Презентація до уроку хімії у 7 класі на тему: "Метали і неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі"

Про матеріал
Матеріал містить інформацію про метали і неметали, металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перевірка домашнього завдання Середній рівень Завдання 1. Запиcати хімічні формули за їхньою вимовою: ен-о-два; аш-два-ес-о-чотири; це-дванадцять-аш-двадцять-два-о-одинадцять. Завдання 2. Записати хімічну формулу речовини, молекула якої складається з двох атомів Фосфору і п'яти атомів Оксигену. Вимови хімічну формулу. Достатній рівень Завдання 1. Записати хімічну формулу речовини, молекула якої складається з трьох атомів Гідрогену, одного атома Фосфору і чотирьох атомів Оксигену. Вимови хімічну формулу. Завдання 2. Порівняти склад чадного газу СО і вуглекислого газу СО2. Вимови хімічні формули. Високий рівень Завдання 1. Д. І. Менделєєв зазначав, що “...хімічні формули говорять хімікові цілу історію речовини”. Поясни цей вислів. Завдання 2. Проаналізувати хімічні формули: O2, N2O, NH3, Cu2O, H2SO4, SO2, O3, NO, HNO2, N2Н4, SO3, H2SO3, CH4, C2H2, FeCl2, CuO, FeCl3, NO2. Згрупуй речовини, які мають однаковий якісний, але різний кількісний склад.

Номер слайду 2

Достатній рівень (додатковий матеріал до другого завдання) Масштабні моделі молекул чадного газу 1 (CO) і вуглекислого газу 2 (CO2) 1 2

Номер слайду 3

Прийом ''Незакінчені речення'' 1. Хімічна формула — це умовний запис складу... . 2. Індекс — це число, яке показує... . 3. Коефіцієнт — це число перед... . 4. Коефіцієнт вказує на кількість... . 5. Атом — це найменша електронейтральна... . 6. Проста речовина — це речовина, яка складається... . 7. Складна речовина — це речовина, яка складається... . 8. Молекула — це найменша частинка... .

Номер слайду 4

Речовини Прості Складні (Молекулярної і немолекулярної будови) Метали Неметали (За фізичними властивостями) O2 H2O

Номер слайду 5

Проблемні питання: — Чому поділ простих речовин на метали і неметали є умовним? — Чому поділ хімічних елементів на металічні і неметалічні є недосконалим?

Номер слайду 6

Тема уроку: Метали і неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі Мета: вдосконалити знання про прості речовини. Завдання: 1. Порівняти будову та описати загальні фізичні властивості металів і неметалів. 2. Визначити порядок розміщення металічних і неметалічних хімічних елементів в періодичній системі. 3. Навчитися визначати положення металічних і неметалічних елементів в періодичній системі.

Номер слайду 7

Ознайомлення зі зразками металів

Номер слайду 8

Осмій (Os) — найважчий і найдорожчий метал у світі. Невеличка пляшечка з порошком осмію буде важчою за відро з водою! Краї хірургічних інструментів та високоточне вимірювальне обладнання виготовляють з осмію. Метал повністю позбавлений магнітних властивостей. вв Галій (Ga) — сріблясто-білий м'який метал.

Номер слайду 9

Галій унікальний метал, що плавиться в руках. Температура його плавлення — вона буквально на трохи перевищує кімнатну температуру і становить 29,8 градусів зі знаком плюс. Ртуть (Hg) Галій (Ga)

Номер слайду 10

Срібло (Ag) Золото (Au) Мідь (Сu)

Номер слайду 11

Магній (Mg) Натрій (Na) Калій (K) Літій (Li) Легкі метали

Номер слайду 12

Ознайомлення зі зразками неметалів

Номер слайду 13

Хлор (Cl2) — отруйний газ жовто-зеленого кольору. Фтор (F2) — отруйний газ світло-зеленого кольору. Бром (Br2) — червоно-бура рідина з неприємним запахом. Неметали Cl2 F2 Br2

Номер слайду 14

Йод (І2) Графіт (С) Неметали (Тверді темно-сірі речовини з металічним блиском) Йод при нагріванні утворює фіолетову пару. Процес переходу речовини з твердого агрегатного стану, оминаючи рідкий, в газоподібний, називається — СУБЛІМАЦІЯ. Кремній (Si) Бор (В)

Номер слайду 15

Вуглець (С) Фосфор (Р4) Сірка (S8) Алмаз (С) Алмаз (С) Діамант Неметали

Номер слайду 16

Порівняння будови і фізичних властивостей металів й неметалів

Номер слайду 17

Метали Неметали Немолекулярна будова. Немолекулярна і молекулярна. Тверді, ртуть рідка, галій м'який. Алмаз твердий, бром рідина, хлор, фтор, кисень — гази. Сріблясто-біле і сіре забарвлення, жовте (золото), червонувато-коричневе (мідь). Хлор жовто-зелений, бром червоно-бурий тощо. Мають металічний блиск. Графіт, йод мають металічний блиск. Непрозорі. Алмаз прозорий. Без запаху. Мають характерний запах. Пластичні, ковкі, витягуються у дріт. Непластичні, крихкі. Літій, натрій, калій розчинні у воді. Різна розчинність. Електропровідні і теплопровідні. Графіт електропровідний. Погано проводять тепло.

Номер слайду 18

Фізкультхвилинка - Встати, ноги нарізно, випрямити руки, виконати кілька обертів кистями рук. - Руки в боки і за сигналом керівника нахилитися праворуч, ліворуч, вперед і назад (двічі).

Номер слайду 19

Умовна діагональ від Бору (5) до Астату (85) поділяє ПЕРІОДИЧНУ СИСТЕМУ на дві частини (H)

Номер слайду 20

(H)

Номер слайду 21

Розглянемо розміщення металічних і неметалічних елементів в довгому варіанті періодичної системи

Номер слайду 22

Деякі назви простих речовин і назви хімічних елементів, з атомів яких вони утворені, співпадають. Але є речовини, назви яких не співпадають. Назва елемента пишеться з ВЕЛИКОЇ літери, а назва простої речовини — з малої! Назва простої речовини Формула речовини Назва хімічного елемента водень Н2 Гідроген кисень, озон О2, O 3 Оксиген сажа, алмаз, графіт, вуглець С Карбон хлор Сl2 Хлор йод I2 Йод бром Br2 Бром мідь Cu Купрум золото Au Аурум

Номер слайду 23

Визначення положення металічних і неметалічних елементів в періодичній системі Завдання. Написати листа хімічному елементу, але перш за все підпишіть конверт. На конверті вкажіть: 1. Прізвище (назва хімічного елемента). 2. Ім'я (символ хімічного елемента). 3. Вулиця (група, підгрупа). 4. Номер будинку (порядковий номер елемента). 5. Місто (період). 6. Країна (ПСХЕ Д. І. Менделєєва). 7. Індекс (відносна атомна маса елемента).

Номер слайду 24

Домашнє завдання - Вивчити конспект, опрацювати матеріал підручника §11, виконати завдання 2, 5 ст. 88. - Повторити назви та символи хімічних елементів. - Опрацювати таблицю ст. 191-195. - Повторити матеріал попередніх уроків.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Гончарова Тетяна Олександрівна
    Дякую за такий корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гурєєва Ольга В'ячеславівна
    Дякую! Дуже змістовно, чітко, послідовно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дробот Олена Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тарасенко Людмила Іванівна
    Величезна подяка за Вашу розробку! Все викладено чітко, логічно, послідовно, а використання ілюстрацій зацікавлює учнів до вивчення хімії!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Сергей Примаченко
    Розробка дуже гарна, все структуровано і послідовно. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
ppt
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
9643
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку