МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ПРИАЗОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕХАНІКО-МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ
Методична розробка
відкритого позакласного заходу
з дисципліни: «Інформатика»:
«Турнир юних програмистів.
Використання умовного оператора для програмування алгоритмів розгалуження»
спеціальність «Розробка програмного забезпечення»
План заняття
Тема: «Турнир юних програмистів. Використання умовного оператора для програмування алгоритмів розгалуження»
Мета заняття:
Методична: удосконалення методики застосування інноваційних інформативно - комунікативних методів самостійної роботи при проведенні позакласних заходів з дисципліни «Інформатика»
Дидактична:
Навчальна: поширити знання студентів з можливостей застосування умовного оператора у повної та скороченої формах для програмування алгоритмів розгалуження, дослідити зв'язок між структурою блок-схем алгоритмів і програм, вивчити способи використання отриманих знань на практиці.
Розвивальна : розвивати творчі здібності та активну розумову діяльність студентів, інформаційну культуру, пізнавальний інтерес до дисципліни, логічне мислення, вміння аналізувати, вміння працювати в групі, комунікативні компетенції, вміння робити узагальнення і висновки.
Виховна: сприяти формуванню самостійності, активності, критичного мислення, творчої ініціативи, відповідальності, уважності, акуратності, дисциплінованості.
Вид заняття: позакласний заход
Тип заняття: заняття узагальнення умінь і навичок
Методи та форми проведення заняття: робота в групах, виконання вправ з автоматизованої перевіркой, тестування, побудова алгоритмів, розробка програм.
Міждисциплінарні зв`язки:
Технічні засоби навчання: персональний комп’ютер з програмним
забезпеченням Microsoft Office, мультимедійний проектор
Методичне забезпечення: презентація проведення заходу, програма
тестування «Програмування Pascal – повторення», навчальний фільм «Умовний оператор», опорний конспект, презентація «Сказ про програміста», картки завдань
Література:
основна:
1. Браткевич В.В., Бусов М.В., Золотарьова І.О. та ін. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології. (підручник) – К.: - ВЦ «Академія», 2003. – 704с.
2. Гуржій А.Н., Зарецька І.Т., Колодяжний Б.Г. Інформатика (підручник), 10-11 кл., Факт, Навчальна книга, 2006
допоміжна:
3. Ривкінд Й.Я., ЛисенкоТ.І., Чернікова Л.А., ШакотькоВ.В. Інформатика 10 клас (підручник), Академічний рівень, профільний рівень. – К.: -«Генеза»,2010. – 152с.
4. http://informatika-resurs.jimdo.com Електронний навчальний ресурс «Інформатика»
Хід заняття:
1 Організаційна частина:
- привітання студентів;
- перевірка наявності студентів;
- перевірка підготовки команд, аудиторії та обладнання.
Вступне слово.
Добрий день!
Сьогодні ми проводимо турнір юних програмістів. (слайд 1)
У турнірі беруть участь дві команди:
Привітання команд (слайд 2)
Представлення жури
Але давайте спочатку розберемося, хто ж такий ПРОГРАМІСТ? Якщо звернутися до Викіпедії, то ви знайдете наступну відповідь:
Програміст - це фахівець, що займається розробкою і коригуванням програм для будь-яких обчислювальних пристроїв, тобто програмуванням. Кваліфікований програміст повинен мати аналітичний розум, терпіння і усидливість і бути творчою натурою.
(слайд 3)
Давайте сьогодні перевіримо усю справедливість цих висловлювань.
2 Актуалізація опорних знань – «Стисло про головне»
Тема нашого турніру – «Використання умовного оператора для програмування алгоритмів розгалуження». Сьогодні ми спробуємо розширити знання про можливості застосування умовного оператора в повній і скороченій формах.
Використання навчального фільму «Умовний оператор»
Питання викладача : (слайд ) Оцінювання - 1 бал
-Які існують форми алгоритмів, що розгалужуються?
-Вкажіть блок схему повної форми алгоритму, що розгалужується.
3 Розминка
Команди задають одина одної по черзі по 10 питань. Кожне питання оцінюється в 1 бал. Якщо команда не відповідає - питання передається болівальникам цієї команди.
4 Бліц - турнір(виконання завдань з автоматизованою перевіркою)
Використання програми «Програмування Pascal – повторення»
1 команда - завдання 9,12
2 команда - завдання 10,13
Правильне виконання вправи оцінюється в 3 бали
5 Вкажіть помилки в програмі (Додаток А - слайд )
Повна правильна відповідь оцінюється в 8 балів
6 Складіть програму по заданій блок-схемі (Додаток Б - слайд )
Правильне виконання завдання оцінюється в 10 балів
7 Завдання болівальникам:
Правильне виконання завдання оцінюється в 10 балів
Скласти блок- схеми алгоритмів:
1 команда: За введеними 2 числами - D(дата), М(месяць в 30 днів) скласти алгоритм, що визначає дату наступного дня.
2 команда: За заданими значеннями довжин відрізків скласти алгоритм, який переводить завдані значення довжин відрізків в мм, см, дм у значення в метрах.
Демонстрація презентації «Сказ про програміста»
8 Підведення підсумків турніру. Нагородження переможців
Додаток А
Вкажіть помилки в програмі
Завдання команді 1.
Program 1s;
Var
a,b,c: integer;
Begin
Read(a);
b=4,5;
c:=15
k:=(a+b+c/10;
Writeln(‘K=’ k:5:5);
End.
Завдання команді 2.
Pragram kate_esep;
Var
x,y: integer;
Begin
x:=x+1
y:= 2*x)/sqr(x);
x=400;
Writeln(‘y=’ x:5:5);
End
Додаток Б Складання програм по заданих блок-схемах
Завдання команді 1.
Завдання команді 2.