1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Методична розробка для початкової школи. Конспект бінарного інтегрованого уроку природознавства та трудового навчання для 1 класу на тему:«Гостини у королеви Природи. Р

Про матеріал

Ідея інтеграції знань є надзвичайно популярною в освіті. Її освоєння, як показує практика зарубіжних країн та науки вітчизняної педагогіки, дає можливість формувати в учнів якісно нові знання, що характеризується вищим рівнем систематичності. Таким чином інтегрування є якісно відмінним способом структурування, презентації та засвоєння програмового змісту, що уможливлює системний виклад знань у нових органічних взаємозв'язках.

Особливо актуальним є справи інтегрування різнопредметних знань у початковій ланці освіти, оскільки для молодших школярів властиве нерозчленоване сприйняття об'єктів навчання світу.

Проблеми змісту навчання зазначається в положеннях Державного стандарту початкової загальної освіти, а також оновленням навчальних програм для початкової школи. У методичних рекомендаціях МОН України(Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016.№1/9-437) значне місце відведено питанням інтеграції змісту навчання в педагогічній теорії і практиці, освітлено зміст базових питань.

Формування в учнів цілісної картини світу сприятимуть інтегровані уроки (коли у межах одного уроку вивчається матеріал різних предметів), а також бінарні інтегровані уроки (коли у межах двох уроків поспіль опрацьовується матеріал двох і більше навчальних предметів).

Основною ефективності таких уроків є чітке визначення мети і відповідне їх планування для забезпечення різнобічного розгляду учнями певного об'єкта, поняття, явища з використанням засобів різних навчальних предметів.Структура таких занять може бути різною, залежно від специфіки матеріалу, що інтегрується.

В цілому інтегроване навчання, як один з активних шляхів підвищення ефективності шкільного навчання, залишається актуальною проблемою педагогіки. Вона потребує спеціальних експериментальних досліджень, у яких мають взяти участь і дидакти, і психологи, і методисти.

Перед кожним з нас відкриваються два шляхи: жити минулими досягненнями, не помічаючи кардинальні зміни у світі та суспільстві, або прагнути до змін і проводити їх, застосовуючи новітні освітні технології. Влучно було підмічено І. Підласим: "Можна бездумно тужити за втраченими ідеалами, скаржитись на падіння духовності та вихованості, втрату людяності й моральності, загалом на життя і зовсім незвичну школу, але хід подій вже не повернути. Погрожувати поїздові, що стрімко віддаляється від перону, дозволено лише дітям".

Перегляд файлу

 

 

 Радсадівський заклад ЗЗСО

Радсадівської сільської ради

Миколаївського району Миколаївської області

 

 

 

Методична розробка

для початкової школи

Конспект бінарного інтегрованого уроку природознавства та трудового навчання

для 1 класу

на тему:«Гостини у королеви Природи. Рослини»

 

 

 

 

 

 

 

 

автор:

Березанська

Катерина Володимирівна

вчитель початкових класів

 

Вступна частина

Ідея інтеграції знань є надзвичайно популярною в освіті. Її освоєння, як показує практика зарубіжних країн та науки вітчизняної педагогіки, дає можливість формувати в учнів якісно нові знання, що характеризується  вищим рівнем систематичності. Таким чином інтегрування є якісно відмінним способом структурування, презентації та засвоєння програмового змісту, що уможливлює системний виклад знань у нових органічних взаємозв’язках.

Особливо актуальним є справи інтегрування різнопредметних знань у початковій ланці освіти, оскільки для молодших школярів властиве нерозчленоване сприйняття об’єктів навчання світу.

Проблеми змісту навчання зазначається в положеннях Державного стандарту початкової загальної освіти, а також оновленням навчальних програм для початкової школи. У методичних рекомендаціях МОН України(Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016.№1/9-437) значне місце відведено питанням інтеграції змісту навчання в педагогічній теорії і практиці, освітлено зміст базових питань.

Формування в учнів цілісної картини світу сприятимуть інтегровані уроки (коли у межах одного уроку вивчається матеріал різних предметів), а також бінарні інтегровані уроки (коли у межах двох уроків поспіль опрацьовується матеріал двох і більше навчальних предметів).

Основною ефективності таких уроків є чітке визначення мети і відповідне їх планування для забезпечення різнобічного розгляду учнями певного об’єкта, поняття, явища з використанням засобів різних навчальних  предметів.Структура таких занять може бути різною, залежно від специфіки матеріалу, що інтегрується.

В цілому інтегроване навчання, як один з активних шляхів підвищення ефективності шкільного навчання, залишається актуальною проблемою педагогіки. Вона потребує спеціальних експериментальних досліджень, у яких мають взяти участь і дидакти, і психологи, і методисти.

Перед кожним з нас відкриваються два шляхи: жити минулими досягненнями, не помічаючи кардинальні зміни у світі та суспільстві, або прагнути до змін і проводити їх, застосовуючи новітні освітні технології.  Влучно було підмічено І. Підласим: "Можна бездумно тужити за втраченими ідеалами, скаржитись на падіння духовності та вихованості, втрату людяності й моральності, загалом на життя і зовсім незвичну школу, але хід подій вже не повернути. Погрожувати поїздові, що стрімко віддаляється від перону, дозволено лише дітям".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема(природознавство): Рослини. Різноманітність рослин. Значення рослин для людини. Охорона рослин.

Тема(трудове навчання): Комбіновані роботи. Саморобні дидактичні ігри «Сад і город».

Мета: Розширити і уточнити знання учнів про розмаїття рослин, середовище їх зростання; вміння групувати за вказаною ознакою.

Вчити розпізнавати і наводити приклади рослин найближчого оточення; спостерігати за ними, встановлювати найпростіші зв’язки між неживою природою та рослинами.

Навчити послідовності виготовлення дидактичної гри «Сад і город».

Розкрити цінності рослин для людини(естетичну, практичну,  оздоровлювальну).

Формувати інформаційно-комунікативну, соціальну компетентності.

Розвивати спостережливість, увагу, пам'ять.

 Виховувати взаємоповагу у спільній діяльності, бажання доглядати за рослинами, оберігати їх, піклуватися про природу.

Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь і навичок.

Форма проведення: бінарний.

Методи навчання: словесний, пошуковий, ігровий, наочний, практичний.

Об’єкт праці: гра «Сад і город».

Обладнання: мультимедійна презентація;індивідуальні картки з завданнями; сигнальні фішки та фішки з зображенням квітів; малюнок «королева Природа»(відображено план уроку); фото рослин; картонне полотно для гри «Сад і город»;  підручник «Природознавство» для загальноосвіт. навч. закл.: 1-й кл./Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак.-К.: Генеза, 2012.- 112с..

Матеріали та інструменти: цупкий папір, шаблони, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, олівці, фарби.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Будемо працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти- просто молодці.

Вчитель природознавства: Доброго дня, діти, гості нашого уроку. Сьогодні у нас незвичайний урок- урок, який поєднує в собі два предмета: природознавство та трудове навчання.

 Проводитимуть його два вчителя (представлення вчителів).

Створення позитивно-сприятливого мікроклімату.

Вчитель природознавства: Подивіться на мене, посміхніться, привітайте один одного посмішками.

II.Фенологічні спостереження.

Вчитель природознавства: Почнемо з хвилинки спостережень. Подивіться у віконечко і підкресліть в картках все те, що відповідає сьогоднішньому дню.

Робота в парах. Обговорення.

Хмарно     Холодно     Тепло      Похмуро     Ясно

Вітер         Іній             Дощ        Сніг            Град

III.Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

  1. Тестова перевірка. Гра «Так чи ні?».

Робота з індивідуальними картками.

  1. Береза,каштан, сосна- це трав’янисті рослини (-).
  2. Рослина складається лише з стебла (-).
  3. Кактус, бегонія, алое, фіалка є кімнатними рослинами (+).
  4. Рослина відноситься до царства живої природи (+).
  5. Охороняти природу – дбати про життя на нашій планеті (+).

Самоперевірка. Обговорення( діти сигналізують фішками «+» або «-»).

IV.Мотивація навчальної діяльності.

Поетична хвилинка.

Краса природи- справжнє диво.

Все неповторне і живе.

Де не поглянь, скрізь так красиво:

По небу сонечко пливе,

Навколо височіють гори.

Між горами дзюрчить вода.

А ліс зелений, наче море,

І всюди казка ожива!

Вчитель природознавства:Для того, щоб дізнатися тему нашого сьогоднішнього уроку нам потрібно розшифрувати цей запис:

И-7, Л-4, И-5, Р-1, Н-6, О-2, С-3.

Діти розшифровують слово записане на дошці «РОСЛИНИ».

V.Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель природознавства:

-Молодці, відгадали! Отже тема нашого уроку «Рослини».

-Сьогодні королева Природа запрошує нас у гостини, де ми розширимо свої знання про різноманіття рослин на Землі, розкриємо цінність рослин для людини та їх вшанування в казковому світі Природи.

Гра «Мікрофон»

-Щоб ви хотіли дізнатися нового на уроці про рослини?

Вчитель природознавства: У вас виникло багато запитання. Якщо ви будете уважними, кмітливими, старанними, то знайдете на них відповіді.

План  уроку (зображений у вигляді малюнків):

  1. Робота в парах.
  2. Відпочинок.
  3. Практична робота.
  4. Бесіда .
  5. Підсумок уроку.

VI.Узагальнення і систематизація набутих знань.

Вчитель природознавства: Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, в які групи ми об’єднуватимемо рослини.

Загадки

Ніхто їх не лякає, а вони все тремтять.(Дерева)

Килим зелений землю вкриває,

Що це за килим, хто відгадає?(Трава)

 

Влітку диво це знайду

В полі, в лісі і в саду.

Ці рослини кольорові

Запашні, такі чудові.(Квіти)

 

Нижчий я за дерево,

Вищий, ніж трава.

Іноді колючий,

Хоч не кропива.(Кущ)

Вчитель природознавства:

-Отже : На які три групи можна поділити рослини?( «Дерева», «Кущі», «Трав’янисті рослини»).

  1. Робота в парах. Групування рослин. Метод «ПРЕС».

-Зараз ви будете працювати в парах. Кожна пара отримає фотокартку з зображенням рослини. Вам потрібно визначити, до якої групи належать ця рослина і прикріпити її на відповідне місце на дошці. Відповідь обґрунтуйте.

На дошці КЛІШЕ:

Я вважаю, що…це….

Тому що…

 

 

 

 

ВІДПОЧИНОК

Вчитель природознавства:

Любі діти,ви знаєте:щоб гарно навчатись і бути успішним,обов’язково треба відпочивати. От і ми з вами зараз проведемо хвилинку відпочинку. Ми дуже втомилися і присіли на килим відпочити.(Діти сідають у коло). Наші ніжки розслаблені і відпочивають,ручки теж відпочивають. Від втоми ми заплющуємо очі і слухаємо тишу. Аж ось… через вікно до нашої кімнати потрапив сонячний зайчик,і він не один - з ним дуже багато його братиків – таких самих смішних сонячних зайчиків. Вони легенько торкнулись наших вушок, чола, щічок, носиків, очей. (Діти супроводжують ці слова легенькими прогладжуваннями). А потім сонячні зайчики торкнулись наших ніг і теж зігріли їх. Пробігли зайчики по наших спинах, і плечі злегка піднялися та опустились. Але повіяв свіжий вітерець, і сонячні зайчики заспішили в дорогу. Ми піднімемо їх легенько на руки та подмухаємо – нехай летять до сонечка.

Вчитель природознавства:Давайте згадаємо, які рослини ростуть у природі самі по собі, а які – вирощують люди.

  1. Робота з підручником (с. 49).
  2. Практична діяльність учнів.

3.1. Підготовка робочих місць учнів.

3.2. Повідомлення теми і мети практичної діяльності.

Вчитель трудового навчання:Зараз королева Природа поведе нас у цікаву мандрівку, ця мандрівка буде у сад та на город.

  • Що росте на городі? (овочі).
  • А що росте у саду? (фрукти).
  • Які ви знаєте овочі, фрукти?
  • Давайте разом навчимося виготовляти гру «Сад і город», після чого зможемо погратися.
  • Чи готові ви стати юними городниками і садівниками? Тоді до роботи!

(Поділ дітей на бригади за допомогою фішок з зображення двох видів квіточок).

 

Ми маленькі майстернята

Щоб вправно працювати,

Дружні пальчики умілі,

Гей, беріться всі за діло!

Гімнастика для рук.

КВАСИМО КАПУСТУ

Руками імітуємо відповідні рухи:

- Ми капусту шаткували!

(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.

- Солі в неї ми поклали!

(двічі) – пальці зібрані «щіпкою», «солимо капусту».

- Ми капусту м’яли, дерли!

(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.

- Смачну моркву туди терли!

(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.

  1.        Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.
  2.        Правила техніки безпеки та гігієни праці.
  3.        Самостійна робота учнів.

Технологія виготовлення виробу.

Одні учні з цупкого паперу вирізають і розфарбовують фігурки фруктів, овочів, які мають зберігатися в кишеньці на зворотному боці основи. Інші аплікацією створюють сад і город на основі – альбомному аркуші паперу. Щоб фігурки фруктів можна було закріпити на зображуваних деревах, доцільно їх крону наклеювати з трьох частин, в результаті утворяться кишеньки. Кишеньки, які зображуватимуть грядки городу, бажано виготовляти неглибокими, щоб видно було й нижню частину овочів.

  1. Колективна гра «Сад і город».

Правила гри. Змагатися можна попарно і групами. Діти по черзі розміщують фрукти та овочі на деревах та грядках городу. Перемагають ті учні, котрі правильно розмістять усі фігурки фруктів та овочів на деревах і грядках городу.

  1. Бесіда « Стань природі другом!» ( мультимедійна презентація).

VII.Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Вчитель природознавства:Ось і закінчилась наш незвичайний урок. Королева Природа має надію, що він вам дуже сподобався.

-Чи цікаво вам було на уроці?

-Що нового ви дізналися?

- Чи вважаєте ви рослини чарівними? В чому їх чарівність?

-Дякуємо вам за співпрацю.

 

Живої природи світ таємничий

Ми на уроці сьогодні відкрили.

Навчились красу не руйнувати,

А примножувати, люби

ти, оберігати!

 

 

Список використаних джерел

  1. Бех І. Інтеграція як освітня перспектива // Початкова школа. – 2002. – № 5. – С. 5 – 6.
  2.  Гончаренко С.У. Зміст освіти і її гуманітаризації // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи / За ред. І.Я Зязюна. – К., 2000. – С. 68-76.
  3. Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс] : Режим доступу : http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%
  4. Іванчук М. Інтегрований урок як специфічна форма організації навчання // Початкова школа. – 2004. –  № 5. – С.10-13.
  5. Ільченко В.Р. Інтеграція змісту освіти та сучасні проблеми загальноосвітньої школи. // Імідж сучасного педагога. – 2002. – № 2(21). – С. 14-17.
  6. Лист МОН України від 17.08.2016 1/9-437 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах» [Електронний ресурс]:Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/6119
  7. Навчальні програми для початкової школи [Електронний ресурс] : Режим доступу : http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html
  8. Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи [Електронний ресурс]: Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-2-08-%D1%96.pdf
  9. Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової освіти/ О.Я. Савченко.-К.:СПД  «Цудзинович Т.І.» -2007. -204с.

 

docx
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку