Методична розробка "Використання новітніх інформаційних технологій навчання на уроках англійської мови під час дистанційного і змішаного навчання"

Про матеріал
В роботі розглядаються питання про використання новітніх інформаційних технологій навчання на уроках англійської мови під час дистанційного і змішаного навчання, а саме: характеристика теми, планування вивченої теми, рекомендації з методики вивчення теми, підсумки з проблемних питань, що ставилися перед складанням розробки, рекомендації щодо практичного її використання. Методична розробка розрахована для викладачів англійської мови навчальних закладів, вчителів 8-9 класів.
Перегляд файлу

 

СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ №260 

МІСТА КИЄВА

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 

Використання новітніх інформаційних технологій навчання на уроках англійської мови під час дистанційного і змішаного навчання

 

 

 

 

 

 

 Виконала:

Вишнівська Юлія Валеріївна,

вчитель англійської мови,

спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

КИЇВ – 2022

Вишнівська Юлія Валеріївна «Використання новітніх інформаційних технологій навчання на уроках англійської мови під час дистанційного і змішаного навчання»

 

В роботі розглядаються питання про використання новітніх інформаційних технологій навчання на уроках англійської мови під час дистанційного і змішаного навчання, а саме: характеристика теми, планування вивченої теми, рекомендації з методики вивчення теми, підсумки з проблемних питань, що ставилися перед складанням розробки, рекомендації щодо практичного її використання.

Методична розробка розрахована для викладачів англійської мови навчальних закладів, вчителів 8-9 класів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

Інформатизація освіти в Україні – один з найважливіших механізмів, що зачіпає основні напрямки модернізації освітньої системи. Тому саме сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. В сьогоднішніх мовах всі заклади загальної середньої освіти активно розробляють та запроваджують систему дистанційного та змішаного  навчання.

Дистанційне навчання - засноване на сучасних інформаційних і комунікаційних технологіях навчання, які значно підвищує ефективність засвоєння матеріалу учнями. Оскільки комп’ютер є ефективним засобом навчання, він широко застосовується при вивченні англійської мови. За допомогою комп’ютерних і навчальних програм активізуються різні види мовленнєвої діяльності, відбувається усвідомлення мовних явищ, формування лінгвістичних здібностей, створення комунікативних ситуації, а також реалізація індивідуального підходу самостійної роботи учнів.

Іншою моделлю є змішане навчання, що включає періодичне чергування очного та дистанційного навчання. Під час проведення уроків необхідно брати до уваги вікові категорії, відповідно корегуючи час проведення дистанційних уроків, згідно вимог МОЗ та МОН, застосовуючи різні методи щодо навчання та виховання успішної, креативної та конкурентоспроможної особистості. В процесі навчання відбувається мотивування до вивчення предмету, формуються вміння вибирати головне та другорядне з вивчених тем, розвиваючи відповідні вміння та навички з предмету, передбачені навчальною програмою.

Крім того, використання новітніх комп’ютерних технологій разом із мережевими ресурсами в процесі змішаного та дистанційного навчання сприяють досягненню високих результатів усім, учасникам не залежно від їхнього початкового рівня знань.

 

 

 

ЗМІСТ

АНОТАЦІЯ………………………………………………….………………...3

ВСТУП………………………………………………………….……………...5

ОСНОВНА ЧАСТИНА……………………………………………………….7

ВИСНОВОК………………………………………………………………….18

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………….20

ДОДАТКИ……………………………………………………………………22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

У сучасному житті знання іноземних мов не тільки дозволяє людині почувати себе більш успішною, але й руйнує кордони та робить навколишній світ цікавішим. Тепер не обов’язково бути поліглотом і володіти безліччю мов, щоб комфортно пересуватися світом і не відчувати незручностей у спілкуванні. Достатньо знати одну-єдину мову – англійську, і це відкриє широкі можливості.

У зв’язку з тим, що у сучасному суспільстві відбуваються процеси глобалізації, які характеризуються інтенсивною інформатизацією, необхідно впроваджувати сучасні інноваційні комп’ютерні технології у дистанційний та змішаний освітній процес, що створює нові можливості реалізації дидактичних принципів індивідуалізації та диференціації навчання, позитивно впливає на розвиток пізнавальної діяльності учнів, їхньої творчої активності та свідомості.

При створенні курсу дистанційного та змішаного навчання, покликаного формувати різні мовні й мовленнєві навички, треба враховувати низку особливостей, а саме: зміст курсу має відповідати концепції сучасної системи освіти, державним стандартам і програмі дисципліни; особливе структурування навчального матеріалу (інтерактивні посилання, спливаючі підказки, мультимедіа тощо); створення умов для мережевої взаємодії всіх учасників навчального процесу (форум, чат, скайп, відео тощо); створення умов для реалізації сучасних педагогічних технологій (розробка проблемних завдань, навчання у співпраці, проведення дискусій, рольових і ділових ігор, проєктної діяльності тощо).

На уроках англійської мови за допомогою засобів новітніх інформаційних технологій та всесвітньої мережі Інтернет вирішується ціла низка дидактичних завдань:

Мета – на основі використання новітніх інформаційних технологій навчання на уроках англійської мови під час дистанційного і змішаного навчання сформувати складні мовленнєві навички усного та письмового спілкування, реалізовуючи які вони здійснюють розширену пізнавальну діяльність, спрямовану на збагачення соціального досвіду і розвиток творчих здібностей.

Завдання: - поповнення свого словникового запасу, як активний, так і пасивний, лексикою сучасної англійської мови, що відбиває певний етап розвитку культури народу, соціального і політичного устрою суспільства;

- ознайомлення з культурними знаннями, що містять мовний етикет, особливостями мовної поведінки різних народів в умовах спілкування, особливостями культури, традицій країни досліджуваної мови;

- формування лексичних навичок та вміння читання;

- удосконалення вміння усного мовлення учнів;

- удосконалення вміння аудіювання на основі автентичних звукових текстів мережі Інтернет;

- формування стійкої мотивації іншомовної діяльності учнів на уроці на основі систематичного використання «живих» матеріалів, обговорення не тільки питань до текстів підручника, а й актуальних проблем, що цікавлять всіх і кожного.

Очікувані результати:

  •                        формування продуктивних і рецептивних лексичних навичок та розширення знань учнів;
  •                        ефективність вивчення іноземної мови;
  •                        мотивація учнів;
  •                        застосовування індивідуального підходу;
  •                        сприяння розвитку самостійності учнів;

Для поточного та підсумкового контролю знань з тої чи іншої теми учитель створює додаткові онлайн тести, що використовуються на уроці з миттєвими можливостями перевірки й самоперевірки.

 

 

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

В процесі вивчення англійської мови з учнями 8-9 класів необхідно  використовувати додадок Zoom. За допомогою функції «Share screen» вчитель має можливість демонструвати для всіх учасників онлайн-конференції матеріали із свого комп’ютера. Тут при нагоді стають опції програмного забезпечення із створення презентацій, які урізноманітнюють візуальні образи, додають відео- та аудіо-супровід заняття. Маємо зазначити, що функція «Share screen» уможливлює використання опції «Дошка», що звільняє учителя від необхідності користуватися додатковими сервісами, наприклад Padlet, який стає безумовно необхідним за умови використання інших платформ. Крім того, зазначена платформа Zoom дає змогу демонструвати інші програми і файли, розміщені на комп’ютері вчителя без будь-яких обмежень. Зручний чат, опції емоджи та «Підняти руку» перетворюють онлайн-конференцію на справжнє заняття в умовах школи, хоч усі учасники навчального процесу є фізично віддаленими.

Так, відповідно до теми №1: «Healthy Lifestyle» з метою ефективного формування продуктивних і рецептивних лексичних навичок та розширення знань учнів із зазначеної вище теми нами було розроблено комплекс вправ із використанням засобів дистанційного навчання, зокрема ММП та сервісу Zoom.

Крім того, для успішності навчального процесу набувають самостійність виконання завдань, часта зміна діяльності, барвиста наочність. Цьому значною мірою цьому сприяють презентації, які учитель або відправляє учням на їхні електронні скрині, або демонструє онлайн в застосунку Zoom.

Мультимедійна навчальна презентація була використана на дистанційних уроках англійської мови з метою більш ефективного навчання лексичного боку мови, підвищення мотивації учнів, а також формування навчально-пізнавальної компетенції. Маючи таку особливість, як інтерактивність, мультимедійні презентації дозволяють ефективно адаптувати навчальний матеріал під особливості учнів, що сприяє підвищенню ефективності сприйняття і запам’ятовування навчального матеріалу.

Розроблений комплекс вправ базується на традиційних принципах навчання, а саме:

 принцип зростання труднощів («від простого до складного»);

 принцип поетапного виділення і закріплення матеріалу.

Комплекс лексичних вправ, які побудовані за принципом «від простого до складного», тобто від рівня слова, словосполучення, речення до рівня надфразової єдності застосовані при вивчені даної теми:

Вправа № 1. «Дати асоціації до запропонованого слова».

На слайді наведено словосполучення «Healthy lifestyle» (Додаток А). Учням потрібно назвати слова – асоціації по пам’яті, пов’язані з цим словом. Схематично дану вправу можна оформити за допомогою квітки з пелюстками.

Основною метою даної вправи є активізація раніше вивченої лексики по попередніх темах.

Крім того, такий прийом використовується на етапі визначення мети для оголошення теми та постановки мети уроку.

Зауважимо, що цей вид роботи можна виконувати через використання функції сервісу Zoom

«Дошка», де вчитель може записувати асоціативні висловлювання учнів. Така візуалізація сприяє активізації зорових та слухових аналізаторів і допомагає утворенню логічних ланцюжків та своєрідних mind maps за обраною темою.

Вправа № 2. «Висловити те ж саме за допомогою одного слова».

На слайді наводяться дефініції нових слів, учні намагаються їх відгадати і назвати (Додаток Б). Визначення і є вихідний контекст вживання слова, його первинне оточення. Ті асоціації, які вчитель закладає на цьому рівні, закріплюється у мовленні учнів.

Метою цієї вправи є не лише називання слова учнями, а розуміння власне дефініції.

Наведемо приклади дефініцій:

a) To incrеasе in body wеight – TO GAIN WЕIGHT

b) To bеcomе lеss hеavy – TO LOSЕ WЕIGHT

c) Сhanging your еating habits in ordеr to rеach a goal. Oftеn that goal is losing wеight but somеtimеs it is gaining wеight. – TO DIЕT

Слайд використовується на етапі введення нового матеріалу.

Вправа №3. «Визначити слово, яке не підходить зазначеній групі слів (Додаток В).

Це завдання буде цікавішим, якщо зробити вибір неоднозначним або не настільки очевидним. Щоб зробити подібну вправу більш проблемною, потрібно пам’ятати про те, що слова можуть поєднуватися за якимись окремими ознаками чи принципами, але відрізнятися за іншими.

Знайди зайве слово.

Balanced, balanced / healthy diet, calorie, crash diet – DIET

Diet, easy of digestion, high-calorie, low-calorie, to eat- CALORIES

Healthy, excess, exciting, unhealthy – LIFESTYLE

Physical, every day, calorie, morning – ACTIVITIES

To watch, to exercise, to lose, to gain, to control – WEIGHT

Refined, food, preservative, junk, restaurant – FOOD

Вправа 4. Підібрати синоніми до певного слова (Додаток Г).

To lose weight – (take off, reduce, underweight, ...)

To gain weight – (increase, overweight, ...)

Вправи №2 і №3 можуть також бути представлені на платформах Kahoot та Moodle, де учні мають змогу самостійно обрати відповіді.

Знання та правильне використання синонімів дозволяє уникнути повторів, підвищує пізнавальну активність школярів, збагачує та систематизує словниковий запас.

Наступний комплекс вправ на різні словосполучення.

Вправа №5. «Скласти / підібрати словосполучення до запропонованих слів (Додаток Д).

З’єднайте дієслова з іменниками, щоб вийшли логічні співпадіння.

Іноді можливо кілька варіантів поєднань).

Мета – первинне закріплення нової лексики.

В учнів розвивається мовна здогадка, формуються лексичні навички по темі.

Словосполучення за темою «Healthy Lifestyle»

Таблиця 1

1. weight

a) to have

2. exercises

b) to lose

3. calories

c) to burn

4. convenience food

d) to do

 

Вправа №6. З’єднати словосполучення з перекладом (Додаток Є).

Учні слухають слова і повторюють за спікером. Потім з’єднують англійські словосполучення з перекладом. Ця вправа знайомить з новою лексикою за темою.

1. physical activity a) спалювати калорії

2. to burn calories b) напівфабрикати

3. convenience food с) збалансована дієта

4. a balanced diet d) фізична активність

5. fast food restaurants e) містити енергію

6. to contain energy f) містити жир

7. to contain fat g) ресторани швидкого обслуговування

Вправа №7. З’єднати слова таким чином, щоб вийшли прислів’я. (Додаток Ж)

Мета – розширення світогляд учнів, повторення раніше вивченої лексики.

Таблиця 2

Прислів’я

Good health  is above.

Wealth is nothing without health.

Happiness is nothing more than good health and a bad memory.

Health and cheerfulness mutually beget each other.

У вигляді підказки, нижче даються переклади до прислів’їв або самі учні можуть запропонувати свій переклад:

У здоровому тілі здоровий дух;

Їж по яблуку в день і доктор не знадобиться; Здоров’я дорожче за багатство;

Хто рано лягає і рано встає, здоров’я, багатство і розум наживе.

Звертаємо увагу, що вправи №5, №6 і №7 можуть бути також представлені у сервісах Google Forms, Moodle, Kahoot.

Комплекс вправ на рівні речення і надфразові єдності:

Вправа №8. «Заповнити пропуски» (Додаток З).

З метою формування продуктивної лексичної навички можна виконати вправу із заповнення пропусків у реченнях, тобто, підстановлювальну вправу. Показником правильності є відповідність смислового значення лексичної одиниці, яка підставляється, з тією, з якою вона поєднується. Символи вправи використовуються для закріплення лексичного матеріалу та вироблення автоматизму в уживанні в аналогічних ситуаціях.

1. – Why are you eating so much? – I’m ... a diet. – What? – Yes, it’s a special diet for very thin people. I’m trying to ... some weight.

 You’re lucky. Everybody wants to ... weight.

 I don’t agree with you.

2. – I’m Let’s have something to eat quickly!

 There’s a McDonald’s round the corner.

 Oh, no. I don’t like ... food. It’s   for your health.

 True, McDonald’s is not for somebody who counts Let’s go somewhere

else.

Ця вправа може бути також використана в мовленнєвій діяльності, а саме для тренування лексичних навичок, коли учням пропонується скласти діалог з розрізнених реплік і розіграти цю взаємодію у реальному житті. Учні, які склали однакові діалоги, об’єднуються в пари. Вони читають і заучують діалоги за ролями. Після цього діалоги програються перед усім класом. При цьому у дітей, які прослуховують діалоги, формуються рецептивні лексичні навички.

Протягом виконання таких завдань можлива робота двох учнів з одним комп’ютером, тобто комп’ютер крім забезпечення варіативності завдань сприяє формуванню в учнів вміння працювати індивідуально й у парі.

Вправа 9. Прокоментувати ці твердження, висловити згоду / незгоду. На слайді учням пропонується прочитати твердження, висловити свою згоду / незгоду і прокоментувати (Додаток І). Відповідь оформлюється за зразком:

I think that it`s true that .... (I agree that   )

Because .... або I think that it`s false that ... (I don`t agree that     )

because ...

Далі наводиться список тверджень:

Keeping fit and going in for sports is also important for our health. Lack of exercise in our life is a serious problem.

Today healthy lifestyle is becoming more and more popular both with the old and the young.

People have become more health-conscious.

The healthier we are, the better we feel. The better we feel, the longer we life.

A healthy diet is an essential part of staying healthy.

Healthy people live longer, they are more successful and they enjoy their

When you’re healthy, you’re happy.

Ця вправа використовується на етапі первинного закріплення вивченої лексики та спрямована на активізацію у мові вивчених лексичних одиниць.

Завдання №8 і №9 також можна представити через чат-вікна (“breakout rooms” за допомогою сервісу Zoom), де учні у групах чи одноосібно можуть висловлювати свої думки, будувати діалоги.

Вправа №10. Самостійне виділення нових лексичних одиниць у відеоролику.

На слайді можна побачити відеоролик на тему «Здоровий спосіб життя для підлітка» («Healthy lifestyle for teens») тривалістю 1 хв 30. Відеофрагмент розміщується на сервісі YouTube і може бути продемонстрований учням.

У ньому можна побачити поради щодо ведення здорового способу життя, відповіді на питання чому важливо вести здоровий спосіб життя, описані шкідливі звички, наведені приклади здорової та нездорової їжі.

Учні виділяють для себе ключові моменти, які після перегляду активно обговорюються в Zoom. Цей ролик є відеопідтримкою навчального матеріалу. Використання відеороликів сприяє розвитку і вмотивованості мовної діяльності учнів, а також сприяє розвитку різних боків психічної діяльності учнів, і, перш за все, – уваги та пам’яті.

Під час перегляду виникає атмосфера спільної пізнавальної діяльності. У цих умовах навіть неуважний учень стає уважним. Так мимовільна увага переходить у довільну, а інтенсивність уваги впливає на процес запам’ятовування. Використання різних каналів надходження інформації (слуховий і зоровий канали, моторне сприйняття) позитивно впливає на міцність запам’ятовування мовного матеріалу.

Вправа №11. Скласти розповідь у формі висловлювання.

Мета завершальної вправи – узагальнення вивченої нової лексики і активізація її в мовленні. Використовується на етапі застосування вивченої лексики. Учням пропонується розробити свої правила здорового способу життя, так званий «Health Code», за певним планом висловлювання. За зразком: I should ... .. to be healthy. I shouldn’t to be healthy.

Учні можуть вибрати можливі відповіді із запропонованого списку або запропонувати свої варіанти. Варіанти вибору:

get up early and go to bed early; do physical activities;

eat convenience food;

eat in fast food restaurants; eat too much;

eat a lot of sweets; go in for sports;

eat fruit and vegetables; sleep enough;

spend much time indoors (outdoors); keep to a balanced diet;

drink a lot of water every day; eat after 7 p.m.;

eat high-fat, high-calorie snacks;

drink water or juice instead of Coke and lemonade; eat smaller portions.

Формою домашнього завдання для учнів може виступити підготовка презентації на кілька слайдів за темами «What I do to be healthy», «Healthy / unhealthy food», «Diet». У презентації використовуються ілюстрації, ефекти анімації, кінофрагменти, але обов’язково необхідні коментарі учня до кожного слайду.

Пошук інформації, самостійна робота з додатковими джерелами, сприяють поглибленню і кращому засвоєнню матеріалу, що вивчається. Цей вид роботи дозволяє здійснити диференційований підхід до учнів. Він використовується на етапі практики у творчому використанні. Це диференційоване завдання сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Для менш успішних дітей запропоновано домашнє завдання на переклад речень з української на англійську, використовуючи вивчену лексику. Наприклад, «Вона на дієті. Вона хоче схуднути, тому виконує фізичні вправи три рази в тиждень» тощо.

Таким чином, комплекс вправ з формування лексичних навичок за темою містить 11 різних завдань від «простого до складного». При розробці комплексу лексичних завдань враховувалися такі фактори як кількість годин, що відводяться на навчання, наступність (посильність і мотивація виконання вправ), забезпечення адекватності дій з виконання мовних завдань, контекстна наочність презентації матеріалу, врахування етапності становлення досвіду. Застосування презентації на уроках сприяє досягненню поставлених на уроці цілей та сприяє розвитку у школярів пізнавальної активності, уяви, навичок спільної роботи.

Наступною темою №2 «Музика. Лексика. Улюблені музичні стилі. Музичні жанри. Музичні інструменти. Музиканти, композитори, виконавці. Відвідування концерту. Граматика. Повторення часових форм дієслова»

В процесі вивчення даної теми використовується новий метод вивчення англійської мови, на основі аутентичних матеріалів у мережі інтернет подкастів, які дають можливість слухати сучасні тексти різних жанрів будь-якої тематики. Подкаст – це цифровий медіа-файл або низка таких файлів, які розповсюджуються інтернетом для відтворення на портативних медіа-програвачах чи персональних комп'ютерах. Під час вивчення даної теми застосовуються такі подкасти:

1.The English We Speak

(https://podcasts.apple.com/ru/podcast/the-english-we-speak/id262026989 );

2. Luke’s English Podcast

(https://www.youtube.com/channel/UC2L7vR43LKuBXXV2AentEMw );

3. Slow American English

(https://podcasts.apple.com/ru/podcast/slow-american-english/id958999703 );

4. Culips

(https://www.youtube.com/user/CulipsESLPodcast/videos?app=desktop ).

Ще одним потужним і ефективним інструментом у вивченні даної теми є відео портал Youtube. Зокрема, пропонуються спеціальні канали, присвячені вивченню англійської мови з фото-, відео- та аудіо матеріалами для всіх рівнів підготовки, присвячені граматиці, лексиці, читанню, усному мовленню.

Відео-метод – це високоефективна можливість подачі інформації, оскільки основною перевагою цього методу є наочність інформації, яка є більш доступною для сприйняття, а відтак, легше і швидше засвоюється. Значною перевагою цього ресурсу є: безкоштовність матеріалів; їх автентичність; відеоролики слугують підвищенню мотивації у учнів; відеоматеріали сприяють збільшенню активного та пасивного лексичних запасів учнів; ефективність розуміння змісту матеріалу зростає, адже при слухозоровому сприйнятті засвоюється 60% інформації; перегляд відеоуроків сприятиме виробленню правильної інтонації та усуненню акценту.

Серед найпоширеніших каналів при вивчені даної теми пропонуються наступні:

1. Learn English with MrDuncan

(https://www.youtube.com/channel/UC8pPDhxSn1nee70LRKJ0p3g );

2. Learn English with English Class101.com

(https://www.englishclass101.com/ )

(https://www.youtube.com/channel/UCeTVoczn9NOZA9blls3YgUg );

3. Real English (https://www.youtube.com/user/realenglish1 );

4. 50 BBC Learn English

(https://www.youtube.com/c/bbclearningenglish/playlists?app=desktop&view=50&sort=dd&shelf_id=10 ).

Отже, за невеликий відрізок часу при використанні відеоматеріалів можна підвищити якість знань, а також інтерес до вивчення англійської мови.

Тема №3 «Шкільне життя. Лексика. Улюблені предмети і види діяльності. Граматика». В процесі вивчення даної теми використовують Інтернет-ресурси, що дає можливості залучення окремих видів діяльності, зокрема удосконалення лексичних навичок. До сайтів, які необхідно застосовувати належать:

British Council (https://www.britishcouncil.org.ua/ ),

British Council LearnEnglish Kids,

(https://learnenglishkids.britishcouncil.org/ ),

подкаст Agendaweb (https://agendaweb.org/ ). Зазначені сайти мають перелік завдань, текстів відео- та аудіо завдань із різноманітною тематикою, де розглядають різні завдання (Match the picture and the word; Listen and choose the correct words; Watch and match тощо).

Такі завдання спрощують актуалізацію лексичних одиниць, опрацювання зовнішньої форми лексичних одиниць, закріплення матеріалу. Крім того, контроль вивченого матеріалу можна реалізовувати завдяки платформі Kahoot у формі ігрової вікторини замість типових диктантів, що сприятиме підвищенню мотивації учнів до навчання та знижує рівень стресу. Такі завдання можуть бути виконані самостійно або протягом онлайн заняття, які можуть бути проведені за допомогою сервісів Zoom чи GoogleMeet.

Крім того, використано Google Classroom, один із сервісів Google, призначений для створення віртуальних класів. Сервіс пропонує учням виконувати письмові роботи в Google Documents, і учитель має можливість редагувати роботу учнів, відзначати або виправляти помилки та залишати коментарі. Потім відповідно до прописаних критеріїв виставляється оцінка. Далі учитель відстежує статистику, хто здав роботу вчасно, а хто пропустив дедлайн.

Отже, серед форм навчання найпоширенішими є відеоконференції, онлайн-уроки, консультації (групові та індивідуальні), індивідуальні заняття, самостійна робота, проектна робота, аудіо записи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

В школі вивчення іноземних мов потребує застосування новітніх інформаційних технологій. Набути певні лексичні навички в школі – означає засвоїти значення і форми лексичних одиниць і вміти їх використовувати в різних видах мовленнєвої діяльності, тобто опанувати навички лексичного оформлення експресивної мови і навчитися розуміти лексичні одиниці на слух і при читанні. Для підвищення ефективності формування лексичних навичок, крім використання наявного навчально-методичного комплексу вчителі у своїй роботі можуть застосувати новітні інформаційні технології.

Використання сучасних ресурсів глобальної мережі та новітніх інформаційних технологій сприятливо впливає на сприйняття та запам’ятовування учнями-підлітками навчального матеріалу і буде результативним на уроках англійської мови при вивченні інших тем.

Впровадження сучасних інформаційних технологій у дистанційний освітній процес навчального закладу створює нові можливості реалізації дидактичних принципів індивідуалізації та диференціації навчання, позитивно впливає на розвиток пізнавальної діяльності учнів, їхньої творчої активності та свідомості. Однією з таких технологій є змішане навчання (blended learning), який розглядається як цілеспрямований процес здобування знань, набуття вмінь та навичок в умовах інтеграції очної та дистанційної навчальної діяльності суб’єктів освітнього процесу на основі впровадження і взаємного доповнення технологій традиційного, електронного, дистанційного та мобільного навчання за наявності самоконтролю учнів за часом, місцем, маршрутами та темпом навчання.

Вважаємо, що технологія дистанційного навчання англійської мови за допомогою змішаного формату має будуватися за схемою: 1) онлайн, коли за допомогою вчителя опрацьовують теоретичний та практичний матеріал (завдання з електронного підручника, аудіювання, перегляд відеосюжетів), обговорюють з учителем пройдений матеріал, з’ясовують незрозуміле раніше; 2) самостійне навчання – закріплення інформації відбувається в будь-який зручний для учня час та місце за допомогою виконання завдань. Основна відмінність змішаного навчання – це активне використання різноманітних технологій, що стають повноцінною частиною навчального процесу. Варто зауважити і про поєднання різних підходів, способів подачі матеріалу, видів роботи. Наприклад, частина інформації розподіляється на групову роботу, частина – на самостійне вивчення. Для учнів, які навчаються онлайн, змішане або гібридне навчання – це тип навчального середовища, що поєднує «синхронне» та «асинхронне» навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

  1.               Андрющенко, Н. Дистанційне навчання: експерименти, напрацювання, перспективи / Н. Андрющенко // Освіта. – 2014. – № 10. – С. 8.
  2.           Балтіна О. Б. Подкасти як засіб вивчення та викладання англійської мови.  URL: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/1702/1/Baltina%20Olena%20%20Podkasty%20jak%20zasib%20vyvchennia%20ta%20vykladannia%20anglijsk oii%20movy.pdf
  3.           Баркасі В. В., Баркасі С. Б. Використання змішаної форми навчання у викладанні іноземних мов у ВНЗ. Молодий вчений. 2015. № 2(6). С. 207- 210.
  4.           Борзенко О. П. Основні категорії та поняття дистанційного навчання. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Ч. І. 2012. № 19 (254). С. 6-14
  5.           Буйницька О. П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання: навчально-методичний. Посібник для самостійного вивчення курсу. Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький, 2009. 100 с.
  6.               Воронцова, Т. Ю. (2014). Використання нових інформаційних технологій в процесі вивчення іноземної мови. Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/11105/1/33.pdf).
  7.               Євтушенко, Н. І. Дистанційне навчання в школі / Н. І. Євтушенко // Педагогічна майстерня. – 2012. – № 4. – С. 2-7.
  8.             Карпенко М. М. Розвиток дистанційного навчання як відповідь на сучасні виклики для України Стратегічні пріоритети. 2014. № 4 (33). URL: http://sp.niss.gov.ua/content/articles/fi les/181435918091.pdf.
  9.             Кивлюк О. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в системі навчальних дисциплін початкової школи. Початкова школа. 2004. №4. С. 34-35.
  10.        Киналь А. Шляхи формування англомовної лексичної компетенції в учнів основної школи з використанням мультимедійних засобів. Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, м. Вінниця, 2014. С. 113-119.
  11.          Князева, Л. Алгоритм створення презентацій для дистанційного навчання : методичні рекомендації / Л. Князева // Методист. – 2014. – № 2. – С. 76-79.
  12.          Комп’ютерні програми для створення тестів (2018) Режим доступу:https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/23580).
  13.        Кузьменко О. Змішане навчання як інноваційна форма організації навчального процесу в школі. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер.«Педагогіка». 2017. 3. С. 140-147.
  14.          Лапшина, І. Дистанційне навчання: підходи, етапи, особливості : методичні рекомендації / І.Лапшина // Методист. – 2013. – № 12. – С. 59-75.
  15.        Мартинова, Р. Ю. Цілісна загально методична модель навчання іноземних мов. К. : Вища шк., 2004. 454 с.
  16.          Пасічник, О. Дистанційна форма уроку / О. Пасічник // Комп’ютер у шк. та сім’ї. – 2009. – № 3. – С. 17-20.
  17.          Пшенична, К. Дистанційна освіта в середній школі / К. Пшенична // Школа. – 2012. – № 11. – С. 66-67.
  18.          Теорія та практика змішаного навчання: монографія / [Кухаренко В. М., Березенська С. М., Бугайчук К. Л. та ін.]; за ред. В. М. Кухаренка. Харків: Міськдрук, НТУ ХПІ, 2016. 284 с.
  19.          Форми дистанційних занять за А. В. Хуторським // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2009. – № 4. – С. 99.
  20.          Якухно, І. У чому переваги дистанційної освіти : [підвищення кваліфікації педагогічних кадрів] / І. Якухно // Управління освітою. - 2013. - Лютий (№ 4). - С. 4-6.

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток А


 

Додаток Б



Додаток В


 

Додаток Г



Додаток Д


 

Додаток Є



Додаток Ж


 

Додаток З



Додаток І


 

 

 

1

 

doc
Додано
6 грудня 2022
Переглядів
3057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку