МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ «МАТЕМАТИЧНИЙ БІЙ»

Про матеріал

Добре організована позакласна робота – ефективний засіб пробудження і підтримання інтересу учнів у вивченні математики, який потім розвиває їх здібності.

Пропонований захід сприяє підвищенню інтересу до вивчення математики у п'яти- та шестикласників, розвиває навички командної інтелектуальної гри, розвиває логічне мислення та творчу активність. Веселі ігри, конкурси значно пожвавлюють вивчення предмету, розвивають пам'ять та логіку. При підготовці до позакласного заходу залучаємо тих учнів, які на уроці не мають змоги проявити себе: гарних художників, артистів. Це підвищує рівень їх самооцінки та відповідальне ставлення до предмету.

Даний захід рекомендований до проведення під час тижнів математики серед учнів 5– 6 класів загальноосвітніх шкіл.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Криворізька загальноосвітня школа №44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка позакласного заходу з математики для учнів 5-6 класів «Математичний бій»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель математики КЗШ №44

Шмельова Людмила Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Кривий Ріг

2016

 

 

 

Добре організована позакласна робота – ефективний засіб пробудження і підтримання інтересу учнів у вивченні математики, який потім розвиває їх здібності.

 

Пропонований захід сприяє підвищенню інтересу до вивчення математики у п’яти- та шестикласників, розвиває навички командної інтелектуальної гри, розвиває логічне мислення та творчу активність. Веселі ігри, конкурси значно пожвавлюють вивчення предмету, розвивають память та логіку. При підготовці до позакласного заходу залучаємо тих учнів, які на уроці не мають змоги проявити себе: гарних художників, артистів. Це підвищує рівень їх самооцінки та відповідальне ставлення до предмету.

 

Даний захід рекомендований до проведення під час тижнів математики серед учнів 5– 6 класів загальноосвітніх шкіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математичний бій

 

Мета проведення: розвивати творчі здібності учнів, комунікативні компетентності, стимулювати інтерес до вивчення математики та до навчання взагалі, показати важливість ерудованості особистості. Виховувати культуру математичного мовлення та навички роботи в команді.

 

Обладнання: комп’ютер, моделі геометричних фігур,  зображення державних символів України, візерунки вишиванок.

 

Хід заходу

 

  1. Вступне слово вчителя: Ми раді вітати вас, дорогі учасники гри, вболівальники, батьки та вчителі, гості нашого заходу. Для тих, хто знає математику, хто любить математику та прагне бути ерудитом присвячується наша гра.

Правила гри.

Гра складаеться з восьми  конкурсів, за кожен з яких нараховується певна кількість балів. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів.

Оцінювати конкурс буде компетентне журі у складі директора школи, вчителя фізики, та вчителя української мови..

У грі беруть участь дві команди: 5-го класу «Промені» та 6-го класу «Ерудити»

  1. Надаємо слово командам (капітани представляють свої команди,девізи та емблем). 

Команда «Промені»

Наш девіз – «Ми команда «Промінці»,

Математики знавці

Будем радо всіх вітати

І в бою перемагати»

  Команда «Ерудити»

  Наш девіз – «Перемогу щоб здобути,

    Ерудитом треба бути»

 

І конкурс – «Розминка» (кожна правильна відповідь – 1 бал)

 

  1. Результат ділення
  2. Чому дорівнює прямий кут?
  3. Чим відрізняється промінь від прямої?
  4. Назвати компоненти дії множення
  5. Скільки розрядів у класі?
  6. Інструмент для вимірювання кутів
  7. Чим відрізняється рівність від рівняння?
  8. Як називаеться трикутник у якого рівні дві сторони?
  9. Чому дорівнюють кути рівностороннього трикутника?
  10. Яка дія заборонена в математиці?

 

ІІ конкурс – «Філологічний» (кількість балів рівна кількості знайдених слів)

 

  1. Скласти якомога більше слів з слова «ТРАНСПОРТИР»
  2. Назвати слова, які містять запис числа (наприклад - сім’я)
  3. Назвіть художні твори, де в назвах присутні числа або математичні поняття.

 

 

ІІІ конкурс – «Конкурс капітанів» (кожна правильна відповідь- 1 бал

 

  1. Обчислити
  2. Як називаеться промінь, що поділяє кут навпіл?
  3. Накреслити тупокутний трикутник
  4. Розв’язати рівняння 2х-5=15
  5. Чому дорівнює половина половини?
  6. Колесо має 10 спиць. Скільки проміжків між спицями?

 

ІV конкурс «Мисттецький» (максимальна кількість балів за малюнок – 5 балів)

 

 За допомогою тільки трикутників і прямокутників намалювати кота

А поки команди малюють ми проведемо конкурс «Вболівальники», за кожну правильну відповідь команди отримають додаткові бали від своїх однокласників.

Питання:

  1. Скільки градусів містить розгорнутий кут?
  2. Як називаються дроби у яких чисельник більше за знаменник?
  3. Як називається сума всіх сторін фігури?
  4. Яку геометричну форму мають гроші?
  5. Які числа називаються натуральними?
  6. Закінчити віршик – «Дві нерівні між собою – довжина і ширина.

 Знають учні всі підряд, що фігура ця …»(прямокутник)

 

V конкурс «Патріотичний» (1 бал за кожну правильну відповідь)

 

  1. Увага на екран: Які геометричні фігури зучтрічаються в українській вишиванці?

Картинки по запросу вишиванка

  1. У назві якого символу України фігурує число? (Тризуб)
  2. Скільки прямокутників містить прапор України?

 

 

 

 

VI конкурс «Логічний» (1 бал за кожну правильну відповідь)

 

  1. Розрізати квадрат на чотири рівні квадрати (для 5 класу) та на чотири рівні трикутники (для 6 класу)
  2. Знайти помилку
  1. 16 – х = 14                                б)  1+2 • 6 -  4 =

х = 14 + 16                                     3 • 6 – 4 = 18 – 4 =

х = 30                                             = 14

  1. Яку плитку треба поставити у квадрат із «?», щоб загальна червона область фігури, зображенної праворуч, займала стільки ж місця, як і загальна зелена?

 

C:\Users\Евгений\Pictures\ПЛИТКА.png

 

А) C:\Users\Евгений\Pictures\ПЛИТКА.png          Б) C:\Users\Евгений\Pictures\ПЛИТКА.png            В) C:\Users\Евгений\Pictures\ПЛИТКА.png              Г) C:\Users\Евгений\Pictures\ПЛИТКА.png                Д) C:\Users\Евгений\Pictures\ПЛИТКА.png

 

  1. Периметри зірки і шестикутника однакові (див. малюнок). Сторона шестикутника дорівнює 15 см. Чому дорівнює сторона зірки?

 

 

 

 

 

 

 

VII конкурс «Чорна скринька» (1 бал за кожну првильну відповідь)

 

Асистент вчителя виносить чорну скриньку, в якій знаходяться геометричні фігури.

Вчитель: предмети, які заховані в скриньці у 5 та 6 класі вивчаються оглядово, але за описом ви можете їх впізнати. Фігура, яку впізнали переходить до команди. Тож слухаємо уважно:

  1. Це геометрична фігура. В ній ми живемо, в неї пакуємо речі, фасуємо товари, її форму мають шафи у нашому класі.(прямокутний паралелепіпед)
  2. Це геометрична фігура. На ній ми живемо,її форму мають ліки, ласощі. Вона є атрибутом багатьох ігор. Вона буває смертельно небезпечною.(куля)
  3. Це одне з чудес світу, яке береже спокій володарів минулого світу, її форму мають дитячі іграшки, вона буває фінансовою та лікувальною. (піраміда)
  4. Це геометрична фігура. ЇЇ носять на пальці, на руці, чіпляють на лапку птахів, щоб слідкувати за їхнім переміщенням. (кільце)

 

 VIII конкурс «Музичний» (1 бал за кожну правильну відповідь)

 

  1. Які математичні поняття використовують у запису нот?
  2. Чи використовує математику диригент?
  3. Який рахунок використовують танцюристи, вивчаючи танцювальні па? (якщо серед учнів є танцюрист, він може показати, як на рахунок танцюють вальс та латиноамериканські танці – ча ча ча)

 

3. Підсумки конкурсу. Оголошення та нагородження переможців.

docx
Додано
8 червня 2018
Переглядів
1217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку