Методична розробка уроку з предмета: "Охорона праці" на тему: "Автоматика та сигналізація"

Про матеріал
Методична розробка уроку з предмета: "Охорона праці" на тему: "Автоматика та сигналізація" призначена для всіх професій, які отримують здобувачі освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти і розкриває питання: 1. Протипожежна автоматика. 2. Пожежна сигналізація.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБИВ:

спеціаліст I категорії,

старший викладач

F:\Атестація ГІС\Изображение\Изображение 007.jpgГолумбйовський І.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ №16

 

Предмет: Охорона праці.

Тема програми: Основи пожежної безпеки.

Тема уроку: Автоматика та сигналізація.

Мета уроку:

  • навчальна: формувати в учнів знання стосовно призначення протипожежної автоматики та сигналізації з подальшим застосуванням теоретичних знань на практиці;
  • розвиваюча: розвивати в учнів раціональне мислення, пізнавальну активність та творчі здібності при використанні попередньо здобутих знань;
  • виховна: виховувати в учнів повагу до праці та обраної професії, культуру безпеки праці, відповідальність за дотримання вимог законодавства про охорону праці.

Тип уроку: комбінований урок.

Вид уроку: урок-презентація з елементами бесіди.

Дидактичне забезпечення: навчальні посібники, підручники, законодавчі акти з охорони праці, стандарти, картки-відповіді, робочі зошити, плакати,  презентації, тести, відеофільми.

Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер, ноутбук, мультимедійний проектор, проекційна дошка, програмне забезпечення.

Міжпредметні зв’язки: основи правових знань, інформаційні технології, електротехніка з основами промислової електроніки, виробниче навчання (практика).

Література: Основи охорони праці: Навчальний посібник для професійно-технічних навчальних закладів / Л.Е.Винокурова, М.В.Васильчук, М.В.Гаман. – К.: Факт, 2005. – 344 с.: іл.; Недашківська Л.П. Охорона праці у визначеннях, таблицях і схемах: Збірник дидактичних і контролюючих матеріалів з предмета «Охорона праці». – Житомир: «Полісся», 2012. – 220 с.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційна частина – до 5 хв.:

Діяльність викладача. Вітає учнів.

Діяльність учнів. Вітають викладача.

Діяльність викладача. Перевіряє наявність учнів та їх готовність до уроку шляхом прийняття доповіді від старости групи.

 

  1. Актуалізація знань – до 5 хв.:

Діяльність викладача. Повідомляє тему програми і уроку та мету уроку. Здійснює цільову установку на досягнення мети уроку. Перевіряє організацію робочих місць та правил додержання вимог безпеки праці.

Ознайомлює з алгоритмом і правилами проведення уроку:

1-й етап – перевірка знань за попередньою темою уроку;

2-й етап – формування нових знань, умінь і навичок;

3-й етап – виконання самостійної роботи.

4- й етап – підведення підсумків уроку.

Перевіряє опорні знання учнів з метою засвоєння ними матеріалу попереднього уроку за темою: «Причини виникнення пожеж. Протипожежні заходи» для чого використовує попередньо роздані учням тестові завдання №16 (за варіантами №№1-4) та картки відповідей на тестові завдання.

Діяльність учнів. Ознайомлюються з тестовими завданнями та працюють над ними.

Діяльність викладача. Після виконання учнями завдання збирає картки відповідей на тестові завдання для послідуючої перевірки.

 

Тестове завдання №16

1.Пожежа це:

а) контрольоване   горіння   поза   спеціальним вогнищем, що розповсюджується в часі.

б) неконтрольоване   горіння   поза   спеціальним вогнищем,   що  розповсюджується   в   часі   і просторі.

в) неконтрольоване   горіння   поза   спеціальним вогнищем, що розповсюджується в часі.

2. Основними причинами пожеж на підприємствах є:

а) дитячі пустощі з вогнем.

б) порушення пожежних норм і правил у технологічних процесах виробництва.

в) порушення правил улаштування та користування електрообладнанням.

г) відповіді б) та в).

3. За здатністю горіти у повітрі  (горючість)  всі речовини поділяються на:

а) негорючі.

б) горючі

в) важкогорючі.

г) негорючі, важкогорючі, горючі.

4. Горючими речовинами називаються:

а) речовини,  що здатні горіти тільки під дією джерела запалювання і горіння яких припиняється після його усунення.

б) речовини,    що    загоряються    від   джерела запалювання та продовжують горіти після його видалення.

в) речовини, що не здатні до займання й горіння в повітрі звичайного складу.

5.Горючі речовини поділяються на:

а) легкозаймисті та важкогорючі.

б) легкозаймисті, важкогорючі та газоподібні.

в) легкозаймисті та важкозаймисті.

6. Пожежна безпека на об’єктах народного господарства забезпечується:

а) організаційними та технічними заходами.

б) організаційними,технічними заходами і протипожежним захистом.

в) протипожежним захистом.

 

Картка

відповідей на тестове завдання №16

 

Назва команди _______________________________

Група №_____

Варіант ______

Прізвище та ім’я ___________________________________________________

 

Номер питання

Варіант відповіді

Номер питання

Варіант відповіді

1

 

4

 

2

 

5

 

3

 

6

 

 

Критерії оцінювання:кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Кількість правильних відповідей ________

Кількість балів ________

 

Перевірив:

викладач      І.С.Голумбйовський

 

Відповіді

на тестове завдання №16

 

Номер питання

1

2

3

4

5

6

Правильна відповідь

б

г

г

б

в

б

 

  1. Формування нових знань, умінь і навичок – до 20 хв.:

Слово викладача. Попередньо учні  групи визначились з капітанами команд та їх складом та обрали собі назву.

Діяльність учнів. Капітани презентують свої команди.

Діяльність викладача. Презентує фрагмент відеофільму «Пожежна безпека, основні вимоги. Порядок дій при виникненні пожежі».

Діяльність учнів. Озвучують назву теми програми і уроку.

Діяльність викладача. Повідомляє питання для вивчення за темою уроку:

  1. Протипожежна автоматика.
  2. Пожежна сигналізація.

Слово викладача. Для формування знань щодо поданого матеріалу уроку необхідно використовувати Робочий зошит, який має кожен учень.

Діяльність учнів. Слухають та сприймають інформацію, роблять записи в робочому зошиті.

Слово викладача. В силу відомих причин повністю виключити виникнення пожежі неможливо.

Якщо пожежа виникла, то її розвиток є нерівномірним. Спочатку інтенсивність горіння невелика, але потім вона зростає і наступає лавиноподібний процес. Тому, чим раніше виявлена пожежа, тим менше збитки від неї.

Протипожежний захист будинків, споруд, людей, які в них перебувають, досягається застосуванням установок автоматичної пожежної сигналізації (УАПС).

Відповідно до ДСТУ 2273-93 «Система Стандартів Безпеки Праці. Пожежна безпека. Терміни та визначення» під «установкою пожежної сигналізації» розуміється сукупність технічних засобів, установлених на об'єкті, що захищається, для виявлення пожежі, оброблення, подавання в заданому вигляді повідомлення про пожежу на цьому об'єкті, спеціальної інформації та (чи) подавання команд на включення «автоматичних установок пожежогасіння» та технічних обладнань.

Діяльність учнів. Слухають та сприймають інформацію, роблять записи в робочому зошиті.

Діяльність викладача. Презентує підготовлений матеріал уроку по питанню: «Протипожежна автоматика». Опитує учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації.

Діяльність учнів. Слухають та сприймають інформацію, роблять записи в робочому зошиті, відповідають на поставлені питання.

Діяльність викладача. Презентує підготовлений матеріал уроку по питанню: «Протипожежна сигналізація». Опитує учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації.

Діяльність учнів. Слухають та сприймають інформацію, роблять записи в робочому зошиті, відповідають на поставлені питання.

Діяльність викладача. Дає загальну характеристику діяльності команд (з урахуванням оцінки діяльності учнів капітанами команд).

Діяльність учнів. Слухають та сприймають інформацію. Задають питання (при необхідності).

Діяльність викладача. Дає відповіді на запитання учнів за темою уроку.

  1. Закріплення нового матеріалу – до 10 хв.:

Діяльність викладача. Презентує відеофільму «Пожежна система  3М Novec 1230». Видає завдання для самостійної роботи. Пояснює послідовність його виконання.

Діяльність учнів. Слухають та сприймають інформацію. Виконують завдання самостійної роботи. Задають питання (при необхідності).

Діяльність викладача. Надає допомогу учням у виконанні самостійної роботи. Перевіряє тестові завдання за темою: «Причини виникнення пожеж. Протипожежні заходи».

Діяльність учнів. Презентують результати самостійної роботи.

 

  1. Підведення підсумків – до 5 хв.:

Діяльність викладача. Проводить аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку (відмічає позитивні результати роботи учнів, аналізує причини помилок, зроблених учнями на уроці, та засоби їх усунення). Акцентує увагу на досягненні (не досягненні) мети уроку. Повідомляє та обґрунтовує оцінки. Видає домашнє завдання за темою уроку №16.

 

Домашнє завдання

  1. РЕБУСИ

(відгадайте назви приладів та обладнання протипожежного призначення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ОБЕРІТЬ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ

1.Установки автоматичного пожежогасіння в залежності від вогнегасильного складу можуть бути:

а) водяними та пінними.

б) порошковими, газовими та хладоновими.

в) відповіді a), б) та в).

 

2. Пожежна сигналізація використовується для:

а) подачі сигналу про пожежу.

б) виклику пожежних команд.

в) виявлення і подачі сигналу про пожежу та виклику пожежних команд.

3. Радіоізотопний повідомлювач (сповіщувач) реагує на:

а) ультрафіолетове випромінювання.

б) радіаційне випромінювання.

в) дим та підвищення температури.

 

 

  1. РОЗГАДАЙТЕ КРОСВОРД

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

 

Е

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

Н

 

 

 

Н

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Й

 

 

 

 

 

  1.               Установка автоматичного пожежогасіння, залежно від вогнегасного складу (порошкова).
  2.               Основний елемент пожежної сигналізації (повідомлювач).
  3.               Напис на табло світлової сигналізації при її спрацюванні (тривога).

 

Діяльність учнів. Слухають та сприймають інформацію. Задають питання.

Діяльність викладача. Дякує за увагу учням за підготовку до уроку.

 

 

 

Викладач      І.С.Голумбйовський

1

 

docx
До підручника
Технології. Деревообробка (профільний рівень) 10 клас (Тимків Б.М., Туранов Ю.О., Понятишин В.В.)
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку