Методична розробка з теми "Технології продуктивного навчання на уроках іспанської мови"

Про матеріал
Методична розробка для навчання граматики іспанської мови. Основана на технології продуктивного навчання. Цікава добірка вправ, які розраховані на різнорівнених учнів.
Перегляд файлу

Технологія продуктивного навчання як засіб формування комунікативної компетентності на уроках іспанської мови

 

 

Основне призначення іноземної мови як освітньої галузі «Мови і літератури» Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти – сприяти в оволодінні учнями всіма видами мовленнєвої діяльності, основами культури усного і писемного мовлення, базовими вміннями і навичками використання мови в різних сферах і ситуаціях. Стратегічно важливою для мовного компонента є комунікативна компетентність, яка є невід’ємною складовою структури змісту сучасної освіти.
І саме школа є тим навчальним закладом, де формуються базові механізми іншомовного спілкування, котрі у майбутньому випускники зможуть розвивати та удосконалювати відповідно до власних потреб.
Формування комунікативної компетентності учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, але й адекватних методів і технологій навчання.

Однією з найбільш дієвих, на мій погляд, для формування комунікативної компетенції у сучасних умовах є технологія продуктивного навчання.
Технологія продуктивного навчання надає можливість навчання на основі практичного життєвого досвіду, що допомагає молоді в їхньому професійному пошуку, розв'язанні їхніх соціальних, освітніх психологічних і культурних проблем.
Продуктивне навчання – це процес освіти, метою якого є розвиток особистості в співтоваристві, також удосконалення самого товариства. Цей процес спрямований на успішність у діяльності, орієнтований на продукт, та осмислення цієї діяльності в групі учнів за підтримки педагогів у реальній життєвій ситуації.
Продуктивне навчання спрямоване на набуття життєвих умінь, що ініціюють особистісне зростання та індивідуальний розвиток, міжособистісне спілкування та взаємодію, а також самовизначення його учасників, що є одним з ключових моментів під час вивчення іноземної мови.
Основними умовами ефективного навчання у системі продуктивного навчання є:
1. Мотивація до навчання.
2. Сприятливе, комфортне середовище.
3. Застосування методів, що відповідають різним стилям і способам навчання.
4. Використання суб’єктивного досвіду.
5. Створення ситуації успіху.
6. Наявність контролю над процесом навчання.
7. Можливості випробування нових знань на практиці та використання набутих знань.
8. Достатній час на засвоєння нових знань і вмінь.
9. Можливість побачити використання набутих знань та вмінь на практиці.
В основі продуктивного навчання лежать інтерактивні технології. Саме вони допомагають дитині реалізувати свій потенціал, дають можливість працювати відповідно до своїх здібностей, в оптимальному темпі, сприяють виявленню індивідуальності, розвитку самосвідомості, підвищенню самооцінки та самоствердженню, що є важливим як для талановитого, так і для слабкого учня.

У Західній Європі та США групові форми навчальної діяльності учнів активно розвивались і вдосконалювались, і в результаті досліджень була створена відома всім «піраміда навчання». Встановлено, що засвоюється приблизно:
10% того, що учень читає;
20% того, що учень чує;
30% того, що він бачить;
50% того, що він бачить і чує;
70% того, що промовляє сам;
90% того, що він каже і робить.


Виходячи з цього, вибір інтерактивних вправ повинен орієнтуватися на можливості різних видів діяльності та методів засвоєння знань, а саме:
5% слухання;
10% читання;
20% візуальне сприйняття;
30% демонстрування;
40% демонстрування з поясненням;
50% групова робота;
70% вправи на самостійне активне навчання;
90% навчання інших.
Тому, найбільш дієвими з інтерактивних вправ у системі продуктивного уроку іспанської мови вважаю групову та парну роботу учнів. У процесі такої роботи в учнів розвивається бажання до творчої продуктивної праці, учні прагнуть до активних дій, досягають успіхів та мотивують власну поведінку, відпрацьовують найбільш наближені до життєвих ситуацій моделі поведінки, необхідні для успішного використання у майбутньому.

Вислів Бенджаміна Франкліна “Tell me and I forget, teach me and I remember, involve me and I learn” стали гаслом моєї роботи: пропонуючи учням активні форми роботи для навчання граматики, я тим самим створюю умови для їх активної участі в процесі набуття знань і адекватного використання набутих знань у реальному житті. Використання групових та парних видів роботи на уроках іспанської мови дає можливість створити комфортні умови навчання для кожного учня, за яких він відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність, має змогу самостійно опрацьовувати навчальний матеріал та практично його застосовувати Висловлювання учня як продукт такої організації навчання буде продуктом його думки. І це, на моє глибоке переконання, є найважливішим досягненням, бо лише покоління, яке здатне відійти від механічного репродукування, матиме сили зробити новий крок вперед. Жоден із нас не може передбачити проблем, що випадуть на долю дітей у майбутньому. Безумовно, вони повинні багато знати, але в умовах інформаційних технологій необхідно навчити дитину вчитися самостійно, самостійно здобувати знання, орієнтуватися на використання здобутих знань у повсякденному житті. А інтерактивні методи навчання на уроках іспанської мови виховують особистість і готують її до реального життя.
Пропоную комунікативні вправи для навчання граматики іспанської мови.
1. Рибячий скелет (Мозковий штурм)


Найбільш популярний вид роботи. Готується макет у вигляді скелета риби. Діти отримують завдання, наприклад, підібрати ІІ або ІІІ особу неправильних дієслів та надписати їх біля кожної кісточки.
2. Родинне дерево. Вживання присвійного займенника. Можливі два способи виконання цієї вправи:


а. Кожен учень повинен намалювати своє родинне дерево, вказавши імена, і пояснити родинні зв’язки.
b. Усій групі пропонується одне родинне дерево і вони повинні усно чи письмово встановити родинні зв’язки.
c. Якщо група добре підготовлена, то вправу можна ускладнити, запропонувавши одному учневі “читати” схему родинного дерева, а іншому — відтворити його на чистому аркуші зі слів партнера.
3. Чиє це? Відпрацювання в усній та письмовій формах дієслова “ser” – однина та множина, вживання присвійного займенника “de”. Вправу можна виконувати усно або письмово.
a. Посеред столу лежать різні предмети, що належать учням класу (по одному-два від кожного учня). Бажано, щоб учні знали, кому що належить і як цей предмет називається іспанською мовою.
b. Усі учні стають навколо столу, по черзі беруть будь-який предмет і кажуть, кому він належить: Es el libro de Ana. Son los lápices de Pablo
c. Якщо вони сумніваються, то повинні уточнити, звертаючись до учня, якому, на їхню думку, належить цей предмет: ¿Es tu libro, Ana? – No, no es el mío. Es de Sergio.
4. Моє улюблене дозвілля (6 -7 клас. Вживання інфінітивних конструкцій)
a. Учні записують своє улюблене заняття у вільний час.
b. Поділити учнів на пари і попросити їх обмінятися інформацією, пояснивши партнерові, чому саме цей вид відпочинку є улюбленим.
c. Для успішного виконання вправи можна запропонувати допоміжні вирази:
Me gusta (me encanta) bailar. Prefiero bailar al aire libre.
5. Busca a un amigo quien… (4 - 5 клас. Вживання Pretérito Perfecto). Вправу можна виконувати усно або письмово.
a. На кожній картці написано завдання, що починається словами: Busca a un amigo quien + Pretérito Perfecto.
b. Одне завдання вчитель виконує з учнями для зразка (читає, запитує учнів, записує повну відповідь на дошці). В картку необхідно включити завдання, які відображають життя учнів класу, або лексичний матеріал, який нещодавно вивчався.
6. Дивна історія (7 - 8 клас. Вживання будь – якого граматичного часу).
Учні працюють у групах. За 5 - 7 хв. кожна група повинна сказати чи написати, що відбулося в запропонованій сфері життя:
Наприклад: тема «Їжа. Приготування їжі». Учні використовують лексику з теми, а вчитель лише задає граматичний час. Учні мають створити найнеймовірнішу історію, використовуючи задану лексику і граматичний час.

  1. Штурмове порівняння (6 клас. Вживання ступенів порівняння прикметників)

  2. а. Учні отримують картку з назвами трьох предметів або їх зображенням.
    b. За 2 - 3 хв. вони повинні використати щонайбільше способів порівняти ці предмети.
    c. Учні працюють у малих групах, а групи змагаються між собою.
  3. Так, але…. (7 клас. Вживання ступенів порівняння прикметників, щоб повідомити про переваги й недоліки, порівняти смаки.)
    a. Учні працюють в парах і в групах.
    b. Необхідно написати або придумати 5 речень з прикметниками. Потім, кожна група зачитує своє речення і у відповідь надає своє з прикметником вищого або найвищого ступеня. Наприклад: El imán es el buen recuerdo. Si pero el abanico es el mejor
    9.  Колись давно… (5 – 9 клас. Вживання Pretérito Imperfecto.)
    Діти в парах або малих групах розповідають про те, що відбувалося з ними в дитинстві.
    Представник кожної групи описує ці особливі події від третьої особи.
     

 

 

ВИСНОВКИ

Підсумовуючи сказане, хотілось би ще раз наголосити на тому, що найважливіше навчити дитину, а ніж просто розповісти. Хоча останній метод простіший, доступніший і, безумовно, швидший. Ви можете швидко повідомити учням те, що вони повинні знати. І вони забудуть це ще швидше.
Процес навчання не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини і її власної активної та продуктивної участі в цьому процесі. Пояснення й демонстрація, сама по собі, ніколи не дадуть справжніх, стійких знань. Цього можна досягти тільки за допомогою продуктивного навчання.
 

 

 

docx
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку