Урок № 4
Тема: Особливості стану шкіри в підлітковому віці. Типи шкіри. Особливості догляду за шкірою.
Мета:
-
сформувати в школярів поняття про типи шкіри, косметичні проблеми підлітків;
-
розвивати в учнів логічне мислення, пам`ять¸ увагу, дбайливе ставлення до власного здоров`я;
-
виховувати правила здорового способу життя.
Основні поняття: косметичні проблеми, типи шкіри.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, зошит, фотографії, плакати, що демонструють косметичні проблеми підлітків.
Перебіг уроку.
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
-
Вправа «Диктант».
Найбільшим органом тіла є….. Шкіра має такі властивості, як….. Основними функціями шкіри є…….. На стан шкіри впливає…… Основними проблемами зі шкірою у підлітковому віці є…… Для вирішення косметичних проблем підлітку необхідно звернутися до….
-
Вправа «Хто зайвий». Вибрати зайве слово і пояснити причину свого вибору.
-
Гіподинамія, ожиріння, шкідливі звички, небезпечні компанії, надмірне фізичне навантаження.
-
Відсутність інтересу до навчання; конфлікти, порушення розпорядку дня, стреси, брехливість і агресивність.
-
Самотність, замкнутість у собі, відсутність друзів, зниження інтелекту.
-
Вправа «Встанови відповідність». Встановити відповідність між функцією шкіри і його характеристикою.
-
Терморегуляційна А. Злущення верхнього шару
-
Рецепторна Б. Тепловий обмін
-
Захисна В. Затримка крові
-
Дихальна Г. Містить рецептори
-
Видільна Д. Служить бар`єром
-
Обмінна Є. Синтез вітаміну Д
-
Синтетична Е. Відбувається газообмін
-
Депо крові Ж. Регулює обмінні процеси
-
Самоочищення З. Виводиться сечовина
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учня.
Обговорення проблемної ситуації.
«Семикласниця побачила в себе на лобі маленький прищик і дуже засмутилась. Вона сіла перед дзеркалом і видавила його. Надвечір в неї утворився великий гнійник і матуся, не зволікаючи, відвезла доньку до лікарні. Лікуватись довелось довго.»
Чому виникла така ситуація?
Як правильно треба було вчинити дівчинці?
У підлітковому віці більшість із дівчат особливо не задоволені власною зовнішністю. Але поняття краси для кожного є своїм. Є гарний вислів «На смак і колір – товаришів не має»
Кожна людина хоче бути привабливою, але інколи їй здається, що власна зовнішність далека від ідеалу і хоче щось зробити для поліпшення власного вигляду. В результаті це може призвести до ускладнень або ще більшого погіршення зовнішності.
Сьогодні ми з вами поговоримо про те, які проблеми виникають в підлітковому віці у зовнішності людини, як їх позбутися, але при цьому не нанести ще більшої шкоди.
-
Повідомлення теми, мети, плану уроку.
План уроку.
-
Особливості стану шкіри в підлітковому віці.
-
Захворювання шкіри.
-
Типи шкіри і їх характеристика.
-
Особливості догляду за шкірою.
-
Вивчення нового матеріалу.
Робота учнів з підручником.
Особливості стану шкіри в підлітковому віці – виникнення вугрів, висипів, що виникають в результаті;
-
особливостей віку;
-
порушення способу життя;
-
неправильного харчування;
-
стресу.
Над другим запитанням учні працюють по групам з підручником таблиця с.50.
Робота учнів по рядам над характеристикою типів шкіри с.51 підручника і презентують свою роботу за допомогою презентацій, оформлених вдома.
Типи шкіри:
-
нормальна – чиста, гладенька, рожева. Матова, містить достатню кількість вологи і жирової змазки, подразнення на ній з`являються рідко;
-
суха – ніжна, тонка, на ній майже не видно пор, однак при неправильному догляді вона починає лущитись, з`являються зморшки;
-
жирна – товста, груба, бліда, має блиск, на ній часто з`являються чорні цяточки, білі утворення, вугрі;
-
комбінована – нерівне розподілення жирової змазки: лоб, ніс, підборіддя – жирні, а щоки, повіки, шия – суха.
Індивідуальна робота учнів над пам`яткою про особливостями догляду за шкірою.
Особливості догляду за шкірою:
-
умиватися двічі на день;
-
в разі необхідності користуватися косметичними засобами по догляду за шкірою;
-
відвідувати косметолога;
-
правильно харчуватись;
-
мати міцний сон;
-
вміти долати стреси і керувати емоціями.
-
Узагальнення і систематизація знань учнів.
-
Робота учнів по групам «Розбір життєвої ситуації» с.53 – підручник.
-
Практичне завдання «Моделюй – набувай життєвих навичок». Учні працюють самостійно над завданнями 1 – 6 с.53 підручник.
-
Вправа «Вгадай мене». За описом учні повинні згадати типи шкіри з трьох спроб.
-
Я маю нерівне розподілення жирової змазки. У мене лоб, ніс, підборіддя – жирні, а щоки, повіки, шия – суха.
-
Я чиста, гладенька, рожева. Маю достатню кількість вологи і жирової змазки. На мені подразнення з`являються рідко.
-
Я товста, груба, бліда. Маю блиск. На мені часто з`являються чорні цяточки, білі утворення, вугрі.
-
Я ніжна, тонка. На мені майже не видно пор. Однак при неправильному догляді я починаю лущитись і на мені з`являються зморшки.
-
Підсумок уроку.
Виставлення оцінок. Доповнити речення: «Знання про шкіру необхідні мені для……….»
-
Домашнє завдання: опрацювати параграф 12, завдання 1 – 8 с.53
усно, * розробити проект с.53 підручник.