Презентація "Функціональна асиметрія мозку. Здібності людини"

Про матеріал
Функціональна асиметрія - це складна властивість мозку, що відображає розходження в розподілі нервово-психічних функцій між правою і лівою півкулями. Формування і розвиток цього розподілу відбувається в ранньому віці під впливом комплексу біологічних та соціокультурних факторів. Здібності – індивідуально-психологічні особливості, які є умовою успішного здійснення певної діяльності. Здібності не можуть бути зведені до знань, умінь і навичок, що є у людини, але здібності забезпечують їх швидке надбання, фіксацію та ефективне практичне застосування. 
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Функціональна асиметрія мозку. Здібності людини. Виконала: Фесенко Валентина Валеріївнавчитель-логопед. Глобинського ліцею № 1 ім. В. Є. Курченка 2023 р.

Номер слайду 2

План 1. Поняття «функціональна асиметрія мозку»2. Відмінні ознаки лівої та правої півкуль.3. Класифікація здібностей.4. Рівні прояву здібностей.5. Механізми розвитку здібностей.

Номер слайду 3

Функціональна асиметрія - це складна властивість мозку, що відображає розходження в розподілі нервово-психічних функцій між правою і лівою півкулями. Формування і розвиток цього розподілу відбувається в ранньому віці під впливом комплексу біологічних та соціокультурних факторів. Функціональна асиметрія півкуль є однією з причин існування у людини певної структури психіки. 1. Поняття «функціональна асиметрія мозку»

Номер слайду 4

2. Відмінні ознаки лівої та правої півкуль

Номер слайду 5

3. Класифікація здібностей. Здібності – індивідуально-психологічні особливості, які є умовою успішного здійснення певної діяльності. Здібності не можуть бути зведені до знань, умінь і навичок, що є у людини, але здібності забезпечують їх швидке надбання, фіксацію та ефективне практичне застосування. Щодо знань, умінь та навичок здібності являють собою певну можливість. Вони є лише можливістю для опанування знань, умінь, навичок.  Тільки після спеціального навчання можна встановити, чи має людина здібності до певної діяльності. Помилкою педагога є віднесення до нездібних тих учнів, які не мають знань. Ігнорування відмінностей між здібностями та знаннями у певний момент навчання часто призводило до помилок у оцінюванні можливостей.  Здібності, хоч і залежать від природних передумов, але не передаються спадково. 

Номер слайду 6

3. Класифікація здібностей. ЗА СФЕРОЮ ВИЯВУ: - загальні здібності забезпечують успішне виконання різних видів діяльності (таких, які вимагають прояву високорозвиненого інтелекту і напруженої розумової діяльності). Загальні здібності дають можливість успішно навчатись, оскільки спираються на розвинені якості інтелекту - пам'яті, мислення, уваги, уяви, сприймання, виражаються через коефіцієнт інтелекту. - спеціальні проявляються в певній сфері діяльності людини - музиці, математиці, малюванні, спорті, техніці тощо. У однієї людини можливе поєднання як загальних, так і спеціальних видів здібностей. Прикладами високого рівня розвитку як загальних, так і спеціальних здібностей є Т. Г. Шевченко, М. В. Гоголь, М. В. Ломоносов…Т. Г. Шевченко. М. В. Гоголь

Номер слайду 7

3. Класифікація здібностей. За рівнем застосування: - учбові здібності проявляються як швидке і якісне засвоєння знань, вироблення вмінь, однак не передбачають оригінальності продуктів діяльності.- творчі виявляються через створення людиною нестандартних, оригінальних продуктів діяльності. Для досягнення рівня творчих здібностей людина спочатку виробляє учбові здібності. Розрізняють також теоретичні й практичні здібності.

Номер слайду 8

3. Класифікація здібностей. За видом мислення: - теоретичні - пов'язані з функціонуванням у людини теоретичного, абстрактного мислення. Люди, які володіють цими здібностями, схильні до наукової діяльності.- практичні передбачають наявність і переважання в діяльності практичного, наочно-дійового мислення. Люди з практичними здібностями віддають перевагу практичним справам у сферах виробництва, торгівлі, підприємницької діяльності тощо. Кожен вид здібностей може проявлятися як в ранньому, так і в зрілому віці і досягати високого рівня розвитку.

Номер слайду 9

Якісний рівень прояву здібностей - сфера прояву і застосування здібностей –до чого здібна людина4. Рівні прояву здібностей. Кількісний рівень прояву здібностей - рівень розвитку здібностей – якою мірою здібна людина

Номер слайду 10

Кількісний прояв здібностей має наступні рівні: 4. Рівні прояву здібностей

Номер слайду 11

Спочатку у людини ще до її народження повинні закластись задатки. Задатки - це вроджені передумови розвитку здібностей особистості (анатомо-фізіологічні особливості мозку, нервової системи, аналізаторів, які обумовлюють природні індивідуальні відмінності між людьми)Слід відмітити, що задатки не містять в собі здібності і не гарантують їхнього розвитку. Задатки - це тільки одна з умов формування здібностей. Якщо дитина народилась, маючи порушення в дородовому розвитку або отримавши пологові травми, то її задатки можуть не розвинутись або спотворитись. Перспектива формування чи відновлення задатків дитини після її народження складна, але можлива. Отже, задатки складають потенціал дитини для вияву та розвитку її здібностей. У певних осіб вони проявляються досить рано і інтенсивно - через нахили дитини, її прагнення та зацікавленість займатись певним видом діяльності,.5. Механізми розвитку здібностей

Номер слайду 12

Нахили - це перша і найбільш рання ознака обдарованості, що проявляється в прагненні, тяжінні дитини (або дорослого) до певної діяльностіОбдаровані діти виявляють сильне прагнення до занять тією діяльністю, до якої вони здібні. Вони можуть буквально годинами з дня на день займатися тими справами, які їх цікавлять, не втомлюючись і особливо не напружуючись. Це для них одночасно і праця, і гра. Всі їхні інтереси, переживання, пошуки концентруються навколо цих занять. То ж, наступним фактором формування та розвитку здібностей є сприятливий вплив соціального середовища, в якому проживає дитина. Йдеться, по-перше, про роль наставника, вчителя, за допомогою якого формуються первинні знання та виявляються задатки, і, по-друге, потрібні матеріальні речі - музичні інструменти, чи фарби з пензлем тощо.5. Механізми розвитку здібностей

Номер слайду 13

Нарешті для успішного розвитку здібностей дитини потрібна її власна активність, що виражається через емоційні прояви - бажання, установку на працю, радість від успіхів, і вольові - докладання зусиль, цілеспрямованість та наполегливість. Воля відіграє ключову роль як рушій для розвитку здібностей людини. Тому стає зрозуміло, що несприятливі умови для розвитку здібностей можуть мати різну природу. За умови високої активності дитини це може бути нестача відповідних вражень - збіднене середовище. За несприятливих загальних умов виховання (наприклад, за умови частих психічних травм) енергія дитини може витрачатися на неконструктивні переживання і відходити в бік від здібності, що розвивається. Надмірний примус дитини може загасити її природну активність і не дати здібності розвитися. Співвідношення між задатками, впливом середовища та власною активністю дитини показує значимість кожного з цих факторів, однак можлива часткова компенсація одного іншим. Так, малі задатки можна компенсувати високою та постійною власною активністю, так само як і несприятливий вплив соціуму.5. Механізми розвитку здібностей

Номер слайду 14

Функціональна асиметрія - це складна властивість мозку, що відображає розходження в розподілі нервово-психічних функцій між правою і лівою півкулями. Формування і розвиток цього розподілу відбувається в ранньому віці під впливом комплексу біологічних та соціокультурних факторів. Здібності – індивідуально-психологічні особливості, які є умовою успішного здійснення певної діяльності. Здібності не можуть бути зведені до знань, умінь і навичок, що є у людини, але здібності забезпечують їх швидке надбання, фіксацію та ефективне практичне застосування.  Тільки після спеціального навчання можна встановити, чи має людина здібності до певної діяльності.  Здібності, хоч і залежать від природних передумов, але не передаються спадково. ВИСНОВКИ

Номер слайду 15

1. Функціональна асиметрія мозку. URL: https://pidru4niki.com/1328102259855/meditsina/funktsionalna_asimetriya_mozku2. Види здібностей. URL: https://studfile.net/preview/4495515/3. Види здібностей та рівні їх прояву. URL: https://pidru4niki.com/16381204/psihologiya/vidi_zdibnostey_rivni_proyavu. ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

Номер слайду 16

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Презентації
Інкл
Додано
13 жовтня
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку