Методична розробка класної години на тему: "Доросла гра"

Про матеріал

Проблема формування у молодого покоління сімейних цінностей є дуже актуальною для підлітків та їх батьків. Сучасна молода сім'я часто перебуває у кризовому стані, де відбувається зростання психологічної напруги, виникають стресові ситуації. У суспільстві відбувається підміна на необґрунтовані і скороминучі цінності, трансформація світоглядних позицій щодо сімейного життя. Негативний вплив внутрішньо-сімейної життєдіяльності з владно-підвладними взаєминами, і як результат - високий рівень розлучень; а також збільшення кількості консенсуальних шлюбів.

Важливими стратегіями сімейного виховання учнів у навчальному закладі є формування готовності до сімейного життя, до вміння піклуватися як про себе, так і про свою майбутню родину, розуміти який це важливий крок – створення власної сім'ї.

Даний захід спрямований на формування поняття про сімейні стосунки, досвіду поведінки у сімейному житті, вміння підлаштовуватись під обставини, виконувати обов'язки, спілкуватись та доходити спільної згоди у майбутньому житті.

Очікуваними результатами заходу є активізація комунікації та розумової діяльності, розширення кругозору учнів, формування учнівської ініціативності, налаштування активної життєвої позиції.


Перегляд файлу

1

 

КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

 

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

Картинки по запросу дети рисунки«ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ»

 

 

 

Методична розробка класної години

на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор розробки: 

викладач англійської мови

І кваліфікаційної категорії

Картинки по запросу рисунок карандашаЛукомська І.О.

 

 

2018 р.

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Проблема формування у молодого покоління сімейних цінностей є дуже актуальною для підлітків та їх батьків. Сучасна молода сім’я часто перебуває у кризовому стані, де відбувається зростання психологічної напруги, виникають стресові ситуації. У суспільстві відбувається підміна на необґрунтовані і скороминучі цінності, трансформація світоглядних позицій щодо сімейного життя. Негативний вплив внутрішньо-сімейної життєдіяльності з владно-підвладними взаєминами, і як результат - високий рівень розлучень; а також збільшення кількості консенсуальних[1] шлюбів.

Молоді люди нехтують важливістю побудови сімейних взаємин на засадах взаємодопомоги, взаєморозуміння, дотримання культурних норм і цінностей. Реалії життя засвідчують, що уявлення про шлюб формуються хибно, а погляди на способи внутрішньо-сімейних взаємин взагалі не розвинені.

Незнання, невміння вибудовувати взаємини, безвідповідальність, схильність до імпульсивних, ризикованих вчинків можуть завдати непоправної шкоди здоров’ю підлітка та його відносинам із протилежною статтю, сплутати його життєві плани, призвести до розчарування і підірвати віру в себе та у майбутнє. Тому, мало хто сьогодні буде заперечувати необхідність підготовки підростаючого покоління до сімейного життя. Але, навіть розуміючи, яким важливим є діалог з учнями на такі серйозні теми, не всі батьки приділяють належну увагу цьому аспекту виховання.

Важливими стратегіями сімейного виховання учнів у навчальному закладі є формування готовності до сімейного життя, до вміння піклуватися як про себе, так і про свою майбутню родину, розуміти який це важливий крок – створення власної сім’ї.

Даний захід спрямований на формування поняття про сімейні стосунки, досвіду поведінки у сімейному житті, вміння підлаштовуватись під обставини, виконувати обов’язки, спілкуватись та доходити спільної згоди у майбутньому житті.

Очікуваними результатами заходу є активізація комунікації та розумової діяльності, розширення кругозору учнів, формування учнівської ініціативності, налаштування активної життєвої позиції.

Використання дискусії, вправ, ігор, тренінгів сприяють створенню невимушеності атмосфери, викликають позитивні емоції. Такий захід формує певне уявлення про сімейне життя, про відповідальність, навчає слухати і розуміти, духовно спрямовує та об'єднує однодумців.
 

 


ВИХОВНА МЕТА:

Виховувати в учнів почуття моральної чистоти; усвідомлення взаємних моральних обов'язків у шлюбі; уявлення про сімейні відносини; виховувати доброзичливість, великодушність та взаєморозуміння.

ФУНКЦІЇ:

освітня: формувати поняття про зрілість, шлюб, сім'ю, умови вступу до шлюбу, готовності до сімейного життя; ознайомлення із розвитком шлюбних стосунків, християнських основ створення сім’ї; підвищення компетентнтності щодо сімейних відносин у молодого покоління.

орієнтовна: зорієнтувати учнів на особисту і соціальну суть любові та шлюбу; навчати адекватно вирішувати питання міжстатевих стосунків; розкрити ідею та основи сімейного благополуччя.

спрямовуюча: спрямувати учнів на формування витримки та позитивного налаштування стосунків у сім’ї; вміти попереджати негатив у сім’ї; формувати відповідальне ставлення до сімейного життя, як умову повноцінного розвитку наступних поколінь.

МЕТОДИЧНА МЕТА:

Дослідити ефективність використання інтерактивних методів з метою активізації пізнавальної  діяльності учнів.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: продуктивна гра – моделюючий характер діяльності якої спрямований на оволодіння знаннями, вміннями та навичками створення моделі майбутніх стосунків; шляхом реалізації мети відбувається виділення з цілісних реалій життєво-важливої сімейної діяльності, що може стати предметом відтворення у сімейному житті учнів.

МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ:

1. Формування свідомості: слухання фонограми, бесіда, розповідь, пояснення, узагальнення думок, інформаційний дайджест.

2. Формування практичної діяльності: вправи, рольова гра, ігри.

3. Інтерактивні: демонстрування слайдів, «мозковий штурм», «форум-метод», «Mindmap», метод фасилітатор.

Мультимедійне забезпечення: фонограма маршу Мендельсона "Весільний марш", РР Презентація.

Дидактичне забезпечення: картки з завданнями, вислови надруковані на аркуші А3.

Обладнання і технічне забезпечення: комп’ютер, проектор, акустична система, маркери, папір, стікери, 2 дерев’яні ложки.

Очікувані результати:

  •       створення невимушеності атмосфери та позитивні емоції;
  •       поглибити знання про доросле життя;
  •       виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших;
  •       посилення ролі сім’ї;
  •       розширення кругозору учнів;
  •       сприяння співпраці;
  •       розкриття здібностей та талантів учнів;
  •       формування впевненості у собі;
  •       згуртування колективу;
  •       набуття власного досвіду різних форм спілкування;
  •       формуванні в учнів уміння слухати і бути почутим;

Місце проведення: класна кімната або читальня бібліотеки; учні завідома розсаджені по групах, так, щоб в них був представник кожної статі; фасилітатор для допомоги.


Перебіг заходу:

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційна частина (учні перевіряються, які завідома розділені по групах).

2. Слухання маршу Мендельсона. СЛАЙД 1 - ВІДЕО

3. Бесіда за результатами слухання.

  • Яку музику ви почули? Хто автор?
  • Цікаво, а чи ви знаєте про її історію виникнення та застосування?

4. Розповідь класного керівника.

У 17 років, одна молода людина написала увертюру (інструментальний вступ до театрального спектаклю, частіше опери чи балету) «Сон в літню ніч» по знаменитій п'єсі Шекспіра, а ще через 15 років на замовлення короля Пруссії він, а саме Фелікс Мендельсон (СЛАЙД 2) розширив її і доповнив ще 10-ма частинами, серед яких і з'явилася знаменита сьогодні мелодія, яку ви почули. Правда, її тріумф, як весільного маршу, стався дещо пізніше, на жаль, вже після смерті творця.

Першою парою, які вибрали саме марш Мендельсона для церемонії одруження, були молоді люди з маленького провінційного містечка Тівертон, в 1847 році. Відомості про цей факт досі зберігаються в архівах церкви Св. Петра.

5. Бесіда

  • Що ж символізує марш Мендельсона? (лунає підчас весільного обряду)
  • Так, зараз, він є символом об’єднання двох закоханих в одну родину, музика, під час якої відбувається створення нової сім’ї.
  • А що таке сім’я? Яка її мета? У чому полягає її роль, та які у неї нюанси та небезпеки?


ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Робота з епіграфом.
  •  «У сім'ї, образно кажучи, закладається коріння, з якого виростає пагін, і гілки, і квітки, і плоди. Сім'я – це джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави» - (Василь Сухомлинський) СЛАЙД 3
  • І ще один цікавий вислів до теми: Сім’я – це суспільство в мініатюрі, від цілісності якого залежить безпека всього великого людського суспільства. (Фелікс Адлер) СЛАЙД 4
  1. Повідомлення теми та мети заходу.
  • Ось ми підібралися до головного: СЛАЙД 5

Тема нашого заходу: «Доросла гра», під час якої ми не тільки поговоримо про шлюбні звичаї, розберемося з метою створення та завданнями сім’ї, особливостями внутрісімейного життя, можливими причинами ускладнень та розлучень, пограємо в ігри, а також спробуємо визначити секрет щасливих сімейних відносин.

  1. Метод «мозкової атаки» – висловлення думки та уявлення учнів про шлюб.
  • Спершу, давайте розберемося з визначенням значення слів шлюб і весілля. Чи ви знаєте щось про це?
  • Узагальнення думок учнів та доповнення їх знань. СЛАЙД 6

Українське слово «весілля» пов'язане із давньоруським словом «радість» — веселитися, радіти. Це народний урочистий обряд, що супроводжується співами, музикою, танцями. У ньому втілилися і споконвічна народна мораль та етика, і «Звичаєве право», і світоглядні уявлення українців.

Шлюб — це дозволена і регульована суспільством форма взаємин між чоловіком і жінкою, що визначає їх права і обов’язки стосовно один до одного і до дітей. Він здійснюється через обряд вінчання або громадську реєстрацію.

  1.  «Форум-метод».

Давайте обговоримо наступні запитання, свої відповіді аргументуйте.

  1. Який документ регламентує сім’ю та шлюбні відносини?
  • Діючий в нашій країні Сімейний кодекс, прийнятий 1 січня 2004 року, спеціально підкреслює умови вступу в шлюб, визнаючи його дійсним або не дійсним.
  1. Які вам відомі умови вступу в шлюб у нас в країні?
  • Головною передумовою є згода майбутнього подружжя на укладення шлюбу, його реєстрацію та їх повноліття або зрілість.
  • Вступаючи у шлюб повинні дивитись в усі очі до шлюбу і тримати їх напівзакритими після шлюбу… (М.Ск’юдері) СЛАЙД 7
  1. Створення «Mindmap»  – створення карти пам'яті (Додаток 1).

ГОТОВНІСТЬ ДО ШЛЮБУ

 

    фізична         психологічна       соціально-економічна
 

Соціологи стверджують, що найбільш          

 сприятливий вік для шлюбу – 22/25 років.

  1. Чим це зумовлено, як ви думаєте?

Прогнозована відповідь:

До цього віку людина досягає повноліття, сформована фізично, отримала освіту, а отже досягла психічного розвитку, влаштовується на роботу – отримує соціально-економічну незалежність, тому готова до шлюбу.

  1. Що таке шлюбний вік і коли він настає?

Прогнозовані відповіді учнів:

  • Уявлення про шлюбний вік в різні часи було різним, але досвід багатьох поколінь свідчить, що сім’ю доцільно створювати лише тоді, коли людина до цього готова. А за Законодавством України, хлопці можуть брати шлюб у 18 років, дівчата — у 17 років (стаття 22 Сімейного кодексу України). Однак не всі молоді люди готові до сімейного життя в такому віці.
  • Щоб створити міцну сім’ю, молода людина має розвинутися не тільки фізично, а й духовно. У разі, коли молоді люди вступають в інтимні зносини й чекають на дитину, місцеві органи влади мають право реєструвати шлюб між особами, котрі не досягли шлюбного віку (мінімальний вік - 14 років).
  1. Коли ж саме настає зрілість?

Прогнозовані відповіді учнів:

  • Зріла людина це особа яка: СЛАЙД 8
  • Бере на себе всю відповідальність за своє життя, за свої успіхи і поразки, а також за якість свого життя. 
  • Піклується про своє фізичне здоров'я.
  • Здатна думати не тільки про свої потреби, а й про потреби інших.
  • Не прагне змінити (виховати) інших людей, а змінюється сама в кращу сторону.
  • Знає, чого хоче від життя. Вміє ставити цілі, планувати і досягати їх. Доводить розпочату справу до кінця.
  • Піклується про своє зростання: розвиває свої здібності, позбавляється від забобонів, змінює звички, розширює зв'язки, підвищує свій професіоналізм, піклується про самоповагу і т.д.
  • Які ще умови вступу в шлюб ви знаєте? СЛАЙД 9

Прогнозовані відповіді учнів:

  • Дотримання принципу моногамії, більш того, відступ від цього принципу вважається у нас злочином і переслідується відповідними статтями Кримінального кодексу.
  • Відсутність будь-якого рідства між майбутнім подружжям.
  • Психічне здоров'я осіб, котрі вступають у шлюб. Закон не допускає укладення шлюбу між особами, одна з яких визнана в судовому порядку недієздатною з причини душевної хвороби. Поява дефектів психіки після вступу в шлюб дає право одному з подружжя шлюб розірвати.
  1.                Що ви розумієте під поняттям “готовність до сімейного життя”? Як розрізнити поняття “готовність до шлюбу” і “готовність до сімейного життя?”

Прогнозовані відповіді учнів

  • Готовність до сімейного життя – коли людина може утримувати себе й бути здатною забезпечити сім’ю, тобто повинна бути економічно незалежною. Молодь обов’язково має досягти соціальної зрілості, тобто насамперед уміти самостійно розв’язувати життєві проблеми і брати на себе відповідальність за власні рішення.
  1. Вправа “ Модель мого життєвого плану” (Додаток 2).
  • Що на вашу думку повинна встигнути зробити людина за своє життя?

(Сформувати групи учнів, роздати розрізані пункти, які діти повинні розкласти у власному порядку.)

  • Поставте подані пункти у власній послідовності, зачитайте та поясніть.
  1. Підсумки проведення вправи та розширення знань учнів.

Планування життя - це побудова конкретного плану свого життя на рік, 3 роки, 5 і 10 років і далі, де ставляться високі і надихаючі людини мети. Першою людиною, що почав планувати своє життя (з відомих людей), - був Бенджамін Франклін.

  1. Інформативний  дайджест – метод фасилітатор.

Учень-помічник завідома призначений повинен прочитати, або розповісти подану інформацію. (Додаток 3)

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів отриманих у результаті проведення вправи.
  • Позитив шлюбно-сімейних взаємин в масштабі саме всього суспільства про який говорив Сухомлинський, а також створення міцної сім’ї крім одного бажання, вимагає ще й певних знань, умінь та здатності бути сім’янином. А ще, молоді люди повинні любити один одного.
  1.  Бесіда.
  • Що ж таке любов?
  • Любов – почуття глибоко особисте, неповторне, кожен шукає свою любов та свій ідеал. У кожного партнера свій ідеал: тут важливий розум, краса, покірність, спільні інтереси та погляди на життя.
  • З давніх-давен Україна належала до країн з порівняно ранньою шлюбністю та високим рівнем її показників. Сьогодні, ми маємо високий рівень розлученості, посідаючи четверте місце серед країн світу. Ось послухайте притчу, і скажіть, чи готові ви відповідати за свої вчинки і бути поблажливими до своєї другої половинки.
  •  Розповідь: «ПРИТЧА ПРО СІМЕЙНІ ВІДНОСИНИ». СЛАЙД 10 - ВІДЕО

В одному маленькому місті по сусідству живе дві сім’ї. Одне подружжя постійно свариться, звинувачуючи один одного в усіх бідах, а друге живе в мирі та злагоді. Дивується норовлива хазяйка щастю сусідки. Заздрить. Каже чоловікові:

– Піди-но до сусідів і роздивися, чому в них завжди все гладко і тихо.

Пішов той, зайшов тихенько в дім і сховався в затишному куточку. Спостерігає. А хазяйка веселу пісеньку наспівує, по дому прибирається. Вазу дорогу якраз від пилу витирає. Раптом задзвонив телефон, жінка відволіклася, а вазу поставила на краєчок столу, та так, що от-от впаде.

Але тут її чоловікові щось знадобилося в кімнаті. Зачепив він вазу, та впала і розбилася. “Що буде-то?”, – думає сусід.

Підійшла дружина, зітхнула з жалем, і каже чоловіку:

– Пробач, любий. Я винна. Так недбало її на стіл поставила.

– Що ти, мила? Це я винен. Квапився і не помітив вазу. Ну та, гаразд. Не було б у нас більшого нещастя.

…Дуже защеміло серце в сусіда. Прийшов він додому засмучений. Дружина до нього:

– Ну що, бачив?

– Так!

– Ну і що?

– Зрозумів усе! У нас усі ПРАВІ, а в них усі ВИННІ.

  1.  Бесіда за підсумками прослуханої притчі.
  • Чим сподобалась вам ця притча?
  • Чи було щось що не сподобалось?
  • Що вас збентежило?
  • Хто винен і чи правильно вони вчинили?
  • Як ви думаєте, вчинили б ваші батьки?
  • А як би вчинили ви?
  •  Розповідь з елементами бесіди.

Ви укладаєте шлюб: дивіться ж, щоб не став він для вас в'язницею! Часто занадто поспішаєте ви, укладаючи шлюб, і ось наслідок – розірвання шлюбних уз! - Фрідріх Ніцше СЛАЙД 11

Сім'я спирається на зв'язки та відносини між чоловіком і дружиною, батьками і дітьми, між самими дітьми, між іншими членами сім'ї, які живуть разом і спільно ведуть господарство.

 Які настанови для цього надає  Біблія? Звернемось до неї, до християнських основ створення сім’ї, ролі чоловіків та жінок у даному аспекті існування людини.

Біблія – Шлюб можливий лише по коханню;

  • тільки в сім’ї є реальна можливість допомагати духовно зростати один одному;
  • взаємна відданість, яка об’єднує 2-х людей, - загартовує. (і труднощі, невміння їх подолати ведуть до  розлучення, яке Біблія не сприймає, окрім «прилюбодіяння»)
  • продовження роду, спільні інтереси…(чоловік та дружина – одна плоть)            

наведення окремих притчею Соломона з даного питання…

  • А які особисті переваги дає шлюб? (думки учнів)

(захищеність людини, успішність її, впевненість у будь-яких життєвих  справах, фізичне та психологічне здоров’я, ін.)

Крім усього, у спілкуванні між людьми у сім'ї велику роль відіграє інтонація.


  1.  Гра «Інтонації» - імпровізація (Додаток  4). СЛАЙД 12

Класний керівник обирає двох бажаючих учнів, які повинні прочитати висловлювання з відповідною інтонацією.


1-ий учень – наказ

"Налий мені, будь ласка, чаю"

"Дуже прошу, присядь біля мене!"

2-ий учень – прохання

"Налий мені, будь ласка, чаю"

"Дуже прошу, присядь біля мене!


16. Бесіда.

  • Як ви зрозуміли навіть коротке звернення може прозвучати тепло і мило, і в той же час містити категоричний наказ, що може призвести до непорозумінь та сварки.
  • Перш ніж сваритися, добре подумайте, ви хочете бути правим чи щасливим? Весь негатив накопичується і впливає на сімейні стосунки, а якщо у вас на той час будуть діти, то вони стануть свідками найбільшого непорозуміння у їхньому житті.
  • Існує важлива заповідь: "Якщо ви не хочете, щоб діти повторювали ваші помилки, не припускайтеся або, принаймні, намагайтеся не припускатися цих помилок самі". СЛАЙД 13

Нас цікавить один аспект — культура поведінки, гарні манери, етикет сімейних взаємин. Кажуть: "повторення — мати навчання". І справді, виховання ґрунтується на прикладі.

  • 17. Сюжетно-рольова гра «Статті витрат» (Додаток 5). СЛАЙД 14

Кажуть, що теорія-річ нудна і нецікава. Тому пропоную Вам зіграти у сюжетно-рольову гру «Статті витрат». Нам необхідно створити 2 команди по 3 учасника в кожній. Кожна команда – це соціальна група людей: 1) подружжя з дитиною-школярем і 2) подружжя пенсіонерів. Ваше завдання скласти статті найнеобхідніших витрат, характерних для вашої родини. З переліку статей витрат виберіть 10 найхарактерніших витрат для вашої соціальної групи на місяць та розташуйте їх у порядку від найважливіших до менш важливих.

У розподілі домашніх обов’язків між членами родини немає загальних правил і законів, як їх немає в розумінні "суто жіночої" або "суто чоловічої" домашньої роботи. Але кожному члену родини треба мати свої обов’язки і пам’ятати про них. Час виконання - 3 хв.

По закінченню виконання вправи учні зачитують 2 списки і коментують їх.

18. Узагальнення думок учнів.

Звичайно життя складається не лише зі стосунків, а й прийняття важливих рішень, оплати житла, щоденної рутинної хатньої роботи до якої треба бути готовим.

Видатки сімейного бюджету поділяють на первинні і вторинні.
До первинних, тобто неминучих, зараховують видатки на забезпечення фізіологічних потреб людини: на харчування, придбання одягу та взуття, комунальні послуги (квартплата, електроенергія, газ, вода), придбання товарів тривалого користування (меблів, автомобіля та ін.), транспортні витрати, витрати на освіту, розваги, дозвілля, подорожі, виплата податків (у тому числі на соціальне страхування), купівля промислових товарів, добровільні пожертвування та внески в громадські організації, заощадження та ін.
Вторинні видатки — це, наприклад, купівля власних будинків, автомобілів, електронної апаратури, предметів розкоші. Сюди ж належать і заощадження.

19. Бесіда «Сімейна консультація»

Чоловік (як, втім, і жінка) домашню обстановку оцінює перш за все з точки зору того, яка в сім'ї панує атмосфера: злагоди і миру або нескінченних конфліктів і сварок. Важливо пам'ятати, що в основі більшості нещасних шлюбів лежать дрібниці, дрібні сварки і образи. Поступаючись у дрібницях, ви зберігаєте головне - світ в родині.

  • СЛАЙД 15

Сварка нерідко закінчується жіночими сльозами, докорами, криком. Хоча дійсно, сльозами горю не допоможеш. Я

Якщо конфлікт зайшов занадто далеко, слід вирішити його за столом переговорів, намагаючись, по можливості, як того вимагає етикет, зрозуміти іншу сторону. І майже напевно всі проблеми будуть вирішені, як не варті серйозної уваги. Адже "життя занадто коротке, щоб витрачати його на дрібниці", - говорив великий Дізраелі.

Практика сімейного існування доводить, що для цілковитого щастя замало одного лише кохання, спільності інтересів і подібності характерів. Конче важливими в сімейному житті є інтелігентність (порозуміння) й уміння поводитися (культура поведінки).

20. Вправа “Я інший”

Ця вправа будується за таким принципом: у спілкуванні кожний повинен видати себе за „іншого” на власний розсуд (це може бути казковий герой, артист тощо). Успішність такої гри-вправи забезпечується тоді, коли всі присутні беруть у ній активну участь.

Гра розігрується «ланцюжком» у вигляді  пантоміми або супроводжуватися репліками. При виконанні вправи учням пропонується розповісти певну історію. Розповідь починає один учасник, продовжує інший, і так до останнього учасника, завдання якого закінчити розпочату історію. Ця вправа не має на меті розв'язати ту чи іншу ситуацію, проте завдання висловлювати по черзі думки, необхідність поєднати їх у одне ціле, спонукають учнів уважно прислуховуватися до того, що кажуть попередні учасники. Усе це сприяє формуванню у юнаків і дівчат певних ставлень, умінь і навичок, необхідних для усвідомлення цінності спілкування.

Під час таких заходів обговорюються різноманітні питання щодо сімейних традицій, взаємостосунків у сім'ї.

Отже, вам необхідно скласти історію життя вигаданої людини від народження до старості, кожен повинен сформувати по одному реченню етапів її життя за структурою: чоловік чи жінка – навчалася – працював/ла – шлюб – діти – здійснення мрій – життєві плани – досягнення

21. Узагальнення проведеної гри “Я інший”

У підсумках учні наводять приклади зі свого життя для того, щоб зробити певні висновки.

 “Хто глава сім'ї?”, “Як Ви ставитеся до твердження, що в сім'ї чоловік – “голова”, а дружина – “шия?”, “Що допоможе прожити багато років разом і бути щасливими?”, “Чи може кохання зберігатися довгі роки?”, “Як Ви ставитеся до думки, що кохання з роками проходить, а залишається лише звичка?”, “Які традиції є у Вашій сім'ї?”, “Як Ви відзначаєте сімейні свята?” та ін.

22. Проблемна бесіда.

Молоде подружжя часто має складнощі, пов'язані зі зміною їхнього статусу. Як ви думаєте:

 «Чи змінюється їх ставлення один до одного після того, як вони одружилися? І як?»

«Через що можуть виникнути конфлікти?»

 «Як краще жити молодим: з батьками чи одним?»

«Хто повинен готувати їжу, ходити до крамниці й узагалі вести все домашнє господарство?»

«Чим змінюється життя із народженням дитини?»

23. Гра «Сімейний бюджет» (Додаток 6). СЛАЙД 16

Всі гравці поділяються на дві команди. Їх завдання - це бути освіченими про ціни у своїй країні, так як ведучий задає питання про вартість тих чи інших продуктів, а команди повинні відповісти швидко. Фасилітатор визначає та зараховує правильні відповіді у залік команди.

Та команда, яка буде швидше, а головне правильніше відповідати на поставлені питання, перемагає.

24. Тренінг «Сімейний лад».

2 або 3 пари учнів. Учнів розсаджують по двоє один навпроти одного, дають по дві довгі дерев’яні ложки, які прив’язуються хусткою до суглобу, щоб вони не могли їх зігнути, завдання полягає у тому, що їм треба щось з’їсти.

Мета вправи: зрозуміти, що коли люди допомагають один одному, вони швидше досягнуть необхідного результату.


ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Підведення підсумків класної години, узагальнююча бесіда.
  • Які основні проблеми в сімї, виникають на вашу думку?

Прогнозовані відповіді.

- Основна проблема сім'ї - непорозуміння у шлюбі, треба пам’ятати, що подружній зв'язок може і повинен розвиватися і змінюватися заради однієї цілі: накопичення позитивних спогадів, матеріальних благ, розвиток власних дітей, становлення власної особистості у суспільстві.

  1. Робота з епіграфом.

- Давайте пригадаємо та обговоримо подані вислови.

Спокій та злагода у сімї  - запорука миру та повноцінного розвитку держави в цілому. Сім’я – це суспільство в мініатюрі, як кажуть батько й мати - це президент і парламент, а діти це народ, що утворює наше суспільство.

  1. Оголошення правил гармонійного сімейного життя.

Ось 5 основних правил, які повинні забезпечити гармонійне сімейне життя: СЛАЙД 17

Правило 1 Домашні і службові навантаження потрібно ділити навпіл.

Правило 2 Не набридайте одне одному. Старайтесь, щоб у вашого партнера не було почуття свободи, але і відповідальності.

Правило 3 Не критикуйте! Не намагайтесь переінакшити свого партнера. Будьте взаємо-ввічливими.

Правило 4 Виявляйте увагу один до одного. Службові турботи лишіть на порозі дому. Проте виявляйте інтерес до службових справ один одного. Пам'ятайте, що людина завжди шукає підтримки.

Правило 5 Подружжя рідко буває щасливим випадково. Це будова, яку розумно й свідомо планують.

3.Рефлексія.

При прийнятті рішення щодо шлюбу якої точки зору ви будете дотримуватись?

Чи варто готувати себе до шлюбу? Як?

Як формувати в собі  «психологічну готовність» до створення сім’ї? Від якого  фактору це залежить?

Що впливає на відносини між чоловіком та дружиною?

Як витримка, взаємодопомога та позитивне налаштування допоможе у сімейному житті?

Що допоможе сформувати ідеальні сімейні стосунки?

Що важливого ви відмітили для себе особисто сьогодні?

Висновок. СЛАЙД 18

Життя – це наче океан.

Сім’я – це корабель з вітрилом.

І лише той корабель допливе,

Де згода буде у родині.

Маяком буде Господь Бог.

Чи в бурю чи в ясну погоду,

Він допоможе вистоять в біді,

Поможе витіснить погорду.

І лиш зійти із цього корабля,

Залишити –є просто неможливим.

Кругом вода, немає берегів,

Весь час припливи і відливи.

Тож, варто пам’ятати, що у сім'ї починається наше життя, вона вводить нас у світ, дає перші навички, допомагає пережити всі радості і труднощі. У сім'ї ми одержуємо тепло, опору і підтримку, необхідні кожному. Тільки благополучна сім'я може створити ту неповторну атмосферу близькості, спільності і взаємної турботи, без якої неможливий моральний розвиток людини. Від сім'ї залежить забезпечення безупинної зміни поколінь і відтворення самого населення. Від добробуту сім'ї, психологічного клімату залежить, якими виростуть у ній діти. Тому, необхідно відповідально до нього відноситися, чого я вам і бажаю.

  • До побачення!

 

ПОСИЛАННЯ  НА ЛІТЕРАТУРУ

 

  1. ЗАКОНОДАВЧО-НОРМАТИВНІ АКТИ:

Закони України

Конституція України

Сімейний кодекс України

Цивільний кодекс України

 

  1. МОНОГРАФІЇ

Ващенко Г. «Виховний ідеал» — Львів, 2006 р.

Макаренко А. «Книга для батьків» - М., 1969 р.

Маценко Л. «Педагогіка сімейного виховання» - Київ, 2015 р.

 

   3.  СТАТТІ:

- Директор школи, №7, 1999 р. «Виховання почуття відповідальності у дітей в умовах сім’ї»

- Психолог, № 10-11, 2003 р. «Проблеми сімейного виховання: гендерний аспект»

- Рідна школа, № 4, 2007 р. «Педагогічні умови родинно-сімейного виховання дітей»

- Учитель, № 1-3, 2000 р. «Сімейне виховання та його технології: студії»

 

  1. МАТЕРІАЛИ З ІНТЕРНЕТУ:

http://osvita.ua

http://stud.com.ua

http://womansecret.com.ua

https://vesti.dp.ua

https://infourok.ru

http://autta.org.ua

https://www.prytchi.in.ua

https://megaobzor.com

https://brjunetka.ru

https://vzvo.gov.ua

http://ddr.minjust.gov.ua

https://naurok.com.ua

http://kozakorium.com

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


ДОДАТКИ


 

 



Додаток 1

Mindmap - карта пам'яті

 

ГОТОВНІСТЬ ДО ШЛЮБУ

  

 


Додаток 2

Моя модель мого життєвого плану:

Вступити до вищого навчального закладу.

Отримати професію. 

Влаштуватися на роботу.

Піти на курси англійської мови, спортивну секцію.

Одружитися.

Народити дитину.

Посадити дерево.

Побудувати дім.

Закохатися без пам’яті.

Навчитися водити машину.

Провести цілий день з книгою.

Зустріти справжніх друзів.

Подолати страх невдачі.

Відправитися в подорож.

Зробити пожертвування анонімно.

Зробити раптовий сюрприз коханій людині.

Пробігти марафон.

Покататися на сноуборді.

Медитувати 3 години.

Потримати в долонях живого метелика.

Проїхатися верхи на коні по узбережжю.

Познайомитися з ким-небудь на вулиці.

Віддати бездомному свій сніданок.

Взяти участь у флешмобі.

Навчитися добре користуватися комп’ютером.

Взяти автограф у зірки.

Відвідати футбольний матч на гігантському стадіоні.

Перемогти в конкурсі.

Написати список з 100 своїх досягнень.

 

Моя модель мого життєвого плану:

Вступити до вищого навчального закладу.

Отримати професію. 

Влаштуватися на роботу.

Піти на курси англійської мови, спортивну секцію.

Одружитися.

Народити дитину.

Посадити дерево.

Побудувати дім.

Закохатися без пам’яті.

Навчитися водити машину.

Провести цілий день з книгою.

Зустріти справжніх друзів.

Подолати страх невдачі.

Відправитися в подорож.

Зробити пожертвування анонімно.

Зробити раптовий сюрприз коханій людині.

Пробігти марафон.

Покататися на сноуборді.

Медитувати 3 години.

Потримати в долонях живого метелика.

Проїхатися верхи на коні по узбережжю.

Познайомитися з ким-небудь на вулиці.

Віддати бездомному свій сніданок.

Взяти участь у флешмобі.

Навчитися добре користуватися комп’ютером.

Взяти автограф у зірки.

Відвідати футбольний матч на гігантському стадіоні.

Перемогти в конкурсі.

Написати список з 100 своїх досягнень.

 

 

Моя модель мого життєвого плану:

Вступити до вищого навчального закладу.

Отримати професію. 

Влаштуватися на роботу.

Піти на курси англійської мови, спортивну секцію.

Одружитися.

Народити дитину.

Посадити дерево.

Побудувати дім.

Закохатися без пам’яті.

Навчитися водити машину.

Провести цілий день з книгою.

Зустріти справжніх друзів.

Подолати страх невдачі.

Відправитися в подорож.

Зробити пожертвування анонімно.

Зробити раптовий сюрприз коханій людині.

Пробігти марафон.

Покататися на сноуборді.

Медитувати 3 години.

Потримати в долонях живого метелика.

Проїхатися верхи на коні по узбережжю.

Познайомитися з ким-небудь на вулиці.

Віддати бездомному свій сніданок.

Взяти участь у флешмобі.

Навчитися добре користуватися комп’ютером.

Взяти автограф у зірки.

Відвідати футбольний матч на гігантському стадіоні.

Перемогти в конкурсі.

Написати список з 100 своїх досягнень.

 

 

Моя модель мого життєвого плану:

Вступити до вищого навчального закладу.

Отримати професію. 

Влаштуватися на роботу.

Піти на курси англійської мови, спортивну секцію.

Одружитися.

Народити дитину.

Посадити дерево.

Побудувати дім.

Закохатися без пам’яті.

Навчитися водити машину.

Провести цілий день з книгою.

Зустріти справжніх друзів.

Подолати страх невдачі.

Відправитися в подорож.

Зробити пожертвування анонімно.

Зробити раптовий сюрприз коханій людині.

Пробігти марафон.

Покататися на сноуборді.

Медитувати 3 години.

Потримати в долонях живого метелика.

Проїхатися верхи на коні по узбережжю.

Познайомитися з ким-небудь на вулиці.

Віддати бездомному свій сніданок.

Взяти участь у флешмобі.

Навчитися добре користуватися комп’ютером.

Взяти автограф у зірки.

Відвідати футбольний матч на гігантському стадіоні.

Перемогти в конкурсі.

Написати список з 100 своїх досягнень.

 

 

Моя модель мого життєвого плану:

Вступити до вищого навчального закладу.

Отримати професію. 

Влаштуватися на роботу.

Піти на курси англійської мови, спортивну секцію.

Одружитися.

Народити дитину.

Посадити дерево.

Побудувати дім.

Закохатися без пам’яті.

Навчитися водити машину.

Провести цілий день з книгою.

Зустріти справжніх друзів.

Подолати страх невдачі.

Відправитися в подорож.

Зробити пожертвування анонімно.

Зробити раптовий сюрприз коханій людині.

Пробігти марафон.

Покататися на сноуборді.

Медитувати 3 години.

Потримати в долонях живого метелика.

Проїхатися верхи на коні по узбережжю.

Познайомитися з ким-небудь на вулиці.

Віддати бездомному свій сніданок.

Взяти участь у флешмобі.

Навчитися добре користуватися комп’ютером.

Взяти автограф у зірки.

Відвідати футбольний матч на гігантському стадіоні.

Перемогти в конкурсі.

Написати список з 100 своїх досягнень.

 

 

Додаток 3

 

Повідомлення фасилітатора

 

Бенджамін Франклін (Benjamin Franklin) (17 січня 1706 – 17 квітня 1790) ніколи не був президентом США. Але зробив за життя надзвичайно багато, був просвітителем, ученим, державним діячем, керівником революційного руху в Америці, одним з авторів Декларації незалежності США і Конституції 1787 року, засновником першої в Північній Америці публічної бібліотеки, Американського філософського товариства Пенсільванського університету. З його ім’ям пов’язано становлення й розвиток американської журналістики.

Саме перу цієї надзвичайно мудрої людини з величезним життєвим досвідом належать такі відомі крилаті фрази, як “Час – гроші”, “Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні”, “Один переїзд дорівнює трьом пожежам”.


Додаток 4

 


 

1-ий учень – наказ

"Налий мені, будь ласка, чаю"

"Дуже прошу, присядь біля мене!"

 

 

2-ий учень – прохання

"Налий мені, будь ласка, чаю"

"Дуже прошу, присядь біля мене!

 


 


 

Додаток 5

Статті витрат

 

  1.  

 

Житло та комунальні послуги

  1.  

 

Транспорт

  1.  

 

Зв'язок

  1.  

 

Продукти харчування

  1.  

 

Одяг і взуття

  1.  

 

Культура та розваги

  1.  

 

Медицина та ліки

  1.  

 

Освіта

  1.  

 

Відпустка

  1.  

 

Предмети тривалого користування

  1.  

 

Господарчі товари

  1.  

 

Відпочинок та хобі

  1.  

 

Ресторани, кафе, бари

  1.  

 

Перукарня, косметика, салони

  1.  

 

Погашення кредитів і позик

  1.  

 

Побутова хімія та засоби гігієни

  1.  

 

Канцтовари, книги, преса

  1.  

 

Гуртки, клуби за інтересами або Спортивні секції та тренажерні зали

  1.  

 

Непередбачені витрати (ремонт побутової техніки, подарунки на день народження родичів, придбання ліків тощо).

  1.  

 

Обслуговування автомобіля та пальне

  1.  

 

Послуги репетиторів, курси

  1.  

 

Ремонт житла

  1.  

 

Податки (на землю, підприємницька діяльність тощо)

  1.  

 

Пенсійне страхування

  1.  

 

Оплата за дитячий садок, школу

  1.  

 

Банківські вклади

 


 


Додаток 6

 

Список товарів: масло, хліб, сосиски, 10 яєць, соняшникова олія, чай чорний, картопля, буряк, цибуля, морква, капуста, сир, молоко.

ЗАГАЛЬНА СУМА ВИТРАТ: _________________

 

 

Список товарів: масло, хліб, сосиски, 10 яєць, соняшникова олія, чай чорний, картопля, буряк, цибуля, морква, капуста, сир, молоко.

ЗАГАЛЬНА СУМА ВИТРАТ: _________________

 

 

Список товарів: масло, хліб, сосиски, 10 яєць, соняшникова олія, чай чорний, картопля, буряк, цибуля, морква, капуста, сир, молоко.

 

ЗАГАЛЬНА СУМА ВИТРАТ: _________________

 

 

Список товарів: масло, хліб, сосиски, 10 яєць, соняшникова олія, чай чорний, картопля, буряк, цибуля, морква, капуста, сир, молоко.

 

ЗАГАЛЬНА СУМА ВИТРАТ: _________________

 


[1] «консенсуальний шлюб» (тобто шлюб за згодою сторін, але без його реєстрації), «візитні союзи» (тобто роздільне проживання подружжя із зустрічами на короткий час — час нанесення візиту)

doc
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
1484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку