Методична розробка інноваційного уроку
з предмета «Фізична культура» за програмою НУШ
по темі: «Регбі-5 Петанк Рухливі ігри»
Форми, методи та способи навчання дітей під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану.
Розробив:
Вчитель фізичної культури
Чернігівської гімназії №11
Іванов Роман Львович
Чернігів 2024
Анотація
Методична розробка написана на основі проведеного уроку з предмету
«Фізична культура» по темі: «Регбі-5 Петанк Рухливі ігри».
Наведена методична розробка детально описує хід нестандартного уроку фізичної культури, проведеного для учнів 7-х класів Чернігівського колегіуму №11 в умовах дистанційного навчання під час воєнного стану.
Урок адаптовано до онлайн-формату та спрямований на підтримання фізичної активності учнів, розвиток їхніх рухових навичок та формування здорового способу життя.
Прагнучи забезпечити безперервність освітнього процесу та підтримати фізичне і психологічне здоров'я учнів, розробив комплекс вправ, ігор та естафет, які можна виконувати в домашніх умовах.
Використання відеоматеріалів та онлайн-платформ дозволяє зробити заняття цікавими та ефективними, а також забезпечує можливість отримання зворотного зв'язку від учнів. що дозволяє учневі самостійно виконувати вправи під наглядом вчителя. Особлива увага приділяється контролю за пульсом та дотриманню техніки безпеки.
Методична розробка демонструє, як за допомогою сучасних технологій можна організувати повноцінний урок фізичної культури, навіть в умовах обмежень. Містить чітку структуру уроку та детальний опис кожного етапу уроку, включаючи підготовчу, основну та заключну частини. Домашнє завдання спрямоване на закріплення набутих знань та умінь, а також на розвиток самостійності учнів. Вона може бути корисною для вчителів фізичної культури при плануванні онлайн-занять в умовах обмежень.
Дистанційне навчання, яке стало невід’ємною частиною освітнього процесу в умовах воєнного стану, поставило перед педагогами нові виклики. Зокрема, організація занять з фізичної культури в онлайн-форматі вимагає креативних підходів та адаптації традиційних методів навчання до нових умов. Здавалося б, як можна ефективно займатися руховою активністю, не виходячи з дому? Проте, сучасні технології та креативність вчителів дозволяють знаходити правильне рішення.
Незважаючи на виклики, дистанційне навчання з фізичної культури має значний потенціал. Завдяки правильно підібраним формам, методам та способам навчання можна забезпечити ефективну фізичну підготовку учнів навіть в умовах воєнного стану. Головне – це креативність, індивідуальний підхід та постійна взаємодія між вчителем і учнями
Зміна підходів до навчання: фізична культура – нові виклики та можливості.
Зміна підходів до навчання фізичної культури – це актуальне питання, яке турбує багатьох педагогів, батьків та учнів. Сучасний світ вимагає від нас постійного розвитку та адаптації, і освіта, зокрема фізична, не є винятком.
Чому змінюються підходи до фізичної культури:
Які зміни відбуваються:
Які виклики існують:
Як подолати ці виклики:
План - конспект уроку №14 з предмету фізична культура
для учнів 7-х класів Чернігівської гімназії №11
(викладається на платформі Google Classroom з використанням фото-відеоматеріалів власних розробок для детального пояснення учням умов завдання)
Вчитель: Іванов Роман Львович
Місце проведення: спортивний зал №1
Дата проведення: 27.09.2024 р.
Час проведення: 13-10 - 13-55
Тема: Регбі-5 Петанк Спортивні ігри
Інвентар: конспект уроку, свисток, м'ячі для регбі, набір для петанку, секундомір,
журнал для обліку відвідування та оцінювання.
Форма проведення: очно-дистанційна
Програма: Модельна навчальна програма «Фізична культура 5-9кл» для закладів середньої освіти(автори: Баженков Є.В., Бідний М.В., Ребрина А.А., Данільченко В.О., Коломоєць Г.А, Дутчак М.В.), наказ МОН від 22.08.2024 №1185.
Мета: продемонструвати форми, методи та способи навчання дітей під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану
Задачі: 1)розвиток фізичних якостей(сила, спритність, витривалість- вправа «Бурпі»);
2) закріпити практичні вміння та навички з теми Регбі-5(вправи та естафети);
3) вдосконалити технічні та тактичні елементи гри в петанк(двостороння гра);
4)розвиток фізичних якостей(спритність, витривалість) за допомогою рухливої гри;
5) виховувати стійкий інтерес та залучати учнів до занять фізичною культурою та спортом;
6) пропаганда серед учнівської молоді важливості здорового способу життя.
1. Підготовча частина (12- 15 хв.).
1) Перевірка присутніх. 2) Ознайомлення із задачами уроку. 3)Нагадати про правила поведінки ТЕХНІКУ БЕЗПЕКИ. 4) Перевірка пульса -пульсометрія.(Порахувати пульс за 10с та помножити на 6).
Дотримуватися виконання правил ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ.(Інструктаж проходили на початку навчального року, інструкція з теми "Спортивні ігри" № 77).
Пригадати, які фізичні вправи ми з Вами виконували на уроках під час розминки.
1)Ходьба( на носках, на п"ятках, в напівприсіді, в повному присіді), біг
(звичаний - 1 хв.), бігові вправи( з високим підійманням стегна, із закиданням гомілки назад, приставними кроками правим та лівим боком по черзі, прискорення з положення низького старту).
2)Виконати розминку , яка запропанована у відеороліку (див. відео 1), заміряти пульс (ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕОІНСТРУКЦІЮ, №2 ) - (1) перед виконанням розминки, 2) одразу після розминки та 3) через 1,2 хвилини відпочинку ).
2. Основна частина(20- 25 хв.)
№1. Практична вправа "Бурпі" в домашніх умовах (т/б) - 3 підходи по 20 с з інтервалом 20 с між підходами ( переглянути відеоролік, виконати самостійно). Пульсометрія. Дотримуватися техніки безпеки. Вказати показники пульсу ПЕРЕД вправою, після 1,2,3 хвилини відпочинку (повинно бути 4 - ЧОТИРИ результати )та відправити на перевірку вчителю.
№2. Регбі -5. Вправи та естафети.( Використовувати будь- які джерела інформації, запропанований відеоролік – переглянути самостійно), т/б.
1) Передача м"яча по колу( поточно, двома руками).
2) Естафета з м"ячами.
№3. Петанк.( Відеоролік - переглянути самостійно), т/б.
Навчальна двостороння гра( поділити на дві команди, нагадати правила гри, використовувати набір для петанка).
№4. Рухлива гра "Заморозки"(розвивати спритність, витривалість, т/б.)
3. Заключна частина(5-7 хв.)
1) Відновлювальні вправи(ходьба по колу).
2) Підведення підсумків уроку, самооцінювання.
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ.(Для учнів, що не змогли приєднатися до уроку онлайн)
Домашнє завдання: 1. НАПИСАТИ --мені, які вправи та естафети застосовуються для навчання у Регбі-5 --- використовувати запропанований ВІДЕОРОЛІК!!!
Дистанційне навчання. Правила поводження під час дистанційного навчання. Відеоролік.
2. Виконати вправу "Бурпі" в домашніх умовах - 3 підходи по 20 р з інтервалом 20 с між підходами ( переглянути відеоролік, виконати самостійно). Пульсометрія. Дотримуватися техніки безпеки. Вказати показники пульсу ПЕРЕД вправою, після 1,2,3 хвилини відпочинку( повинно бути 4 - ЧОТИРИ результати )та відправити мені. ВИКОНАННЮ ВПРАВИ ОБОВ"ЯЗКОВО ПЕРЕДБАЧЕНО ВИКОНАННЯ ЗАПРОПОНОВАНОЇ РОЗМИНКИ. Завдання виконуємо в повному обсязі наступним чином:
1. Теоретичне завдання: НАПИСАТИ --мені, які вправи та естафети застосовуються для навчання у Регбі-5 - використовувати запропанований ВІДЕОРОЛІК!!!
2. Після ОБОВ"ЯЗКОВОГО виконання розминки - відпочинок ОБОВ"ЯЗКОВО 3-4 хвилини, потім заміряємо пульс в спокої - ПОКАЗНИК №1- виконуємо практичну вправу -"Бурпі " , виміряти пульс, як сказано в інструкції та відіслати мені 4 ПОКАЗНИКИ ПУЛЬСУ!!!
Для підтвердження дійсності виконання практичної вправи ОБОВ"ЯЗКОВО опишіть, ЯК САМЕ Ви її виконували( СВОЇМИ СЛОВАМИ). Фото- або відеодокази-- ДОПУСКАЮТЬСЯ, але НЕ ОБОВ"ЯЗКОВІ !!НЕВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ ---- ЗНИЖЕННЯ ОЦІНКИ !!!!
БАЖАЮ ВСІМ МІЦНОГО ЗДОРОВ"Я ТА УСПІХІВ У НАВЧАННІ !!!!! В С Е Б У Д Е УКРАЇНА !!!!!
Висновок
Дистанційне навчання фізичної культури в умовах воєнного стану є досить складним завданням, але цілком здійсненним. Застосування різноманітних форм, методів та способів навчання дозволяє забезпечити фізичну активність дітей, зміцнити їхнє здоров'я та підтримувати позитивний психологічний стан. Важливо пам'ятати, що індивідуальний підхід, безпека та емоційна підтримка є ключовими факторами успіху в таких умовах.