МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА уроку з предмета «Українська мова» на тему: «Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення»

Про матеріал
Мета: навчальна: поглибити знання здобувачів освіти про однорідні члени речення, сформувати вміння знаходити однорідні члени, аналізувати зв'язок між ними, правильно розставляти розділові знаки та інтонувати речення з однорідними членами; розвиваюча: розвивати творчі вміння, складати речення з однорідними членами та використовувати їх у власному мовленні; виховна: виховувати любов до України та рідної мови; методична: розвиток комунікативних компетентностей у здобувачів освіти на уроках української мови.
Перегляд файлу

C:\Users\Lenovo\Desktop\EmbeddedImage.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/JunmU7oIou2_mGycj_rO4kuvriMPCZvgzyzNtU-_3wbUxWZelMot1GWI6EwBuoUhjjeZBgXcs6IKlKzT5_N2nElowxFx7c1jFAUStHEbObSJNi9I=w1280Тарасюк Ірина Євгенівна

викладач української мови та літератури

Житомирського професійного політехнічного ліцею

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

уроку  з предмета «Українська мова» на тему:

«Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення»

 

 

 

Мета:

навчальна: поглибити знання здобувачів освіти про однорідні члени речення, сформувати вміння знаходити однорідні члени, аналізувати зв'язок між ними, правильно розставляти розділові знаки та інтонувати речення з однорідними членами;

розвиваюча: розвивати творчі вміння, складати речення з однорідними членами та використовувати їх у власному мовленні;

виховна: виховувати любов до України та рідної мови;

методична: розвиток комунікативних компетентностей у здобувачів освіти на уроках української мови.

Тип уроку: урок формування умінь та знань.

Обладнання: підручник, презентація, роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Міжпредметні зв’язки: українська література, історія України, зарубіжна література.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань здобувачів освіти.

1. Перегляд відеоролика «Любіть Україну» у виконанні видатних спортсменів України. (Додаток 1)

2. Бесіда:

- Ви побачили та прослухали відеоролик. Про що він?

- Які речення використовує В. Сосюра у своєму вірші?

- Яка різниця між простими та складними реченнями?

- Що таке граматична основа?

- Чи може бути просте речення ускладненим?

ІІІ. Тема, мета уроку.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

  •         Вивчаємо ми цю тему для того, щоб ви збагачували свій словниковий запас, вміли грамотно писати, були освіченими людьми, патріотами своєї країни.

V. Формування вмінь, навичок здобувачів освіти.

1. Перегляд та робота з презентацією.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Робота в групах (клас поділено на ІІІ групи, кожна виконує своє завдання).

Розставте розділові знаки

Завдання І групи:

  1.    Дельфіни швидко навчилися дивувати високо стрибати з води пролітати крізь кільце гратися м’ячем бити у дзвін і навіть співати.
  2.    До Червоної книги України занесені такі тварини їжак вухатий ховрах європейський заєць-біляк горностай зубр європейський.

 

 

Розставте розділові знаки

Завдання ІІ групи:

1). З телятами з травами зі старою грушею і дубом з усім живим розмовляв дід.

2). У Парижі у Берліні у Борго-Сан-Лоренцо у багатьох містах установлено пам’ятники собакам за їх заслуги.

  Розставте розділові знаки

Завдання ІІІ групи:

1).Всі види спорту плавання баскетбол футбол теніс були популярними у нашій країні.

2). З високої сокорини ворона бачила все курінь людей пташок і вгадувала наближення дощу.

3. Тренувальні вправи:

- Виконати вправу 225, 226 на стор. 127-128 з підручника Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл./Олександра Глазова. – Харків: Видавництво «Ранок», 2019.

4. Робота з роздатковим матеріалом:

Завдання 1

До власних назв кожного рядка доберіть узагальнювальне слова – назву за професією. Складіть і запишіть речення, ускладнені однорідним членами з узагальнювальними словами при них.

 

1.Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Ліна Костенко.

2.Юрій Андрухович, Оксана Забужко, Сергій Жадан, Мирослав Дочинець.

3.Богдан Ступка, Ада Роговцева, Анатолій Хостікоєв, Наталя Сумська.

4.»Океан Ельзи»,  «Друга ріка», »ТНМК», »Без обмежень» .

Завдання 2

Cкладіть речення з однорідними членами за такими схемами:

 

  1.                [0,0,0]
  2.                [0,0,0-УС]
  3.                [УС:0,0,0]

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1.Бліц опитування:   

А. Однорідні члени речення – це …

Б. У ролі однорідних членів речення можуть бути…

В. Між собою однорідні члени можуть з’єднуватись … сполучником.

Г. У реченнях з однорідними членами можуть бути такі розділові знаки…

Д. Однорідні члени речення вживаються в таких стилях мовлення, як …

2. Перегляд відеоролика Тіни Кароль «Україна – це ти», де вжиті однорідні члени речення (Додаток 2).   

3. Оголошення та обґрунтування оцінок за урок.

4. Домашнє завдання: переглянути відеоролик Тіни Кароль «України – це ти» і виписати з нього речення з однорідними членами.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Тарасюк Ірина
Додано
4 березня 2021
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку