Методична розробка позакласного заходу «ТУРНИР ЮНИХ ПРОГРАМИСТІВ. ВИКОРИСТАННЯ УМОВНОГО ОПЕРАТОРА ДЛЯ ПРОГРАМУВАННЯ АЛГОРИТМІВ РОЗГАЛУЖЕННЯ»

Про матеріал
удосконалення методики застосування інноваційних інформативно - комунікативних методів самостійної роботи при проведенні позакласних заходів з дисципліни «Інформатика»
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

 «ПРИАЗОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕХАНІКО-МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

відкритого позакласного заходу

з дисципліни: «Інформатика»:

«Турнир юних програмистів.

Використання умовного оператора для програмування алгоритмів розгалуження»

 

спеціальність  «Розробка програмного забезпечення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План заняття

 

     Тема: «Турнир юних програмистів. Використання умовного оператора для програмування алгоритмів розгалуження»

 

Мета заняття:

     Методична: удосконалення методики застосування інноваційних інформативно - комунікативних методів самостійної роботи при проведенні позакласних заходів з дисципліни «Інформатика»

     Дидактична:

          Навчальна: поширити знання студентів з можливостей застосування умовного оператора у повної та скороченої формах для програмування алгоритмів розгалуження, дослідити зв'язок між структурою блок-схем алгоритмів і програм, вивчити способи використання отриманих знань  на практиці. 

      Розвивальна : розвивати творчі здібності та активну розумову діяльність студентів, інформаційну культуру, пізнавальний інтерес до дисципліни,  логічне мислення, вміння аналізувати, вміння працювати в групі, комунікативні компетенції,  вміння робити узагальнення і висновки. 

       Виховна: сприяти формуванню самостійності, активності, критичного мислення, творчої ініціативи, відповідальності, уважності, акуратності, дисциплінованості.

 

     Вид заняття: позакласний заход

     Тип заняття: заняття  узагальнення умінь і навичок

     Методи та форми проведення заняття: робота в групах, виконання вправ з автоматизованої перевіркой, тестування, побудова алгоритмів, розробка програм.

     Міждисциплінарні зв`язки:

  • забезпечувані: Інформатика (шкільна програма)
  • забезпечувальні: Вступ до спеціальності, Основи програмної інженерії, Конструювання програмного забезпечення, спеціальні дисципліни спеціальності «Розробка програмного забезпечення», курсове, дипломне проектування

 

Технічні засоби навчання: персональний комп’ютер з програмним

забезпеченням Microsoft Office, мультимедійний проектор     

Методичне забезпечення: презентація проведення заходу, програма

тестування «Програмування Pascal – повторення», навчальний  фільм «Умовний оператор», опорний конспект, презентація «Сказ про програміста», картки завдань 

 

 

 

 

 

 

Література:

 основна:

1.   Браткевич В.В., Бусов М.В., Золотарьова І.О. та ін. Інформатика.      Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології. (підручник) – К.: - ВЦ      «Академія», 2003. – 704с.

2.   Гуржій А.Н., Зарецька І.Т., Колодяжний Б.Г. Інформатика (підручник), 10-11 кл., Факт, Навчальна книга, 2006

допоміжна:

3. Ривкінд Й.Я., ЛисенкоТ.І., Чернікова Л.А., ШакотькоВ.В. Інформатика 10 клас (підручник), Академічний рівень, профільний рівень. – К.: -«Генеза»,2010. – 152с.

 4.    http://informatika-resurs.jimdo.com Електронний навчальний ресурс «Інформатика»   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

 

1 Організаційна частина:

- привітання студентів;

- перевірка наявності студентів;

- перевірка підготовки команд, аудиторії та обладнання.

 

 Вступне  слово.

Добрий день!

Сьогодні ми проводимо турнір юних програмістів. (слайд 1) 

 

У турнірі беруть участь дві команди:

 

Привітання команд   (слайд 2) 

Представлення жури

 

Але давайте  спочатку розберемося, хто ж такий  ПРОГРАМІСТ? Якщо звернутися до Викіпедії, то ви знайдете наступну відповідь:

Програміст - це фахівець, що займається розробкою і коригуванням програм для будь-яких обчислювальних пристроїв, тобто програмуванням. Кваліфікований програміст повинен мати аналітичний розум, терпіння і усидливість і бути творчою натурою.

   (слайд 3) 

Давайте сьогодні перевіримо усю справедливість цих висловлювань.

 

2 Актуалізація опорних знань – «Стисло про головне»

Тема нашого турніру – «Використання умовного оператора для програмування алгоритмів розгалуження». Сьогодні ми спробуємо розширити знання про можливості застосування умовного оператора в повній і скороченій формах.

 

Використання навчального фільму «Умовний оператор»

 

Питання викладача : (слайд  )   Оцінювання - 1 бал

-Які існують форми алгоритмів, що розгалужуються?

-Вкажіть блок схему повної форми алгоритму, що розгалужується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3 Розминка

Команди задають одина одної по черзі по 10 питань. Кожне питання оцінюється в 1 бал. Якщо команда не відповідає - питання передається болівальникам цієї команди.

 

 4 Бліц - турнір(виконання завдань з автоматизованою перевіркою)

Використання програми «Програмування Pascal – повторення»

1 команда - завдання 9,12

2 команда - завдання 10,13

Правильне виконання вправи оцінюється в 3 бали

 

 5 Вкажіть помилки  в програмі   (Додаток А - слайд )

Повна правильна відповідь оцінюється в 8 балів

 

6 Складіть програму по заданій блок-схемі (Додаток Б - слайд )

Правильне виконання завдання оцінюється в 10 балів

 

7 Завдання болівальникам: 

Правильне виконання завдання оцінюється в 10 балів

 

Скласти блок- схеми алгоритмів:

1 команда: За введеними 2 числами - D(дата), М(месяць в 30 днів) скласти алгоритм, що визначає дату наступного дня.

 

2 команда: За заданими значеннями довжин відрізків скласти алгоритм, який переводить завдані значення довжин відрізків в мм, см, дм у значення в метрах.

 

Демонстрація презентації «Сказ про програміста»

 

8 Підведення підсумків турніру. Нагородження переможців

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  А

 

Вкажіть помилки  в програмі

Завдання команді 1.

 

Program  1s;

Var

        a,b,c: integer;

 

Begin

           Read(a);

           b=4,5;

           c:=15

           k:=(a+b+c/10;

Writeln(‘K=’  k:5:5);

End.

 

 

 

Завдання команді 2.

 

Pragram  kate_esep;

Var

        x,y: integer;

Begin

                     x:=x+1

           y:= 2*x)/sqr(x);

x=400;

Writeln(‘y=’  x:5:5);

End

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  Б  Складання програм по заданих блок-схемах

http://festival.1september.ru/articles/594612/img1.jpg
Завдання команді 1.

http://festival.1september.ru/articles/594612/img2.jpg
Завдання команді 2.

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
21 лютого
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку