Урок ознайомлює учнів з поняттям «фізична активність людини» та основними складовими фізичного розвитку, систематизує знання про вплив фізичної активності на здоров'я, вчить здійснювати самооцінку здоров'я, розвиває вміння самостійно працювати, аналізувати, роботи висновки, розвивати здоров'я збережувальні компетенції.
Тема: Фізична активність і здоров’я.
Мета
Основна: ознайомити учнів з поняттям «фізична активність людини» та основними складовими фізичного розвитку, систематизувати знання про вплив фізичної активності на здоров’я; вчити здійснювати самооцінку здоров’я;
Розвивати: розвивати вміння самостійно працювати, аналізувати, роботи висновки; розвивати здоров’я збережувальні компетенції;
Виховна: виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.
Обладнання: ілюстративний матеріал, ростомір, напільні ваги, таблиця «Вікові співвідношення маси й зросту тіла в підлітків» ,презентація.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
З яким настроєм, бажанням чи без нього, ви прийшли сьогодні до школи?
Я знаю простий засіб, відомий з давніх-давен не тільки для покращення настрою, а й для зміцнення імунітету, продовження тривалості життя.
Назвіть і продемонструйте цей засіб. (Сміх, посмішка.)
Щоб ви запропонували, щоб ваша посмішка стала більш щирою, природньою?
Я пропоную простий і забутий спосіб, яким ви можете користуватися завжди, це - комплімент. Пропонує обмінятися компліментами з товаришем по парті.
Посміхайтеся частіше і будьте здорові та щасливі!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Дайте визначення поняття «оздоровчі системи»?
Охарактеризуйте найпоширеніші сучасні оздоровчі системи?
Що ви знаєте про народні оздоровчі системи, характерні для України?
ІІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Визначення особистого розуміння понять».
-Що таке здоров’я?( Діти методом «Мікрофону» озвучують своє розуміння поняття «здоров’я»)
Людина - сама творець свого здоров'я, за яке треба боротися. З раннього віку необхідно вести активний спосіб життя, загартовуватися, займатися фізкультурою і спортом, дотримуватися правил особистої гігієни, - словом, домагатися розумними шляхами справжньої гармонії здоров'я.
IV.Актуалізація чуттєвого досвіду учнів
Рубрика «Це цікаво»
Розповідь підготовленого учня або вчителя про досягнення українських спортсменів.
Презентація «Найкращі українські спортсмени»
V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.
Вправа «Карусель».
Робота за підручником (у парах). Взаємонавчання.
Поставте один одному по три запитання за змістом прочитаного.
Працюємо в групах. Вправа «Рух - це життя!»
Кожна група отримує картку із завданням. Дві хвилини обговорюємо в групах завдання, а тоді кожна група представляє свою відповідь на нього.
Завдання.
1. Народна мудрість каже: "Багато ходити - довго жити".
Як розумієте ви це прислів'я?
Які інші прислів'я про здоров'я вам відомі?
2. Народна мудрість каже: "Ранок зустрічай зарядкою, вечір проводжай прогулянкою".
Як могло "народитися" в народі таке прислів'я?
3. Жорж Тіссо говорив: "Рух - джерело здоров'я, бездіяльність - могила здоров'я".
Чи підтверджуються слова Ж. Тіссо життям?
4. Наш вік називають віком "сидячої цивілізації".
Чи згодні ви з цим? Як позначається це на здоров'ї сучасних людей?
Висновок: отже, ми разом довели, що рух - це справді життя.
Перегляд відео «Перемоги України»
Лише 8-10 хвилин зарядки в день вивільняють достатню кількість «гормонів росту», утворення яких припиняється після тридцяти років. Ранкова гімнастика додасть людині бадьорості, прищепить любов до рухової активності, спорту, створить добрий настрій, допоможе дитині успішно вчитися, а дорослим - краще працювати. Рухова активність сприятиме попередженню різних захворювань.
Однак, однієї ранкової зарядки недостатньо для того, щоб людина одержала необхідне фізичне навантаження. Кожний учень повинен хоча б одну годину на день займатися фізичними вправами, спортом, бігати, ходити пішки.
Давно помічено, що ніщо так не сприяє удосконаленню координації рухів, як заняття фізичними вправами. Дуже корисна ходьба на лижах, катання на ковзанах, плавання, різноманітні спортивні ігри: бадмінтон, футбол, волейбол. Їх можна доповнити спеціальними вправами, які удосконалюють і розвивають координацію рухів.
На жаль, в Україні популярність активного руху людини значно нижча. Ми рідко можемо побачити людей, які б їхали на роботу чи навчання на велосипеді або на роликових ковзанах, спортивні майданчики і зали часто порожні. На це є причини. Але ми впевнені, що більшість з вас змолоду заведе міцну і довгу дружбу з рухом, що дасть вам змогувирости красивими, міцними, розумними і здоровими. Адже ще давні греки стверджували:
«Хочеш бути здоровим - бігай, хочеш бути сильним - бігай, хочеш бути красивим - бігай, хочеш бути розумним -бігай».
Фізичне благополуччя – добрий фізичний стан організму, у якому злагоджено функціонують усі органи. Він легко пристосовується до змін довкілля, активно опирається хворобам.
-Чому, на вашу думку,фізичне благополуччя є основою вашого здоров’я?Презентація « Найсильніші люди світу.»
Робота з зошитами
Практична робота «Визначення рівня індивідуального фізичного розвитку.» Підручник 45ст.
Оздоровлювальна вправа. Самомасаж
VI. Підбиття підсумків уроку
Робота в групах.
Завдання:
1.група. Складає поради щодо поліпшення фізичної форми.
2.група. Складає «Десять «не можна» для фізично активних людей.»
3.група. Складає перелік можливих вправ лікувальної фізкультури для людей з особливими потребами.
VII. Домашне завдання
1.Опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми § ___ ст.___
2.Скласти казку про фізичну культуру.