Методична розробка інтегрованого уроку (українська мова та англійська мова ) Тема. "Іменник"

Про матеріал
Даний урок допомагає не тільки реалізувати взаємозв'язок між навчальними предметами, а й спонукає учнів прийняти рішення щодо своїх знань і здібностей. Різноманітні форми і прийоми , які використовуються на уроках , сприяють як вдосконаленню вмінь і навичок , так і підвищують інтерес до вивчення іноземної мови та рідної мови.
Перегляд файлу

Івницька ЗОШ I – III ступенів

Андрушівського району

Житомирської області

 

 

 

 

 

Методична розробка

інтегрованого уроку (українська мова та англійська мова ) Тема. "Іменник"

 

 

 

Картинки по запросу картинки з теми noun

 

 

 

Білополець Надія Кирилівни, учитель української мови

Матюшенко Оксана Павлівна, учитель англійської мови

 

 

 

 

Івниця, 2018

 

 

«You can never understand one language until you understand at least two». (Geoffrey Willans)
«Ви ніколи не зрозумієте одну мову, поки не будете розуміти хоча б дві». (Джеффрі Вілланс)

 

Вступ.

Інтеграція сьогодні інтерпретується як один з провідних принципів конструювання освітнього процесу , спосіб його вдосконалення. Основою для інтеграції є теорія міжпредметних зв'язків , яка в сучасній дидактиці отримує все більше і більше уваги.

До основних завдань середньої освіти віднесено набуття школярами практично-необхідних життєво важливих знань, а поряд із цим – розвиток творчої особистості, формування цілісного наукового світогляду учнів.

Актуальність теми інтегрованих уроків обумовлена тим, що зміни, які відбуваються в даний час в науці, на виробництві, в соціальному житті, викликали необхідність розробки нових підходів до системи навчання і виховання школярів .

Пропонована методична розробка містить рекомендації щодо організації та проведення інтегрованого уроку з англійської мови та української мови, конспект уроку, методичну інформацію , практичні поради, а також мультимедійну презентацію.

Будучи вчителями – практиками, автори вважають, що дана методична розробка інтегрованого уроку буде корисною для творчих вчителів, що шукають нові підходи до підготовки та проведення уроків.

Мета методичної розробки. 

Дана методична розробка  – конспект мультимедійного інтегрованого уроку англійської мови та української мови « Іменник» – укладено з метою дати можливість учням отримати глибокі і різнобічні знання, використовуючи інформацію як з української  так і англійської мови, цілком по-новому осмислюючи події, явища та формування нового інтерактивного способу мислення властивого сучасній людині, вміння переносити знання з одної галузі до іншої.

Завдання методичної розробки|задачі|:

  •        допомогти учням використовувати знання та вміння, набуті в рамках одного предмета, при вивченні іншого ;
  •        виявити найбільш оптимальні засоби мотивації для формування комунікативної компетенції при вивченні рідної та іноземної мови на середньому  етапі;
  •        визначити найбільш ефективні види робіт та вправи для досягнення мети інтегрованого уроку;
  •        вивести учнів на більш високий рівень осмислення знань ;
  •        експериментально довести ефективність розробленого комплексу вправ для формування практично необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення і діяльності.

Об'єкти інтеграції – тема, цілі, зміст , методи , результати.

Новизна навчальних результатів:

  •        розвиток креативності мислення ;
  •        осмислення знань учнів на більш високому рівні.

 

Даний урок допомагає не тільки реалізувати взаємозв'язок між навчальними предметами, а й спонукає учнів прийняти рішення щодо своїх знань і здібностей. Різноманітні форми і прийоми , які використовуються на уроках , сприяють як вдосконаленню вмінь і навичок , так і підвищують інтерес до вивчення іноземної мови та рідної мови.

 

 

Іменник як частина мови в українській та англійських мовах.

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

Тип уроку:

Інтегрований

Технологія проведення:

Елементи педмайстерні

Мета:

  •                   поглиблення знань учнів про іменник як частину мови, його граматичне значення,
  •                   порівнювати іменники в українській та англійській мовах,
  •                   розвивати творчі можливості учнів,
  •                   розвивати пам’ять учнів.

Цілі:

Знають:

  •                   на яке питання відповідають іменники,
  •                   визначення іменника,
  •                   морфологічні ознаки, властиві іменника,
  •                   чим відрізняються і чим схожі іменники в обох мовах.

Вміють:

  •                   знаходити  і перекладати  іменники  українською мовою,
  •                   визначати рід, число, відмінок  іменників..

 

 

Обладнання: комп’ютер, проектор, маркер, ватман, ілюстративний матеріал (презентація), індивідуальні картки із завданнями

Епіграф: Іменник любить називати завжди на ймення кожну річ: земля, країна, сонце , мати, печаль і радість , день і ніч.

Хід уроку 

  1.              Організаційний момент.

Привітання учнів українською та англійською мовами.

В: Доброго дня

Т: Hello, boys and girls. I am glad to see you. What day of the week is today? Who is absent? Thank you, let's begin our lesson. 

  1.              Мотивація

В:  Сьогодні у нас незвичний урок. Ми  одночасно поговоримо про українську та англійську мови. Наша тема є досить актуальною на сьогодні, тому що сучасне суспільство вимагає від нас знань декількох мов. Як каже британська приказка скільки мов ти знаєш стільки разів ти є людиною.

T: A man who knows one language is once a man, a man who knows two languages is twice a man.

 

Введення нового матеріалу.

В:  Послухайте загадку та назвіть частину мови, про яку йде мова.

 

Все, що  існує , вона позначає

На питання хто? Що? Вірно відповідає

А щоб не ображався увесь світ

Вона завжди має число і рід

До того ж чотири відміни має

Відмінків різних сім одразу називає.

(слайд 3  )

Т: Lets speak about a noun in Ukrainian. Please, tell me everything you know about it.

Вчитель:

Іменники предмети називають

На питання хто? Що ?

Залюбки відповідають.

Іменники різні бувають :

Є живі – це хто?

А неживі – це що?

Якщо один – це однина,

Якщо багато – множина.

Дітям пам’ятати слід ,

Що іменник має рід:

Чоловічий – значить він,

А жіночий рід – вона.

Де не глянь , - іменник всюди,

Та найбільш вживають люди.  (слайд )

 

Вчитель: А зараз пригадаємо, що ви знаєте про іменник. Перед вами на дошці кластер, давайте запишемо ту інформацію, якої не вистачає. 

(Робота з кластером українською)

Іменник – це самостійна частина мови, що означає назви предметів і відповідає на питання хто? Що?  Означає назви предметів, назви істот та неістот, загальні та власні назви. Має рід чоловічий, жіночий , середній та спільний. Змінюється за числами. Змінюється за відмінками за відмінками. У реченні виконує синтаксичну роль будь-якого члена речення.

 

T: What do you know about a noun in English?

(Робота з кластером англійською)

Р: Це частина мови, що відповідає на питання  WHO? WHAT? (Слайд)

T: Look at the screen and say WHO? or WHAT?  (назвати слова відносно до питання Who або What).

 

(Робота із завданням про кошик)

 

3.1. Число іменників

 

Т: В англійській мові іменники змінюються за числами. Множина іменника утворюється за допомогою суфікса  «s». Якщо слово закінчується на шиплячий або свистячий додаємо закінчення «es».

T: You have sheet of paper with exercises? Let’s do exercise № 1. Write the plural. (2 minutes)

Т: Have you done? Look at the screen and check up. Взаємоперевірка.

Any mistakes?  No mistakes!  Well done!

Вчитель:  В українській мові розрізняють дві форми числа: однину та множину. Однина слугує для позначення одного предмета, а також сукупності , збірності. Наприклад: пісня, ріка, тиждень, срібло, дітвора, Олеся.. Множина слугує для позначення будь-якої кількості предметів (два і більше) та парності. Наприклад : казки, озера, кущі, сани, ворота, штани..Більшість іменників мають форму однини й множини, це назви предметів , які можна полічити. Наприклад: сад – сади, вікно – вікна, гора – гори.

Вчитель :   Запишіть іменники у три колонки: а) однина, б) множина в) збірні

Край , колосся, село, міста, рід, сім’ї,  листя ,листок, ворони, бурячиння, гай, ліси , пасовища, птаство, тварини, товариство, золото, писанки, писанкарство, вишивання, вишиванка, волосся, бажання.

 

.

Рід іменників.

Рід іменників

закінчення

зразок

Чоловічий

-о.-е,-а, -я, нульове закінчення

Онук, дощ

Батько, дніпро

Вовчище, котище

Микола, Ілля

Жіночий

-а, -я. нульове закінчення, іменник мати

Краса , родина

Пісня. Доля.

Честь, мужність

мати

Середній

-о, -е,

-а, я

Суспільство ,дно

 

Море, місце

Зілля, немовля

Ведмежа, курча.

 

Вчитель:  Бабусині рецепти….

 

Друзі, давайте виконаємо наступне завдання. Визначте рід іменників, позначте закінчення. Запишіть іменники у три колонки за родами

Гроно, дозвілля, жнива, живопис, тварина, запис, заграва, цегла, долоня, пелюстки, адреса, баштан, папір, вплив, уява, запалення, окраєць, жменя

 

Чоловічий рід

Жіночий рід

Середній рід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В: Перевірте себе (групи обмінюються картками та звіряються зі слайдом)

В:  Молодці!

Фізкультхвилинка

 

3.2. Відмінок іменників

 

Р: В англійській мові є присвійний відмінок , який утворюється за допомогою суфікса    's  в однині  та s' у множині та називає кому належить предмет

T: You are quite right. Let’s do exercise № 3 on your sheet of paper. Write the next nouns in possessive.

Exchange your sheets of papers. Look at the screen to check up your answers.

В: Давайте пригадаємо відмінки іменника в українській мові. Спробуйте відгадати загадки

  1. Малеча Києвом гуляла, усе навколо розглядала. «Що те? Хто це?» - питала. Дніпро, Майдан, каштани, магазин. Вони користувалися відмінком …
  2. Зимі не треба дощику, а літу – вітру шквального. Кому? Чому? Що треба? Спитаємо у  ….
  3.  

P:  В українській мові 7 відмінків:

Називний (хто, що )

Родовий (кого, чого)

Давальний (кому,чому)

Знахідний (кого, що)

Орудний (ким,чим)

Місцевий (на кому, на чому)

Клична форма

В: Дякую! А тепер запишіть речення , ставлячи іменники у потрібному відмінку. Визначте рід кожного з іменників, а виділені іменники провідміняйте. Прочитайте , що у вас вийшло(учні по черзі читають по слову)

Не вчи (орел) літати, а (риба) плавати. Знати (сокіл) по (політ) , а (молодець) з (постави). (Горобці) боятись – (просо) не сіяти. Немає (сорока), щоб від свого (язик) не страждала. (Нар. творчість)

 

В: Отже ви помітило що змінюється ? Правильно, закінчення.

T: But in English nouns don’t change their forms, the meaning changes with the help of prepositions. Listen to the text and fill in with the correct noun. (ex.4)

На дошці: (текст з пропусками , один учень з маркером виходить та записує слово, що пропущене)

My bedroom

What’s your bedroom like? My bedroom is great! It’s very big and there is a lot of furniture in it. Everything is blue in my bedroom and I call it the blue room. I’ve got a small bed, a desk, a chair, a wardrobe and a bookcase. The bed is in front of the wardrobe. My desk is under the window. There’s a big poster behind my bed. There’s a computer and a lamp on my desk and I’ve got books in the bookcase next to my desk. I haven’t got a TV but I’ve got a CD player. I like my bedroom very much.

 

В: А тепер порівняйте з українським перекладом. (переклад на ватмані ,а в ньому виділені слова). Визначте відмінок виділених слів (біля дошки працює один учень з маркером)

Моя спальня.

Як виглядає моя спальня? Моя спальня чудова! Вона велика і в ній багато меблів. Оскільки у моїй спальні все блакитного кольору то я називаю її блакитною кімнатою. У мене є маленьке ліжко, стіл, стілець, шафа для одягу та книжкова шафа. Ліжко стоїть навпроти шафи для одягу. А під вікном – стоїть стіл. Позаду ліжка висить великий плакат. Комп’ютер та лампа стоять на столі, а книжки знаходяться в шафі , яка стоїть поряд зі столом. У мене немає телевізора, але є дисковий програвач. Мені дуже подобається моя спальня.

В: Слово стіл в тексті зустрічалося 4 рази. Слід зазначити, що зі словом відбувалися певні зміни: різні відмінки, зміна закінчення, біля слова з’явилиcя прийменники..

 The word «desk» is not changing.

4. Рефлексія.

 1. А хто в цій рукавичці живе? 

2 . Кросворд NOUN  (підібрати по два іменника на кожну літеру)

1. Find  five  plural  words  in  the  text (знайти в тексті 5 іменників у формі множини)

Hi! My name’s Bob. I’m 16 years old and I live in London. I’m tall and slim. I’ve got blond hair and blue eyes. These are my best friends, Tony and Simon.

Tony is 17 and he is a football player. He always watches football matches on TV.

Simon is 16 years old. He’s short and plump, but very funny. He likes listening to music and play computer games.

2.  Write ’s in the correct place in the sentences as in the example (поставити  ’s у правильній позиції за зразком).

a. Tom is Liza’s cousin.

b. Is this Bob car?

c. Where’s Billy bag?

d. It’s Sara birthday on Monday.

e. What’s your wife name?

Загадки про іменник (назвати по три іменники)

(дві загадки українською та дві загадки англійською)

1 . Назвіть іменники жіночого роду, що означають назви предметів у вашому портфелі? (книга, ручка, гумка, лінійка)  

Name four nouns you can see in a class (desk, teacher, student, computer)

2 . Назвіть іменники , найважливіші у вашому житті. (мир, дружба, хліб, родина, батьки)

Name the most important nouns for you (mum, dad, peace, friendship)

3 . Які іменники ви хотіли б викреслити з нашої мови (смерть, війна, хвороба, біль, горе)

4 . Які іменники живуть тільки взимку (сніг, мороз, хурделиця. завірюха)

Діаграма Вена

На підставі висновків, зроблених на уроці, учні порівнюють іменники, узагальнюють знання, знаходячи спільне та відмінне в обох  мовах.

http://mriya.org.ua/wp-content/uploads/2011/08/291-300x230.jpg

 

5. домашнє завдання

Скласти кросворд зі словом «іменник» та словом «noun»

 

6. Підсумки

Оцінювання

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку