Методична розробка інноваційного уроку з предмета «Фізична культура» за програмою НУШ по темі: «Регбі-5 Петанк Рухливі ігри»

Про матеріал
Методична розробка написана на основі проведеного уроку з предмету «Фізична культура» по темі: «Регбі-5 Петанк Рухливі ігри». Наведена методична розробка детально описує хід нестандартного уроку фізичної культури, проведеного для учнів 7-х класів Чернігівського колегіуму №11 в умовах дистанційного навчання під час воєнного стану. Урок адаптовано до онлайн-формату та спрямований на підтримання фізичної активності учнів, розвиток їхніх рухових навичок та формування здорового способу життя.
Перегляд файлу

 

 

Методична розробка інноваційного уроку

з предмета «Фізична культура» за програмою НУШ

по темі: «Регбі-5 Петанк Рухливі ігри»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форми, методи та способи навчання дітей під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           Розробив:

                                                    Вчитель фізичної культури

                                                    Чернігівської гімназії №11

                                                    Іванов Роман Львович

 

 

 

 

 

 

 

 

Чернігів 2024

 

 

Анотація

 

Методична розробка написана на основі проведеного уроку з предмету

«Фізична культура» по темі: «Регбі-5 Петанк Рухливі ігри».

Наведена методична розробка детально описує хід нестандартного уроку фізичної культури, проведеного для учнів 7-х класів Чернігівського колегіуму №11 в умовах дистанційного навчання під час воєнного стану.

Урок адаптовано до онлайн-формату та спрямований на підтримання фізичної активності учнів, розвиток їхніх рухових навичок та формування здорового способу життя.

Прагнучи забезпечити безперервність освітнього процесу та підтримати фізичне і психологічне здоров'я учнів, розробив комплекс вправ, ігор та естафет, які можна виконувати в домашніх умовах.

 Використання відеоматеріалів та онлайн-платформ дозволяє зробити заняття цікавими та ефективними, а також забезпечує можливість отримання зворотного зв'язку від учнів. що дозволяє учневі самостійно виконувати вправи під наглядом вчителя. Особлива увага приділяється контролю за пульсом та дотриманню техніки безпеки.

 Методична розробка демонструє, як за допомогою сучасних технологій можна організувати повноцінний урок фізичної культури, навіть в умовах обмежень. Містить чітку структуру уроку та детальний опис кожного етапу уроку, включаючи підготовчу, основну та заключну частини. Домашнє завдання спрямоване на закріплення набутих знань та умінь, а також на розвиток самостійності учнів. Вона може бути корисною для вчителів фізичної культури при плануванні онлайн-занять в умовах обмежень.

Дистанційне навчання, яке стало невід’ємною частиною освітнього процесу в умовах воєнного стану, поставило перед педагогами нові виклики. Зокрема, організація занять з фізичної культури в онлайн-форматі вимагає креативних підходів та адаптації традиційних методів навчання до нових умов. Здавалося б, як можна ефективно займатися руховою активністю, не виходячи з дому? Проте, сучасні технології та креативність вчителів дозволяють знаходити правильне рішення.

Незважаючи на виклики, дистанційне навчання з фізичної культури має значний потенціал. Завдяки правильно підібраним формам, методам та способам навчання можна забезпечити ефективну фізичну підготовку учнів навіть в умовах воєнного стану. Головне – це креативність, індивідуальний підхід та постійна взаємодія між вчителем і учнями

  1. Форми організації занять:

 

  • Індивідуальні заняття: Кожен учень виконує комплекс вправ відповідно до своїх можливостей та під наглядом батьків або опікунів.
  • Групові заняття в режимі реального часу: Проведення онлайн-уроків з використанням відеоконференцій, де вчитель демонструє вправи, а учні виконують їх разом.
  • Записи занять: Надання учням відеозаписів з комплексами вправ для самостійного виконання.
  • Проекти та завдання: Розробка творчих проектів, пов’язаних з фізичною активністю (наприклад, відеоролики з виконання вправ, створення власних спортивних програм).

 

  1. Методи навчання:
  • Демонстрація: Вчитель демонструє техніку виконання вправ за допомогою відеозв’язку.
  • Пояснення: Детальне пояснення правил виконання вправ, акцент на безпеці.
  • Запитання-відповідь: Інтерактивна форма взаємодії з учнями для уточнення деталей та контролю розуміння матеріалу.
  • Ігрові методи: Використання елементів гри для підвищення мотивації та залучення учнів до занять.
  • Проблемні ситуації: Створення ситуацій, які стимулюють учнів до пошуку рішень та самостійного прийняття відповідальності за своє здоров’я.

 

  1. Способи навчання:
  • Використання онлайн-платформ: Zoom, Google Meet, Microsoft Teams для проведення занять у режимі реального часу.
  • Мобільні додатки: Залучення додатків для фітнесу та спорту для індивідуальних тренувань.
  • Соціальні мережі: Створення груп для обміну досвідом, мотивації та підтримки.
  • Відеохостинги: YouTube, Vimeo для розміщення відеозаписів з вправами.
  • Онлайн-бібліотеки: Надання доступу до електронних підручників та методичних матеріалів.

 

 

  1. Переваги дистанційного навчання фізичної культури:
  • Гнучкий графік: Кожен учень може займатися у зручний для себе час.
  • Індивідуальний підхід: Можливість адаптації навантаження та програми під потреби кожного учня.
  • Безпека: Уникнення травм, пов’язаних з масовими заняттями.
  • Доступність: Можливість займатися фізичною культурою незалежно від географічного розташування.

 

  1. Виклики та шляхи їх подолання:
  • Відсутність прямого контакту: Складно контролювати правильність виконання вправ.
  • Технічні проблеми: Нестабільний інтернет-зв’язок, відсутність необхідного обладнання.
  • Низька мотивація: Відсутність змагального духу та підтримки однолітків.

 

        Зміна підходів до навчання: фізична культура – нові виклики та можливості.

Зміна підходів до навчання фізичної культури – це актуальне питання, яке турбує багатьох педагогів, батьків та учнів. Сучасний світ вимагає від нас постійного розвитку та адаптації, і освіта, зокрема фізична, не є винятком.

Чому змінюються підходи до фізичної культури:

  • Нові стандарти освіти: Державні стандарти все більше акцентують увагу на розвитку гармонійної особистості, що включає не лише інтелектуальні, а й фізичні здібності.
  • Нові освітні програми, такі як Нова українська школа, ставлять наголос на розвитку особистості учня, його творчих здібностей та фізичної підготовки.
  • Зміна способу життя: Сучасні діти менше рухаються, більше часу проводять за комп'ютерами та гаджетами. Це призводить до проблем зі здоров'ям, тому фізична активність стає ще більш важливою.
  • Розвиток спорту та фітнесу: Збільшення кількості спортивних секцій, фітнес-центрів та різноманітних фізичних активностей створює нові можливості для занять фізичною культурою.

 

 

Які зміни відбуваються:

 

  • Від традиційних вправ до різноманітних активностей: Замість одноманітних вправ на уроках фізкультури все частіше використовуються різноманітні види спорту, ігри, танці та фітнес-програми.
  • Індивідуальний підхід: Враховуються індивідуальні особливості кожного учня, його фізичні можливості та інтереси.
  • Розвиток рухових навичок і координації: Наголос робиться не тільки на фізичному навантаженні, але й на розвитку координації, гнучкості, сили та витривалості.
  • Залучення до спорту: Учні мають можливість спробувати різні види спорту та обрати той, який їм найбільше подобається.
  • Здоров'я і безпека: Велика увага приділяється безпеці під час занять фізичною культурою, а також формуванню здорового способу життя.

 

Які виклики існують:

  • Недостатнє матеріально-технічне забезпечення: Не всі школи мають необхідний спортивний інвентар та обладнання.
  • Кваліфікація вчителів: Не всі вчителі фізичної культури готові до впровадження нових підходів.
  • Батьківська позиція: Не всі батьки розуміють важливість фізичної активності для своїх дітей і підтримують їхні заняття спортом.
  • Конкуренція з гаджетами: Сучасним дітям важко відірватися від гаджетів і зайнятися рухомою активністю.

 

Як подолати ці виклики:

  • Постійне підвищення кваліфікації вчителів: Проведення тренінгів, семінарів та курсів для вчителів фізичної культури.
  • Оснащення шкіл сучасним спортивним інвентарем та обладнанням.
  • Співпраця з батьками: Проведення батьківських зборів, консультацій, організація спільних спортивних заходів.
  • Залучення дітей до позашкільних спортивних секцій.
  • Популяризація фізичної активності: Проведення спортивних фестивалів, змагань, флешмобів.

 

 

                            План - конспект уроку №14 з предмету фізична культура

для учнів 7-х класів Чернігівської гімназії №11

(викладається на платформі Google Classroom з використанням фото-відеоматеріалів власних розробок для детального пояснення учням умов завдання)

                                                                        

                                                                                        Вчитель: Іванов Роман Львович

 

Місце проведення: спортивний зал №1

Дата проведення: 27.09.2024 р.

Час проведення: 13-10 - 13-55

Тема: Регбі-5 Петанк Спортивні ігри

Інвентар: конспект уроку, свисток, м'ячі для регбі, набір для петанку, секундомір,

журнал для обліку відвідування та оцінювання.

Форма проведення: очно-дистанційна

Програма: Модельна навчальна програма «Фізична культура 5-9кл» для закладів середньої освіти(автори: Баженков Є.В., Бідний М.В., Ребрина А.А., Данільченко В.О., Коломоєць Г.А, Дутчак М.В.), наказ МОН від 22.08.2024  №1185.

Мета: продемонструвати форми, методи та способи навчання дітей під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану

Задачі:  1)розвиток фізичних якостей(сила, спритність, витривалість- вправа «Бурпі»);

              2) закріпити практичні вміння та навички з теми Регбі-5(вправи та естафети);

              3) вдосконалити технічні та тактичні елементи гри в петанк(двостороння гра);

              4)розвиток фізичних якостей(спритність, витривалість) за допомогою рухливої гри;

              5) виховувати стійкий інтерес та залучати учнів до занять фізичною культурою та спортом;

              6) пропаганда серед учнівської молоді важливості здорового способу життя.         

1. Підготовча частина (12- 15 хв.).

1) Перевірка присутніх. 2) Ознайомлення із задачами уроку. 3)Нагадати про правила поведінки ТЕХНІКУ БЕЗПЕКИ. 4) Перевірка пульса -пульсометрія.(Порахувати пульс за 10с та помножити на 6).

Дотримуватися виконання правил ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ.(Інструктаж проходили на початку навчального року, інструкція з теми "Спортивні ігри" № 77).

Пригадати, які фізичні вправи ми з Вами виконували на уроках під час розминки.

1)Ходьба( на носках, на п"ятках, в напівприсіді, в повному присіді), біг

(звичаний - 1  хв.), бігові вправи( з високим підійманням стегна, із закиданням гомілки назад, приставними кроками правим та лівим боком по черзі, прискорення з положення низького старту).

2)Виконати розминку , яка запропанована у відеороліку (див. відео 1), заміряти пульс (ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕОІНСТРУКЦІЮ, №2 ) - (1) перед виконанням розминки, 2) одразу після розминки та 3) через 1,2 хвилини відпочинку ).

 

2. Основна частина(20- 25 хв.)

№1. Практична вправа "Бурпі" в домашніх умовах (т/б) - 3 підходи по 20 с з інтервалом 20 с між підходами ( переглянути відеоролік, виконати самостійно).  Пульсометрія. Дотримуватися техніки безпеки. Вказати показники пульсу ПЕРЕД вправою, після 1,2,3 хвилини відпочинку (повинно бути 4 - ЧОТИРИ результати )та відправити на перевірку вчителю.

№2.  Регбі -5. Вправи та естафети.( Використовувати будь- які джерела інформації, запропанований відеоролік – переглянути самостійно), т/б.

 1) Передача м"яча по колу( поточно, двома руками).

 2) Естафета з м"ячами.

№3. Петанк.( Відеоролік - переглянути самостійно), т/б.

Навчальна двостороння гра( поділити на дві команди, нагадати правила гри, використовувати набір для петанка).

№4. Рухлива гра "Заморозки"(розвивати спритність, витривалість, т/б.)

3. Заключна частина(5-7 хв.)

 1) Відновлювальні вправи(ходьба по колу).

 2) Підведення підсумків уроку, самооцінювання.

               ДЛЯ  САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ.(Для учнів, що не змогли приєднатися до уроку онлайн)

 Домашнє завдання:  1. НАПИСАТИ --мені, які вправи та естафети застосовуються для навчання у Регбі-5  --- використовувати запропанований ВІДЕОРОЛІК!!!    

Дистанційне навчання. Правила поводження під час дистанційного навчання. Відеоролік.

2.  Виконати вправу "Бурпі" в домашніх умовах - 3 підходи по 20 р з інтервалом 20 с між підходами ( переглянути відеоролік, виконати самостійно).  Пульсометрія. Дотримуватися техніки безпеки. Вказати показники пульсу ПЕРЕД вправою, після 1,2,3 хвилини відпочинку( повинно бути 4 - ЧОТИРИ результати )та відправити мені. ВИКОНАННЮ ВПРАВИ ОБОВ"ЯЗКОВО ПЕРЕДБАЧЕНО ВИКОНАННЯ ЗАПРОПОНОВАНОЇ РОЗМИНКИ. Завдання виконуємо в повному обсязі наступним чином:

1. Теоретичне завдання: НАПИСАТИ  --мені, які вправи та естафети застосовуються для навчання у Регбі-5 - використовувати  запропанований ВІДЕОРОЛІК!!! 

2. Після ОБОВ"ЯЗКОВОГО виконання розминки -  відпочинок ОБОВ"ЯЗКОВО 3-4 хвилини, потім заміряємо пульс в спокої - ПОКАЗНИК №1- виконуємо практичну вправу -"Бурпі " , виміряти пульс, як сказано в інструкції та відіслати мені 4 ПОКАЗНИКИ ПУЛЬСУ!!!

Для підтвердження дійсності виконання практичної вправи ОБОВ"ЯЗКОВО опишіть, ЯК САМЕ Ви її виконували( СВОЇМИ СЛОВАМИ). Фото-  або відеодокази-- ДОПУСКАЮТЬСЯ, але НЕ ОБОВ"ЯЗКОВІ !!НЕВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ ----  ЗНИЖЕННЯ ОЦІНКИ !!!!

БАЖАЮ ВСІМ МІЦНОГО ЗДОРОВ"Я ТА УСПІХІВ У НАВЧАННІ !!!!! В С Е    Б У Д Е   УКРАЇНА !!!!!

        

 

 

 

 

                                                             Висновок

 

Дистанційне навчання фізичної культури в умовах воєнного стану є досить складним завданням, але цілком здійсненним. Застосування різноманітних форм, методів та способів навчання дозволяє забезпечити фізичну активність дітей, зміцнити їхнє здоров'я та підтримувати позитивний психологічний стан. Важливо пам'ятати, що індивідуальний підхід, безпека та емоційна підтримка є ключовими факторами успіху в таких умовах.