19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Метод"Використання методу асоціативних символів при проведенні фізкультхвилинки в учнів молодшого шкільного віку."

Про матеріал

Використання методу асоціативних символів при проведенні фізкультхвилинки в учнів молодшого шкільного віку.

доцільності проведення фізкультурної хвилинки методом асоціативних символів та можливості використання мовленнєвих зразків для комунікації.

Перегляд файлу

 

О.І Секунда

Учитель англійської мови ЗОШ І-ІІІ ступеня с. Колона Іваничівського району Волинської області                                        

      Використання методу асоціативних символів при проведенні фізкультхвилинки в учнів молодшого шкільного віку.

     доцільності проведення фізкультурної хвилинки методом асоціативних символів та можливості використання мовленнєвих зразків для комунікації.

             Ключові слова: метод асоціативних символів, фізкультхвилинка, уявлення.

   Sekunda O.I. Using Method of Associated symbols to lead physical exercises.

    In the article the question of use Method of Associated symbols as effective way  to lead physical exercises at elementary school.

             Key words: Method of Associated symbols, physical exercises, imaginations.

 

  Кажуть, що «добрий початок – то вже половина справи». Вивчення іноземної мови в початкових класах повинно закласти хороше підгрунття для подальшої ефективної мотивації навчальної діяльності.

        Мовленнєва діяльність розглядається, як одна з багатьох видів людської діяльності і визначається як активний, цілеспрямований процес прийому і видачі мовленнєвого повідомлення у взаємодії між собою.

        Однак слід пам’ятати, що метою вивчення іноземної мови є не сама мовленнєва діяльність, а спілкування мовою, що вивчається.

 Говорячи про метод асоціативних символів, хоча він і новий, багато педагогів застосовують його в своїй практиці дуже давно.

       Метод асоціативних символів (МАС)- це мова уявлень та асоціацій з певним предметом, дією, чи системою дій. Він включає велику кількість рухливих елементів, які налаштовують на ігрову співпрацю. Багаторічний досвід праці  з дітьми молодшого шкільного віку показує те, що потрібно більше часу відводити на «розвантажувальні моменти», які в свою чергу повинні  розвивати дітей і фізично і розумово.

      Незважаючи на велику кількість наочності, учні все менше концентрують увагу на ній. Використання комп’ютера  пригнічує фізичну активність, знижує зір. Проведення фізкультхвилинки викликає в учнів позитивні емоції, а це як відомо, сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Коли лексичний матеріал підкріплюється ще й моторикою рук чи інших частин тіла, все це стає захоплюючою діяльністю. Від бажання педагога цікаво та змістовно провести ФХ відповідно до теми уроку, очевидні результати не забаряться.

      В той час, коли обсяг навчального матеріалу все збільшується і не завжди є можливість принести іграшки ,предмети, малюнки, допоможе МАС. Дітям це легко зробити, коли працювати з уявними предметами, тобто з образами, показ яких супроводжується мімікою, жестами чи рухами. Ці елементи жестової мови ефективно засвоюються, коли ми проводимо фізкультхвилинку. Наприклад: уявляємо, що плаваємо в басейні, активно розводячи руки в сторони (swim) та додаючи зображення квадрату (pool), двома пальчиками показуємо кроки (walk),розминаємо пальці, кисті рук, імітуємо біг, працюючи руками та ногами, виконуємо різноманітні дії та накази. Проводячи фізкультхвилинку методом асоціативних символів, ми повинні дотримуватися певної послідовності:

1)домовляємось з дітьми, як ми будемо зображати той чи інший рух;

2)повторюємо та перевіряємо чи запам’ятали ці образи діти;

3)озвучуємо та демонструємо ці образи. 

Демонстрація того чи іншого образу, дії буде залежати від творчості та фантазії педагога. Метою проведення ФХ- підвищити чи утримати розумову працездатність. А застосовуючи МАС ще й навчити дітей іноземній мові. Проводити ФХ потрібно на кожному уроці та різними формами, особливо в початкових класах. Як короткотривалі фізичні вправи, вони призначені для профілактики втоми, викликаної інтенсивним інтелектуальним навантаженням. Застосування ФХ на уроці англійської мови несе комунікативний зміст. Використання асоціативних символів при проведенні фізкультхвилинки сприяє створенню умов, максимально наближених до життєвих ситуацій, робить можливим мимовільне запам’ятовування  мовного матеріалу, наближає процес вивчення іноземної мови до невимушеного сприйняття.

 Цікаві, змістовні уроки, проведені у достатньому темпі, дотримання всіх етапів та видів діяльності, проведення фізкультурних хвилинок із застосуванням методу асоціативних символів створюють умови успішного засвоєння іноземної мови. Людина запам’ятовує до 90% того, що робить і говорить одночасно.

Отже, використання МАС при проведенні фізкультхвилинки зроблять процес вивчення англійської мови цікавою, веселою, ефективною, захоплюючою пригодою для молодшого школяра і для учнів середніх класів.

    Література

  • Гунько С.В., Метод асоціативних символів – сучасний метод вивчення іноземної мови на початковому етапі// Науковий Вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. – 2010. --. №8. – с 319 – 329.
  • Редько В.Г. Лінгводидактичні засади навчання іноземної мови учнів початкової школи – К.: Генеза, 2007. – 136 с.
  • Змановский Ю.Ф., Воспитание детей здоровыми/Ю.Ф. Змановский. -- М.: Медицина, 1989. – 75 с.
  • Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе / Р.В. Овчарова. – М.:ТЦ Сфера. 1996. – 234 с.

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням англійської мови) 1 клас (Карпюк О. Д., Ростоцька М.Є.)
Додано
25 березня 2018
Переглядів
629
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку