Методична розробка уроку з біологіїї 11 клас

Про матеріал

Мета - Освітня: розширити знання учнів про розмноження живих організмів; ознайомити з основними способами розмноження: нестатевим та статевим; звернути увагу на спадкову однорідність потомства при нестатевому розмноженні; дати поняття про значення розмноження для відтворення собі подібних.

Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати біологічні процеси, пояснювати біологічне значення нестатевого та статевого розмноження та робити відповідні висновки і узагальнення.
Виховна: виховувати бережливе ставлення до процесу життя організмів у природі.

Перегляд файлу

Тема. Форми розмноження організмів

Мета.
 Освітня: розширити знання учнів про розмноження живих організмів; ознайомити з основними способами розмноження: нестатевим та статевим; звернути увагу на спадкову однорідність потомства при нестатевому розмноженні; дати поняття про значення розмноження для відтворення собі подібних.
 Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати біологічні процеси, пояснювати біологічне значення нестатевого та статевого розмноження та робити відповідні висновки і узагальнення.
 Виховна: виховувати бережливе ставлення до процесу життя організмів у природі.

Тип уроку. Закріплення знань.
Форма уроку. Комбінований.
Місце уроку в навчальній темі.Поточний.

Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно-рецептивні:
а) словесний:  розповідь-пояснення, опис, бесіда, робота з додатковим матеріалом.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
  Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація
уваги та  мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань.
2. Репродуктивні.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно-пошукові: постановка проблемного питання.
 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Інтерактивні: синтез думок,робота в групах.
5. Візуальний:складання таблиць.
Матеріали та обладнання:інформаційна картка, малюнки, комп’ютер.
Основні поняття та терміни: розмноження, брунькування, спороутворення, поліембріонія, партеногенез.

ХІД  УРОКУ

І Організаційний етап

ІІ Актуалізація та мотивація навчальної діяльності

 

Вчитель. Коли народжується син,

                Сягає радість до вершин:

                Радіють мама, тата, дід –

                Це ж розбруньковується рід.

Коли народжується доня,

Маленьке сонечко в долонях,

Несе вона для всіх під стріху

Лад, затишок, любов і втіху.

                 Коли народжуються діти,

                 Чому б нам всім і не радіти!?

                 Надію й сили дай їм Боже,

                 Щоб виросли вони всі гожі!

 

  • Як ви вважаєте, чому урок я почала із такого вірша?

Дійсно, тому, що ми вивчаємо зараз форми розмноження організмів.

Бесіда:

  • Які існують форми розмноження?
  • Що вам відомо про нестатеве розмноження?

(Відеоролик про хламідомонаду та гідру, І частина.)

  • Коли процес розмноження називають статевим?
  • Яку будову мають статеві клітини?

(Відеоролик частина ІІ)

Вчитель. Ви вже багато знаєте про процеси розмноження. Та чому в природі з’явилося дві форми розмноження? Чим вони відрізняються одна від одної? Це саме та проблема над якою ми будемо сьогодні працювати.

 Теоретично ви знаєте немало, а сьогодні ми будемо доводити свої знання практично. Щоб виконувати практичну роботу треба пам’ятати про правила безпеки при роботі з мікроскопом, предметним та покривним склом.

 

ІІІ Основна частина

  1. Практична робота 19. Форми розмноження організмів.

Робота виконується в групах.

1 група досліджує розмноження дріжджів.

2 група досліджує розмноження мукора.

 

Інструктивна картка для першої групи

1.Розподеліть обов’язки: спікер, дослідник, доповідач, секретар.

2.Дослідник готовить мікропрепарат:

- на предметне скло поклади маленьку частинку дріжджів;

- капни де-кілько крапель теплої води;

- накрий покривним склом.

3.Група вивчає інформаційну картку.

4.Складають доповідь.

5. Доповідач доповідає.

 

Інструктивна картка для другої групи

1.Розподеліть обов’язки: спікер, дослідник, доповідач, секретар.

2.Дослідник готовить мікропрепарат:

- на предметне скло поклади маленьку частинку мукора;

- накрий покривним склом.

3.Група вивчає інформаційну картку.

4.Складають доповідь.

5. Доповідач доповідає.

 

  1. Перегляд відеороликів
  2. Оформлення матеріалів в зошиті

 

ІV Підсумки

Та чому в природі з’явилося дві форми розмноження?

Чим вони відрізняються одна від одної?

 

V Домашнє завдання: опрацювати конспект, повторити матеріал.

 

 

 

Інструктивна картка для першої групи

1.Розподеліть обов’язки: спікер, дослідник, доповідач, секретар.

2.Дослідник готовить мікропрепарат:

- на предметне скло поклади маленьку частинку дріжджів;

- капни де-кілько крапель теплої води;

- накрий покривним склом.

3.Група вивчає інформаційну картку.

4.Складають доповідь.

5. Доповідач доповідає.

 

 

Інструктивна картка для другої групи

1.Розподеліть обов’язки: спікер, дослідник, доповідач, секретар.

2.Дослідник готовить мікропрепарат:

- на предметне скло поклади маленьку частинку мукора;

- накрий покривним склом.

3.Група вивчає інформаційну картку.

4.Складають доповідь.

5. Доповідач доповідає.

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку