Розробка уроку містить сучасні новітні форми роботи (робота в парах, робота в групах тощо), що дозволяє учням бути активними учасниками навчального процесу.
Тема. Умови успішного навчання.
Мета: визначити умови успішного навчання; як працює мозок, яка з півкуль в
тебе активніша; формувати вміння робити висновки та працювати в парах та групах; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: таблиця «Будова головного мозку»
Хід уроку
І. Організаційний етап
Зачитування притчі
Маленьке жабеня народилося на дні колодязя. То був маленький круглий колодязь, який стоїть у кожному селі. І це жабеня було таке раде, воно гралося на дні і думало, що має всю воду світу. Але одного разу, трішки вирісши, воно вирішило піти в мандри. Побачивши над головою світло, жабеня зважилося вилізти з колодязя. І озирнувшись довкола побачило ставок. Воно не йняло віри своїм очам. Ставок був у тисячу разів більшим від того місця де воно жило. Жабеня набралося відваги ще раз і прийшло до велетенського озера. Воно завмерло перед ним не знаючи що й думати.
І от врешті-решт дійшло воно до океану. Де могло бачити лише безкраю воду. І це неймовірно вразило жабеня. Воно почало розуміти, яким обмеженим було його мислення. Воно вважало, що йому належить уся вода світу а насправді, мало лише краплину з того, що є що на Землі.
Ми подібні до маленьких жабенят. Наше мислення обмежене. Ми – продукт свого довкілля. То ж прагнімо вийти за межі звичного, розширюймо свій кругозір, мріймо великими мріями. Навчання дає нам можливості для вивчення світу.
Жабеня було одне, а ми з вами разом будемо посягати знання. Давайте візьмемося за руки та скажемо: «Будемо разом!»
ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності
Вчитель. Одним із найважливіших завдань у пізнанні себе є вивчення найскладнішої, найунікальнішої структури людського тіла — мозку. Саме у ньому міститься "Я" кожного: "Часто запитують, якою мірою люди використовують свій мозок. Ці експертизи абсолютно нічого не варті, бо якщо ми говоримо про мозок і його інформаційні можливості, то, наскільки нам відомо, наше "Я" і наша пам'ять записані в системі зв'язків між нейронами. Нейронів там мільярди, і зв'язків у кожного нейрона — десятки тисяч. Якщо зробити простий математичний підрахунок, то виявляється, що кількість їх комбінацій більша, ніж кількість атомів у відомому нам Всесвіті. Отже, кожен із нас має у своєму розпорядженні фантастичний, найдосконаліший комп'ютер. І що може бути важливішим, ніж пізнати, як же він влаштований". На різних етапах розвитку науки людство по-різному уявляло собі, як влаштований і як працює мозок. У ХVІІ ст. Декарт (Descartes) порівнював його з гідравлічною інженерною спорудою французького замку, вчені ХХ ст. уявляли його як телефонну станцію.
Сьогодні мозок порівнюють із унікальним комп'ютером або всесвіт-ньою павутиною.
Тому сьогодні на уроці ми дізнаємося, як працює мозок, за що відповідають різні його відділи.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1 – За що відповідають відділи головного мозку.
2 – Як настроїти мозок на потрібну хвилю.
3 – Як правильно живити мозок.
Інформаційна картка для третьої групи
Мозок - вінець людського організму - до цього дня не повністю вивчений фізіологами, психологами, кібернетиками та іншими дослідниками. Фахівці давно запідозрили, що середньостатистична людина використовує лише малу частину потенціалу свого «бортового комп'ютера». Щоб мозок працював більш ефективно, потрібно постійно його вправляти і тренувати. Кілька простих принципів допоможуть вам почати це робити сьогодні ж.
Інструкція
ІV. Узагальнення та закріплення знань
Робота в парах. Вправа «Ти – мені, я - тобі» (Учні один одному розповідають, що нового і цікавого вони дізналися на уроці).
V. Підсумки уроку
Вчитель. Разом працювати веселіше, ще раз візьмемося за руки та проголосимо «Будьмо!»
VІ. Домашнє завдання: опрацювати параграф