Мета: перевірити сформованість навичок додавання й віднімання у межах 10, 100 без переходу через десяток, уміння додавати і віднімати двоцифрові числа порозрядно чи частинами; удосконалювати вміння розв'язувати математичні ребуси та задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати товариськість. Обладнання: картки для роботи, ілюстративний та роздавальний матеріал, конструктор LEGO. Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок. Форма проведення: математичний КВК. Освітні галузі: математична.
ВСТУПНА ЧАСТИНА— Сьогодні у нас незвичайний урок — урок-КВК. Сьогодні в нас цікава гра,Змагатиметься наша дітвора. В умінні міркувати, а не хитрувати. Уважним бути, не зіватиІ правильно відповідати. Згадайте все, що ви учили,І в бій з суперником вступайте. У чесній грі перемагайте.— Бажаю учасникам творчої наснаги, упевненості у своїх силах, віри в перемогу. Успіх вирішує не доля, а міцні знання.— Прошу капітанів підійти до мене, аби визначити, яка команда виступатиме першою. (Жеребкування.)
ОСНОВНА ЧАСТИНА1-й етап. Привітання команд— У нашому КВК беруть участь три команди. Команда «Кмітливі»Команда «Знайки»Щоб усе прекрасно знати,Будем добре міркувати,Додавати, відніматиІ свій розум розвивати!Щоб усе прекрасно знати. Будем добре міркувати,Додавати, відніматиІ свій розум розвивати.
Гра «Ти — мені, я — тобі»Кожна команда по черзі ставить запитання команді-соперниці. Наступне і попереднє число до числа 66. Наступне і попереднє число до числа 39. Наступне і попереднє число до числа 43. Наступне і попереднє число до числа 79. Наступне і попереднє число до числа 54. Наступне і попереднє число до числа 60.
Конкурс капітанів— З паличок для лічби складіть фігури, назви яких ви почуєте у віршах. Я — маленька Зірочка,Я на небі сяю,Я яскраву сукню маю,Кожну ніч її вдягаю.Є у мене Місяць-друг,Бачить він усе навкруг. Навіть Сонце уночіЙому видно з висоти. Глянь на небо в нічний час,Ти побачиш зразу нас.
Завдання 4 с. 22.— Прочитайте задачу. Що нам відомо? (Що квиток коштує 55 грн.)— Чи вистачить нам одного числа, аби відповісти на запитання задачі? (Ні.) Розгляньмо малюнок і порахуймо, скільки коштів у кожної дитини. Отже, у хлопчика — 20 + 10 + 5 = 35 грн. Скільки йому бракує грошей на квиток?— Рахуємо кошти дівчинки — 20 + 20 = 40 грн. Скільки їй бракує грошей на квиток?
6-й етап. Конкурс творчо-конструкторський1. Гра «Казковий будинок»— А зараз — найважче, але дуже цікаве завдання. Потрібно із зав'язаними очима малювати те, що я називатиму. Отже, готові? Тоді слухайте і виконуйте!— Намалюйте квадратний будиночок. У ньому є прямокутні двері, а також — прямокутна труба, з якої клубочиться дим. У будинку є два круглі вікна. Біля нього є паркан, а біля паркану росте квітка. Від будинку протоптано стежку.
Конструювання будинка з конструктора LEGO — Побудуйте будинок із цеглинок LEGO за зразком.7-й етап. Конкурс «Загадковий»Діти загадують іншій команді загадки, у яких зустрічаються числа. Ця щаслива цифра дуже. Але трохи вона тужить:— Буква «Зе» на мене схожа— Переплутати нас можуть! (Три.)• Шістку вмить переверни. Вниз хвостом і розкажи,Нову цифру як назвати?Можеш зразу відгадати? (Дев'ять.)• Два кільця без кінця,Усередині — без цвяха. Якщо я перегорнусь,То ніяк я не змінюсь. (Вісім.)• Ця цифра рівнаІ до стовпчика подібна. Всі рахунки, всі таблички. Починають з... (одинички).• Дуже схожа на косу. Та косить вона не може. Хто її не хоче вчити,Хай іде траву косити. (Сім.)• Її уважненько пишіть. М'яким знаком не назвіть. Бо образиться іщеІ до літер утече. (Шість.)