Розробка уроку для 7 класу з основ здоровя

Про матеріал

В даній розробці уроку продовжуємо формувати в учнів поняття небезпеки при пожежах; розглянули правила пожежної безпеки у школі, первинні засоби пожежогасіння; опрацювали алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Перегляд файлу

Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні

Мета: продовжувати формувати в учнів поняття небезпеки при пожежах; розглянути правила пожежної безпеки у школі, первинні засоби пожежогасіння; опрацювати алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Матеріали та обладнання: фотографії або ілюстрації, які демонструють, правила пожежної безпеки у школі, плани евакуації зі школи при пожежі, первинні засоби пожежогасіння, послідовність дій під час пожежі в громадському приміщенні

Терміни і поняття: небезпека, правила пожежної безпеки, первинні засоби пожежогасіння, алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, виконання практичної вправи)

Очікувальні результати

Знаннєвий компонент

- причини виникнення пожеж;

наводить приклади:

- горючих речовин;

- ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом;

- засобів пожежогасіння.

Розпізнає:

знаки пожежної безпеки;

- оповіщення про пожежу

Діяльнісний компонент

Уміє:

евакуюватися з громадського приміщення;

- користуватися засобами пожежогасіння.

Ціннісний компонент

усвідомлює:

- необхідність дотримання  правил використання засобів безпеки під час пожежі.

 

Хід уроку.

  1. Вправа «Знайомство»  Продовжіть фразу: « Вогонь я використовую…»
  2. 2. Зворотній зв'язок- руханка « Передай товаришу (сірник, вогнегасник, свічку)…(пантоміма)

Вправа вибір правил

- бути позитивним

- говорити коротко

- говоритим по черзі

- бути доброзичливими

- бути толерантними

- дотримуватись регламенту

- користуватись правилом піднятої руки.

3. Обговорення очікуваних результатів. На дошці намальована гора  , на горі стоять очікування, в кінці уроку діти повернуться і поставлять смайлик туди, на скільки справдились ваші очікування.

4. Вправа «Мозковий штурм». Учні по черзі називають причини виникнення пожежі.

Вчитель.

        Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.

 Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

   Сьогодні ми про це і поговоримо.

-          Що необхідно, щоб почалось горіння? (горючі речовини або матеріали)

-      Де може відбутися горіння? (там, де є кисень)

-          Коли це може трапитись? ( коли є джерело запалювання)

Висновок. Отже існує три умови виникнення пожежі:  горюча речовина, кисень, джерело запалювання. Ці складові утворюють «трикутник вогню» 

5. Робота в групах. Обєднати учні у три групи (запобігати, уникати, діяти)

 

Вчитель.  Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.

 

Завдання   Запобігати 1 група. Правила поведінки при пожежі

Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа, найголовніше - не панікувати! 

 Необхідно негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і ясно назви адресу і місце виникнення пожежі. Повідом сусідів.

Якщо є можливість, то спробуй погасити вогонь засобами, що є під рукою:

  •     невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою ганчіркою (ударами зверху) або мокрим віником (розмазуючи воду по палаючій поверхні);
  •     якщо вогонь розростається, необхідно відкрутити усі крани з водою на повну потужність. Нехай вода переливається у ванну: зачерпувати воду відром з ванни швидше, ніж чекати, поки відро наповниться з крану;
  •     якщо у кімнаті є вазони з квітами, то землю з них можна використати для гасіння вогню;
  •  не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє поширенню пожежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;
  •  при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.
  • Якщо погасити пожежу до прибуття пожежників неможливо, необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини між балконами.
  •  Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору.
  •     При пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електрика.
  •     По можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот.
  • Якщо вогонь палає у коридорі, на сходах тощо, і неможливо вибратися назовні, залишайся у своїй квартирі, щільно зачини двері, затули щілини мокрими ганчірками, повісь ковдру, килим або будь-що інше.

В разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири, пересувайся якнайнижче до підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на балкон і голосно клич на допомогу

 

 

 

Завдання уникати 2 група

Ознаки отруєння чадним газом

  •     Під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання. Варто 2-3 рази вдихнути дим - і можна знепритомніти через отруєння чадним газом, що призведе до загибелі.

 

  •     запаморочення;
  •     блювота;
  •     головний біль;
  •     червоний колір обличчя;
  •     непритомність.

Завдання діяти 3 група

Перша допомога при отруєнні чадним газом

  •     Постраждалого необхідно винести на свіже повітря.
  •     Негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.

 

Якщо потрібно когось витягнути з вогню, обв’яжися дротом (мокрою мотузкою), вручи вільний кінець кому-небудь. Зав'яжи рот і ніс мокрою хустинкою, накрийся мокрою ковдрою або змочи одяг водою і, пригинаючись якомога нижче, заходь у приміщення.

Перегляд відео правила пожежної безпеки

6. Практична частина

Правила пожежної безпеки у школі. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні

План-схема евакуації — це креслення будинку, на якому позначено найбезпечніші шляхи виходу з приміщення в разі пожежі. Суцільні зелені стрілки показують основні рекомендовані евакуаційні шляхи, а пунктирні стрілки позначають резервні (другорядні). На планах евакуації умовними знаками показано розміщення вогнегасників, пожежних кранів, гідрантів, телефонів. План евакуації допомагає людям швидко покинути приміщення, охоплене вогнем.

У разі виникнення пожежі в громадському місці треба не метушитися, шукаючи вихід, а розібратися, хто з присутніх знає план евакуації, й рухатися разом з усіма згідно із цим планом.

Окрім плану евакуації, існують також знаки пожежної безпеки, які підкажуть вам шляхи до порятунку або попередять про небезпеку.

Правила пожежної безпеки у школі. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Кожен учень повинен знати і виконувати правила пожежної безпеки у школі. Ці правила передбачають, що у приміщеннях та на території школи забороняється палити і розкидати запалені сірники, застосовувати відкритий вогонь (наприклад факели), спалювати сміття.

На початковому етапі розвитку пожежі її можна ліквідувати за допомогою вогнегасника чи невеликої кількості води. Кожен з вас, хто виявив пожежу або її ознаки, наприклад задимлення або запах горіння, зобов’язаний негайно повідомити про це дорослим і за телефоном 101.

Евакуаційні знаки пожежної безпеки робота з підручником Сторінка 52

(обговорення)

Вчитель Оповіщення про пожежу. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні

Правила пожежної безпеки у школі передбачають, що у приміщеннях та на території школи забороняється курити і розкидати запалені сірники, застосовувати відкритий вогонь (наприклад, факели), спалювати сміття.

Евакуаційні шляхи і виходи із школи завжди повинні утримуватися вільними, двері на шляхах евакуації повинні відчинятися в напрямку виходу. Евакуаційні виходи мають бути позначені світловими покажчиками з написом «Вихід» білого кольору на зеленому фоні. У школах обов’язково повинні бути вогнегасники і пожежна сигналізація.

Обов’язково необхідно вчасно повідомити присутніх про загрозу. Евакуацію треба проводити з усієї школи, навіть коли пожежу виявлено тільки в якійсь її частині. Оповіщення про пожежу здійснюється або звуковими сигналами, або через трансляцію мовних повідомлень про необхідність евакуації, шляхи евакуації та інші необхідні дії. Треба попереджувати паніку і скупчення людей у проходах.

Кожен з вас повинен чітко виконувати команди вчителя, не панікувати, не кричати, не метушитися, спокійно йти до запасних виходів. Не обганяйте один одного та не штовхайтесь. Не розмовляйте, щоб було добре чути розпорядження.

Нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по забутий одяг чи книги. Під час пожежі не можна ховатися в глухі закутки, під парти, шафи, у коморі тощо.

Після евакуації треба зібратися в зазначеному місці й нікуди без дозволу вчителя не йти. У разі потреби дорослі організовують пошуки дітей, яких не виявили на місці

Перегляд відео Правила евакуації

 

Обов’язково слід вчасно повідомити присутніх про загрозу. Евакуацію треба проводити з усієї школи, навіть коли пожежу виявлено тільки в якійсь її частині. Оповіщення про пожежу здійснюється або за допомогою звукових сигналів, або через трансляцію повідомлень про необхідність евакуації, шляхи евакуації та інші необхідні дії. Треба попереджувати паніку і скупчення людей в проходах.

Кожен з вас повинен чітко виконувати команди вчителя, не панікувати, не кричати, не метушитися, спокійно йти до запасних виходів. Не обганяйте один одного та не штовхайтесь. Не розмовляйте, щоб було добре чути розпорядження.

Нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по забутий одяг чи книги. Під час пожежі не можна ховатися в глухі кути, під парти, шафи, у коморі тощо.

Після евакуації треба зібратися в зазначеному місці і нікуди без дозволу вчителя не йти. У разі потреби дорослі організовують пошуки дітей, яких не виявили на місці збору.

VІ. Підсумок.      

     1. Гра «Так чи ні!»

- Можна гратися із сірниками?(НІ)

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)

- Рятувальну службу викликай за номером 102!(НІ)

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)

- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

 

2. Вправа "Що? Де? Коли?"

  • Що? ... із почутого на уроці для вас корисне, необхідне?
  • Де? ... ви можете використати набуті знання?
  • Коли? ... У яких випадках?
  1. ПОВЕРНЕННЯ ДО ОЧІКУВАННЯ

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати разом з батьками пам’ятку «Безпека при пожежі»

 

VІІІ. Прощання. Вправа "Я - рятувальник"

    Учні стають у коло, витягують уперед ліву руку долонею догори й уявляють, що на ній лежать знання й уміння, які вони мали до цього уроку. Відтак витягують праву руку й уявляють на ній ті надзвичайно важливі навички, які вони отримали на цьому занятті.

  За командою "Так!" учні об'єднують долоні, приєднуючи нові здобутки до тих, які вони мали раніше. Усі разом говорять: "Ми - рятувальники!"

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Слівінська Ольга Лонгинівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Слівінська Ольга Лонгинівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
15 січня 2018
Переглядів
2074
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку