Метод "Шість капелюхів" на уроці історії України (7 клас)

Про матеріал
Метод «Шість капелюхів» на уроці історії України (7 кл.) Метод «Шести капелюхів» — це один з найдієвіших прийомів з організації мислення, розроблений англійським письменником, психологом і фахівцем в області творчого мислення Едвардом де Боно. Він допомагає розвивати гнучкість розуму, креативність, приймати правильні рішення. Метою використання методу «Шість капелюхів» на уроках історії є структурування матеріалу, підвищення розумової діяльності, як особистої, так і колективної, засвоєння учнями нових знань та навичок, перевірка та корекція опорних знань учнів. Інтерактивний урок на основі методу «Шість капелюхів» Мета уроку: засвоєння та корекція учнями опорних знань та навичок, здобутих впродовж вивчення теми «Київська держава наприкінці Х – першій половині ХІІ ст.»; Удосконалювати вміння учнів роботи в групах, пошуку історичних фактів, селекції історичних фактів за певними групами та критеріями, аргументації власної точки зору; Закріпити знання учнів про виникнення, розвиток та причини занепаду Київської держави, основних політичних діячів Київської держави Х - першої половини ХІІ ст.
Перегляд файлу

Метод «Шість  капелюхів»  на уроці історії України (7 кл.)

Метод «Шести капелюхів» — це один з найдієвіших прийомів з організації мислення, розроблений англійським письменником, психологом і фахівцем в області творчого мислення Едвардом де Боно. Він допомагає розвивати гнучкість розуму, креативність, приймати правильні рішення.

Метою використання методу «Шість капелюхів» на уроках історії  є структурування матеріалу, підвищення розумової діяльності, як особистої, так і колективної, засвоєння учнями нових знань та навичок, перевірка та корекція опорних знань учнів.

Інтерактивний урок на основі методу «Шість капелюхів»

Мета уроку: засвоєння та корекція учнями опорних знань та навичок, здобутих впродовж вивчення теми «Київська держава наприкінці Х – першій половині ХІІ ст.»;

Удосконалювати вміння учнів роботи в групах, пошуку історичних фактів, селекції історичних фактів за певними групами та критеріями, аргументації власної точки зору;

Закріпити знання учнів про виникнення, розвиток та причини занепаду Київської держави, основних політичних діячів Київської держави Х - першої половини ХІІ ст.;

Розвиваюча мета уроку:

  •      Розвивати логічне мислення учнів через такі операції як аналіз, порівняння, систематизація;
  •      Підвищувати стилістичну культуру мовлення;
  •      Розвивати зв’яне усне і писемне мовлення, критичне мислення і творчу уяву;
  •      Розвивати вміння і навички правильного відбору історичних фактів і спів ставляти їх до певної категорії;

Виховна мета:

  •      Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість, любов до рідної держави та своєї історії, мови та свого народу.
  •      Виховувати в учнів самостійність, мислення та кмітливість, вміння аргументувати і доводити власну позицію;
  •      Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, художня культура, Українська література;

Тип уроку: Інтерактивний урок

Обладнання: схеми (шість капелюшків), текстові завдання, ілюстративний матеріал; кольорові олівці;

Хід уроку

  1. Організаційна частина уроку
  •      Привітання
  •      Перевірка присутності учнів
  •      Підготовка до уроку
  1. Актуалізація опорних знань учнів
  •      Нагадування учням теми попереднього уроку
  1. Оголошення теми уроку та представлення методу «Шість капелюшків» учням:
  •      Учитель ділить клас на 4 рівні групи; кожна група повинна сісти поряд;
  •      Кожна група повинна обрати свого капітана команди, після чого жеребкуванням капітани обирають завдання для своєї команди у вчителя;
  •      Кожна команда має завдання: описати на 6 капелюхах діяльність однієї з запропонованих видатних осіб часів Київської держави: Княгиня Ольга, Володимир Великий, Ярослав Мудрий, Володимир Мономах;
  •      Учитель роздає заготовки для кожної команди ( роздруковані шаблони 6 капелюхів), на яких діти будуть виконувати завдання;
  •      На 6 капелюхах потрібно вказати:
  1.              Ким є особа, роки її правління;
  2.              Походження особи та її родинні зв’язки;
  3.              Позитивні аспекти діяльності видатного правителя Київської держави;
  4.              Негативні сторони, або за що можна засудити запропоновану історичну персону;
  5.              Титули і прізвиська особи;
  6.              Висновок про  видатну постать і історії;
  1. Виконання завдання
  •      Як тільки капітани отримали завдання, команди можуть починати працювати в своїх командах;
  •      Під час виконання завдання діти можуть користуватися підручниками, зошитами, мережею Internet;
  •      Час виконання завдання – 20 хвилин;
  1. Представлення кожної команди
  •      Після виконання завдання, кожна команда має по 2-3 хвилин та представлення своїх «Шести капелюхів» ;
  1. Підбиття підсумків уроку
  •      Учитель робить висновок уроку, називаючи , чого вдалося учням навчити та яких цілей вдалося досягти, впродовж інтерактивного уроку;
  1. Інструктаж домашнього завдання: кожен учень має обрати видатну постать історії України (на вибір учня) та описати діяльність особи за допомогою методу «Шести капелюхів».

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
2 березня 2020
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку