Методична розробка "Таблиці для навчання читанню і вдосконалення техніки читання"

Про матеріал
Таблиці для навчання читанню різного рівня складності. Таблиці являють собою сполучення голосних та приголосних звуків які зустрічаються в українській мові, орієнтуючись на позиційний принцип
Перегляд файлу

Харківська загальноосвітня школа I-III ступенів № 76

Харківської міської ради Харківської області.

 

 

 

 

 

Методичні таблиці для навчання грамоти та вдосконалення техніки читання.

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель початкових класів:

  Одаренко Світлана Анатоліївна.


Сучасна українська мова  вивчається у початкових класах як державна мова. Мова важливий спосіб спілкування людей. Це голос народу, його історія і сучасність.

Мета цього посібника навчання читанню дітей 4- 6 років.  Збагачення  дитячого словника .Навчання  читанню з зацікавленістю з любовю. Цей матеріал

опирається  на систему сучасного навчання та  навчання за  Букварем.

Таблиці призначені для формування навичок складового читання та техніки читання. Враховано і позиційний спосіб формування українських слів. .Складові таблиці можна використовувати на уроках навчання грамоти, в подальшому на уроках  мови та читання,  для індивідуальних ,  колективних форм роботи. У першому класі доцільно застосовувати  ігрові форми навчання.  Т Можливо використання  для занять з  слабкими учнями. Як показує досвід  на уроках навчання грамоти вони забезпечують можливість самостійної роботи учнів. Цей посібник  доцільно використовувати для занять в дитячому садку та вдома з батьками.

Таблиці мають нумерацію за зростанням складності прочитання. 1 – відкритий склад  2- закритий склад  3- дві вартих приголосних і голосний 4- йотований голосний та приголосний 5- читання нескладних слів.

Методи навчання

1. Пояснювально-ілюстративний: читання тесту разом з учителем , паралельне читання, читання з різною швидкістю.

Репродуктивний метод: знайти задане сполучення , вилучити сполучення звуків з заданого слова.

2. Метод проблемного виконання:в ході ігрової ситуації до класу приєднується новий учень ( малюнок або відео ) Він помиляється при читанні стовпців, учні виправляють помилки.

3.Частково-пошуковий метод: шукаємо заданий склад, складаємо слово за заданим складом, з цим словом складаємо речення, рахуємо кількість слів, визначаємо тип речення.

4. Дослідницький метод:  ставимо проблему. (знайти невірно записане слово  -йана, йенот, мойа   тощо) Де припущено помилку? Шукаємо, виправляємо її.

5. Інструктивно-практичний метод виглядає так : знайдіть склад , які слова починаємо цим складом? Згадайте слова, які закінчуються цим складом, сконструюйте слова, які мають цей склад посередині.

6. Спонукальний метод: виберіть всі сполучення з голосним звуком (а), виписати тільки відкриті склади,  випишіть склади, авяких голосний пом’якшує приголосний і т. д.

Доцільно пам’ятати про прийоми досягнення проміжної мети конкретного методу, а саме: пам’ятаючи ,що діти 6- 7 років краще засвоюють матеріал будуючи асоціативний ряд, виконуючи завдання, які сприяють розвитку дрібної моторики, доцільно використовувати ілюстраціі, музичні фрагменти, які надихають на спокійне осмислення почутого, проговорювання разом із вправами для рук(вузлик напам’ять, ліплення за почутим), вправи для активізації мислення  (фізпаузи з використанням елементів пальчикової гімнастики та активізації зон обличчя), вправи на співзіставлення.

7. Не менш важливою на етапі засвоєння і узагальнення є самостійна робота учнів. Приблизний перелік форм самостійної роботи у  початковій школі: робота над текстом, робота з деформованим текстом,звуковий аналіз слів, поділ слів на склади, визначення наголосу, перевірка ненаголошених голосних тощо.)

Фронтально-колективна робота: ланкова форма:  група 4-6 учнів отримує одна завдання на всіх (спираючись на складові таблиці скласти найбільшу кількість слів або вилучити з слова необхідний склад, читаємо-контролюємо) Оптимальний час-  7- 10 хвилин уроку


Злите прочитання відкритих складів

(приголосний-голосний)

МА

МИ

МУ

МІ

ПА

ПО

ГА

ГУ

ДА

ДУ

ЖУ

ВИ

ВО

ЗА

ЗІ

НА

НУ

НЄ

НО

НЮ

ЛА

ЛЮ

ЛЯ

СА

СІ

СО

РА

РУ

РЄ

ТЯ

ТЄ

ТО

ТИ

ФА

ФУ

ХІ

ХА

ЧУ

ЧА

ЩА

ШУ

ЩІ

БА

БУ

БИ

 

Злите прочитання двох поруч вартих

АМ

АП

АР

АС

АХ

АЖ

АЙ

ОМ

ОП

ОР

ОС

ОХ

ОЙ

ОН

УМ

УС

УЖ

УХ

ІМ

ІЛ

ІФ

ІХ

ІЖ

ІК

ЕЙ

ЕХ

ЕЛ

ЕН

ЕС

ИЙ

ИФ

ЄМ

ЄЛ

ЄЙ

ЇЖ

ЇД

ЇК

ЮР

ЮГ

ЮЗ

ЮН

ЯД

ЯК

ЯЛ

ЯР

приголосного і голосного

 

 

 

 

Злите прочитання двох поруч вартих приголосних і голосного

 

ПРО

ВСИ

ЗБО

КЛЮ

СКУ

СХІ

ГЛУ

СВІ

ПРА

ВСІ

СПО

ВСУ

СНУ

СХЄ

ГЛІ

СВО

ПРУ

ВЗІ

СПІ

ВСЮ

СНА

СХО

ГЛИ

СВЯ

 

 

 

 

 

 

Злите прочитання двох поруч вартих приголосних і голосного

ЗЛА

ПРИ

ДВА

ЗБУ

КРУ

ТРУ

ХМА

ГЛЄ

СВЯ

ЗЛО

ПРІ

ДВО

СПУ

ТРЮ

ТРО

ХМО

ГЛІ

СВЄ

ЗЛУ

РСИ

ДВУ

ЗБІ

ШМА

ТРІ

ХМУ

ГНІ

СВО

ЗЛІ

РСІ

ДВІ

СПІ

ШНА

ТРА

ХМІ

ГНО

СВУ

ЗНА

РЗИ

ВДИ

ЖДО

ШМО

ТРЮ

ХМЕ

ГНА

ЗВО

 

 

 

Злите прочитання двох поруч вартих приголосної і голосного         

ЗМО

ГНІ

ДРО

ЖДУ

СНИ

ШМУ

МРУ

ДРА

ЗВЮ

ЗНО

ЗНУ

ГНА

ВНІ

ЖДО

СМУ

СМЯ

ХМЯ

ВДІ

ЗВЄ

ЗНІ

ГНО

ВНИ

ЗДО

ШНУ

ШМЯ

ХМІ

ВНІ

ЗВІ

ЗМА

ГНУ

ДРА

ЗДУ

ШМУ

ШМЄ

МРО

ВНИ

ЗВЯ

ХМЮ

ЗДА

ВНИ

ВЖЕ

ГНА

ЗВЄ

ЖДУ

ЗДУ

 


Злите прочитання двох поруч вартих приголосної і голосного         

ЗМУ

ВНА

ДРУ

ЗДИ

СМИ

ШЛУ

МРА

ДВО

ЗВІ

ЗМІ

ВНО

ДРИ

ЖДІ

ШМИ

ШЛИ

МРЄ

ДВА

ЗРА

ВНИ

ДРА

ЖНА

ШНА

ШЛО

МРЯ

ДВО

ЗРО

ВПА

ДРО

ЖНУ

ШМО

ШРО

МРЮ

ДВУ

ЗВУ

ВПУ

ДНІ

ЖНО

МНА

ШРА

МРІ

ДВІ

МРА

ДРА

ШМИ

ВНО

 

 

 

 

 

Злите прочитання двох поруч вартих приголосної і голосного         

ЗРІ

ХВА

ДНО

ЖДУ

МНО

ШРІ

МРЕ

СВА

СЛІ

СВУ

ХВО

ДНА

ЖБУ

МНУ

ШНА

ЩНЕ

СВУ

СЛА

ВСА

ДНУ

ЖБА

МНИ

СХА

СХЕ

СВИ

СЛО

ВСО

ЗБА

ЖБИ

ШКО

СХО

КЛЕ

СВЄ

СЛУ

ВСУ

СПА

КЛУ

СКО

СХУ

СЛЕ

СВІ

ШНЕ

ЩНЕ

ЗБА

СЛА

 


Прочитання передуючого йотованого звуку й приголосних

 

ЯТ

ЮТ

ЄТ

ЇТ

ЯФ

ЮФ

ЇФ

ЄФ

ЯХ

ЮХ

ЄХ

ЇХ

ЯЦ

ЮЦ

ЄЦ

ЇЦ

ЇЩ

ЯЩ

ЮЩ

ЄЩ

ЄШ

ЇШ

ЯШ

ЄД

ЄМ

ЇМ

ЮЛ

ЯЛ

 

 

 

 


Удосконалення техніки читання

 

БІЛЬ

СИР

КІТ

КИТ

ГРОТ

ЛЛЮ

ПИЛ

ШЛАКИ

ТОЙ

РОТ

ШИЮ

НУЛЬ

НІС

МИЛИЙ

ОТ

ШИЄ

ЕЛЬ

ШНУР

МИЛ

ДИМ

БРАТ

СНІГ

ЛУК

НИЗ

ДУБ

ПЛЮЩ

СВІТЛО

СУК

ПИХНУВ

ТІМ

РІЧ

СПЕКА

МІГ

СЛУХ

ТАМ

ЩІЛИНА

БОР

ШПАКИ

МОХИ

ТАЗ

СІЛЬ

НІС

РАК

ЗУБ

КЛЮЧ

ЩИТ

СОМ

ТАК

НІ

ЗОБ

СКОТЧ

САМ

КРОС

ВАР

КРОВ

КУЛЯ

КИТ

ГНОМ

НЕМАЄ

БРОМ

НІЧ

ПЕКТИ

БРО

ДАХ

МОВЛЕННЯ

ЛЯГТИ

БЛИСК

БІЛЬ

НУЛЬ

БУДИНОК

МІЛИНА

СІЛЬ

ПРОМ

ГРІМ

ПАРАСОЛЬ

 

Прочитання слів з апострофом

СІМ’Я

ІМ’Я

Б’Ю

М’ЯТА

М’ЯЧ

М’ЯСО

П’ЄСА

КРОВ’Ю

ОБ’ЄКТ

ЗАВ’ЯЗЬ

ЧЕРВ’ЯК

В’ЮН

ХЛОП’Я

П’ЯВКА

Б’Є

П’ЯТКА

РЕП’ЯХ

ХАРКІВ’ЯНИН

ХОМ’ЯЧОК

ДЕВ’ЯТЬ

П’ЯТЬ

В’ЯЗ

П’ЯТЬ

М’ЯЗИ

ВЕРХІВ’Я

ПОЛУМ’Я

БУР’ЯН

 

 

АЛ

ОЛ

ЄЛ

АР

ОР

ОН

ОМ

АН

АГ

УТ

АЛЬ

ОЛЬ

ЄЛЬ

АРЬ

ОРЬ

ОНЬ

ОМЬ

АНЬ

АТЬ

УТЬ

АМ

АП

АР

АС

ІМ

ЮГ

ЯЛ

ЯД

ЄД

АС

АМЬ

АПЬ

АЛЬ

АСЬ

ІМЬ

ЮГЬ

ЯЛЬ

ЯДЬ

ЄДЬ

АСЬ

АЗ

ЮТ

АЗЬ

ЮТЬ

ІК

ОС

ІКЬ

ОСЬ

ОМЬ

ОЛ

Злите прочитання голосного та 1,2 приголосних. Пом’якшення приголосних Ь

 

 


Злите прочитання голосної і поруч вартих приголосних

ІСТР

ІСТЛ

ОТР

ОСК

ІСТР

УСВ

УСТ

ОСТР

ОСТЛ

УТР

АСК

ОТР

ІСВ

ОСТ

УСТР

УСТЛ

ГРІ

ІСК

УТР

ІСПР

ОЗН

АСТР

АСТЛ

ЄТР

ЄСК

ЯСТР

ОСК

УЗН

ИСТР

ІТР

ІСТЛ

СКА

ОКР

АСП

ІЗН

ЯСТР

ЯСТЛ

ЯТК

ГУР

РІГ

ГІР

УСТР

УПР

ИЗН

АТВ

УПС

ОТН

ОРП

ЕРЬ

ЄСТР

ЯСК

ЯСКЛ

ОЗЛ

ІЗР

ІЗЛ

АПР

АСК

УСН

ІСТЛ

ОЛЬ

УЗЛ

ЄЗР

ІСТР

ОЗД

УЗД

ІЗД

ЄЗД

ОТЬ

УЗЛ

ЄЗР

АТС

ОТЕ

ІТС

ІСГР

ОСВ

УСЛ

ЯЗР

ЮСІ

ЄСТ

ІРС

ОТВ

АТВ

ЄСТ

ЕМК

ЕКЛ

ЯВС

ЯВК

ОВС

УЛК

УЛТ

УГР

Злите прочитання голосної і поруч вартих приголосних

СТО

ТРО

НРО

ГРО

ВРУ

НРУ

ДРА

ХРЮ

ОСТР

СТІ

ТРІ

НРІ

ГРІ

ВРІ

ДРУ

ХРА

УСТР

СТА

ТРА

НРА

ГРА

ВРА

ДРІ

ДРУ

ХРО

ІСТР

СТУ

ТРУ

НРУ

ТРА

СТУ

ДРА

НРІ

ДРО

ФРА

ЦКА

ВРИ

ТРО

ЧТО

НРІ

ХРА

АСТР

ЮСТР

СТІ

ТРІ

ТРУ

ХРО

ДРЄ

ФРЮ

ПРО

ЦРА

ГРІ

ГРЕ

ДМЕ

МРЕ

ДНУ

ВРЯ

РВІ

МЩІ

ЦПІ

ПРЄ

РПУ

ПРУ

КЦА

ЦКА

МРА

СТЯ

ГРІ

СРО

ПРЯ

 

Читання буквосполучень ЙО, ЬО

 

ГАЙОК

 

ЙОД

ЙОСИП

МАЙОРИТЬ

ЛЬОН

 

ЛЬОТЧИК

ПІДЙОМ

СЬОМИЙ

 

КРАЙОВИЙ

ТЬОХКАЄ

БАДЬОРИЙ

 

ЛЬОЛЯ

ПОЛЬОТИ

ЙОМУ

 

МАЙОНЕЗ

КОЛЬОРОВІ

МАЙОР

 

БАЙОЧКА

ЗНАЙОМИЙ

ЛЬОДЯНИК

 

ЙОРЖ

 

doc
Додано
20 жовтня 2019
Переглядів
3097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку