Асоціативний кущ Мета методичного прийому − навчити учнів на основі асоціативних зв’язків зрозуміти суть поняття (процесу) та осягнути, що від чого залежить, і як пов’язане між собою. Етапи уроку для застосування методичного прийому 1. Етап актуалізації знань та мотивації навчальної діяльності учнів.2. Етап сприймання й осмислення навчального матеріалу в процесі практичної діяльності. 3. Етап консолідації знань, умінь і навичок.
Алгоритм методичного прийому Крок 1. Посередині аркуша запишіть ключове поняття. Крок 2. Продумайте, які асоціації виникають, коли чуєте це поняття. Крок 3. Запишіть усі слова, які «спадають» на думку, не оцінюючи і не перефразовуючи їх. Прямими лініями позначте зв’язки між словами. Крок 4. Нові слова також можуть викликати асоціації – записуйте й їх, одразу позначайте зв’язок між тими словами, з якими виникли асоціації. Крок 5. Продовжуйте роботу доти, поки не закінчаться ідеї. Результат роботи − структура, яка графічно відображає асоціативне міркування, визначає інформаційне поле теми.