Методична розробка самостійної роботи з біології на тему "Опора та рух".

Про матеріал
Методична розробка містить різнорівневі завдання, які допоможуть визначити рівень опанування учнями даної теми.
Перегляд файлу

Самостійна робота

І варіант

І рівень (по 0,5 бала за завдання)

1. До системи органів опори і руху належать:

А скелет, зв’язки, суглоби і м’язи  Б скелет, зв’язки, суглоби і судини

В скелет, зв’язки, м’язи і нерви  Г правильна відповідь відсутня

2. Основна органічна речовина кісток:

А осеїн          Б колаген  В актин  Г міозин

3. Сила м’язів — це:

А стан їх постійного незначного напруження

Б їхня здатність тривалий час підтримувати заданий ритм роботи

В час, за який м’яз скорочується і розслаблюється

Г величина максимального напруження, що може розвинути м’яз під час свого збудження

4. Елементи, вміст яких є найбільшим у мінеральних речовинах, що входять до складу кісток:

А Кобальт і Ферум Б Магній і Алюміній              В Кальцій і Фосфор          Г Кальцій і Ферум

5. Широкі кістки побудовані переважно з:

А компактної речовини       Б жовтого кісткового мозку    В хрящової тканини    Г губчастої речовини

6. Сплющення склепіння стопи — це:

А сколіоз                  Б поперековий лордоз                        В грудний кіфоз              Г плоскостопість

ІІ рівень

7. Закінчи речення (1 бал за завдання)

1. Лопатка належить до ... кісток. 2. Життєдіяльність кістки забезпечують .... 3. Короткі кістки побудовані переважно з .... 4. У червоному кістковому мозку утворюються клітини .... 5. З мінеральних речовин у кістці найбільше .... 6. Трубчасті кістки всередині заповнені ....

8. Установіть відповідність між відділами скелета людини та кістками, які до них належать (1 бал за завдання):

1 Пояс верхніх кінцівок               2 Череп                       3 Скелет вільної верхньої кінцівки  

4 Грудна клітка                             5 Скелет вільної нижньої кінцівки

А

Б

В

Г

 

9. Установіть відповідність між тканинами, які утворюють опорно-рухову систему, та їхнім зображенням (1 бал за завдання):

1 кісткова тканина         2 хрящова тканина          3 посмуговані скелетні м’язи   4 непосмугована тканина

А

Б

В

Г

ІІІ рівень (3 бала за завдання)

10. Розгляньте схему будови суглоба. Підпишіть його частини та вкажіть, яке значення вони мають для його нормальної роботи.

IV рівень (3 бали за завдання)

11. Доведіть роль фізичних вправ і рухової активності для збереження здоров'я людини.

Самостійна робота

ІІ варіант

І рівень (по 0,5 бала за завдання)

1. До довгих кісток належить:

А тазова кістка          Б скронева кістка           В хребці           Г плечова кістка 

2. Остеоцити — це клітини:

А кісткової тканини          Б хрящової тканини       В  м’язової тканини        Г зв’язки

3. Бокове викривлення хребта називається:

А сколіозом             Б поперековим лордозом               В  грудним кіфозом                Г плоскостопістю 

4. Рухомою в скелеті людини є кістка:

А верхня щелепа                Б нижня щелепа                   В вилична               Г скронева 

5. До грудної клітки належить:

А ключиця               Б ребро               В вилична кістка               Г плечова кістка 

6. Органічні речовини надають кістці:

А твердості                Б міцності             В гнучкості              Г крихкості

ІІ рівень

7. Закінчи речення (1 бал за завдання)

1. Клітини кісткової тканини .... 2. Клітини хрящової тканини .... 3. Гнучкість і пружність кісткам надають .... 4. Основною органічною речовиною кістки є .... 5. Твердість і міцність кісткам надають ....

6. Зверху кістки вкриті ....

8. Установіть відповідність між відділами скелета людини та кістками, які до них належать (1 бал за завдання):

1 пояс верхніх кінцівок               2 череп                3 скелет вільної верхньої кінцівки

4 хребет                                         5 скелет вільної нижньої кінцівки

А

Б

В

Г

 

 

9.Установіть відповідність між відділами скелета людини та кістками, які до них належать (1 бал за завдання):

1 Скелет верхньої вільної кінцівки

2 Скелет нижньої вільної кінцівки

3 Пояс верхньої кінцівки

4 Череп

А Ключиця

Б Ребро

В Кістки зап’ястка

Г Кістки плесни

Д Потилична кістка

ІІІ рівень (3 бала за завдання)

10. Розгляньте череп людини та підпишіть його складові частини, які позначені на малюнку. Яке значення має череп людини?

IV рівень (3 бали за завдання)

11. Доведіть, що кістка – живий орган.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
12 жовтня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку