Методична розробка підготовчої частини уроку фізичної культури на тему:
Рухливі міні-ігри як спосіб удосконалення фізичних якостей учнів
Учитель фізичної культури
Степанова Л.П.
Мета: розкрити зв’язок між ігровою формою заняття та приростом фізичних якостей учнів.
Завдання:
-
розвиток фізичних якостей учнів;
-
покращення фізичної підготовки бігу та стрибків;
-
виховання вольової поведінки, терпіння, старанності, уважності.
На основі спостереження динаміки змін спортивних результатів упродовж п’яти років педагогічної роботи відстежую прогрес учнів у показниках фізичної підготовленості. Виступи вихованців на міжшкільних змаганнях а також змаганнях районного рівня є успішними, що підтверджують отримані ними перемоги та призові місця. Ключову роль у досягненні учнями високих результатів відіграють рухливі міні-ігри.
Підготовча частина уроку відбувається у формі подорожі. Учні визначаються з містом, куди вони вирушають у подорож. Також вони обирають на власний розсуд той чи інший автомобіль, озвучуючи марку транспортного засобу. Під час мандрівки увазі дітей буде запропоновано цілу низку рухливих міні-ігор. По завершенні подорожі, після виконання усіх рухливих міні-ігор кожен учень ділитися враженнями про свій автомобіль. Слід зауважити, що ефективність виконання завдання значною мірою залежить від використання спеціальних бігових вправ, які потрібно чергувати із розминковими вправами, вправами на увагу, вправами загально фізичної підготовки та стрибковими вправами.
Під час поїздки учні можуть робити зупинку для того, щоб мати змогу пограти з батьками у волейбол, зробити подарунок для мами, нагодувати кошеня, заправити автомобіль бензином, помити транспортний засіб, вікна та колеса останнього, змастити запчастини автомобіля, випробувати власні сили на дорозі у горах, а також пройти перевірку на кордоні. Отож, вирушаємо у дорогу.
-
Рухлива міні-гра «Перевіряємо автомобіль на витривалість». У повільному темпі підстрибуємо з ноги на ногу три кола, які умовно можна назвати вулицею любові, терпіння та радості;
-
рухлива міні-гра «Граємо у волейбол з мамою і татом». Виконуємо біг приставним кроком правим та лівим боком, одночасно виконуючи імітацію передачі м’яча зверху у волейболі;
-
рухлива міні-гра «Накачуємо колеса автомобіля». Виконуємо бігову вправу «ножиці» у русі;
-
рухлива міні-гра «Перевіряємо двигун автомобіля». Виконуємо біг з високим підніманням стегна на місці. За умови вправного та якісного виконання вправи доцільно проводити її в русі;
-
рухлива міні-гра «Швидкісне авто». Виконуємо вправу біг із закиданням гомілки, торкаючись п’яткою сідниці.
Спеціальні бігові вправи потрібно поєднувати з вправами релаксуючого характеру, розминковими, стрибковими вправами, кожна з яких є водночас є рухливою міні-грою і має свою назву.
Розминкові вправи
-
Рухлива міні-гра «Миємо колеса автомобіля». Учні виконують нахили, торкаючись пальцями, кулаками та долонями підлоги;
-
рухлива міні-гра «Миємо вікна автомобіля». Виконуємо оберти рук у русі, 1-4 – оберти у кистьовому, ліктьовому, плечовому суглобах уперед і назад;
-
рухлива міні-гра «Змащуємо запчастини автомобіля». Виконуємо ривки руками, 1-4 – уперед, назад, навхрест. Потім 1-4 – вгору, навхрест, вниз, однак махи виконуємо за головою;
-
рухлива міні-гра «Змащуємо колеса автомобіля». Виконуємо махову вправу крок-мах правою ногою у русі, назад крок-мах лівою ногою.
Вправи загальної фізичної підготовки
-
Рухлива міні-гра «Заправити автомобіль бензином». Виконуємо вправу присідання до 30 разів;
-
рухлива міні-гра «Митниця». Виконуємо вправу «планка» – стійка в упорі лежачи на руках або ліктях.
Вправи технічного характеру
-
Рухлива міні-гра «Подарунок для мами». Виконуємо стрибок у висоту з розбігу, торкаючись рукою найвищої позначки;
-
рухлива міні-гра «Нагодуй кошеня». Перший учень максимально піднімає руку догори. Другий активно вистрибує вгору завдяки поштовху двох ніг та маху рук, ставлячи собі за мету дотягнутися головою до долоні руки іншого учасника гри. Унаслідок цього за умови дотику зголодніле кошеня отримує їжу. Виконати вправу 10-15 разів, після чого помінятися місцями.
Вправи релаксуючого характеру
-
Рухлива міні-гра «Автомобіль їде у тунелі». Рухаємося вздовж лінії, п’ять кроків очі розплющені, п’ять кроків – заплющені;
-
рухлива міні-гра «Учимося розвертати машину». Йдемо чотири кроки вздовж лінії, виконуємо поворот на 360 градусів вправо, далі слідують чотири кроки вздовж лінії та поворот на 360 градусів вліво;
-
рухлива міні-гра «Учимося їхати уперед, назад». Виконуємо п’ять кроків вздовж лінії уперед, і таку ж саму кількість кроків у протилежному напрямку;
-
рухлива міні-гра «Будь пильним на дорозі». Рухаємося приставним кроком вздовж лінії. Права рука піднята ліктем догори і з’єднана з лівою у замок за спиною. Учні повинні не заступати лінію, що вимагає від них особливої уважності та зосередженостіі;
-
рухлива міні-гра «автомобіль на мийці». Виконуємо махові рухи вздовж лінії у русі за різними напрямками – вгору, вниз, убік, за спиною, імітуючи бризки води.