Методична розробка Виховної години.Справа твого життя. професія Кухар;кондитер

Про матеріал
Матеріал може бути використаний і як для профорієнтаційної роботи, так і для виховної години у закладах професійної освіти
Перегляд файлу

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ з теми «Справа твого життя : «Кухар;кондитер»»

 

 

Мета заходу: формувати в учнів свідоме ставлення до обраної професії; навчати  аргументовано  відстоювати власну думку, розвивати мислення;  виховувати свідоме  ставлення до навчання, самовдосконалення, саморозвитку, розуміння їх необхідності в житті, почуття обов’язку; виховувати в учнів впевненість, культуру спілкування, повагу до думки співбесідника

 

План проведення

1. Правила Сократівської бесіди

2.Світ сучасних професій

3.   Презентації та доповіді по професії «Кухар. Кондитер»

4.   Умови результативної праці

5.   Навчання – обов’язок учня перед державою

6.   Якості сучасного робітника

7.   Підведення підсумків

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему «Справа твого життя :

«Кухар;кондитер»»

 

Професіоналізм – це гарантія працевлаштування на роботу. Сьогодні ми живемо в країні, яка відкриває перед молоддю  необмежені можливості для набуття будь-якої професії. А людина  в  свою чергу може звеличити будь-яку професію, освітлюючи її вогнем своєї творчості, свого дерзання та майстерності. Саме тому потрібно добре усвідомлювати як важливо обрати професію до душі, щоб вона не стала тягарем, а задоволенням.

 

 «Якщо ви вдало оберете  професію і докладете до неї душу,

то щастя саме знайде вас»

                                                            Ч. Дарвін.

 

Мета:

 Формувати в учнів свідоме ставлення до обраної професії; навчати  аргументовано  відстоювати власну думку, розвивати мислення;  виховувати свідоме  ставлення до навчання, розуміння його необхідності в житті, почуття обов’язку перед батьками, викладачами та державою; виховувати в учнів впевненість, культуру спілкування, повагу до думки співбесідника.     

 

 

Обладнання: портрет Сократа, вислів І.Франка, підготовлені учнями презентації та доповіді,  прислів’я, вислови відомих людей. 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                     Хід заняття.

На дошці прикріплені портрет Сократа та вислів І.Франка , під ним написана тема заходу: «Справа твого життя».  

 

Викладач. Доброго дня шановні учні та гості! Я та моя група просимо дозволу на годину вашого життя. За цей час ми разом з вами спробуємо зазирнути у світ професії «Кухар-кондитер». Якби я говорила з дітьми, то, напевно побудувала б свою роботу у пізнавальному ракурсі шляхом монологу. Але ж я маю справу з дорослими людьми, із вами, хто вже визначився в багатоликому світі професій. Тому наша година спілкування матиме різні моменти: діалоги та монологи.                                               

Отож, давайте налаштуємося на плідну співпрацю. Зовсім невипадково ви бачите на дошці портрет відомого мислителя Сократа. Саме у формі Сократівської бесіди ми проведемо нашу виховну годину. Основні вимоги бесіди – думка, слово, логіка. Багато століть тому відомий мислитель Сократ збирав разом своїх учнів, щоб обговорювати різні проблеми. Говорили переважно учні, Сократ же ставив їм питання і      поєднував думки логічними зв’язками. Чого прагнув відомий мислитель, спитаєте ви? Навчити своїх учнів мислити і висловлювати правдиві думки.  

                                                                                          

На дошці перед вами записані правила Сократівської бесіди:  

                                                                                          

1.      Не можу мовчати. 

                                                                                                                                              

2.      Поважаю співбесідника.         

                                                                                                                                   

3.      Мій одногрупник мені друг, але істина дорожча.

4.Заговори, щоб я тебе почув.

                                                                                                                                                           

                                      

Перейдемо до обговорення теми , заради якої ми тут сьогодні зібралися. Майже три роки тому назад ви,  зробили свій перший відповідальний та самостійний крок: обрали одну з робітничих професій нашого училища  – Кухар-Кондитер.

                                                 

                                                                                             

(Презентація професії «Кухар. Кондитер».)

Професія Кухар-кондитер – складна та захоплююча. Велику роль в цій професії має вміння розвивати та самовдосконалювати вміння, навички та знання. Адже прогрес не стоїть на місці, у ресторанному господарстві з’являється все більше і більше нових, сучасних технологій приготування та оздоблення страв та кондитерських виробів. Удосконалюються форми подачі та методи приготування. 

Знайти свою дорогу в житті –дуже нелегко. Саме тому, кухар-кондитер це не стільки професія, як ваше призначення у житті.

Сьогодні ми живемо в країні, яка відкриває перед молоддю необмежені можливості для набуття цієї професії, різноманітні державні програми дозволяють вам брати участь у   міжнародних конкурсах фахової майстерності, де ви не тільки можете показати свої вміння, а й перейняти досвід більш досвідчених колег. 

Людина, може звеличити будь-яку професію, освітлюючи її вогнем своєї творчості, свого дерзання та майстерності. 

  Тому Пропоную Ващій увазі, дорогі учні та гості нашого заходу презентаційні матеріали та доповіді Творчої групи на тему: «Актуальність професії кухар;кондитер». 

 (две презентации в папке и одна на сайте со второго слайда, доклад ссілка в почте подредактировать его).

               

Чарльз Дарвін казав: «якщо ви вдало оберете труд і докладете до нього душу, то щастя саме знайде вас.»

 Посудіть самі, щодня Кухар-кондитер проводить до 12 годин на своєму робочому місці, виконуючи певні обов’язки. 

Кілька годин ранкової зорі та кілька годин вечірньої неймовірної втоми припадають на вільний час кухаря-кондитера. Тому важливо любити свою професію, жити нею, цікавитись новинками виробництва, та нестомно розвивати набуті в училищі знання та навички, аби робота стала не тягарем, а задоволенням, аби на кухні ви не працювали – а творили. 

Тоді й вислів «На роботу як на свято» набуде реального сенсу.   

 

Питання: Скажіть, будь-ласка, а що для Вас означає бути задовільним своєю професією?

 

Відповіді:                                                                                                                                       

                           

-   Трудова діяльність, яка приноситиме матеріальне і моральне задоволення.  

 

-   Я погоджуюсь, але хочу сюди  додати  ще друзів, родину та любов, адже колектив в якому працюєш і є твої друзі, твоя робоча родина,  яких ти любиш та поважаєш.           

    

-   А я б доповнив все це ще й повноцінним відпочинком. Адже без відпочинку Творець вже не творець.

                                   

Отже, ці фактори ви вважаєте для себе важливими. 

                                                                       

Готуючись до виховної години я просила вас поміркувати над темою «Моя професія  «Кухар. Кондитер». Я знаю, що ви готували свої роздуми і зараз ми з задоволенням послухаємо їх.                          

 

Учень 1. 

Сьогодні професія кухаря - одна з найбільш затребуваних у всьому світі і в нашій країні зокрема. Кухарем чи кондитером може бути кожен, високопрофесійним  кухарем - тільки обрані. Як майбутній висококваліфікований фахівець своєї справи, я присвячу цій професії своє життя, даруючи людям радість від процесу прийняття їжі, буту створювати цікаві та яскраві смакові поєднання у кулінарному та кондитерському виробництві.

Адже в училищі ми отримуємо інтегровану професію! Ми маємо широкі можливості на робочому місці, ми можемо комбінувати знання з двох професій для отримання гармонійних та незвичайних страв, також дуже важливо та приємно для душі – ми можемо отримувати більшу зарплатню.     

 

Учень 2

Це не просто професія, багато хто і цілком справедливо називають це мистецтвом. Перші кухарі з’явилися на землі без сумнівів з появою самого людства, інакше як можна пояснити, що ми все ще не померли з голоду. Більш того - прийом їжі для багатьох з нас досить приємне заняття. З’їсти що-небудь смачненьке, це те саме маленьке свято, яке кожен з нас може влаштувати собі, і не останнє місце в цьому займає кухарське мистецтво. Своє професійне свято Міжнародний день кухаря(International ChefsDay) відзначають кухаря і кулінари всього світу . Міжнародна дата 20.10.була заснована в 2004 році за ініціативою Всесвітньої асоціації кулінарних спільнот. Ця організація, до речі, нараховує ні багато, ні мало 8 мільйонів членів - представників кухарський професії з різних країн. 

 

Учень 3.

Міжнародний день кондитера відзначають 3го травня. Історія кондитерського мистецтва своїм корінням йде в глибоку старовину і нерозривно пов’язана з активним використанням меду, а потім і цукру, який вперше навчилися отримувати з соку цукрової тростини в Індії приблизно в 850-му році нашої ери. Як окреме мистецтво воно виникло і набуло широкого поширення спочатку в Італії в кінці XV-початку XVI століття. Це сталося з появою цукру в тих регіонах. До тих пір всі основні солодощі в Європі купувалися на Сході переважно у арабів, одних з родоначальників кондитерської справи в стародавньому світі.

Цікаве походження слова «кондитер». Спочатку це було італійське дієслово «кандіере», що означало «варити в цукрі». Це слово збігається з латинським дієсловом «кондитор», що означає майстра, який приготовляє їжу на професійному рівні. Відомо, що римляни називали так кухарів. Цілком можливо, що це випадковий збіг, проте з поширенням цього чудового мистецтва далі по Європі, вже в XVIII столітті цих віртуозів почали називати кондитор, а потім і кондитерами.

Багато хто з нас далеко не байдужі до різного роду солодощів і звичайно ж добре в цьому всьому знати розумну міру. Але не можна не відзначити той факт, що без солодощів, без кондитерських виробів і випічки важко уявити собі будь-яке свято. Будь яка радісна подія з нагоди супроводжується роботою кондитерів.

Офіційне міжнародне професійне свято кухарів і кулінарів було засновано за ініціативою Всесвітньої асоціації кулінарних співтовариств в 2004-му році. Дата святкування цього дня - 20-е жовтня. Разом з тим не можна не відзначити, що саме кондитерам вдається робити наше життя трішечки солодшим, вносячи в неї частинку непередаваною теплоти і затишку і вони цілком заслужили свій власний професійний святковий день. Примітно, що навіть сувора і прагматична Радянська влада, яка пішла, надавала кондитерській справі вельме високе значення.

Так - День кондитера, за версією проекту DilovaMova.com, пропонується відзначати 3-го травня. У день, коли в далекому 1932-му році постановою Ради Народних Комісарів був створений окремий Всесоюзний Науково-дослідний інститут кондитерської промисловості, який впритул зайнявся вивченням якісних властивостей промислової сировини і її раціональним використанням, скороченням втрат у виробництві, модернізацією та удосконаленням виробничого устаткування, використовуваного при виготовленні кондитерських виробів, а також поліпшенням якості продукції, що випускається, освоєнням нових видів, вдосконаленням методів контролю за їх якістю.

 

Учень 4.

Приготування їжі це унікальний процес - скаже будь який кухар. Рецепт є лише якоюсь загальною картою приготування страви. Смак, вірніше баланс смаків, тонкощі і момент, в який необхідно виробляти ті чи інші дії з продуктами і приправами - це ціла симфонія. Професійний кухар, як диригент, успіх якого залежить не тільки від його знань і досвіду, але і від особливого таланту і чуття. Не багато можуть похвалитися цими необхідними якостями, проте багатьом з нас доводилося готувати самостійно і бачити різницю між роботою фахівця. Кропітка і душевна робота наших кухарів помітна і затребувана по всьому світу. У багатьох з нас ця професія найчастіше асоціюється з ресторанним бізнесом, адже саме там зосереджено висока майстерність і вміння найкращих представників цієї професії. Це звичайно спірне питання. І кожна точка громадського харчування в праві претендувати на те, що саме вона є володарем роботи самого вмілого і найталановитішого кухаря. У цьому легко переконатися, достатньо лише спробувати пропоновану їжу і все стає зрозуміло.

 

 

 

 

 

Викладач. 

Хочу наголосити, що всі ви, учні, у своїх роздумах звертали велику увагу на працелюбність, саморозвиток та самовдосконалення, сучасні технології тощо.

Як бачимо праця - це основа людського життя, праці таких людей залишаються нам, дають нам базу для створення своїх шедеврів. Багато класичних рецептів – являються основою сучасних страв. 

Чим плідніше ми працюємо, тим досконаліші стають наші творіння. Але, вміння та досконалість не приходять самі собою, їх потрібно набувати старанно навчаючись все своє життя. Як кажуть в народі- Хто вчиться, той живе.   

                                                                              

Ваш вік – це саме час для навчання , розвитку здібностей, творчого потенціалу та талантів. 

Великий український поет І.Франко писав:               

Хто в першій чвертині життя  знання не здобув,

А в другій чвертині життя добра не здобув,            А в третій чвертині життя  хто чесним не був, Той скаже в четвертій : «Бодай я на світі не був».

 

                                                                    

«Навчання – світло, а невчення – пітьма», - каже народна  мудрість. Ви вже давно зрозуміли, що навчання це важка праця, вона потребує багато часу, сили волі та наполегливості. Учні, які не мають сили волі, натрапивши на труднощі, не можуть мобілізувати свої сили на їх подолання, вони втрачають віру в себе, гірше вчаться. Деякі учні працюють епізодично: вивчають один –два параграфи чи твори, навіть, отримують високі оцінки і на деякий час перестають вчитися, а в знаннях – прогалина. От наприклад, якби хлібороб працював у полі , коли йому захочеться. Скажімо, захотів – виорав землю, засіяв, а тоді не захотілося  - не висапав, не виорав бур’янів. Прийшла пора збирати врожай, з’явилося бажання, але… збирати нічого. Який висновок?                       

Учні.  Щоб праця була результативною , потрібно трудитись систематично, робити все вчасно та якісно. -  У науці все взаємопов’язане і , навчаючись уривками, час від часу, не здобудеш високих знань ані хороших навиків.

 

Викладач. Не сприймайте працю як важку повинність, а пам’ятайте, що навчання принесе вам радість пізнання, відкриття нового та підніме вас на вищий рівень розумової культури, професійної майстерності.  

 

Не дарма в народі кажуть:       

                             

-  Здобудеш освіту – побачиш більше світу. 

                                                                                                                     

-  Хто знання має , той і мур ламає. 

                                                                                                                        

-  Вчена людина – видюща і на все тямуща. 

                                                                                                                     

-  Знання в щасті прикрашає , а в нещасті утішає.  

                                                                                               

-  Дай синові розум , а не багатство.      

                                                                              

Навчання – це ще й ваш обов’язок перед державою. Усі ви - діти своїх батьків і діти України, її  громадяни та майбутні господарі. Вам належить забезпечувати її процвітання, її міжнародний авторитет. Щоб виконати цю роль, вам потрібна висока освіченість, уміння працювати на сучасному рівні, загальна культура. А все це можна здобути лише наполегливим, сумлінним навчанням. 

 

Питання:  Як ви гадаєте, якими головними якостями повинна володіти людина, щоб досягти успіху у роботі?

 

Учні:                                                                                                                                                 

                                              

 Талант.                                                                                                                                           

                                              

« Талант розвивається із почуття любові до справи , можливо, навіть, що талант по суті своїй – і є любов до справи, до процесу роботи» - стверджував Максим Горький.

                                         

Цілеспрямованість                                                                                                                      

                                       

« Май мету усього життя, мету для відомої епохи твого життя, мету для відомого часу, мету для року, для місяця, для тижня, для дня і для години, навіть, для хвилини…» - закликав Лев Толстой. 

                                                                                                                                                           

                                                                                                                                                                            

Працелюбність                                                                                                                                     

             «Я взагалі не вірю в одну лише рятувальну силу таланту без копіткої роботи. І після успіхів, достатніх для того, щоб запаморочити голову найстійкішій молодій людині, я продовжував навчатися у кого лише можна було, і працював, працював, працював…»- казав Федір Шаляпін.  

 

                               

Викладач. Мені до вподоби ваше розуміння важливості цих якостей.

 Бо ж визначити власну долю, зрозуміти себе, свої зацікавленості, залишитись відданим своїй справі – це найбільше щастя для людини. Визначити мету усього життя – завдання не з легких. Сподіваюся ви ніколи не пошкодуєте, що обрали саме цю професію.

Звісно ж, справа, що спершу, у мріях, здавалась цікавою, приємною і тому простою, раптом перетворюється на копіткий щоденний і подекуди важкий труд. Але потрібно завжди пам’ятати, що Ви працюєте для людей, для їх щастя та здоров’я. 

Тож треба бути готовим, щоб прийняти труднощі і вдруге відчути, що обрана вами професія Кухар-Кондитер, не просто звучить гордо, а й дійсно ваша доля.           

Шановні колеги та учні! Час нашої виховної години збігає до кінця,  Я впевнена, що вона для вас не пройшла даром. Хочу побажати Вам успіхів у навчанні та праці. Та завжди пам’ятати для чого ви тут навчаєтесь.

А зараз ми хочемо пригостити наших гостів смачненькими, їстівними сувенірами. Адже кухар-кондитер від котрого вийшли без смаколика – це не Професіонал! Дякую за увагу!  

 

 

 

 

Проза.

  

Хтось відкриває для нас нові зорі,

                                                                                                           

Хтось шукає мудрі закони, 

                                                                                                                      

Борознить хтось моря, океани,  

                                                                                                               

Хтось пильнує сірі екрани.  

                                                                                                                     

Сорти пшениці виводить вчений .                  

                                                                                         

А хтось змальовує світ наш зелений.   

                                                                                                    

Комусь до вподоби в житті мандрувати. 

                                                                                                

А хтось ще не вирішив, ким йому стати.    

                                                                                 

Пробував те, і пробував друге.          

                                                                                                        

Допомагали друзі й подруги. 

                                                                                                                   

Батько і мати своє диктували. 

                                                                                                                 

Навіть знайомі напевне вже знали,        

                                                                                                   

Що нас чекає в освітньому плані…    

                                                                                                      

А я ніяк не визначуся: то за гуманітарні вхоплюся,  

                                                                             

То математика вже до вподоби,  

                                                                                                             

То бактерії і мікроби.  

                                                                                                                                          

То техніка на перше місце стала.     

                                                                                                        

То англійська престижною стала. 

                                                                                                           

Все. На більше мене не стало.  

                                                                                                                

Я найбільше, друзі, боюся,    

                                                                                                                   

Що так ніколи й не визначуся.  

                                                                                                               

Пішов за порадою до дідуся. 

Дідусь посміхнувся. Усмішка з хитриною: 

Добре б, онуку, щоб став ти Людиною!

pdf
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку