Методична розробка "Професійно-прикладна фізична підготовка"

Про матеріал
Методична розробка для учнів професійно-технічної освіти. Включає: анатацію, основні теоретичні відомості, конспект уроку, перелік фахової літератури.
Перегляд файлу

 

ДЕРЖАВНИЙ  НАВЧАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД

 

«ОДЕСЬКИЙ  ЦЕНТР  ПРОФЕСІЙНО – ТЕХНИЧНОЇ  ОСВИТИ»

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА  РОЗРОБКА

 

У Р О К У     Ф І З И Ч Н О Ї    К У Л Ь Т У Р И

 

 

 

Тема: «ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНА

                          ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА»
 

 

 

 

                              Виконавець: викладач 1 категорії

                                                  Т.С. МІЗЕНКО

 

 

 

                                                Розглянуто на засіданні методичного

                                                об`єднання викладачів

                                                природничних та вибірково-обов`язкових

                                                предметів та рекомендовано для використання

                                                в освітньому процесі

                                                Протокол №____від____

                                                Голова МО_____ Оксана ЗАДОРОЖНА

 

 

 

Одеса 2024р.

               

 

 

 

 

 

 

                                        З М І С Т:

 

                   

  1. Анотація

 

  1. Основні теоретичні відомості

 

  1. План – конспект уроку

 

  1. Використана  література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               АНОТАЦІЯ

 

Професійно-прикладна фізична підготовка (ППФП)- це один з обов`язкових програм фізичного виховання.

Мета ППФП – розвіток у учнів фізичних  якостей, особливо важливих для обраної професії; формування і вдосконалення допоміжно-прикладних рухових навичок, підвищення стійкості організму до зовнішніх впливів; виховання специфічних  фізичних, вольових та інших якостей. ППФП здійснюється шляхом включення спеціальних форм фізичного виховання.

Дана методична розробка може бути використана в процесі проведення уроків з фізичної культури по прграмі ППФП. Цей урок призначений для удосконалення виконання різноманітних вправ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСНОВНІ ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ

 

Професійна-прикладна фізична підготовка(ППФП) – це підсистема фізичного виховання, що найліпше запеспечує формування й удосконалення властивостей і якостей, що мають істотне значення для конкретної професійної діяльності.

Сутність ППФП полягає в оптимальному використанні засобів, методів і форм фізичного виховання з метою досягнення й підтримання на базі физичної підготовки розвитку психічних і фізичних якостей.

ППФП на уроках фізичної культури в професійно-технічних навчальних закладах включається в зміст навчальних занять, сепціальних вправ професійно-прикладного характеру; при проведенні фізкультурних заходів у режимі дня ранкової й виробничої гімнастики; у процесі фізкультурно-оздоровчих і масових спортивних заходів.

На цьому уроці будемо вдосконалювати фізичні якості: загальна витривалість, спритність, координація. В момент віконання вправ покращується тонус м`язів, активуються кровоносна, дихальна система, що в цілому покращує стан здоров`я. Найважливішими завданнями профорієнтації є формування професійних інткересів, що збігаються з професійними здібностями і тим посилюють їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект уроку

 

Тема: «Професійно – прикладна фізична підготовка»

 

 

Завдання: 1.Закрипити техніку опорного стрибка через перешкоду

                                  у спосіб «зігнувши ноги» або «махом»

                              2. Сприяти розвитку витривалості стрибками зі скакалкою

                                  на місці, в русі.

                              3. Сприяти вихованню спритності єстафетою «Перенеси

                                   вантаж»   

       Мета: Удосконалення фізичних якостей                

       Тривалість – 45 хв.

       Місце проведення – спортивний майданчик

       Інвентар: скакалки, важкі м`ячи вагою 3 кг.

 

                                                   ХІД УРОКУ

 

                  Зміст  уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА  ЧАСТИНА – 15 хв.

Організуючі вправи

Шикування в одну шеренгу, привитання

Ознайомлення із завданнями уроку.

Перешикування у дві шеренги: стройові вправи на увагу.

Перешикування в одну шеренгу.

Комплекс РВ у русі

1.Ходьба з переходом на біг

2.Ходьба з виконанням рухів руками вперед на кожен крок: угору-в сторони- вниз

3.Ходьба з випадами і рухами руками: а) -випад правою, правую руку назад, лівою дугою вперед угору; б) – випад лівою, дугами зминити положення рук.

4.Зупинитись. В.п.- упор присівши.

1 – 3 – переставляючи руки вперед

- упор лежачи; 4 – поштофхом ніг упор присівши.

5.Ходьба в повільному темпі, виконуючи однойменні повороти тулуба ліворуч і праворуч із вільними маховими рухами рук у бік повороту.

6.Почергові стрибки з ноги на ногу, високо піднімаючи стегно, з просуванням уперед, руки зігнути.

7.Ходьба в чергуванні з повільним бігом.

8.В.п. – зігнуті руки перед грудьми

1-2 – два кроки, підвійний ривок руками назад; 3-4 два кроки і подвійний ривок назад прямими руками долонями вгору; 5-8 – те саме

Але на рахунок 7-8 руки вверх

9.В.п. – руки вверх - назовні, 1- 2 руки вперед, мах правою ногою вперед, торкнутися носком долоні;

3-4 – те саме лівою ногою.

10.Почергові стрибки на правій і лівій нозі, згинаючи махову ногу вперед і виконуючи руками колові рухи вперед.

 

         

   45 сек.

 

 

     2 хв

 

 

 

1,5 – 2 хв.

 

 

 

 8 – 12 раз

 

 

 

 

  8  раз

 

 

 

 

 16 – 20 р

 

 

 

  12 раз

 

 

    1 хв.

 

 

 

   6 раз

 

 

 

   16 раз

 

 

 

  

 30 сек.

Перевірка спортивної форми. Метод фронтальний.

 

 

 

 

Метод фронтально-поточний.

Темп виконання середний, дихання вільне.

 

 

 

 

 

 

 Голову не нахиляти   вниз

 

 

 

Стежити за дистанцією

 

 

 

Дотримуватись дистанції

 

Під час ходьби виконувати перекат з пьятки на носок

 

 

 

 

 

 Коліна не згинати

 

 

 

Чергувати стрибки з ходьбою за командою.Відновити дихання після стрибків

ОСНОВНА  ЧАСТИНА  - 25 хв.

1.Опорний стрибок через перешкоду способами «зігнувши ноги» або «махом»

Підготовчі прави

а.Підскоки з опорою руками об перешкоду.

б.Настрибування на коліна на перешкоду.

в. Настрибування на коліна, упор присівши.

г.Стрибок махом обома ногами праворуч/зліва.

д.Стрибки із 4-5 кроків розбігу.

е. Стрибки з допомогою(страхування до приземлення)

ж.Стрибок із повного розбігу(страхування у місці приземлення)

2.Розвиток витривалості.

Стрибки зі скакалкою:

а.- на двох ногах

б – на одной нозі(почергово)

в – в русі

3.Естафета « Перенеси вантаж»

 

 

 

Повторення кожної вправи 2- 3 раза

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  5 хв.

 

Метод  поточний. Стрибки виконувати за командою.

Страхування і допомога:

Стоячи збоку біля місця приземлення, однією рукою підтримувати учня за плече, другою – за зап`пясти.

 

 

 

 

 

 

 

Метод франтально-поточний.

Виконувати за командою

 

 

Пробігання відрізків із перенесенням вантажу, дістанція  2 х 10м.

 

 

ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА – 5 хв.

Шикування в одну шеренгу.

Біг у легкому темпі, ходьба, вправи на розслаблення, дихальні вправи.

Підсумок проведенного уроку.

Оцінювання учнів.

  15 сек.

   3 хвл.

 

 

   1 хвл.

  45 сек.

Виконувати за командами, темп повільний.

 

Визначати кращих.

Об`єктивність оцінювання, розповісти.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Мізенко Тетяна
Додано
5 січня
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку