Методична розробка інтегрованого уроку з хімії в 7 класі
Вчитель ЗОШ №20
Миколаївської міської ради
Тройно Т.В.
Тематичний блок III. Вода
Тема уроку: «Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води».
Мета уроку: сприяти реалізації наскрізних змістовних ліній, формувати предметні компетенції з хімії та біології, виховувати відповідальне ставлення до збереження водних ресурсів.
Очікувані результати:
Знати: приклади водних розчинів та поширеність води у природі.
Обґрунтовувати: значення розчинів у природі та житті людини.
Усвідомлювати: роль води в життєдіяльності організмів та вплив діяльності людини на чистоту водойм.
Тип уроку: відпрацювання предметних і ключових компетенцій.
Форми організації начально-пізнавальної діяльності учнів: групова (3 групи), індивідуальна ( з опорою на маршрутну карту ).
Ресурсне забезпечення уроку: підручник Хімія.7 клас. Григорович О.В., 2015, маршрутна карта уроку, мультимедійні засоби, дидактичні джерела.
Перебіг уроку
Перед початком уроку учні діляться на 3 групи. Кожен отримує маршрутну карту уроку.
I. Мотиваційно–цільовий етап.
1. Налаштування на співпрацю та пояснення правил роботи на уроці та у групі. Знайомство з маршрутною картою уроку.
Учні знайомляться з епіграфом уроку та висловлюють власні припущення щодо ролі води у природі та в житті людини.
2. Учитель пропонує переглянути відеофрагмент та відповісти на запитання:
1) Про яку екологічну проблему йдеться в новинах?
2) Чим загрожує активне танення льодовиків?
3) Яке глобальне значення матиме дефіцит прісної води?
Учні за допомогою учителя формулюють мету та очікувані результати уроку. Учитель пропонує учням протягом уроку дати відповідь на проблемне питання : «Дієві заходи розв’язання проблеми чистої води»
II. Опрацювання нового матеріалу.
1. Кожна група отримує завдання, в яких за хмарою слів необхідно дати визначення поняттям, та із переліку запропонованих розчинів обрати водні розчини.
2. Робота у групах. Завдання групам (поетапне виконання завдань ):
2.1. Визначити значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Вирішити задачу на вміст води у власному тілі. (дидактичний матеріал)
2.2. Дати характеристику кислотним дощам та їх наслідкам. Вирішити задачу на обчислення розчиненої речовини у розчині. (дидактичний матеріал, підручник Хімія.7 клас. Григорович О.В., 2015)
2.3. Визначити, які чинники впливають на якість води та запропонувати свої шляхи вирішення проблеми чистоти водоймищ. (дидактичний матеріал, підручник Хімія.7 клас. Григорович О.В., 2015)
2.4. Заповнити схеми в маршрутній картці.
Кожна група виконує своє індивідуальне завдання за спільним планом дій, але з різними джерелами інформації.
III. Презентаційно – ревізійний етап.
1. Оголошення результатів роботи групи. Активне слухання. Заповнення індивідуальних маршрутних карт уроку ( завдання 2.1, 2.2, 2.3 ).
2. Перевірка результатів уроку та рівня отриманих знань ( тестування за допомогою системи Plickers )
3. Творче завдання – заповнення ментальної карти.
IV. Рефлексійно – підсумковий етап.
1. Відповіді на проблемне питання уроку.
2. Самоперевірка та взаємооцінювання роботи у групі.
V. Домашнє завдання.
§25, с. 164-165 (опрацювати), с.168, пит.. 1,8 (усно)
Творче завдання : Написати сценарій або відео соціальної реклами «Дбай про чистоту води».
Посилання на дидактичний матеріал для груп https://drive.google.com/open?id=1551_mrajHXDi8UewTXpk5NQn-ZKT6Z-V
1