Методична розробка уроку на тему «Природа і клімат», тема уроку: «Природні дива»

Про матеріал
Урок розроблено з використанням мнемотехніки у поданні граматичного матеріалу; інформаційно-комунікаційних технологій. Електронні засоби навчання, які обрано для вивчення даної теми уроку, використовуються як інформаційно-пізнавальний та інформаційно-контролюючий засіб навчання.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти, науки, молоді та спорту

Кіровоградської обласної державної адміністрації

Державний заклад професійної (професійно-технічної) освіти

«Кропивницький професійний  ліцей» Кропивницької областної ради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку іноземної мови

Тема програми: Природа і клімат.

Тема уроку: Природні дива.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Викладач загальноосвітньої підготовки

                    Кузьменко Людмила Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький 2024

Анотація

 

Назва: методична розробка уроку іноземної мови на тему

«Природа і клімат», тема уроку: «Природні дива»

Автор: викладач іноземної мови Кузьменко Людмила Петрівна

Загальна характеристика: Урок розроблено з використанням мнемотехніки у поданні граматичного  матеріалу; інформаційно-комунікаційних технологій. Електронні засоби навчання, які обрано для вивчення даної теми уроку, використовуються як інформаційно-пізнавальний та інформаційно-контролюючий засіб навчання.

Очікуваний результат: Завдяки подання граматичного матеріалу з використанням мнемотехніки та мультимедійних презентацій, використаним для подання, актуалізації наявного навчального досвіду та формування нових знань,  учні мають можливість поглибити свої знання з лексики і граматики англійської мови, здобути нові знання про навколишній світ. Мнемотехніка та інтернет ресурси мають наочну виразність, є прекрасним дидактичним та мотиваційним засобом, що сприяє кращому засвоєнню  навчального матеріалу.

Галузь застосування: матеріали рекомендовані для використання викладачами іноземної мови у вивченні загально освітнього курсу іноземної мови з теми «Природа і клімат» у  розширенні знань з граматики англійської мови у вживанні артиклів з географічними назвами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

1.Вступ…………………………………………….…………….…….…….4

2.Основна частина……….…………………….………………………..…..6

         2.1. Характеристика уроку…….……..……..….………………..……5

        2.2. План-конспект уроку…..………..………………………………..8

3.Висновки…………….………………………………………………..…..15

4.Додатки……………..………………………………………………….….15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. ВСТУП

Сучасний стан суспільного розвитку відбувається в умовах глобальної  інформаційно технологічному розвитку і комп’ютерізації всіх процессів життєдіяльності людини. Тому така ситуація вимагає продуктивних підходів у вирішенні будь-яких питань в тому числі і освітніх. Актуальним і продуктивним механізмом розв’язання освітніх завдань с формування інноваційного освітнього простору у вивченні іноземних мов. В умовах сьогодення, коли міжнародні зв’язки України вийшли на європейський та світовий простір, постало питання розглянути іноземну мову, як важливий засіб міжкультурного спілкування.

 

Акцентовано увагу на перевагах технологій під час дистанційного і очного навчання у вивченні та засвоєння іноземних мов. Прикладом застосування елементів дистанційного і очного навчання під час викладання того чи іншого курсу є розміщення навчального матеріалу на різноманітних електронних платформах, наприклад таких як «ВСЕОСВІТА», «НА УРОК», та інші.

 

Наявність цікавого навчального матеріалу на уроках англійської мови є важливою умовою для формування позитивної мотивації учнів.  На сучасному етапі вчитель виступає, як повноважний учасник комунікативного процессу, партнер у спілкуванні, радник щодо володіння мовленнєвими і не вербальними засобами комунікації.

 

Компетентністний підхід до вивчення іноземних мов розглядається як такий засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що забезпечує засвоєння ними змісту навчання та досягнення мети навчання при розв’язанні певних проблемних завдань. Основною компетентністю на уроках іноземної мови є комунікативна компетентність, тому що вона забезпечує набуття учнями нових вмінь в отриманні, та передачі інформації, вміння обговорювати проблеми, висловлювати та доводити власну позицію, розвивати критичне і креативне мислення, вміння адаптуватися у мовному середовищі, толерантно ставитись до культури і традицій інших країн.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

2.1 Характеристика уроку

Урок «Природні дива» входить до теми «Природа і клімат», що відповідає змісту освітньої програми з іноземної мови  закладів, що здійснюють загальноосвітню підготовку та робочій навчальній програмі. У змісті даного уроку реалізовано використання прийому мнемоніки для полегшеного запам’ятовування і  засобів інформаційно-комунікаційних технологій. У його основу покладено застосування різних форм подання та закріплення нового матеріалу. Такий підхід дає змогу полегшити сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу,

 

Мета уроку: формування нових знань з теми «Природа і клімат», яка містить у собі елементи гри. За допомогою наочності мнемотехніки, залучення інтернет ресурсів та елементу гри створюється невимушена атмосфера, в котрій учні розвивають навички аудіювання, створюються умови для розширення знань з географії, граматики та лексики. Використовується завдання «фонетична розминка» з букво сполученням th для подалання труднощів читання і вимови звуку, що дає нам це буквосполучення та налаштування учнів на урок. Під час уроку використовуються різні форми  навчання, різкі зміни виду діяльності.

 

 На вивчення даної теми відводиться 1 година, за яку учні повинні запам’ятати нову граматику і лексику уроку, сформувати знання про дива природи, бережливе ставлення до навколишнього середовища та навчтись правильно вживати артиклі з географічними назвами.

 

За типом – це комбінований урок, під час якого учні пізнають нове, розвивають логічне мислення, вміння слухати, дотримуються правил роботи у команді – і це все спрямоване на розвиток ключових компетентностей сучасного учня.

 

На уроці викладач поєднує такі сучасні технології: інформаційно-комунікаційні та інтерактивні технології навчання, особистісно-орієнтоване навчання, мнемотехніка у запам’ятовуванні граматичного матеріалу мультимедійне обладнання для унаочнення та підсилення ефективності навчального процесу. Використовується відео, що озвучено носієм мови для практики сприйняття на слух носіїв мови.

 

Починається урок з повідомлення теми та мети уроку, потім використовується фонетична розминка з букво сполученням th. Для повторення лексики уроку використовується гра “Snake”

 

Шляхом мозкового штурму учні згадують всі слова які у них асоціюються з темою уроку.  Підведення учнів до мети уроку через припущення і висловлювання власної думки «Для чого нам ця інформація?».

 

З метою розвтитку тренування учнів в аудіюванні було взято відео про 7 чудес світу, що озвучене носієм мови, для перевірки рівня засвоєння та розуміння почутої інформації створено викладачем завдання на сайті «Всеосвіта»  для учнів. Тим самим вчитель має змогу перевірити одночасно у всієї групи навички аудіювання і ступень розуміння прослуханого матеріалу. Учні переходять на сайт «Всеосвіта» за посиланням, вводять код тестування hlf201 , або сканують QR – код зі свого мобільного телефону. Це дає змогу викладачу використовувати дану вправу, як для очного, так і для дистанційного навчання.

 

 Подання граматичного  матеріалу реалізується за допомогою мнемотехніки. Мнемотехніка – це система методів та прийомів, які допомагають розвивати можливості пам’яті та в результаті засвоювати великий обсяг інформації. Викладач проводить асоціативні зв’язки між граматичними правилами вживання артикля з географічними назвами і вкладає їх у малюнок вигляді ключа.

 

Для закріплення первинних знань з теми виконується вправа 6, стор. 106  за підручником М. А. Нерсисян, А. О. Піроженко «Англійська мова. 10клас»

 

Для практики вживання граматики після виконання вправи учні розбиваються на 2-3 команди (4-6 осіб), в залежності  від загальної кількості  чоловік в групі. Обирають назву своєї команди і виконують вправи на картках для тренування граматики та лексики уроку. Ці завдання спрямовані на закріплення та тренування вживання лексики і граматики уроку.

 

Для перевірки засвоєних знань учні виконують тестування. Вони переходять на сайт «Всеосвіта» за посиланням, вводять код тестування klq088 , або сканують QR – код зі свого мобільного.

 

Учні отримують різнорівневе домашнє завдання, яке об’єднане однією назвою “East or West, home is best.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. План-конспект уроку

УРОК ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Предмет: Іноземна мова (І курс)

Тема програми: Природа і клімат

Тему уроку: Природні дива.

Мета уроку:

Освітня:

Формувати та розвивати загальнонавчальні вміння учнів (робота з навчальним матеріалом, вміння працювати в різних режимах, вміння долати труднощі у вивченні англійської мови);

Ввести в мовлення учнів лексичний матеріал з  теми «Природа»;

Практична:

Розвиток компетентностей аудіювання. Розширювати потенційний вокабуляр учнів та їх загального кругозору. Розвиток навиків самостійної роботи і роботи в групі.

Розвиваюча:

Розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять учнів, спостережливість.

Виховна: Виховання дбайливого ставлення до природи;

Методична мета: диференційований підхід при формуванні нових знань учнів, забезпечення розвитку інформаційної культури на уроках англійської мови.

Тип уроку: комбінований

Міжпредметні зв’язки: географія

Матеріально-технічне забезпечення:

1.Проектор, ноутбук.

2.Підручник.

3.Малюнки.

4.Інтерактивні завдання на сайті «ВСЕОСВІТА»

5.Картки з завданнями.

6.Картки з QR кодами

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний етап.

 Привітання, перекличка, повідомлення теми та мети уроку. (1 хв.)

T: Good day, boys and girls! I’m glad to see you. How are you doing? Everybody looks wonderful today. Who is absent today? I hope everybody is in a good mood and is ready to start our lesson.

 

           ІІ.  Введення в іншомовне середовище учнів

1.Повідомлення теми та мети уроку  (1 хв.)

T: ­ The topic of our lesson is “Natural wonders” and we will learn how to use the article with geographic names. The study of the use of articles with geographical names is necessary for the correct expression and understanding of texts.

2.Мотивація навчальної діяльності. (1 хв.)

Т: Your tasks at the lesson are:  to listen attentively and try to understand everything;  to speak English as much as possible; to advance your knowledge of grammar;  not to be afraid to make mistakes; to show your knowledge of the vocabulary on the topic. Our homework was learn the words, answer the questions and be ready to discuss the main ideas of it.

3.Фонетична розминка. (1 хв.)

C:\Users\Людмила\Desktop\фонетика\th.pngДодаток № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань і вмінь учнів.

 

  1.  Snake” лексична гра

Учні повинні поділити змійку на слова.

T: Cut the snake and find 10 words (2 хв.)

Додаток № 2

Volkano/desert/waterfall/island/ocean/canyon/cliffs/mountain/reef/bay

 

  1. Brainstorming (Мозковий штурм) (4 хв.)

Учні повинні називати слова які у них асоціюються з темою уроку.

T: What words do you associate with the topic of our lesson?

    

 

C:\Users\Людмила\Downloads\Untitled 3.jpeg           Додаток № 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Сприйняття та первинне усвідомлення учнями нового матеріалу.

  1. Listening. (7хв.)

     https://www.youtube.com/watch?v=gAFFnBtnPDY

C:\Users\Людмила\Downloads\qrcode_96634523_da46a28ed2fe1950ad3920193671a886.pngДодаток № 4

 

 

 

 

 

2. Виявлення ступеня розуміння. (5хв.)  Учні проходять за посиланням на сайт «Всеосвіта» https://vseosvita.ua/test/start/hlf201 , вводять код тестування hlf201  і виконують вправу на закріплення. 

C:\Users\Людмила\Desktop\Відкритий Урок\geogr. names test1_10gr.png

Додаток №5

 

 

 

  1. Physical Activity (Фізкультхвилинка) (1хв.)

Stand up, sit down

Clap, clap, clap.

Point to the window,

Point to the door,

Point to the screen (board),

Point to the floor.

Stand up, sit down

Clap, clap, clap. touch the nose 

 touch the ears   

touch the knees  

touch shoulders 

Ukrainian soul is the widest (українська душа найширша, розвести руки по сторонам)

we are the kindest (долоні скласти на серці)

and we are the best   (і ми найкращі, руки вперед з закусенцем догори)

 

  1. Grammar.

Подання граматичного  матеріалу за допомогою мнемотехніки. (5 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

Definite Article THE with geographical names      

                  The White cliffs

                  The Alps  

                                                                           The Mediterranean

                                                                            The Atlantic Ocean

                                                                             The  Canary Islands

 

                             The Thames

                            The English Channel

 

 

5. Вправа на закріплення нових знань (5хв.)

      Ex. 6, p. 106 за підручником М. А. Нерсисян, А. О. Піроженко «Англійська мова. 10клас»

6.Систематизація та узагальнення знань.

Командна гра для тренування вживання ЛО уроку у поєднанні з граматикою уроку. (7 хвил.)

Учні діляться на команди з чотирьох учнів, кожна команда отримає картку з реченнями які мають пропуски. Також учні отримують маленькі картки з словами, означеним артиклем, і «Х».

T: Complete the sentences with the following words. Put an article where necessary.

Додаток №6

volcano / desert / waterfall / island / ocean / canyon / cliffs / mountain / reef / bay

 

1) _____ Everest is the highest _____ in the world.

2) _____ Sicily is an _____ in _____ Mediterranean sea.

3) _____ Niagra is the most famous _____ in the world.

4) _____ Pacific is the largest _____ in the world.

5) ____ Vesuvius is a ___, best known for its eruption in AD 79 which destroyed ___ Roman cities of ____ Pompeii and ___ Herculaneum, rises above ____ ____ of Naples.

6) ____ Sahara is the world's largest hot _____ and covers most of ____northern African continent.

7) __ _ White _____ of Dover is the name given to the region of English coastline facing _____ Strait of Dover and ____ France.

8) _____ Florida _____ is the only living coral barrier reef in _____ continental United States.

9) _____ Fish River _____ in Namibia is the largest canyon in _____Africa.

       

7. Вправа на перевірку рівня засвоєних знань          

C:\Users\Людмила\Desktop\Відкритий Урок\10гр.png         

 

 

 

 

 

 

V. Рефлексивно – оцінюючий

1.Підведення підсумків уроку. (4хв.)

Підведення підсумків: підрахунок баллів, визначення команди-переможця.

T:Well done! You did a very good job today! What have you learn new today?

 

2.Повідомлення домашнього завдання  (1 хв.)

Teacher:

Now, children, open your day books and write down your home task for the next lesson, please. Let us see what the task is.

At home, think about the proverb “East or West the home is best”.

- write down translation of proverb and find Ukrainian equivalents (elementary level)

- write down How did you understand this proverb (pre-intermediate level)

- Prepare a message about one of the natural wonders of Ukraine. (intermediate level /high level)

 Is the homework clear?

I hope that our lesson was very interesting and useful for you. Thank you for attention. Our lesson is over, see you latter!

 

Додатки

Додаток № 1th 

the  brother

this     that

that    than

clothes

   father       mother

Додаток № 2

Volkanodesertwaterfallislandoceancanyoncliffsmountainreefbay

Додаток № 3

C:\Users\Людмила\Downloads\Untitled 3.jpeg

 

 

 

 

 

 

Додаток № 4

C:\Users\Людмила\Downloads\qrcode_96634523_da46a28ed2fe1950ad3920193671a886.png

 

 

 

 

 

Додаток №6

Роздатковий матеріал для командної гри.

Complete the sentences with the following words. Put an article where necessary.

 

volcano / desert / waterfall / island / ocean / canyon / cliffs / mountain / reef / bay

 

1) _____ Everest is the highest _____ in the world.

2) _____ Sicily is an _____ in _____ Mediterranean sea.

3) _____ Niagra is the most famous _____ in the world.

4) _____ Pacific is the largest _____ in the world.

5) _____ Vesuvius is a _____, best known for its eruption in AD 79 which destroyed _____ Roman cities of ____ Pompeii and ___ Herculaneum, rises above ____ ____ of Naples.

6) _____ Sahara is the world's largest hot _____ and covers most of _____northern African continent.

7) _____ White _____ of Dover is the name given to the region of English coastline facing _____ Strait of Dover and ____ France.

8) _____ Florida _____ is the only living coral barrier reef in _____ continental United States.

9) _____ Fish River _____ in Namibia is the largest canyon in _____Africa.

 

volcano       desert     waterfall    island      ocean    canyon      mountain     reef         bay           cliffs

 

docx
Додано
7 червня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку