Методична розробка уроку математики "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками".5 клас НУШ

Про матеріал
Методична розробка уроку математики 5 клас НУШ за підручником Істер , урок формування компетентностей, урок проходить як "боротьба з монстрами в нашій голові" та сприяє підвищенню стресостійкості учнівства, зокрема, і на уроках математики. Містить цікаві завдання. окремо розроблена презентація до уроку.
Перегляд файлу

«14»лютого 2024 року

ТЕМА:  Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

 Освітні цілі:

Формування предметних компетентностей: - вміння виконувати додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; засвоєння правил додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; розвиток індивідуальних здібностей учнів, логічного мислення, пам’яті, уваги,  творчої активності, обчислювальних навичок; виховання патріотичності та любов до рідного краю, мотивація до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання.

ключові компетентності: - уміння вчитися, спілкування державною мовою, математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки, інформаційно-комунікаційна, соціальна, громадянська, загальнокультурна, підприємницька і здоров'язбережувальна компетентності.

Очікувані результати: учні вміють виконувати додавання та віднімання

Тип уроку:  урок формування компетентностей учнів.

Обладнання: підручник, ноутбук, відеоролик, презентація, картки-завдання для групової та індивідуальної роботи, шаблони шматочків торту(піци, кавуна).

Хід уроку

 1. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.     (формув. інформаційних компетентностей)     

 Вчитель . Доброго дня ! Покажіть свій заряд на початку уроку – намалюйте у зошиті на полях відповідної висоти стовпчик.

     Перегляньте цікаву інформацію щодо  14.02 –  

                                              відеоролик  «День народження YouTube» - 1:01 хв                      

 Підпільна тема” уроку: “Боротьба з монстрами в нашій голові”.

Е.Рузвельт свого часу сказала: «Силу, сміливість і впевненість набувають тоді, коли дивляться страху прямо в очі. Треба робити те, чого, здавалося б, Ви зробити не зможете» - тому математику не потрібно боятися, її потрібно вивчати.

2. Перевірка домашнього завдання.(формув. комунікативних компетентностей)

 Монстр №1:  Домашнє завдання: 

(учні/ці звіряють відповіді, відмічають правильні «+» на полях)

№ 1200.      ДОЛИНА   

№ 1209.       8  1/5кг  так

№ 1213.   1) 8,9        2) 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

 

Монстр №2: Страх від запитань – «Дроби»:

      назви дріб за зображенням (коло, фрукти, цукерки)

3. Створення проблемної ситуації. (формув. інформаційних компетентностей)

Монстр №3: Знаходження дробів:

    Для благодійного ярмарку Соломійка вирішила приготувати печиво, проте для рецепту, який вона знайшла, не вистачало наявної кількості продуктів. Мама запропонувала змінити рецепт, враховуючи, що вдома точно є 2/3 від маси кожного зі складників – це була супер ідея! Заповни рецепт Соломійки:


Рецепт з кулінарного блогу:

  • 510 г борошна
  • 330 г м‘якого масла
  • 360 г цукру
  • 3 ч.л. розпушувача
  • 3 дрібки солі
  • 270 г шоколадної крихти

  Спробуєте вдома приготувати!

Рецепт Соломійки:

  • …. г борошна
  • …. г м‘якого масла
  • …. г цукру
  • … ч.л. розпушувача
  • … дрібки солі
  • ….. г шоколадної крихти

 


4. Повідомлення теми, мети уроку. Вивчення нового матеріалу – дослідницька діяльність.

(формув. інформаційних компетентностей, продуктивної творчої діяльності)

Монстр №4: Уроки - Тема уроку «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками».            (учні записують у зошит)

      Для подолання цього монстра виконаємо практичну роботу- «приготуємо» власноруч ласощі з нагоди дня народження YouTube:

1 ряд – піца,             2 ряд – торт,            3 ряд – кавун     (діти виготовляють)

             А чи знали Ви: 

     Яким дробом записують розміри нашого прапора?

     Як дроби використовують у музиці?

     1/12 ваги людини становить кров,  3/50 л крові виштовхується за одне скорочення серця.

     ¾ частини Землі покрито водою, і лише ¼ - суша. Причому лише на 1/8 частині можна жити

 

Дослідження: складемо наші смаколики в одне ціле, яку частинку виготовив кожен із Вас?

Яка частина утворилася якщо скласти два шматочки? А три? А 5?

Якщо 2 частинки +5 частинок? 4 частинки+3ч.?

Яку арифметичну дію нагадує наш експеримент?       +

«Щоб додати два дроби з рівними знаменниками, потрібно….»

Яка частина залишиться якщо друзі з'їли два шматочки? А три? А 5?

Якщо з 5 част. з'їсти 2 част.? 4 частинки-3ч.?

Яку арифметичну дію нагадує наш експеримент?       -

«Щоб відняти два дроби з рівними знаменниками, потрібно….»

    5. Фізкультхвилинка. (формув. здорового способу життя)                                         

 (фізкультхвилинка відеоролик  «» - 1 хв).

6. Застосування нових знань - дослідницька діяльність. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)                                                                                                                

Монстр №5: Геометрія-

Яку частину фігури потрібно зафарбувати  (індивідуально- усно, зображ. на слайді) – запис. у зошит в рядок дроби

Знайди пару (мал+приклад   - колективно на дошці)

 

Монстр №6: Одиниця-

Знайти кульки, що в сумі дають «1»  ( робота в парах)

Заповни ланцюжок   (колективно на дошці вписують числа)

 

Монстр №7: Рівняння-

Знайти невідомий дріб  (по рядах – три рівняння)

 

Монстр №8: Помилка-

Знайти зайвий пазл (на дошці – групи по рядах)

 

7.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Монстр №9: Самостійно            (учні записують домашнє завдання)                   

Опрацювати вдома:  пар. 38, виконати № 1217, № 1219, № 1226.    

 

8. Підсумок  уроку .(формув. комунікативних компетентностей)                         

Монстр №10: Самооцінка – чи змінився Ваш заряд до кінця уроку

Давайте зробимо висновок  нашої дослідницької діяльності на уроці:

 

 (коло самооцінки - )

Чи всіх монстрів перемогли?...

 

 

https://wordwall.net/uk/resource/64139896/продовж-речення-підсумок-уроку

 

docx
Додано
22 березня
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку