Існує багато методів вимірювання навчальних досягнень учнів. Серед них найбільш поширеними у практиці роботи є спостереження й опитування (усне і письмове). Безумовно, вони мають і матимуть велике значення в
управлінні навчальним процесом. Однак можливості цих традиційних методів діагностування у забезпеченні необхідної якості вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів дуже обмежені.
Використання тестового матеріалу на уроках французької мови в 5-7
класах, як один з факторів інтелектуального розвитку особистості школяра
ТЕСТИ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
Існує багато методів вимірювання навчальних досягнень учнів. Серед них найбільш поширеними у практиці роботи є спостереження й опитування (усне і письмове). Безумовно, вони мають і матимуть велике значення в
управлінні навчальним процесом. Однак можливості цих традиційних методів діагностування у забезпеченні необхідної якості вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів дуже обмежені.
Одним з високоефективних сучасних засобів якісних вимірювань навчальних досягнень учнів є тест. Тести - найважливіші інструменти вимірювань у психології, соціології та педагогіці.
Тестами навчальних досягнень називають системи спеціальних завдань для виявлення ступеня засвоєння певних видів навчальної діяльності в сукупності з деякою системою вимірювання та інтерпретування результатів
вимірювання.
Таким чином, за означенням, тест - засіб якісного вимірювання. І це -головна його ознака. Широко поширене уявлення про тест як систему завдань з вибором відповіді не відповідає змісту поняття тесту в педагогічному діагностуванні. Щоб усунути розбіжність у тлумаченні цього поняття, тест як засіб вимірювання називають стандартизованим тестом, а систему завдань, де пропонується вибрати відповідь з наведених або дати власну відповідь, - неформальними тестами. Цей вид дидактичних засобів має велике значення в навчальному процесі, зокрема, для активізації навчальної діяльності, поточного і тематичного контролю знань,організації самостійної роботи та ін. Проте такі тести не можна застосовувати для вимірювання в моніторингових дослідженнях.Стандартизований (надалі - тест) тест як засіб вимірювання має задовольняти такі умови:
а) вимірювання мають бути об'єктивними, надійними і валідними;
б) результати вимірювань мають бути правильно оброблені й
інтерпретовані. Забезпечення цих вимог передбачає певну структуру
тестів, застосування спеціальних методів їхнього формування і
стандартизації.
Стандартизований тест складається щонайменше з чотирьох складових:
• специфікацій;
• системи завдань;
• інструкції щодо проведення тестування;
• технології перевірки, обробки і аналізу результатів тестування.
За цими ознаками легко навіть зовні відрізнити стандартизований тест,тобто тест як засіб вимірювання, від тесту як дидактичного засобу. Щоб впевнитись у тому, що насправді маємо справу зі стандартизованим тестом,потрібно отримати експериментальні дослідження та експертні висновки.
Технологія формування тестів та їхня стандартизація, тобто доведення якості вимірювань за їхньою допомогою до певного рівня, - дуже складна і матеріаломістка справа.
Існує багато типів тестових завдань, їх можна розподілити на два
основні:
— завдання закритої форми із запропонованими відповідями;
— завдання відкритої форми з вільно конструйованою відповіддю.
Зразки тестів
TEST (décembre) 3 C__________________________________________________
1.Ajoutez : à la - au en – à
Je vais ____ ferme ____ train. Je vais______ cinéma_______ voiture.
Je vais ____ zoo______taxi. Je vais______piscine _____bus .
Je vais ____bal ______vélo. Je vais______maison _____pied.
2. .Ajoutez : du ! de la ! au !
Ils font _________ roller. Il joue ______ ballon.
Il réve ______tour Eiffel. Ils font _____ vélo.
Il fait ______ cheval. Il écoute ______ musique.
3. Ecrivez les terminaisons :
Nous saut____ Tu march____ Ils apport_________ Je donn______
Elle dessin_____ Vous nag_____ Elles montr_______ Il aim______
4. Barrez l’ intrus :
Les amis sont au café , au zoo , sur la Tour Eiffel.
Il lit le menu :il y a du poisson, des oranges ,du fromage , de la confiture, du café, des
pommes , de la salade, des bananes.
Alex dessine de toutes les couleurs :jaune ;orange, vert,gris,rose,rouge,noir,bleu .
6.Ecrivez en chiffres :
vingt-sept----- quarante-cinq------
trente-quatre--- seize-----
cinquante-neuf---- huit---
treize---- cinq---
7 .Que fait la tour Eiffel ? vole saute marche joue
TEST (octobre) 3 C__________________________________________________
1.Ecrivez les lettres L- R- S- V-
P- I- M- T- B- r-
s- l- f- F- X- n-
2. METTEZ : du de la des
_____ céréales,________ confiture , ___________ café,___________lait
______ pommes,__________viande,_____________chocolat, _______thé
3.Mettez à l’ordre : elles, tu , nous , il, elles, vous , je, ils ,
___________ _______________
___________ _______________
___________ _______________
___________ _______________
4. Conjuguez le verbe : dessiner__
__________________________ ____________________________
___________________________ ____________________________
___________________________ _____________________________
__________________________ ______________________________
5.Ouvrez les parenthèses :
C’est un chat (noir)______________. C’est une tortue( vert)______________.
C’est une trousse( bleu)___________. C’est un chien (blanc)_______________ .
C’est une table (jaune)____________ . C’est un stylo (rouge)________________.
6.Ecrivez en chiffres :
vingt-huit----- quarante-cinq------
trente-deux--- seize-----
cinquante-trois---- neuf---
onze---- cinq---
Test pour la 5-ème________________________________________________________
1 .Ouvrez les parenthèses :
1.Nous ( aller) ______________au cinéma .2.Je (lire)_______________un livre .
3.Vous(faire)______________un exercice.4.Zoé(etre)_______________grande.
5.(Vouloir)_________tu un robot ?6.Les enfants(avoir)________________un chien.
7.Tu(sauter)__________à la corde .8.Je(écouter)___________________ma mère.
9.Les garçons(jouer)_________________au football.
2.Ecris de quel animal il s’agit :
1.Elle vit à la ferme ,elle donne des oeufs.C’est la___________________
2.Il est roux et vit dans la foret .Il mange des poules.C’est le___________________
3.Il est gris et vit à la ferme.Il mange des pommes et des carottes.C’est _____________
4.Elle est verte ou marron.Elle mange de la salade et de l’ herbe.C’est________________
5.Il vit dans la foret et il est gris.Il mange des moutons.C’est____________________
3.Conjuguez au présent :
1.Je(se réveiller)____________________________à 7 heures.
2.Nous (se coucher)___________________________________tard.
3.Tu(s’habiller)______________________________vite.
4.Mon amie(se peigner)__________________________le matin.
5.Vous(se brosser les dents)_______________________________le soir.
4.Complétez les phrases :
Zoé a mal_________tete.Alex a mal________ ventre.Papi n’a pas mal________jambes.
Loulou a mal________dents.Basile a mal___________yeux.Mamie a mal__________gorge.
5 .Fais le portrait de ton ami(e) (10 phrases)
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________