ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ОДЕСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО – ТЕХНИЧНОЇ ОСВИТИ»
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
У Р О К У Ф І З И Ч Н О Ї К У Л Ь Т У Р И
Тема: «ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНА
ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА»
Виконавець: викладач 1 категорії
Т.С. МІЗЕНКО
Розглянуто на засіданні методичного
об`єднання викладачів
природничних та вибірково-обов`язкових
предметів та рекомендовано для використання
в освітньому процесі
Протокол №____від____
Голова МО_____ Оксана ЗАДОРОЖНА
Одеса 2024р.
З М І С Т:
АНОТАЦІЯ
Професійно-прикладна фізична підготовка (ППФП)- це один з обов`язкових програм фізичного виховання.
Мета ППФП – розвіток у учнів фізичних якостей, особливо важливих для обраної професії; формування і вдосконалення допоміжно-прикладних рухових навичок, підвищення стійкості організму до зовнішніх впливів; виховання специфічних фізичних, вольових та інших якостей. ППФП здійснюється шляхом включення спеціальних форм фізичного виховання.
Дана методична розробка може бути використана в процесі проведення уроків з фізичної культури по прграмі ППФП. Цей урок призначений для удосконалення виконання різноманітних вправ.
ОСНОВНІ ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
Професійна-прикладна фізична підготовка(ППФП) – це підсистема фізичного виховання, що найліпше запеспечує формування й удосконалення властивостей і якостей, що мають істотне значення для конкретної професійної діяльності.
Сутність ППФП полягає в оптимальному використанні засобів, методів і форм фізичного виховання з метою досягнення й підтримання на базі физичної підготовки розвитку психічних і фізичних якостей.
ППФП на уроках фізичної культури в професійно-технічних навчальних закладах включається в зміст навчальних занять, сепціальних вправ професійно-прикладного характеру; при проведенні фізкультурних заходів у режимі дня ранкової й виробничої гімнастики; у процесі фізкультурно-оздоровчих і масових спортивних заходів.
На цьому уроці будемо вдосконалювати фізичні якості: загальна витривалість, спритність, координація. В момент віконання вправ покращується тонус м`язів, активуються кровоносна, дихальна система, що в цілому покращує стан здоров`я. Найважливішими завданнями профорієнтації є формування професійних інткересів, що збігаються з професійними здібностями і тим посилюють їх.
План – конспект уроку
Тема: «Професійно – прикладна фізична підготовка»
Завдання: 1.Закрипити техніку опорного стрибка через перешкоду
у спосіб «зігнувши ноги» або «махом»
2. Сприяти розвитку витривалості стрибками зі скакалкою
на місці, в русі.
3. Сприяти вихованню спритності єстафетою «Перенеси
вантаж»
Мета: Удосконалення фізичних якостей
Тривалість – 45 хв.
Місце проведення – спортивний майданчик
Інвентар: скакалки, важкі м`ячи вагою 3 кг.
ХІД УРОКУ
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА – 15 хв. |
||
Організуючі вправи Шикування в одну шеренгу, привитання Ознайомлення із завданнями уроку. Перешикування у дві шеренги: стройові вправи на увагу. Перешикування в одну шеренгу. Комплекс РВ у русі 1.Ходьба з переходом на біг 2.Ходьба з виконанням рухів руками вперед на кожен крок: угору-в сторони- вниз 3.Ходьба з випадами і рухами руками: а) -випад правою, правую руку назад, лівою дугою вперед угору; б) – випад лівою, дугами зминити положення рук. 4.Зупинитись. В.п.- упор присівши. 1 – 3 – переставляючи руки вперед - упор лежачи; 4 – поштофхом ніг упор присівши. 5.Ходьба в повільному темпі, виконуючи однойменні повороти тулуба ліворуч і праворуч із вільними маховими рухами рук у бік повороту. 6.Почергові стрибки з ноги на ногу, високо піднімаючи стегно, з просуванням уперед, руки зігнути. 7.Ходьба в чергуванні з повільним бігом. 8.В.п. – зігнуті руки перед грудьми 1-2 – два кроки, підвійний ривок руками назад; 3-4 два кроки і подвійний ривок назад прямими руками долонями вгору; 5-8 – те саме Але на рахунок 7-8 руки вверх 9.В.п. – руки вверх - назовні, 1- 2 руки вперед, мах правою ногою вперед, торкнутися носком долоні; 3-4 – те саме лівою ногою. 10.Почергові стрибки на правій і лівій нозі, згинаючи махову ногу вперед і виконуючи руками колові рухи вперед.
|
45 сек.
2 хв
1,5 – 2 хв.
8 – 12 раз
8 раз
16 – 20 р
12 раз
1 хв.
6 раз
16 раз
30 сек. |
Перевірка спортивної форми. Метод фронтальний.
Метод фронтально-поточний. Темп виконання середний, дихання вільне.
Голову не нахиляти вниз
Стежити за дистанцією
Дотримуватись дистанції
Під час ходьби виконувати перекат з пьятки на носок
Коліна не згинати
Чергувати стрибки з ходьбою за командою.Відновити дихання після стрибків |
ОСНОВНА ЧАСТИНА - 25 хв. |
||
1.Опорний стрибок через перешкоду способами «зігнувши ноги» або «махом» Підготовчі прави а.Підскоки з опорою руками об перешкоду. б.Настрибування на коліна на перешкоду. в. Настрибування на коліна, упор присівши. г.Стрибок махом обома ногами праворуч/зліва. д.Стрибки із 4-5 кроків розбігу. е. Стрибки з допомогою(страхування до приземлення) ж.Стрибок із повного розбігу(страхування у місці приземлення) 2.Розвиток витривалості. Стрибки зі скакалкою: а.- на двох ногах б – на одной нозі(почергово) в – в русі 3.Естафета « Перенеси вантаж» |
Повторення кожної вправи 2- 3 раза
5 хв. |
Метод поточний. Стрибки виконувати за командою. Страхування і допомога: Стоячи збоку біля місця приземлення, однією рукою підтримувати учня за плече, другою – за зап`пясти.
Метод франтально-поточний. Виконувати за командою
Пробігання відрізків із перенесенням вантажу, дістанція 2 х 10м.
|
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА – 5 хв. |
||
Шикування в одну шеренгу. Біг у легкому темпі, ходьба, вправи на розслаблення, дихальні вправи. Підсумок проведенного уроку. Оцінювання учнів. |
15 сек. 3 хвл.
1 хвл. 45 сек. |
Виконувати за командами, темп повільний.
Визначати кращих. Об`єктивність оцінювання, розповісти. |