Настільна гра «Ми - відповідальні учасники дорожнього руху!»

Про матеріал
Настільна гра «Ми - відповідальні учасники дорожнього руху!», яку можна використати на класній годині.
Перегляд файлу

 

Настільна гра «Ми - відповідальні учасники дорожнього руху!»

Клас: 8-А

Вчитель: Кравченко Наталія Вікторівна

Школа: Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №60 Миколаївської міської ради Миколаївської області

Мета: поглибити знання учнів з правил дорожнього руху; продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування по вулицям та дорогам; закріпити навички виконання основних правил руху з метою попередження дитячого травматизму. 

Компетентності:

  • Спілкування державною мовою
  • Математична компетентність
  • Інформаційно-цифрова компетентність
  • Уміння навчатися впродовж життя
  • Соціальна та громадянська компетентність
  • Підприємливість
  • Загальнокультурна грамотність
  • Екологічна грамотність та здоров’я

Обладнання: поле для гри, картки з завданнями (завдання розроблені відповідно до таксономії Блума), гральний кубик, фігурки для кожної команди або учасника, олівці, папір.

Хід заходу

Вчитель: На автомобільних дорогах будь-якої країни можна побачити різ­номанітний транспорт, який різниться маневреністю, швидкістю руху, що створює перешкоди і незручності на їхньому шляху, а отже й не­безпечні ситуації. Обстановку ускладнюють і пішоходи. Всі вони є учасниками дорожнього руху. Полегшити учасникам руху сприйняття й оцінку обстановки можуть знання пра­вил дорожнього руху в поєднанні з нормальною організацією дорож­нього руху.

Пропоную сьогодні пограти у настільну гру і показати свої знання з правил дорожнього руху.

Для початку потрібно розділитися на команди (до 4 команд) і визначити, в якому порядку команди будуть кидати гральний кубик. Для цього витягніть будь ласка папірець з номером команди. Оберіть капітана команди.

Поставимо фігурки кожної з команд у початкову точку. Капітани кожної з команд  по черзі підкидають кубик і переставляють свою фігурку на відповідну кількість кроків. У грі 6 блоків, позначених відповідними кольорами. Кожен блок – окремий набір карток. За кольором мітки визначають набір карток, витягують одну з них та виконують відповідне завдання. Виконавши завдання, учасники здають картку в обмін на фішки-бали за виконане завдання. За кожне з завдань можна отримати певну кількість балів. Перемагає команда, яка набере найбільше балів.

Поле для гри роздрукувати на форматі А2:

ЗНАННЯ (вивчити, запам’ятати, повторити, назвати, дати визначення)

  1. Що таке ДТП?
  2. Що таке «Правила дорожнього руху»?
  3. Що називають дорожніми знаками?
  4. Кого називають учасниками дорожнього руху?
  5. Що таке пішохідний перехід?
  6. Для чого призначене дорожнє обладнання?
  7. Хто такий регулювальник?
  8. Що називають пріоритетами в дорожньому русі?
  9. Якою буває дорожня розмітка?
  10. Коли прийняті і запроваджені існуючі в Україні Правила до­рожнього руху?
  11. За допомогою чого здійснюється регулювання дорожнього руху?
  12. Які групи дорожніх знаків ви знаєте?
  13. Які види розмітки вам відомі?
  14. Які значення мають основні сигнали світлофора?
  15. Хто може бути регулювальником і за допомогою чого він мо­же регулювати  дорожній рух?
  16. Які основні правила руху дорогою ви знаєте?
  17. Які машини можуть їхати, незважаючи на сигнали світлофора?

РОЗУМІННЯ (пояснити, описати, визначити, сформулювати, проілюструвати)

  1.  Як ви розумієте вислів: «Перемагай труднощі розумом, а небезпеку – досвідом?»
  2. Як ви розумієте пункт 1.4. Правил дорожнього руху: «Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інші учасники виконують ці Правила»?
  3. Які види дорожніх знаків існують? Для чого кожен вид призначений?
  4. Знайдіть інформацію про правила розміщення дорожніх знаків.
  5. Які існують фактори ризику дорожньої аварійності? Як їх уникнути?
  6. Якими бувають світлофори? Як вони працюють?
  7. Проілюструйте перехід вулиці за допомогою різних видів пішохідних переходів (регульований, нерегульований, надземний, підземний).
  8. Що ви розумієте під організацією дорожнього руху?
  9. Як потрібно обходити трамвай і тролейбус?
  10. Як дозволяється здійснювати посадку і висадку пасажирам після зупинки транспортного засобу?
  11. Як повинен рухатися пішохід за межами населеного пункту?

ЗАСТОСУВАННЯ (вирішити, спланувати, пояснити, зобразити, показати, навчити, продемонструвати)

  1. Продемонструйте ситуацію та поясніть наслідки ігнорування правил для пішоходів:

 Пішоходи повинні ходити по тротуарах або пішохідних доріжках, притримую­чись правого боку, а за їх відсутності — по велосипедних доріжках або в один ряд по узбіччю дороги, назустріч рухові транспортних засобів.

  1. • Продемонструйте ситуацію та поясніть наслідки ігнорування правил для пішоходів:

На дорогах, що мають розмежувальну смугу, а також на дорогах поза населе­ними пунктами можна рухатися по зовнішньому краю проїжджої частини на­зустріч рухові транспортних засобів.

  1. • Продемонструйте ситуацію та поясніть наслідки ігнорування правил для пішоходів:

Переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом за наявності роз­дільної смуги на дорозі забороняється.

  1. • Продемонструйте ситуацію та поясніть наслідки ігнорування правил для пішоходів:

Рух пішоходів по швидкісних дорогах заборонено

  1. Проілюструйте перехід вулиці за допомогою різних видів пішохідних переходів (регульований, нерегульований, надземний, підземний).
  2. Продемонструйте сигнали регулювальника і поясніть їх значення (використати матеріал підручника)
  3. Розкажіть про свій щоденний маршрут. Чи є він безпечним?
  4. Поясніть, які права має пішохід?
  5. Поясніть, які заборони існують для пішохода?
  6.                    Поясніть, як переходити вулицю, коли немає світлофора?
  7.                    Поясніть, як переходити вулицю, коли є світлофор?
  8.                    Поясніть, для чого потрібен острівець безпеки?

АНАЛІЗ (дослідити, порівняти, протиставити, розділити, інтерпретувати, дібрати, класифікувати)

  1. Основою безпеки на дорозі має стати розуміння всіма учасниками дорожнього руху тріади: «ЛЮДИНА – ДОРОГА – ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Назвіть якомога більше порад, що дають змогу знизити фактори ризику дорожньої аварійності з боку людини як учасника дорожнього руху.
  2. Основою безпеки на дорозі має стати розуміння всіма учасниками дорожнього руху тріади: «ЛЮДИНА – ДОРОГА – ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Назвіть якомога більше порад, що дають змогу знизити фактори ризику дорожньої аварійності з боку транспортного засобу як учасника дорожнього руху.
  3. Основою безпеки на дорозі має стати розуміння всіма учасниками дорожнього руху тріади: «ЛЮДИНА – ДОРОГА – ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Назвіть якомога більше порад, що дають змогу знизити фактори ризику дорожньої аварійності з боку дороги як складової безпеки дорожнього руху.
  4. Порівняйте, який з транспортних засобів несе більшу небезпеку на дорозі, автомобіль чи мотоцикл?
  5. Наведіть приклади правил дорожнього руху, які має виконувати мотоцикліст?
  6. Порівняйте маршрутне таксі та велосипед. Яким транспортом зручніше та безпечніше пересуватись містом.

ОЦІНЮВАННЯ (давати висновки, оцінювати, рекомендувати, критикувати, робити висновки)

  1. Чому потрібно виконувати правила для пішоходів? Що можете порекомендувати своїм однокласникам для уникнення небезпечних ситуацій?
  2. Розгляньте запропоновану ситуацію з позиції пріоритетів у дорожньому русі. Оцініть дії водія та надайте свої рекомендації. Водій продовжував рух автомобіля, незважаючи на знак зупинки трамвая та початок посадки-висадки пасажирів.
  3. Розгляньте запропоновану ситуації з позиції пріоритетів у дорожньому русі. Оцініть дії водія та надайте свої рекомендації. Пішохід уже ступив на «зебру», а водій автомобіля на великій швидкості промчав повз нього.
  4. Розгляньте запропоновану ситуації з позиції пріоритетів у дорожньому русі. Оцініть дії водія та надайте свої рекомендації. Пішоходи чекали на дозволений сигнал для переходу вулиці, коли він загорівся, люди почули сирену та побачили пожежну машину з увімкненим проблисковим маячком, що наближалася дуже швидко.
  5. Розгляньте запропоновану ситуації з позиції пріоритетів у дорожньому русі. Оцініть дії пасажирів та надайте їм свої рекомендації. Трамвай ще не зупинився, а люди вже вийшли на проїзну частину для посадки в транспортний засіб.
  6. Ваш сусід, дядько Павло, - водій вантажного автомобіля КАМАЗ. За кермом вже більше 20 років. На даний час працює на зерноторгівельну компанію та перевозить зерно з Миколаєва до порту в м.Одеса. Надайте рекомендації д.Павлу, як уникнути аварії?
  7. Ваша однокласниця Оленка часто повертається з тренувань пізно ввечері. А ще вона полюбляє речі темного кольору: синього, чорного та ін. Оскільки пішохідний перехід знаходиться в 200 м від її дому, то вона часто перебігає дорогу, щоб скоротити шлях. Оцініть дії Оленки та дайте їй рекомедації.

СТВОРЕННЯ (вигадування, поєднання, конструювання, уявлення, побудова, винайдення)

  1. Придумайте, що потрібно зробити, щоб водії не порушували правила дорожнього руху?
  2. Придумайте, що потрібно зробити, щоб пішоходи не порушували правила дорожнього руху?
  3. Створіть дорожню карту (маршрутний лист) для проведення пішохідної екскурсії нашого класу до кінно-спортивної школи.
  4. Створіть маршрутний лист для переходу класу від школи до стадіону.
  5. Створіть постер для школярів молодших класів, який допоможе їм запам’ятати  правила дорожнього руху.
  6. Створіть постер для ваших однолітків, який допоможе їм запам’ятати  і виконувати правила дорожнього руху.
  7. Створіть постер для водіїв, який примусить їх не порушувати  правила дорожнього руху.
  8. Створіть карту знань з основними небезпеками для пішоходів і способами їх вирішення.

Додаткові завдання:

Якщо учасники попадають не на кольорову мітку, а на іншу, то виконують відповідно одне з додаткових завдань:

  1. Крокодил: За 1 хвилину пояснити якомога більше понять за допомогою слів (не використовуючи однокорінні)
  2. Пантоміма: За 1 хвилину пояснити якомога більше понять, використовуючи пантоміму.
  3. Художники: За 1 хвилину пояснити якомога більше понять за допомогою малюнків на дошці.
  4. Музичний: Загадати якомога більше пісень, в яких мова йде про дороги, машини, водіїв, пішоходів.

Слова для завдань «Крокодил» і «Пантоміма»

світлофор

підземний перехід

регулювальник

зелене світло світлофора

поліція

пасажир на мотоциклі

жовтий колір світлофора

пасок безпеки

зебра

парковка

водій

обмеження в швидкості

пішохід

трамвай

шолом велосипедиста

тролейбус

правосторонній рух

свисток

світловідбивні елементи на одязі

знак «СТОП»

швидка допомога

порушник ПДР

ДТП

жезл

маршрутка

жертва ДТП

нерівності на дорозі

байкер

 

C:\Users\Nataliia\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20200302_142458.jpgC:\Users\Nataliia\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20200302_142700.jpg

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fvodiy.ua%2Fpdr%2Ftest%2F%3Fcomplect%3D6%26theme%3D4%26part%3D1%26training%3Doff%26adv%3Don%26stat%3Doff&4&0Якщо за підсумками буде нічия, можна виконати завдання:

Набрати якомога більше балів у онлайн-тестуванні з ПДР для пішоходів

https://vodiy.ua/pdr/test/?complect=6&theme=4&part=1&training=off&adv=on&stat=off

 

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Fdrive%2Ffolders%2F1tkOWx90u5Jfm6KE3_JAFJ0eMo5QAbMvr%3Fusp%3Dsharing&4&0Підведення підсумків.

Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сапун Олена Костянтинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Насіковська Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 квітня 2021
Переглядів
1629
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку