Департамент освіти і науки України
Харківської обласної державної адміністрації
Харківське державне вище училище фізичної культури №1
Методична розробка
відкритого виховного заходу
«Безпечна школа»
(виховна години з елементами тренінгу)
Виконала:
Жук О.М.,
вихователь
Харків
2020 – 2021 н. р
Анотація
За останній час тема булінгу набула широкого розголосу. З’являються різноманітні публікації в соцмережах, все частіше можна побачити скарги батьків на батьківських порталах, вчителі зазначають, що стикаються з рекомендаціями Міністерства і освіти запровадити профілактику насилля серед учнів. Психологи відзначають, що кількість звернень зростає. Відповідно розробляються методичні матеріали з алгоритмами профілактики та стратегіями подолання, детально зазначаються найтиповіші ознаки булінгу, розширюється термінологія. Здавалось би, створюється надійне інформаційне підґрунтя для того, щоб шкільний простір (а булінг, як правило, розпочинається в школі) ставав дедалі безпечнішими. Чому ж статистика показує постійне збільшенні тих, хто опиняється в ситуації переслідування? За останніми даними ЮНІСЕФ, 67% дітей в Україні стикалися з випадками булінгу, а 57% знають, що це таке. Це достатньо високі показники. Тому дана тема потребує більш глибокого вивчення.
Мета:
Обладнання:
Місце проведення: 08.02.21 відео зал
Безпечна школа
(Відеоролик Кампанія ЮНІСЕФ «Викресли булінг» - 2,08).
Вихователь№1. Добрий день. Сьогодні ми з вами розглянемо поняття булінгу та його прояви в дитячому середовищі. Булінг (цькування) – тривожна тенденція, особливо для сучасного дитячого і молодіжного середовища. Актуальність такого явища як булінг зумовила необхідність системного підходу в профілактиці насильства та булінгу у закладах освіти.
Вихователь№2. Сьогодні ми поговоримо про прояви насильства, які систематично застосовуються до однієї дитини в учнівському середовищі. Це явище називають булінгом. Розглянемо почуття жертви булінгу, поведінку агресора/агросорки (булера) та свідків цієї ситуації. І найголовніше, разом знайдемо шляхи допомоги постраждалій дитині та спробуємо убезпечити себе, щоб не зіграти одну з ролей у булінгу. І важливо розуміти, що в ситуації булінгу може опинитися будь-хто.
(Відеоролик «Безпечна школа/ Stop bulling – 4,17”).
Вихователь№3. Наслідки булінгу можуть бути різноманітні. Їх жертви зазнають чимало страждань. Це і заниження самооцінки, поганий сон та апетит, тривожність, вживання алкоголю, паління, думки про самогубство та інші.
Вихователь№1. Сьогодні до на завітали гості , люди, які багато знають про цю проблему:
Вихователь№3. Велика вдячність Вам за зустріч.
Вихователь№1. Отже, як бачимо, явище булінгу є поширеним, але в наших силах його зупинити і не лишатися осторонь. Адже слід пам’ятати, що сьогодні ти – спостерігач або спостерігачка, а завтра – можеш бути жертвою чи булером.
Вихователь№2. Рекомендації для тих, хто страждає від булінгу:
1. Це не твоя провина! Є багато причин, чому агресор або агресорка роблять це. Тому не переставай вірити в себе! Напиши на аркуші свої найкращі якості. Прочитай. Це ти!
2. Знайди тих, з ким тобі комфортно спілкуватися. Нехай біля тебе буде більше людей зі спільними інтересами.
3. Звернися за допомогою до дорослих, яким довіряєш.
Поговори про це зі своїм братом, сестрою, знайомими, близькими людьми.
Зателефонуй на Національну дитячу «гарячу лінію» за номером 0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних) або 116 111 (безкоштовно з мобільних), тебе обов’язково вислухають та допоможуть.
Вихователь№3. До кого звертатися у разі булінгу
За допомогою можеш звернутися:
• до поліції за номером «102»
• Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
• дільничного офіцера поліції поліції
• шкільного офіцера поліції поліції
• служби у справах дітей
• працівників ювенальної превенції
• медичного закладу/медичного працівника
• громадських організацій, які працюють в сфері захисту прав та інтересів дітей.
(Короткометражний фільм «Притча о маленьком чуде» - 4,07)
Вихователь№1. Завершати нашу зустріч ми б хотіли вправою, яка має назву «Відкриваємо серце одне одному».
Мета: підбити підсумки заняття та обмінятись враженнями, створити позитивний настрій.
Час: 7 хв.
Необхідні матеріали: серця вирізані з паперу, капелюх.
Вихователь№1. Зараз ви всі отримаєте сердечко, на якому маєте написати своє ім’я та яскраву позитивну рису свого характеру. Потім складаємо паперові серця в капелюх. По черзі потрібно дістати з капелюха серця, зачитати та віддати їх господарю чи господині.
Вихователь№2. Дякую вам за роботу та прошу подякувати одне одному оплесками за активну участь під час заняття. «Творіть добро, бо навіть маленький добрий вчинок може явити світові велику диво» (Публій Сир). На цьому наша зустріч закінчено. Дивіться добрі фільми, слухайте веселу музику, пийте чай, гуляйте, висипайтеся, бережіть своїх батьків і, найголовніше, вірте, що все у вас вийде. І саме тоді все буде добре!
Вихователь№3. Хочу побажати, щоб у ваших класах було лише розуміння і ніхто з вас ніколи не стискався з булінгом. А якщо ви вже стали учасником цькувань, розумієте, що маєте якось змінити цю ситуацію, то будьте сильними, щоб звернутися по допомогу до вихователя, психолога, класного керівника тощо. До нових зустрічей!