До розіграшу
залишилось:
22 дні
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Методична розробка уроку з основ здоров я, 7 клас "Умови успішного навчання"

Про матеріал

Розробка уроку містить сучасні новітні форми роботи (робота в парах, робота в групах тощо), що дозволяє учням бути активними учасниками навчального процесу.

Перегляд файлу

Тема. Умови успішного навчання.

Мета: визначити умови успішного навчання; як працює мозок, яка з півкуль в

тебе  активніша; формувати вміння робити висновки та працювати     в                                   парах та групах; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: таблиця «Будова головного мозку»

 

                                       Хід уроку

І. Організаційний етап

Зачитування притчі

 

              Маленьке жабеня народилося на дні колодязя. То був маленький круглий колодязь, який стоїть у кожному селі. І це жабеня було таке раде, воно гралося на дні і думало, що має всю воду світу. Але одного разу, трішки вирісши, воно вирішило піти в мандри. Побачивши над головою світло, жабеня зважилося вилізти з колодязя. І озирнувшись довкола побачило ставок. Воно не йняло віри своїм очам. Ставок був у тисячу разів більшим від того місця де воно жило. Жабеня набралося відваги ще раз і прийшло до велетенського озера. Воно завмерло перед ним не знаючи що й думати.
             І от врешті-решт дійшло воно до океану. Де могло бачити лише безкраю воду. І це неймовірно вразило жабеня. Воно почало розуміти, яким обмеженим було його мислення. Воно вважало, що йому належить уся вода світу а насправді, мало лише краплину з того, що є що на Землі.
            Ми подібні до маленьких жабенят. Наше мислення обмежене. Ми – продукт свого довкілля. То ж прагнімо вийти за межі звичного, розширюймо свій кругозір, мріймо великими мріями. Навчання дає нам можливості для вивчення світу.

 Жабеня було одне, а ми з вами разом будемо посягати знання. Давайте візьмемося за руки та скажемо: «Будемо разом!»

 

ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності

  1. Вправа «Так чи ні?»
  • людина має три групи базових потреб: фізіологічні, соціальні, духовні;
  • до фізіологічних потреб відносять: потреби в спілкуванні, дружбі тощо;
  • цінності – це те, що є важливим для людини, за допомогою чого вона звіряє й оцінює будь-що у своєму житті;
  • для всіх людей існує кілька десятків спільних цінностей;
  • усе, що ми цінуємо, поділяють на те, що можна придбати за гроші, й те, чого за гроші не купиш.
  1. Бесіда:
  1. Назвіть для вас найголовніші цінності.
  2. Як ви розумієте вислів: «Можна купити дім, та не купиш затишку»?

 

Вчитель. Одним із найважливіших завдань у пізнанні себе є вивчення найскладнішої, найунікальнішої структури людського тіла — мозку. Саме у ньому міститься "Я" кожного: "Часто запитують, якою мірою люди використовують свій мозок. Ці експертизи абсолютно нічого не варті, бо якщо ми говоримо про мозок і його інформаційні можливості, то, наскільки нам відомо, наше "Я" і наша пам'ять записані в системі зв'язків між нейронами. Нейронів там мільярди, і зв'язків у кожного нейрона — десятки тисяч. Якщо зробити простий математичний підрахунок, то виявляється, що кількість їх комбінацій більша, ніж кількість атомів у відомому нам Всесвіті. Отже, кожен із нас має у своєму розпорядженні фантастичний, найдосконаліший комп'ютер. І що може бути важливішим, ніж пізнати, як же він влаштований". На різних етапах розвитку науки людство по-різному уявляло собі, як влаштований і як працює мозок. У ХVІІ ст. Декарт (Descartes) порівнював його з гідравлічною інженерною спорудою французького замку, вчені ХХ ст. уявляли його як телефонну станцію.

 Сьогодні мозок порівнюють із унікальним комп'ютером або всесвіт-ньою  павутиною.
 Тому сьогодні на уроці ми дізнаємося, як працює мозок, за що відповідають різні його відділи.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь вчителя (Будова мозку).
  2. Робота з підручником (Визначення активної півкулі мозку).
  3. Робота в групах:

1 – За що відповідають відділи головного мозку.

2 – Як настроїти мозок на потрібну хвилю.

3 – Як правильно живити мозок.

 

Інформаційна картка для третьої групи

Мозок - вінець людського організму - до цього дня не повністю вивчений фізіологами, психологами, кібернетиками та іншими дослідниками. Фахівці давно запідозрили, що середньостатистична людина використовує лише малу частину потенціалу свого «бортового комп'ютера». Щоб мозок працював більш ефективно, потрібно постійно його вправляти і тренувати. Кілька простих принципів допоможуть вам почати це робити сьогодні ж.

 

                                                  Інструкція

  1. Дихайте глибоко. Перша порада для поліпшення основних функцій мозку - пам'яті, уваги - це насичення даного органу киснем. Привчіть себе під час роботи сидіти прямо і дихати носом - і переконаєтесь самі в тому, що це працює. Додайте в своє життєве розклад аеробні тренування і прогулянки на свіжому повітрі для тієї ж мети.
  2. Харчуйтеся правильно. Включіть у свій раціон горіхи, не нехтуйте рибою жирних сортів. А ось споживання м'яса можна і навіть бажано скоротити до одного-двох разів на тиждень. Слідкуйте за тим, щоб у ваш організм надходили вітаміни А, групи В, С, Е і К в достатній кількості. Добре відпочивайте. Висипайтеся кожен день, а не від випадку до випадку. Не паліть, не вживайте алкоголь (в усякому разі, не зловживайте ним).
  3. Грайте. В шахи, нарди, «Монополію», в твістер, в ляльковий театр, в бадмінтон - да в що завгодно! Під час будь-якої гри вам доводиться вивчати правила і маневрувати в рамках їх. Це налаштовує мозок на певну хвилю, розвиває творче мислення, вимагає зібраності, координації, уваги.
  4. Вивчайте нове. Для роботи або в порядку хобі постійно розширюйте свій кругозір. Якщо вже зовсім нічого не приходить в голову, візьміть за правило щодня вивчати десять слів іноземною мовою або спеціальних термінів з енциклопедії. Намагайтеся не просто зубрити, а формувати стійкі асоціації, придумувати мнемонічні формули, задіяти всі канали пам'яті (зорову, слухову, моторну). Ламайте голову. Виберіть цікавий для вас вид головоломок: тести, кросворди, шахові або логічні задачі. Виконуйте вправи на запам'ятовування (наприклад, грайте в ма-Джонг).
  5. Розвивайте почуття. Спробуйте прийняти душ, не включаючи світло. Навчіться розрізняти навпомацки монети різного достоїнства. Освойте мову жестів або шрифт Брайля. На худий кінець, опануйте сліпим методом друку або згадайте, як ви грали на фортепіано/гітарі.
  6. Надихайтеся. Спілкуйтеся з тими, хто викликає у вас інтерес, відвідуйте цікаві місця, слухайте, дивіться, читайте абсолютно все під настрій. Озбройтеся ручкою і блокнотом, вирушаючи на цікаве захід. Почніть вести щоденник або блог, в якому будете ділитися думками з читачами. Це навчить вас структурувати власні спостереження.
  7. Аналізуйте це. Нехай вашою хорошою звичкою для тренування розуму буде прокручування перед сном в розумі прожитого дня в найдрібніших подробицях. Доведено, що мозок найбільш активний у проміжному стані між сном і неспанням.

 

 

ІV. Узагальнення та закріплення знань

Робота в парах. Вправа «Ти – мені, я - тобі» (Учні один одному розповідають, що нового і цікавого вони дізналися на уроці).

 

 V. Підсумки уроку

Вчитель. Разом працювати веселіше, ще раз візьмемося за руки та проголосимо «Будьмо!»

 VІ. Домашнє завдання: опрацювати параграф

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 січня
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку