Методична розробка позакласного виховного заходу на тему: «Україна – єдина країна. Нероздільна, як мати й дитя.»

Про матеріал

Методична розробка

позакласного виховного заходу

на тему:

«Україна – єдина країна.

Нероздільна, як мати й дитя.»

Перегляд файлу

Великолепетиська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

Великолепетиської селищної ради

Великолепетиського району

Херсонської області

 

 

 

Методична розробка

позакласного виховного заходу

на тему:

«Україна – єдина країна.

Нероздільна, як мати й дитя.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила:

     Тичківська Т.М.

вчитель фізики,

вчитель-методист

класний керівник 7-Б класу

 

2014-2015 навчальний рік

 

Вступ

 

На  сучасному  етапі  становлення  української  держави,  в  епоху перетворень  виникає  необхідність  у  вихованні  людини  нового  покоління: нестандартної,  високоморальної,  творчої,  готової  підтримати  суспільство  у важкий час змін і забезпечити гуманітарну цілеспрямованість його розвитку.

Одним  із  принципів  реалізації  Державної  Національної  програми «Освіта»  (Україна    XXI  ст.)  є  гуманізація  освіти,  що полягає  в  утвердженні людини  як  найвищої  соціальної  цінності,  у  найповнішому  розкритті  її здібностей  та  задоволенні  різноманітних  освітніх  потреб.  Необхідність гуманізації  педагогічного  процесу  не  підлягає  сьогодні  сумніву,  а  досвід українського  педагога-гуманіста  В.О. Сухомлинського  не  втрачає  свого значення.

Як справді народний вчитель він створив цілісну та ефективну систему виховання Людини і Громадянина, систему, спрямовану на всебічний розвиток особистості,  показав  зразки  педагогічної  майстерності,  запропонував  низку оптимальних методик навчання і виховання, розробив численні рекомендації та поради  педагогічним  працівникам.  Творче  впровадження  спадщини 
В.О. Сухомлинського  дає  змогу  вдосконалювати  навчально-виховний  процес, підносити  роль  патріотичного  виховання,  наповнювати  сучасним  змістом навчально-виховний процес.

Гуманізм педагогічної системи Сухомлинського ґрунтується на положенні про самоцінність людини, її праві на свободу і гідність як неповторної індивідуальності. Він висунув і розвинув концепцію відносної автономії конкретної особи, її права на вибір на основі власної совісті.

Сьогодення наповнене різноманітними подіями, що стосуються кожного громадянина країни. Життя підлітка завжди наповнене як особистими, так і суспільними переживаннями. Дуже часто ці переживання впливають на настрій, навчання, здоров’я учнів. Для покращення морального настрою досить важливо звертати увагу на патріотичне виховання молоді. Це стане запорукою небайдужості як сьогоднішнього, так і прийдешніх поколінь громадян.

Найкращою мотивацією до суспільної праці є розвинуте почуття гордості за свою державу, співпереживання за минуле, співпричетність до сьогодення і творення її майбуття. Саме тому патріотичному вихованню молоді надається одне з пріоритетних значень.

Методична розробка містить інформаційний матеріал про історію, географічне положення, природно-ресурсний потенціал, мову, культуру та визначних постатей України та Херсонської області.

Доповненням до заходу є авторська методична розробка з чітко визначеною та реалізованою метою.

Розробка спрямована на розширення світогляду про Україну, піднесення патріотичного духу учнів.


Тема уроку: «Україна – єдина країна.

Нероздільна, як мати й дитя.»

Мета: розширити поняття про єдність,  незалежність і суверенність нашої держави; розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; наполегливо вчитись, щоб принести якомога більше користі рідній Україні; формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів; . виховувати патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину – Україну; поглибити знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину Херсонської області та України в цілому; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв  українського народу;  сприяти розвитку пізнавального інтересу.

Форма проведення: година спілкування для учнів 7-го класу з випереджальними завданнями для творчих груп: історикознавців, природознавців, соціологів та культурознавців.

Обладнання та оформлення:  Державний Прапор України; Конституція України, географічна карта, портрети героїв «Небесної сотні» та українців, що поклали свої голови за цілісність кордонів нашої країни, фото та список прізвищ земляків, що зараз воюють за єдність нашої країни; елементи народної символіки; записи музики.

 

 Епіграф:                                                      

Той, хто по-справжньому любить свою Батьківщину,

з усякого погляду справжня людина.

В. Сухомлинський

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап 

Учні та батьки збираються біля стели військомату на березі Дніпра.

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів.

Робота з епіграфом. (Учні аналізують вислів В. Сухомлинського)

 Оголошення теми уроку.

ІІІ. Основна частина 

Лунає музика ( «Як у нас на Україні…» )

Учень

… Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори…

 

Мій край чудовий – Україна!

Тут народилась ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов’я.

Все найдорожче в цілім світі,

Бо тут почався наш політ.

Цвітуть волошки сині в житі.

Звідсіль веде дорога в світ.

І найдорожча рідна мова

Джерельцем радісно дзвенить,

І мила пісня колискова.

Чумацький шлях кудись зорить…

Усе найкраще і єдине,

І радощі всі, і жалі…

Мій рідний краю, Україно!

Найкраще місце на землі!

Учитель: Доброго дня! 

Сьогодні свято завітало в школу,

Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.

Змужнілі, сонцем зласкані улітку,

Ми розпочнемо Перший наш урок.

Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну. 

Моя Україна

Учень: На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна.

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, –

Пісенна моя Україна.

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

Учитель: – Подивіться, будь ласка, на Дніпро, прислухайтеся до нього… Що ви чуєте? Що говоре нам Дніпро? Так… Коли він спокійний то тихесенько промовляє: «МИРУ тобі,Україно.» А коли хвилі здіймає до неба, то  хоче застерегти  нас від лиха, біди…

 

C:\Documents and Settings\uchitel fiziki\Рабочий стол\SAM_3500.JPG

Прислухайтеся як  замріяний вітер шепоче слова кохання річці синьоокій, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорів осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Таку ми бачимо під вересневим сонцем нашу неньку – Україну. Вона горда  від того,що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе, як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.

Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвували своїм життям .

Учитель: – Вшануємо їх пам’ять хвилиною мовчання.

Учень: Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія…

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш Державний Гімн.

(Звучить Державний Гімн України).

Учитель:  Сьогодні до нас завітав тато Осоченко Єлизавети Юрій Олексійович який захищає нашу країну від ворога і на даний час служить в зоні АТО. Запрошуємо його до слова.

 

C:\Documents and Settings\uchitel fiziki\Рабочий стол\SAM_3501.JPG

Учитель: Україна    це отча земля, рідний край, де ми народилися.

Столиця України    Київ. Широкі i чарiвнi простори, прекрасні села i міста.

На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км. 

– Про етапи становлення Херсонської області,  невеличкий екскурс в історію  України проведе учень-історикознавець.

Учень-історикознавець

C:\Documents and Settings\uchitel fiziki\Рабочий стол\SAM_3495.JPG

Херсонщина. Неможливо не закохатися, не прикипіти серцем до цього неповторного куточка півдня України, сповненого легенд, героїчних сторінок історії, щедрою казковою природою, талановитими, роботящими людьми. Саме на такі скарби багата Херсонщина - перлина таврійського краю. її омивають води Чорного та Азовського морів, повноводний Дніпро котить свої хвилі поміж розлогих берегів.

До історії заселення, освоєння цього краю причетні князі Потьомкін, Скадовський, Трубецький, графи Орлов, Мордвинов. Минуле краю тісно пов’язане з іменами визначних особистостей минулих епох. Саме Херсон став колискою та першою базою Чорноморського флоту. Спорудженням фортеці й міста займався генерал-цейхмейстер Ганнібал, його послідовником став генерал-полковник Корсаков, що загинув під час штурму Очакова і похований на території Херсонського Катерининського собору. Херсонці пам’ятають, що з їх краєм пов’язані імена полководця Суворова й засновника Одеси адмірала Дерибаса, під Олешками будував польову фортецю майбутній полководець Кутузов. Під керівництвом командувача російського флоту Ушакова на херсонських верфах будувалися флагмани - лінійний корабель “Слава Екатерины”, фрегати “Херсон”, “Быстрый”. Разом із суднобудівництвом тут швидко розвивається й місцевий флот, що складався з вітрильних та пароплавних суден.

Історія краю надзвичайно захоплююча, багата на події, тісно пов’язана з козацькою вольницею. Легенди Олешківської та Каменської січі активно досліджуються науковцями. Привертають до себе увагу тих, хто цікавиться славним минулим козацтва, визвольною боротьбою українського народу, яка охоплювала і таврійські степи. Чим більше заглиблюєшся в сивину віків, тим більше відчуваєш, що історія краю переплітається з історією різних народностей. Ця земля пам’ятає кимерійців, скіфів, таврів, сарматів, антів, уличів, тіверців, печенігів. Назви населених пунктів Чонгар, Каланчак, Арташ свідчать про заселення цих країв турками, татарами, греками.

Віддавна на території України існували держави скіфів, сарматів, готів та

інших народів, але відправним пунктів української державності і культури вважається Київська Русь (ІХ-ХІІІ століття).

Формування новітньої нації припало на часи визвольної війни 1648-1657 років під проводом Богдана Хмельницького проти Речі Посполитої. Результатом війни стало заснування в України козацької держави – Війська Запорозького.

У ХVІІІ столітті козацька автономія була ліквідована. Під час української революції початку ХХ століття постало декілька національних держав:

Українська Народна Республіка, Українська Держава, Західно-Українська, Народна Республіка.

У 1919 році відбулося возз’єднання українських земель, проголошено Акт злуки. У 1922 році Українська республіка ввійшла до складу Радянського Cоюзу. Сучасна держава Україна утворилась у результаті розпаду Радянського Cоюзу 1 грудня 1991 року. 

Україна    унітарна держава, територія якої поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами.

Учитель: - Сьогодні до нас на зустріч завітав вчитель історії, кандидат історичних наук, письменник Бестюк Іван Іванович. Запрошуємо його до слова.

C:\Documents and Settings\uchitel fiziki\Рабочий стол\SAM_3465.JPG

Учитель: – А зараз ми проведемо вікторину «Чи знаєте ви Україну?»

1. У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній).

2. На якому материку ми живемо? (Євразія).

3. Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

4. З якою державою Україна межує на сході? (Росія).

5. Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

6. Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в

Закарпатській області поблизу с. Ділове).

7. Яка називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

8. Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

9. Як називається столиця України? (м. Київ).

10. Яке найбільше озеро в Україні? (озеро Сасик).

Учитель:  – Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття

«Батьківщина». Нещодавно поняття «Батьківщина» обмежувалось для вас рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє  дитинство    і вже стежинкавід хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша    Україна, велика і прекрасна.

Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад 100 національностей. 

Про різноманіття природних ресурсів Ви довідаєтесь від учня-природознавця.

Учень-природознавець C:\Documents and Settings\uchitel fiziki\Рабочий стол\SAM_3493.JPG

Доба Катерини II для Херсонщини позначилася бурхливим освоєнням земель, коли в Нижнє Придніпров’я переселяли селян з північних губерній, а родючі землі роздавалися поміщикам, дворянам, іноземцям. До речі, саме останні виявляли неабиякий хист до господарювання. їхні володіння вирізнялися особливою впорядкованістю й охайністю. Досі збереглася слава про впорядковані маєтки Фальц-Фейнів, що були справжнім оазисом серед степів.

 Спливло багато часу. Нині ми живемо в оновленому, сучасному обласному центрі, і все ж в назвах міських вулиць, площ, селищ відчувається відлуння незабутніх сторінок історії, пам’ять про людей, які немало зробили для заснування Херсона й поселень, які згодом увійшли до складу південної області.

Населення - 1,2 млн. чоловік. Область характеризується малою щільністю населення - 43 чол. На 1 кв. км, що майже вдвічі нижче середнього показника по Україні. Це пояснюється великою кількістю заповідних територій, де незайманий степ є надійним прихистком для багатьох унікальних видів тваринного і рослинного світів, неперевершеною базою для нових досліджень, селекційної роботи, в тому числі міжнародного значення. Помірно-континентальний посушливий клімат є сприятливим для вирощування баштанних, овочевих, садових культур, виноградників, проте дещо ризикованим - для зернових, що часто потерпають від примх спекотного південного сонця. У виробничій структурі області переважає сільськогосподарська галузь і як похідна - розвинена харчова промисловість. Крім того - судно- та машинобудування, переробка сирої нафти та ін. Слава краю хліборобів, корабелів, рибалок, виноградарів та виноробів не тільки відроджується, а й ширшає. Сучасна Херсонщина - розвинута індустріально - аграрна область.

 Здається, сама природа сприяє благодаті краю. Напевно, жоден інший регіон не може похвалитися такими соковитими кавунами, як Херсонщина, такими бурштиновими солодкими гронами, знятими дбайливими руками з виноградної лози, медовими яблуками, соковитими фруктами й ягодами. Рясні сади та виноградники, золотаві гголя стиглої пшениці, тугі налиті насінням кошики соняхів тягнуться до сонця. Все це - безкраї простори рідної Херсонщини. На правобережжі до неї увійшли Білозерський, Бериславський, Нововоронцовський, Великоолек- сандрівський, Високопільський, на лівобережжі - Горностаївський, Генічеський, Голопристанський (площею один з найбільших в Україні), Великолепетиський, Каховський, Нижньосірогозький, Новотроїцький, Іванівський, Скадовський, Каланчацький, Чаплинський, Цюрупинський райони.

 Херсонщина - один із найгарніших регіонів країни, з розмаїттям дикої природи, яка вабить на відпочинок любителів полювання й рибальства, зеленого туризму. Туристичні маршрути пролягли територіями біосферних заповідників, дорогами автораллі “Чумацький шлях”.

Також потужним потенціалом області є її промислові підприємства. Машинобудівна галузь посідає чільне місце серед інших. Вона представлена відкритими акціонерними товариствами “Херсонські комбайни”, “Каховський завод електрозварювального устаткування”, “Електро- маш”, “Завод карданних валів”, “Бериславський машбудзавод”, підприємствами суднобудування та судноремонтними заводами.

Природно-ресурсний потенціал України поєднує у собі колосальні запаси корисних копалин і природно-рекреаційних ресурсів. Найважливіші мінерально-сировинні ресурси країни представлені:

  Кам’яне і буре вугілля – запаси 45,5 мільярдів тон;

  Нафта і газ – 307 родовищ;

  Торф – 1,5 тисячі родовищ;

  Залізні руди – 27,5 мільярдів тон;

  Марганець – 2,3 мільярди тон.

Україна багата на такі корисні копалини, як: нікель, ртуть, титан, боксити, кухонна сіль, сірка, каолін, вогнетривкі глини, облицювальне каміння та інші.

Більша частина території України розташована в західній частині

Східноєвропейської рівнини. Завдяки теплому клімату, гарному рельєфу і чорноземам, що є третиною світових запасів, в Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.

В Україні нараховується понад 70  тисяч річок та 20 тисяч озер, 9 мільйонів гектарів країни вкрито лісами, що становить 15% від її площі. 

Учитель:  – Україна    одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 січня 2014 року в Україні проживає 45,5 мільйонів осіб. За цим показником Україна займає 29 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад 100 національностей. 

Учитель: – Українська пісня – це частина духовного життя народу і вона не залишає його ні в радості, ні в смутку, крок у крок слідує за ним від дитинства до старості. 

– А зараз ми проведемо конкурс  «Українська пісня».  (Учні діляться на дві команди і виконують українські пісні).

Учитель:  – Слава країни    це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського.  Про них Вам розкаже група учнів-соціологів.

Учні-соціологи

C:\Documents and Settings\uchitel fiziki\Рабочий стол\SAM_3498.JPG

Творчості херсонців немає меж і кордонів: примноження та збереження культурних надбань, багата національна спадщина, яка водограєм переливається в багатьох музичних та фольклорних фестивалях, конкурсах, концертах. Збагаченням та відтворенням культурних традицій опікуються херсонський театр, музеї, бібліотеки, школи естетичного виховання та мистецтв, аматорські художні колективи.

Гучну славу Херсонщині принесли міжнародні фестивалі “Таврійські ігри”, “Чорноморські ігри”, “Калинові острови”, “Купальські зорі”, “Мельпомена Таврії”. Пісенний, багатий на таланти край, який неможливо не любити, не пишатися ним.

Споконвіку таврійський степ плекав дорідні врожаї, принісши регіону славу житниці не лише в Україні, а й в усьому колишньому Союзі. Саме хліборобська нива подарувала області стількох Героїв Праці, Героїв України. Херсонщина виростила цілу плеяду самовідданих трударів ланів і ферм, які прагнуть досягти найвищої віддачі від агропромислової галузі не заради показників і нагород, а заради того, щоб нагодувати народ, поліпшити добробут держави.

Нині сільгоспугіддя області займають близько двох мільйонів гектарів. Херсонщина здатна повністю забезпечувати себе продукцією агропромислового комплексу.

Сьогодні дорідні врожаї в області плекають 412 сільськогосподарських підприємств, 3100 фермерських господарств. Кожен селянин внаслідок реформування земельних відносин отримав у власність в середньому близько семи гектарів землі. Триває досить складний процес повернення почуття власника землі. Знаменно, що в період реформування переважив авторитет тих господарств, що набули позитивного досвіду господарювання у якості колективних сільгосппідприємств. Саме навколо них згуртувалися селяни, довіривши їм свої землі. Найкращі позиції традиційно утримує сільськогосподарський кооператив “Зоря” Білозерського району на чолі з двічі Героєм Соціалістичної Праці, Героєм України Дмитром Моторним. Багаторічний досвід у поєднанні з відчуттям нового, селянська тямущість і невичерпна енергія творення вирізняють керівників агро- фірми-радгоспу “Білозерський” Героя України Віктора Сілецького та СП “Дніпро” Білозерського району Віктора Комиша. Кадровий потенціал АПК області зміцнюють молоді управлінці, за якими майбутнє хліборобського краю: Сергій Костик (СГК “Маяк”), Тетяна Білоус (СГК “Росія”), Микола Коваленко (СГК “Лідія”), Йохан Боден (ЗАТ “Чумак”).

Ось така вона - Херсонщина - рідна, неповторна, найкраща у світі. Тут найвище небо - небаченої блакиті, тут найяскравіше сонце, яке пестить своїми промінчиками, тут солоний вітер мандрів манить у дорогу, тут вулиці й люди - найгостинніші у світі. Любімо свою батьківщину, цінуймо її і, неодмінно, у подумках повертаймося до неї  неньки-Херсонщини!

В нашій країні народилося дуже багато талановитих людей.

Тарас Григорович Шевченко    український поет, філософ, письменник, графік, художник, політик, громадський діяч, і, як кажуть самі українці, духовний батько сучасного українського народу.

Григорій Сковорода    педагог, поет, просвітитель, філософ, автор трактатів, байок, пісень.

Микола Лисенко, український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет.

Михайло Грушевський    історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.

Борис Патон всесвітньо відомий вчений у сфері металургії і технології металів, академік, президент Національної АН України, автор технології зварювання тканин.

Ігор Тамм    видатний фізик-теоретик, лауреат Нобелівської премії з фізики. Його дитинство пройшло у Єлисаветграді (нині Кіровоград), закінчив Єлисаветградську чоловічу гімназію (1913 р.).

Микола Амосов    видатний український лікар, учений у сфері серцево-судинної хірургії, біокібернетик.

Леонід Каденюк – перший космонавт незалежної України, Герой України.

Відомі українські спортсмени:

Сергій Бубка (стрибки з жердиною), Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика), Оксана Баюл (фігурне катання), Яна Клочкова (плавання),  Олег Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гімнастика), брати Віталій та Володимир Клички,  Василь Ломаченко і Олександр Усик (бокс).

Відомі українці в мистецтві:

Із сучасних зірок в усьому світі стала відомою українська співачка Руслана (Руслана Лежичко), яка в 2004 році виборола перемогу на конкурсі співаків Євробачення.

Ольга Куриленко, остання дівчина Джеймса Бонда, яка сьогодні мешкає в Лондоні, також народилася в Україні в місті Бердянськ. Вона відома ролями в кіно і участю в рекламі кави Сarte Noire.

Ще одна всесвітньо відома красуня, акторка, модель і модельєр Міла Йовович народилася в Києві. Відома ролями в кіно і участю в рекламі Revlon i l’Oréal.

Учитель:

Україна славиться не тільки видатними постатями, а і неповторним культурним різноманіттям. Про особливості українських ремесел Вам розповість група учнів-культурознавців.

Учні-культурознавці

C:\Documents and Settings\uchitel fiziki\Рабочий стол\SAM_3505.JPG

У кожного народу є свої національні здобутки. Вишивка, будучи, мабуть, одним з найдавніших способів оздоблення, нітрохи не втратила своєї чарівної привабливості і актуальності сьогодні. Придивіться уважніше і Ви побачите вишиванку хрестиком в інтер'єрі, вишиті сорочки часто можна побачити в гардеробах відомих акторів, телеведучих, спортсменів.

Вважається, що основне призначення вишивки — прикрашання одягу та насправді вишивка несла і несе більш окультний характер. Вишивки — це в першу чергу обереги від усього поганого, а саме: від блискавки, від бездітності, від неврожайності, від нещастя та інших чар зловмисних людей. Розміщення вишивки було невипадковим. Наприклад, в одязі орнамент розташовувався там, де відкривався доступ до тіла, а саме — в низах рукавів, на горловині або комірі, подолі одягу. Кожен колір несе своє значення, кожна фігура у вишивці усе несе своє значення, свою ауру, свою енергетику.

C:\Documents and Settings\uchitel fiziki\Рабочий стол\SAM_3508.JPG

Разом із вишиваними рушниками, сорочками писанка є однією з найдавніших галузок нашого народного ужиткового мистецтва.  Чудові, чарівні, прекрасні – такими епітетами нагороджують шанувальники оригінальні зразки народного мініатюрного розпису писанки.

Майстерність художнього вивершення української писанки, багатство сюжетних і орнаментально-декоративних композицій, неповторність кольорових гам – усе це поєднує давнє, традиційне і вічно молоде рукодільництво, котре не поступається перед знаменитими китайськими та японськими малярськими мініатюрами.

Традиції українського гончарного виробництва не тільки продовжують існувати. Останнім часом вони одержали новий імпульс до розвитку, що відбилося у відродженні старих і створенні нових промислів. У наш час кожна господиня має глиняний посуд, що є не лише модно, але й корисно.

Учитель:  – У прислів’ях, приказках, крилатих виразах втілені моральні цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість – як бути Людиною.

А зараз ми проведемо конкурс «Дерево мудрості». 

(Незакінчені прислів’я. Учням пропонуємо закінчити їх)

«Без верби і калини…» (немає України).

«Людина без рідної землі…» (як соловей без гнізда).

«За рідний край…»  (життя віддай).

«Та земля мила…» (де мати народила).

«За народ і волю…» (віддамо життя і долю).

«Жити – …» (Вітчизні служити).

«Нема на світі другої України…» (немає другого Дніпра).

ІV. Підведення підсумків виховної години.

Учитель:  – Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина.

Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

Рефлексія.

Учитель: Повернемося до нашого епіграфу. Кого Ви вважаєте справжньою людиною? (Роздуми  учнів)

Давайте всі разом помолимося за Україну! За наших героїв!


МОЛИТВА ЗА УКРАЇНУ

Вкраїно - свободо! Вкраїно - свободо!

Від прадіда-діда, з козацького роду

Жила собі з Богом, молилась, співала

Піснями й соборами світ дивувала

Святим Володимиром з Божої волі

Хрещена для щастя, для миру, для долі.

З очей твоїх ллються не сльози, а роси.

Сам Бог розпліта пшеницями злотокоси

Вкраїно - зірнице! Вкраїно – царице!

Вкраїно - мадонно моя святолиця!

У білих церквах й сріблом витканих дзвонах,

В твоїх чудотворних небесних Іконах,

В пречистих молитвах, в піснях колискових,

В зірках - діамантах на травах шовкових,

В твоїх рушниках, де червоне і чорне

Любов'ю і смутком серденько огорне.

В мелодії тиші й дзвінких птахо співах,

 

У вишитих хрестиком квітах і нивах.

В насущному хлібі і чистій водиці,

В освяченій небом джерельній криниці

Чарівність Твоя, висота і глибинність.

Пречиста душа і дитинна невинність,

Біблійність Твоя, молитовність і святість,

Твоя лебединість і біль твій, і радість.

Неначе сапфірові Божії далі

Поля волошкові...І дотик печалі

З небесного купола вилитий сріблом,

І  віра в серцях, в світло вічне над світом.

Вкраїно — красуне! Вкраїно кохана,

В ясир продавались твої Роксолани.

Тебе ґвалтували кати - людозвірі,

Тебе мордували етапом в Сибірі.

Кривавії сльози котились в безсиллі,

Синочки-орли не літали: безкрилі.

Тебе погубити хотіли в неславі

Твої вороги і чужинці лукаві.

А ти воскресла, щоб жити й співати,

Душа оживала і тіло розп'яте

З в'язниць поверталась в собори і хати,

Щоб дітям Господню молитву віддати.

Вкраїно - богине! Вкраїно - кохана,

Молитва боляща, розтерзана рано...

Я лину до Бога, бо вмію літати,

Я буду молитись, я буду благати,

За тебе, Вкраїно, за тебе, свободо,

За долю пресвітлу вкраїнському роду.

Я вірю: Всевишній і Діва Марія...

 Почують молитву, молитву надії…

 

 

Завантаження...
docx
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку