Настільна гра «Ми - відповідальні учасники дорожнього руху!»
Клас: 8-А
Вчитель: Кравченко Наталія Вікторівна
Школа: Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №60 Миколаївської міської ради Миколаївської області
Мета: поглибити знання учнів з правил дорожнього руху; продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування по вулицям та дорогам; закріпити навички виконання основних правил руху з метою попередження дитячого травматизму.
Компетентності:
-
Спілкування державною мовою
-
Математична компетентність
-
Інформаційно-цифрова компетентність
-
Уміння навчатися впродовж життя
-
Соціальна та громадянська компетентність
-
Підприємливість
-
Загальнокультурна грамотність
-
Екологічна грамотність та здоров’я
Обладнання: поле для гри, картки з завданнями (завдання розроблені відповідно до таксономії Блума), гральний кубик, фігурки для кожної команди або учасника, олівці, папір.
Хід заходу
Вчитель: На автомобільних дорогах будь-якої країни можна побачити різноманітний транспорт, який різниться маневреністю, швидкістю руху, що створює перешкоди і незручності на їхньому шляху, а отже й небезпечні ситуації. Обстановку ускладнюють і пішоходи. Всі вони є учасниками дорожнього руху. Полегшити учасникам руху сприйняття й оцінку обстановки можуть знання правил дорожнього руху в поєднанні з нормальною організацією дорожнього руху.
Пропоную сьогодні пограти у настільну гру і показати свої знання з правил дорожнього руху.
Для початку потрібно розділитися на команди (до 4 команд) і визначити, в якому порядку команди будуть кидати гральний кубик. Для цього витягніть будь ласка папірець з номером команди. Оберіть капітана команди.
Поставимо фігурки кожної з команд у початкову точку. Капітани кожної з команд по черзі підкидають кубик і переставляють свою фігурку на відповідну кількість кроків. У грі 6 блоків, позначених відповідними кольорами. Кожен блок – окремий набір карток. За кольором мітки визначають набір карток, витягують одну з них та виконують відповідне завдання. Виконавши завдання, учасники здають картку в обмін на фішки-бали за виконане завдання. За кожне з завдань можна отримати певну кількість балів. Перемагає команда, яка набере найбільше балів.
Поле для гри роздрукувати на форматі А2:
ЗНАННЯ (вивчити, запам’ятати, повторити, назвати, дати визначення)
-
Що таке ДТП?
-
Що таке «Правила дорожнього руху»?
-
Що називають дорожніми знаками?
-
Кого називають учасниками дорожнього руху?
-
Що таке пішохідний перехід?
-
Для чого призначене дорожнє обладнання?
-
Хто такий регулювальник?
-
Що називають пріоритетами в дорожньому русі?
-
Якою буває дорожня розмітка?
-
Коли прийняті і запроваджені існуючі в Україні Правила дорожнього руху?
-
За допомогою чого здійснюється регулювання дорожнього руху?
-
Які групи дорожніх знаків ви знаєте?
-
Які види розмітки вам відомі?
-
Які значення мають основні сигнали світлофора?
-
Хто може бути регулювальником і за допомогою чого він може регулювати дорожній рух?
-
Які основні правила руху дорогою ви знаєте?
-
Які машини можуть їхати, незважаючи на сигнали світлофора?
РОЗУМІННЯ (пояснити, описати, визначити, сформулювати, проілюструвати)
-
Як ви розумієте вислів: «Перемагай труднощі розумом, а небезпеку – досвідом?»
-
Як ви розумієте пункт 1.4. Правил дорожнього руху: «Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інші учасники виконують ці Правила»?
-
Які види дорожніх знаків існують? Для чого кожен вид призначений?
-
Знайдіть інформацію про правила розміщення дорожніх знаків.
-
Які існують фактори ризику дорожньої аварійності? Як їх уникнути?
-
Якими бувають світлофори? Як вони працюють?
-
Проілюструйте перехід вулиці за допомогою різних видів пішохідних переходів (регульований, нерегульований, надземний, підземний).
-
Що ви розумієте під організацією дорожнього руху?
-
Як потрібно обходити трамвай і тролейбус?
-
Як дозволяється здійснювати посадку і висадку пасажирам після зупинки транспортного засобу?
-
Як повинен рухатися пішохід за межами населеного пункту?
ЗАСТОСУВАННЯ (вирішити, спланувати, пояснити, зобразити, показати, навчити, продемонструвати)
-
Продемонструйте ситуацію та поясніть наслідки ігнорування правил для пішоходів:
Пішоходи повинні ходити по тротуарах або пішохідних доріжках, притримуючись правого боку, а за їх відсутності — по велосипедних доріжках або в один ряд по узбіччю дороги, назустріч рухові транспортних засобів.
-
• Продемонструйте ситуацію та поясніть наслідки ігнорування правил для пішоходів:
На дорогах, що мають розмежувальну смугу, а також на дорогах поза населеними пунктами можна рухатися по зовнішньому краю проїжджої частини назустріч рухові транспортних засобів.
-
• Продемонструйте ситуацію та поясніть наслідки ігнорування правил для пішоходів:
Переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом за наявності роздільної смуги на дорозі забороняється.
-
• Продемонструйте ситуацію та поясніть наслідки ігнорування правил для пішоходів:
Рух пішоходів по швидкісних дорогах заборонено
-
Проілюструйте перехід вулиці за допомогою різних видів пішохідних переходів (регульований, нерегульований, надземний, підземний).
-
Продемонструйте сигнали регулювальника і поясніть їх значення (використати матеріал підручника)
-
Розкажіть про свій щоденний маршрут. Чи є він безпечним?
-
Поясніть, які права має пішохід?
-
Поясніть, які заборони існують для пішохода?
-
Поясніть, як переходити вулицю, коли немає світлофора?
-
Поясніть, як переходити вулицю, коли є світлофор?
-
Поясніть, для чого потрібен острівець безпеки?
АНАЛІЗ (дослідити, порівняти, протиставити, розділити, інтерпретувати, дібрати, класифікувати)
-
Основою безпеки на дорозі має стати розуміння всіма учасниками дорожнього руху тріади: «ЛЮДИНА – ДОРОГА – ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Назвіть якомога більше порад, що дають змогу знизити фактори ризику дорожньої аварійності з боку людини як учасника дорожнього руху.
-
Основою безпеки на дорозі має стати розуміння всіма учасниками дорожнього руху тріади: «ЛЮДИНА – ДОРОГА – ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Назвіть якомога більше порад, що дають змогу знизити фактори ризику дорожньої аварійності з боку транспортного засобу як учасника дорожнього руху.
-
Основою безпеки на дорозі має стати розуміння всіма учасниками дорожнього руху тріади: «ЛЮДИНА – ДОРОГА – ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Назвіть якомога більше порад, що дають змогу знизити фактори ризику дорожньої аварійності з боку дороги як складової безпеки дорожнього руху.
-
Порівняйте, який з транспортних засобів несе більшу небезпеку на дорозі, автомобіль чи мотоцикл?
-
Наведіть приклади правил дорожнього руху, які має виконувати мотоцикліст?
-
Порівняйте маршрутне таксі та велосипед. Яким транспортом зручніше та безпечніше пересуватись містом.
ОЦІНЮВАННЯ (давати висновки, оцінювати, рекомендувати, критикувати, робити висновки)
-
Чому потрібно виконувати правила для пішоходів? Що можете порекомендувати своїм однокласникам для уникнення небезпечних ситуацій?
-
Розгляньте запропоновану ситуацію з позиції пріоритетів у дорожньому русі. Оцініть дії водія та надайте свої рекомендації. Водій продовжував рух автомобіля, незважаючи на знак зупинки трамвая та початок посадки-висадки пасажирів.
-
Розгляньте запропоновану ситуації з позиції пріоритетів у дорожньому русі. Оцініть дії водія та надайте свої рекомендації. Пішохід уже ступив на «зебру», а водій автомобіля на великій швидкості промчав повз нього.
-
Розгляньте запропоновану ситуації з позиції пріоритетів у дорожньому русі. Оцініть дії водія та надайте свої рекомендації. Пішоходи чекали на дозволений сигнал для переходу вулиці, коли він загорівся, люди почули сирену та побачили пожежну машину з увімкненим проблисковим маячком, що наближалася дуже швидко.
-
Розгляньте запропоновану ситуації з позиції пріоритетів у дорожньому русі. Оцініть дії пасажирів та надайте їм свої рекомендації. Трамвай ще не зупинився, а люди вже вийшли на проїзну частину для посадки в транспортний засіб.
-
Ваш сусід, дядько Павло, - водій вантажного автомобіля КАМАЗ. За кермом вже більше 20 років. На даний час працює на зерноторгівельну компанію та перевозить зерно з Миколаєва до порту в м.Одеса. Надайте рекомендації д.Павлу, як уникнути аварії?
-
Ваша однокласниця Оленка часто повертається з тренувань пізно ввечері. А ще вона полюбляє речі темного кольору: синього, чорного та ін. Оскільки пішохідний перехід знаходиться в 200 м від її дому, то вона часто перебігає дорогу, щоб скоротити шлях. Оцініть дії Оленки та дайте їй рекомедації.
СТВОРЕННЯ (вигадування, поєднання, конструювання, уявлення, побудова, винайдення)
-
Придумайте, що потрібно зробити, щоб водії не порушували правила дорожнього руху?
-
Придумайте, що потрібно зробити, щоб пішоходи не порушували правила дорожнього руху?
-
Створіть дорожню карту (маршрутний лист) для проведення пішохідної екскурсії нашого класу до кінно-спортивної школи.
-
Створіть маршрутний лист для переходу класу від школи до стадіону.
-
Створіть постер для школярів молодших класів, який допоможе їм запам’ятати правила дорожнього руху.
-
Створіть постер для ваших однолітків, який допоможе їм запам’ятати і виконувати правила дорожнього руху.
-
Створіть постер для водіїв, який примусить їх не порушувати правила дорожнього руху.
-
Створіть карту знань з основними небезпеками для пішоходів і способами їх вирішення.
Додаткові завдання:
Якщо учасники попадають не на кольорову мітку, а на іншу, то виконують відповідно одне з додаткових завдань:
-
Крокодил: За 1 хвилину пояснити якомога більше понять за допомогою слів (не використовуючи однокорінні)
-
Пантоміма: За 1 хвилину пояснити якомога більше понять, використовуючи пантоміму.
-
Художники: За 1 хвилину пояснити якомога більше понять за допомогою малюнків на дошці.
-
Музичний: Загадати якомога більше пісень, в яких мова йде про дороги, машини, водіїв, пішоходів.
Слова для завдань «Крокодил» і «Пантоміма»
світлофор
|
підземний перехід
|
регулювальник
|
зелене світло світлофора
|
поліція
|
пасажир на мотоциклі
|
жовтий колір світлофора
|
пасок безпеки
|
зебра
|
парковка
|
водій
|
обмеження в швидкості
|
пішохід
|
трамвай
|
шолом велосипедиста
|
тролейбус
|
правосторонній рух
|
свисток
|
світловідбивні елементи на одязі
|
знак «СТОП»
|
швидка допомога
|
порушник ПДР
|
ДТП
|
жезл
|
маршрутка
|
жертва ДТП
|
нерівності на дорозі
|
байкер
|
Якщо за підсумками буде нічия, можна виконати завдання:
Набрати якомога більше балів у онлайн-тестуванні з ПДР для пішоходів
https://vodiy.ua/pdr/test/?complect=6&theme=4&part=1&training=off&adv=on&stat=off
Підведення підсумків.
Нагородження переможців.