«14»лютого 2024 року
ТЕМА: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Освітні цілі:
Формування предметних компетентностей: - вміння виконувати додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; засвоєння правил додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; розвиток індивідуальних здібностей учнів, логічного мислення, пам’яті, уваги, творчої активності, обчислювальних навичок; виховання патріотичності та любов до рідного краю, мотивація до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання.
ключові компетентності: - уміння вчитися, спілкування державною мовою, математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки, інформаційно-комунікаційна, соціальна, громадянська, загальнокультурна, підприємницька і здоров'язбережувальна компетентності.
Очікувані результати: учні вміють виконувати додавання та віднімання
Тип уроку: урок формування компетентностей учнів.
Обладнання: підручник, ноутбук, відеоролик, презентація, картки-завдання для групової та індивідуальної роботи, шаблони шматочків торту(піци, кавуна).
Хід уроку
1. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності. (формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель . Доброго дня ! Покажіть свій заряд на початку уроку – намалюйте у зошиті на полях відповідної висоти стовпчик.
Перегляньте цікаву інформацію щодо 14.02 –
відеоролик «День народження YouTube» - 1:01 хв
“Підпільна тема” уроку: “Боротьба з монстрами в нашій голові”.
Е.Рузвельт свого часу сказала: «Силу, сміливість і впевненість набувають тоді, коли дивляться страху прямо в очі. Треба робити те, чого, здавалося б, Ви зробити не зможете» - тому математику не потрібно боятися, її потрібно вивчати.
2. Перевірка домашнього завдання.(формув. комунікативних компетентностей)
Монстр №1: Домашнє завдання:
(учні/ці звіряють відповіді, відмічають правильні «+» на полях)
№ 1200. ДОЛИНА
№ 1209. 8 1/5кг так
№ 1213. 1) 8,9 2) 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Монстр №2: Страх від запитань – «Дроби»:
назви дріб за зображенням (коло, фрукти, цукерки)
3. Створення проблемної ситуації. (формув. інформаційних компетентностей)
Монстр №3: Знаходження дробів:
Для благодійного ярмарку Соломійка вирішила приготувати печиво, проте для рецепту, який вона знайшла, не вистачало наявної кількості продуктів. Мама запропонувала змінити рецепт, враховуючи, що вдома точно є 2/3 від маси кожного зі складників – це була супер ідея! Заповни рецепт Соломійки:
Рецепт з кулінарного блогу:
Спробуєте вдома приготувати!
Рецепт Соломійки:
4. Повідомлення теми, мети уроку. Вивчення нового матеріалу – дослідницька діяльність.
(формув. інформаційних компетентностей, продуктивної творчої діяльності)
Монстр №4: Уроки - Тема уроку «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками». (учні записують у зошит)
Для подолання цього монстра виконаємо практичну роботу- «приготуємо» власноруч ласощі з нагоди дня народження YouTube:
1 ряд – піца, 2 ряд – торт, 3 ряд – кавун (діти виготовляють)
А чи знали Ви:
Яким дробом записують розміри нашого прапора?
Як дроби використовують у музиці?
1/12 ваги людини становить кров, 3/50 л крові виштовхується за одне скорочення серця.
¾ частини Землі покрито водою, і лише ¼ - суша. Причому лише на 1/8 частині можна жити
Дослідження: складемо наші смаколики в одне ціле, яку частинку виготовив кожен із Вас?
Яка частина утворилася якщо скласти два шматочки? А три? А 5?
Якщо 2 частинки +5 частинок? 4 частинки+3ч.?
Яку арифметичну дію нагадує наш експеримент? +
«Щоб додати два дроби з рівними знаменниками, потрібно….»
Яка частина залишиться якщо друзі з'їли два шматочки? А три? А 5?
Якщо з 5 част. з'їсти 2 част.? 4 частинки-3ч.?
Яку арифметичну дію нагадує наш експеримент? -
«Щоб відняти два дроби з рівними знаменниками, потрібно….»
5. Фізкультхвилинка. (формув. здорового способу життя)
(фізкультхвилинка відеоролик «» - 1 хв).
6. Застосування нових знань - дослідницька діяльність. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)
Монстр №5: Геометрія-
Яку частину фігури потрібно зафарбувати (індивідуально- усно, зображ. на слайді) – запис. у зошит в рядок дроби
Знайди пару (мал+приклад - колективно на дошці)
Монстр №6: Одиниця-
Знайти кульки, що в сумі дають «1» ( робота в парах)
Заповни ланцюжок (колективно на дошці вписують числа)
Монстр №7: Рівняння-
Знайти невідомий дріб (по рядах – три рівняння)
Монстр №8: Помилка-
Знайти зайвий пазл (на дошці – групи по рядах)
7.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)
Монстр №9: Самостійно (учні записують домашнє завдання)
Опрацювати вдома: пар. 38, виконати № 1217, № 1219, № 1226.
8. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей)
Монстр №10: Самооцінка – чи змінився Ваш заряд до кінця уроку
Давайте зробимо висновок нашої дослідницької діяльності на уроці:
(коло самооцінки - )
Чи всіх монстрів перемогли?...
https://wordwall.net/uk/resource/64139896/продовж-речення-підсумок-уроку