка! …красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна» (виборний)«… пив, гуляв, а розвіявши добро, залишив дочку й жінку без куска хліба» (старий Терпило)«… погрожує притягти до відповідальності дівчину, яка відмовилась одружитися з ним» (возний Тетерваковський)
«… пропонує останні гроші засватаній за багатія дівчині, щоб нелюб не докоряв їй своїм багатством» (Петро)«… один живу на світі, як билинка на полі! Сирота – без роду, без племені, без талану і без приюту,… що робить, і сам не знаю» (Микола)«… Ви пан, а я сирота; ви багатий, а я бідна… я вам не під пару…» (Наталка)