Методична розробка (8 клас) - лабораторна робота: «Дослідження електричного кола з послідовним з'єднанням провідників»

Про матеріал
Методична розробка (8 клас) - лабораторна робота: «Дослідження електричного кола з послідовним з'єднанням провідників» Лабораторна робота виконується з використанням виготовленого обладнання: «Стенд для проведення лабораторних робіт- вимірювання постійного струму при послідовному, паралельному та змішаному з'єднанню опорів» Лабораторна робота зводиться до підключення досліджуваної ланки до стенду; подавши напругу згідно замовлених варіантів: 3 В; 4,5 В; 6 В. В положенні перемикача SA1 – «V» вимірюється напруга подана на ланку з певним опором при підключеній ланці до джерела живлення, а в положенні перемикача SA1 – «А»; мікроамперметр вмикається послідовно з досліджуваною ланкою і вимірюється струм, що протікає через ланку. Для стенду використано мікроамперметр на 200 мкА типу М4206. Напруга подана на ланку при проходженні струму через опір ланки вимірюється вольтметром на 10 В (використано мікроамперметр на 200 мкА) – показники мікроамперметра необхідно ділити на 20. Так для прикладу, якщо мікроамперметр, в режимі вимірювання напруги, показує 120; то це означає, що вимірювана напруга становить 6 В. Струм вимірюється в положенні перемикача SA1 – «А», безпосередньо по шкалі приладу. Учні по відомим формулах обчислюють загальний опір ланки і по закону Ома вираховують струм, що протікає через ланку, і порівнюють з даними вимірювання. Схема стенду приведена на рис. 1.
Перегляд файлу

Методична розробка (8 клас) - лабораторна робота: «Дослідження електричного кола з послідовним з'єднанням провідників»

    Лабораторна робота виконується з використанням виготовленого обладнання: «Стенд для проведення лабораторних робіт- вимірювання постійного струму при послідовному, паралельному та змішаному з'єднанню опорів»

   Лабораторна робота зводиться до підключення досліджуваної ланки до стенду; подавши напругу згідно замовлених варіантів: 3 В; 4,5 В; 6 В. В положенні перемикача SA1 – «V»  вимірюється напруга подана на ланку з певним опором при підключеній ланці до джерела живлення, а в положенні перемикача SA1 – «А»; мікроамперметр вмикається послідовно з досліджуваною ланкою і вимірюється струм, що протікає через ланку. Для стенду використано мікроамперметр на 200 мкА типу М4206. Напруга подана на ланку при проходженні струму через опір ланки вимірюється вольтметром на 10 В (використано мікроамперметр на 200 мкА) – показники мікроамперметра необхідно ділити на 20. Так для прикладу, якщо мікроамперметр, в режимі вимірювання напруги, показує 120; то це означає, що вимірювана напруга становить 6 В.   Струм вимірюється в положенні перемикача SA1 – «А», безпосередньо по шкалі приладу. Учні по відомим формулах обчислюють загальний опір ланки і по закону Ома вираховують струм, що протікає через ланку, і порівнюють з даними вимірювання. Схема стенду приведена на рис. 1.

image 

Спрощена схема досліду приведена на рис. 2

imageз’єднаних формула

Ома

 

 Хід роботи:

1.  Ознайомитись з правилами техніки безпеки при роботі з           електросхемами

2.  Виміряти вольтметром напругу від джерела живлення,  згідно заданого 

    варіанту, тобто ±3 В, ±4,5 В, ±6 В. з підключеним навантаженням, тобто       ланкою I- , чи II- варіанту) і записати отримане значення напруги –      перемикач SA1 в положенні «V». 

3.  Переключити перемикач SA1 в положення «А», виміряти амперметром 

    струм від джерела живлення,   згідно заданого варіанту, тобто ±3 В,          ±4,5 В, ±6 В. з підключеним навантаженням, тобто  ланкою I- , чи II-          варіанту і  записати отримане   значення струму.

4.  Зробити розрахунок загального опору з’єднаних послідовно резисторів,    

    згідно заданого варіанту, записати в таблицю 1, записати формулу для    

        розрахунку.

5.  Зробити розрахунок струму через ланку опорів, використовуючи          формулу (3).

6.  Зробити порівняння виміряного струму через ланку і розрахованого і          пояснити розбіжність даних.

7.  Накреслити схему рис. 2 і рис. 3 (заданий варіант)

 

Література:

1. Автор: Бабин Дмитро Святославович, Інтернет,

https://radioelectronics-ur5ydn.jimdofree.com/8-клас-лабораторніроботи-з-фізики/    

 

Автор: Бабин Дмитро Святославович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
До підручника
Фізика 8 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
До уроку
§ 31. Послідовне з’єднання провідників
Додано
18 січня 2023
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку