Методична розробка уроку на тему: Створення публікацій.
Мета уроку: розширити знання з інформатики, поглибити знання учнів про практичне застосування publisher, вчитися створювати публікації для друку; знайомство із застосуванням комп'ютера в якості помічника у видавничій справі, розвиток логічного мислення, пам'яті; виховання пізнавальної необхідності, інтересу до предмету, акуратності при роботі.
Вище професійне гірничо-будівельне училище
УРОК З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Створення публікацій
Підготувала:
Викладач : інформатики та
інформаційних технологій
Кузьменко А.В.
Горішні Плавні – 2018
Тема уроку: Створення публікацій.
Мета уроку:
навчальна – розширити знання з інформатики, поглибити знання учнів про практичне застосування publisher, вчитися створювати публікації для друку;
розвивальна – знайомство із застосуванням комп’ютера в якості помічника у видавничій справі, розвиток логічного мислення, пам’яті;
виховна – виховання пізнавальної необхідності, інтересу до предмету, акуратності при роботі.
Тип уроку: лабораторно-практичне заняття
Форма навчання: індивідуально - групова
Обладнання: плакат з шкалою оцінювання публікацій, плакат з правилами порядку і техніки безпеки, зразки буклетів, календарів, оголошень, картки з тестовими завданнями, план виконання практичної роботи, комп’ютер для кожного учня
Метод навчання: практичний, самостійної роботи
Міжпредметні зв’язки: інформатика
Література:
Структура уроку:
І. Підготовчий етап:
1.Перевірка готовності до уроку.
2. Повідомлення мети та завдань уроку.
3. Мотивація учнів на даний урок.
ІІ. Основний етап:
1.Підготовка до практичної роботи:
- інструктаж по техніці безпеки при роботі на ПК.
- повторення пройденого матеріалу,
2.Практична робота:
- знайомство з планом виконання практичної роботи,
- виконання індивідуальних завдань.
ІІ. Заключна частина:
1.Підведення підсумків по меті уроку.
2.Оголошення оцінок за урок.
3.Домашнє завдання.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Хід заняття |
Дії вчителя |
Дії учнів |
Результат |
Методи, форми роботи |
I. Організаційна частина. |
Перевіряє присутність учнів. |
Підготовка до уроку.
|
Готовність до уроку. |
Словесний, груповий |
1. Розкриття теми та мети уроку. |
Вступне слово. Оголошує тему уроку і мету уроку. |
Слухають тему і мету уроку. |
Уточнення мети уроку. |
Бесіда |
2. Мотивація |
Учитель мотивує учнів на вивчення теми уроку. |
Мотивація учнів на необхідність знання даної теми.
|
Вмотивованість учнів на навчальну діяльність на уроці. |
Бесіда. |
II. Основний етап : 1.Етап перевірки знань вивченого матеріалу. |
Учитель роздає завдання (тести) учням для перевірки знань з вивченого матеріалу. |
Виконують завдання. Взаємоперевірка учнями виконаних завдань у відповідності з критеріями, запропонованими вчителем. |
Теоретична готовність учнів для виконання практичної роботи. |
Індивідуальна, письмова, взаємоперевірка |
2. Інструктаж з ТБ.
|
Пропонує учням назвати основні правила роботи за комп’ютером та поведінки в кабінеті інформатики. |
Називають основні правила з ТБ. |
Повторено ТБ |
Бесіда |
3. Етап проведення практичної роботи.
|
Роздає завдання практичної роботи. Проводить індивідуальні консультації . |
Вивчають матеріали практичної роботи. Виконують завдання. |
Закріплення знань. Сформовані деякі вміння. Виконана практична робота. |
Практичний |
ІІІ. Етап підведення підсумків. |
Підводить підсумки по виконанню практичної роботи. Виставляє оцінки. |
Роблять висновки . |
Підведені підсумки, оцінена робота учнів. |
Бесіда. |
ІV. Домашнє завдання |
Формулює домашнє завдання . |
Записують домашнє завдання. |
Отримано домашнє завдання. |
|
Шкала оцінювання публікації:
№ |
Вид роботи |
Кількість балів |
1 |
Зміст (застосовано фірмовий знак, рекламне гасло, грамотність викладу і достовірність інформації…). |
3 |
2 |
Вставка фотографій, діаграм і таблиць з колекції. |
2 |
3 |
Надання фону і його відповідність графічним зображенням. |
2 |
4 |
Вибір кольорової схеми. |
1 |
5 |
Вибір шрифтової схеми. |
1 |
6 |
Вставка об'єкта WordArt. |
1 |
7 |
Естетичность оформлення. |
1 |
8 |
Градієнтна заливка. |
1 |
Кількість набраних балів відповідають оціночному балу.
І. Підготовчий етап:
1.Перевірка готовності до уроку.
Учитель: Добрий день учні! Староста, хто сьогодні відсутній на уроці?
Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо вивчення теми «Створення друкованих публікацій». На уроці ми продовжимо роботу з буклетами, оголошеннями і календарями.
2. Повідомлення мети та завдань уроку.
До завершення уроку ви повинні навчитися самостійно створювати оголошення, буклети, і календарі.
Як буде побудований наш урок!?
1.Повторимо попередній матеріал, який нам стане в пригоді.
2.Для закріплення матеріалу вам буде запропоновано тестові завдання і практичну роботу.
3.В кінці уроку підіб’ємо підсумки.
3. Мотивація учнів на даний урок.
Для створення рекламних листівок, оформлення журналів і книжок є видавничі системи. Вони дають змогу підготувати і якісно видрукувати на лазерних принтерах або вивести на фотонабірні автомати складні документи.
Видавнича система Microsoft Publisher дає змогу швидко створювати на базі заготовок-шаблонів типові публікації: газети, брошури, календарі, каталоги, конверти, візитки, запрошення, вітальні листи, меню, резюме, наклейки на товари, а також веб-сайти. З цією програмою ми сьогодні познайомимося ближче.
ІІ. Основний етап:
1.Підготовка до лабораторно-практичної роботи:
- інструктаж по техніці безпеки при роботі на ПК
Давайте повторимо правила техніки безпеки . Кожен називає по одному правилу,повторювати неможна. Почнемо!
(учні називають правила)
- повторення пройденого матеріалу
У кожного на столі є картка для заповнення. В неї ви заносите результати відповіді на тест. На кожне запитанні запропоновано три варіанти відповіді, і , тільки один з них вірний. Потрібно визначити, який із запропонованих варіантів вірний. Почнемо тестування.
Час завершувати тестову роботу. Кожний віддає свою роботу для перевірки учню навпроти. Я роздаю коди правильних відповідей. Кожна правильна відповідь один бал.
Переходимо до виконання нашого плану роботи на урок.
2.Практична робота:
- знайомство з планом виконання практичної роботи
У кожного на столі є план практичної роботи. В кого виникнуть питання, підніміть руку, я до вас підійду. Отже, сідаємо за робочі місця. Запускаємо Microsoft Publisher і працюємо згідно плану роботи.
- виконання індивідуальних завдань.
Обговорення основних етапів виконання кожного з видів робіт.
(Оцінювання кожної роботи)
ІІ. Заключна частина:
1.Підведення підсумків по меті уроку.
Таким чином, на сьогоднішньому уроці ми вчилися створювати друковані публікації.
2.Оголошення оцінок за урок.
3.Домашнє завдання.
Підготувати реферати на дану тему.
План виконання практичної роботи «Календар»
План виконання практичної роботи «Оголошення»
План виконання практичної роботи «Буклет»
Загальні правила поведінки та роботи у кабінеті інформатики
Суворо заборонено:
До початку роботи і ввімкнення апаратури:
Якщо під час роботи:
Після завершення роботи:
Тести 1.Для чого призначені видавничі системи? а) для створення рекламних листівок, оформлення журналів і книжок, б) для створення таблиць і діаграм, в) для створення малюнків і редагування фотографій. 2.Microsoft Office Publisher – це програма а) для створення презентацій, б) для створення веб-сайтів, в) для створення баз даних. 3.Публікація складається з – а) об’єктів (надписів), б) діаграм, графіків. в) таблиць. 4)Сукупність значень параметрів формування абзацу утворює – а) фон, б)стиль, в)заливку. 5.Яку з перерахованих дій не можна виконати з текстовими рамками? а) змінювати розмір, переміщати, б) надати фону і кольору контуру, в) редагувати. 6.Чи можна групувати та розгруповувати об’єкти в Publisher? а) так, б)ні, в) за допомогою спеціальної програми. 7.Чи можливе введення підписів під зображення? а) інколи, б) ні в якому випадку, в) будь-коли. 8.Надання тексту бажаного вигляду називається — а) редагуванням, б) форматуванням, в) створення буквиць. 9.Створення буквиць це – а) збільшений перший символ абзацу, б) спеціальний вид шрифту, в) регулювання інтервалу між буквами. 10.Текстовий блок може містити: а) картинки, текст, б) таблиці, діаграми, в) – а) і б) 11.Регулювати міжсимвольний пробіл в Publisher : а) можна, б) ні, в) в окремих випадках. 12.Чи існують інші видавничі системи крім Publisher? а) так, б) ні. |
Відповіді:
1 -- а
2 -- б
3 -- а
4 -- б
5 -- в
6 -- а
7 -- в
8 -- б
9 -- а
10 -- в
11 -- а
12 – а