Загальноосвітній навчальний заклад
Спеціалізована школа № 135 з поглибленим вивченням англійської мови м. Києва
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор спеціалізованої школи № 135
_______________________ Віннік Н.В.
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПРОГРАМИ З ГУРТКА ТЕНІСУ
Матях Людмила Григорівна
Вища кваліфікаційна категорія
Розглянуто і схвалено Погоджено та рекомендовано
на засіданні кафедри до затвердження
фізичного виховання Заступник директора з НВР
від «__»________ 2020р. Воронова А.В.
Голова МО Мазур Н.Л.
Київ
2020 рік
Пояснювальна записка
Програма «Спортивний гурток «Теніс» носить фізкультурно-спортивний напрямок.
Актуальність програми: заняття спортивними вправами та спортом максимально сприятливо розкривають та розвивають не лише фізичне, але і духовний розвиток дитини.
Педагогічна цілеспрямованість програми спортивного гуртка «Теніс» полягає у відповідності побудови мети та задач, побудови змісту учбової програми.
Новизна програми в методиці : долучається до здорового способу життя через ігрову діяльність. Залучити дітей до систематичних занять фізичною культурою та спортом.
Відмінною особливістю є пропаганда здорового образу життя через ознайомлення з ігровими видами спорту та загально фізичної підготовки. Навчальний матеріал розрахований на послідовне та постійне розширення теоретичних знать та практичних вмінь та навичок.
Мета:
закріплення здоров'я та сприяння фізичному здоров’ю підлітка.
Завдання:
Вивчення техніки та тактики гри в теніс.
Навчання правилам проведення та організації спортивних ігр.
Навчити життєво необхідним важливим руховим навичкам та вмінням.
Розвиток швидкості, координаційних здібностей, спритності
Розвиток швидкісно-силових якостей.
Розвиток комунікабельних здібностей.
Розвиток самостійності.
3.Виховні
Виховання патріотизму та гордості за свою країну.
Виховання потреби та уміння самостійно займатися фізичними вправами, свідомо застосовувати іх з метою відпочинку, тренування підвищення працездатності та укріплення здоров’я.
Виховання організаторських здібностей.
Виховання суддівських та інструкторських здібностей.
Виховання почуття відповідальності.
Очікувані результати:
У результаті засвоєння програми «Спортивного гуртка «Теніс» учні будуть знати:
Вміти:
Педагогічний контроль:
Здача нормативів, тестові завдання, ігри, проведення змагань.
Підсумки підводяться у формі змагань різного рівня, участь у товариських зустрічах, тестуваннях.
Терміни реалізації програми.
Програма розрахована на один навчальний рік.
Режим занять два рази на тиждень:
1 рік навчання молодша група 2 години;
2 рік навчання група 2,5 години;
Комплектація груп проводиться в різних вікових категоріях 7-8р. 9-10р.
Заняття можуть проводитись як індивідуальні так і групові.
Навчально-тематичний план може змінюватись з урахуванням запитів та індивідуальних особливостей дітей які займаються. Особливості організації занять календаря спортивно-масових заходів також можуть вносити корективи до рекомендованої програми.
2. Розрахунок годин навчального матеріалу програми та тематичне календарне планування гуртка з міні-тенісу ( з урахуванням 4 години на тиждень)
№ |
Теми та підрозділи програми |
Кількість годин |
Теорія |
Практика |
1 |
Теоретична підготовка |
5 |
|
|
- |
Історія світового і українського тенісу |
|
2 |
|
- |
Правила техніки безпеки |
|
1 |
|
- |
Правила змагань |
|
1 |
|
- |
Гігієна одягу та спортобладнання |
|
1 |
|
2 |
Технічна підготовка |
37 |
|
|
- |
Техніка пересування по корту |
|
|
5 |
- |
Техніка виконання удару справа |
|
|
8 |
- |
Техніка виконання удару зліва |
|
|
8 |
- |
Техніка виконання удару зльоту справа і зліва |
|
|
8 |
- |
Техніка виконання подачі знизу (з руки) |
|
|
8 |
3 |
Загальна фізична підготовка |
10 |
|
|
- |
Вправи для розвитку гнучкості, витривалості |
|
|
5 |
- |
Вправи для розвитку координаційних здібностей |
|
|
5 |
4 |
Спеціальна фізична підготовка |
14 |
|
|
|
Рухливі ігри та естафети |
|
|
7 |
- |
Спортивні ігри за спрощеними правилами |
|
|
7 |
5 |
Змагання з міні-тенісу |
4 |
|
4 |
6 |
Контрольні нормативи |
2 |
|
1 |
|
Всього годин |
72 |
5 |
67 |
Розрахунок годин навчального матеріалу програми та тематичне календарне планування гуртка з міні-тенісу ( з урахуванням 5 години на тиждень)
№ |
Теми та підрозділи програми |
Кількість годин |
Теорія |
Практика |
1 |
Теоретична підготовка |
5 |
|
|
- |
Правила техніки безпеки |
|
2 |
|
- |
Гігієна одягу |
|
2 |
|
- |
Спортивний режим |
|
1 |
|
2 |
Технічна підготовка |
40 |
|
|
- |
Техніка пересування по корту |
|
|
2 |
- |
Техніка виконання удару справа |
|
|
8 |
- |
Техніка виконання удару зліва |
|
|
8 |
- |
Техніка виконання удару зльоту справа |
|
|
4 |
- |
Техніка виконання удару зльоту зліва |
|
|
4 |
- |
Техніка виконання удару справа по м’ячу в різних точках |
|
|
4 |
- |
Техніка виконання удару зліва по м’ячу в різних точках |
|
|
4 |
- |
Техніка виконання подачі знизу з руки |
|
|
1 |
- |
Техніка виконання подачі (зверху )з підкидання м’яча |
|
|
3 |
- |
Тактичні дії під час гри на задні лінії |
|
|
1 |
- |
Тактичні дії під час гри біля сітки |
|
|
1 |
3 |
Загальна фізична підготовка |
20 |
|
|
- |
Загально-розвивальні вправи |
|
|
4 |
- |
Вправи для розвитку швидкості |
|
|
4 |
- |
Вправи для розвитку сили |
|
|
4 |
|
Вправи для розвитку гнучкості витривалості |
|
|
4 |
|
Вправи для розвитку координаційних здібностей |
|
|
4 |
4 |
Спеціальна фізична підготовка |
20 |
|
|
|
Рухливі ігри та естафети |
|
|
5 |
- |
Спортивні ігри за спрощеними правилами |
|
|
10 |
5 |
Контрольні нормативи |
2 |
|
|
6 |
Змагання з міні-тенісу |
3 |
|
|
|
Всього годин |
90 |
5 |
85 |
Специфіка проведення тренувань в залежності від віку учнів:
Учні будуть знати:
Вміти:
1.Теоретична підготовка:
Історія світового і українського тенісу
Правила техніки безпеки
Правила змагань
Гігієна одягу та спортобладнання
2.Технічна підготовка
Техніка пересування по корту
Техніка виконання удару справа
Техніка виконання удару зліва
Техніка виконання удару зльоту справа і зліва
Техніка виконання подачі знизу (з руки)
3.Загальна фізична підготовка
Вправи для розвитку гнучкості, витривалості
Вправи для розвитку координаційних здібностей
4.Спеціальна фізична підготовка
Рухливі ігри та естафети
Спортивні ігри за спрощеними правилами
Змагання з міні-тенісу
Контрольні нормативи
4.Методичне забезпечення
№ |
Розділи, теми |
Форми занять |
Методи, прийоми організації навчально-виховного процесу |
Дидактичний матеріал та технічне забезпечення |
Форма підведення підсумків |
1 |
Історія світового і українського тенісу |
Бесіда, доповідь |
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Фотографії, плакати, екранно-звуковий, відео |
Робота по питанням |
2 |
Правила техніки безпеки |
Бесіда. Комбінована
|
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Дидактичний, таблиці, екранно-звуковий, відео |
Доповідь |
3 |
Правила змагань |
Бесіда. Практичні |
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Спортивний інвентар, таблиці, відео |
Тест |
4 |
Гігієна одягу та спортобладнання |
Бесіда. Практичні |
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Плакати, обладнання |
Робота по питанням |
5 |
Спортивний режим |
Бесіда. Практичні |
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Фотографії, плакати, екранно-звуковий, відео |
Тест |
6 |
Основи техніки та тактики гри |
Комбінована Практичні |
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Плакати, таблиці, екранно-звуковий, відео, сітка, ракетки, м’ячі |
Контрольні вправи |
7 |
Методика навчання |
Комбінована Практичні |
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Схеми, плакати, таблиці, сітка, ракетки, м’ячі |
Практична робота |
8 |
Психологічна підготовка |
Бесіда. Практичні |
Словесний, груповий, індивідуальний |
Плакати, екранно-звуковий, |
Практична робота |
9 |
Правила гри змагань та їх організація та проведення |
Бесіда. Практичні |
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Спортивний інвентар |
Тест |
10 |
Загальна та спеціальна фізична підготовка |
Практичні |
Словесний, ілюстрований, колективно-груповий, індивідуальний |
Сітка, ракетки, м’ячі |
Виконання вправ, змагальна діяльність |
11 |
Контроль підготовки учнів |
Практичні |
Практичний груповий, індивідуальний |
Спортивний інвентар |
Змагання |
12 |
Суддівська практика |
Практичні |
Практичний груповий, індивідуальний |
Спортивний інвентар |
Виконання вправ, змагальна діяльність |
13 |
Контрольні вправи та змагання |
Практичні |
Практичний груповий, індивідуальний |
Спортивний інвентар |
Виконання вправ, змагальна діяльність |
Рівень підготовки учнів 7-8 річного віку гри в теніс
Вправи школи культури рухів:
Загально-розвивальні вправи ходьба, біг, пересування, стрибки, стрибки зі скакалкою, стрибки в глибину, стрибки в висоту, стрибки в довжину.
Вправи для» школи м’яча»: вправи з м’ячем та ракеткою, вправи з м’ячем та ракеткою: з положення для подачі, вправи з м’ячем : у колі, вправи з різних вихідних положень, естафети з фішками.
Рухливі та спортивні ігри для активного відпочинку: культури рухів, пересувань, м’яча, стрибків.
Програмний матеріал з фізичної підготовки учнів:
Швидкість, сила, гнучкість, витривалість, координація.
Психологічна підготовка, до рівня загально-освітньої підготовки учнів.
Нормативи та вимоги до підготовленості учнів:
- Підбивання м’яча ракеткою, кількість підбивань;
- Гра біля тренувальної стінки, кількість ударів;
- Звідскоку (удари тільки справа або зліва)
- Зльоту відстань до стінки 2-3 метри;
- Виконання подачі з «положення готовності», кількість влучень (з 10 ударів у кожний «квадрат»).
Тест – застосовується для переходу на наступний рівень.
Рівень підготовки учнів 9-10 річного віку гри в теніс
Вправи школи культури рухів:
Загально-розвивальні акробатичні вправи, легкоатлетичні вправи і спортивні ігри.
Вправи для» школи м’яча»: вправи з ракеткою та тенісним м’ячем, вправи з тенісними м’ячами в парах, вправи в шеренгу.
Рухливі та спортивні ігри за спрощеними правилами для активного відпочинку: культури рухів, пересувань, м’яча, стрибків.
Програмний матеріал з фізичної підготовки учнів:
Вимоги до рівня загально-освітньої підготовки учнів:
- підготовчі вправи з м’ячем та ракеткою;
- удари по м’ячу, що відскочив;
- удари зльоту:
- подачі та їх прийоми.
Фізична і психологічна підготовка:
Швидкість, сила, гнучкість, витривалість, координація.
Психологічна підготовка, рівня підготовки учнів:
- Вправи для концентрації уваги і підвищення впевненості в своїх силах;
- При розігріші м’яча;
- Положення готовності – м’яч на ракетці;
- ВП стійка для подачі;
- Рольові ігри.
Нормативи і вимоги:
- Біг;
- Метання м’яча;
- Стрибок у довжину обох ніг.