Методична розробка "Застосування навчальних технологій навчання на уроках в початковій школв", наведено багато прикладів різноманітних навчальних технологій.
Технологія «Акваріум»
Учитель пропонує одній із груп сісти в центрі класу. Подає команду розпочати обговорення проблеми. Наприкінці обговорення учні мають дійти до спільного рішення за 3-5 хв. Коли завершиться відведений для дискусії час, група повертається на свої місця, а вчитель ставить запитання класу.
Проблема – Які осінні місяці?
Запитання класу – Чи погоджуєтесь ви з думкою класу?
- Назвіть осінні місяці.
- Чому їх саме так називають?
«Кубування»
Передбачає використання кубика із написаними на кожному його боці напрямками мислення та письма.
Тема «Іменник» (підсумковий урок)
Не даючи запитань учням, а лише демонструючи грані кубика, усно підсумовується матеріал за темою.
«Сторітеллінг»
Технологія створення історій та за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери учня.
Літературне читання: обрати героя з прочитаного твору і скласти свою, нову історію про цього героя, його пригоди.
«Асоціативний кущ»
Такий метод інтерактивного навчання дозволяє швидко перевірити, узагальнити знання учнів.
Так при вивченні теми «Тварини» пропонується дітям пригадати все, що вони знають про тварин і зобразити у вигляді схеми. Кущ асоціацій поступово розростається.
Проблемна гра «Так чи ні»
Учні стверджують чи заперечують доводячи свою позицію.
Тема «Дієслово»
«Мозковий штурм»
Це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень, який спонукає учасників проявити свою уяву, творчість.
«Мікрофон»
Надається змога кожному сказати щось швидко, по черзі, висловити свою думку чи позицію.
Тема «Літературні казки»
«Знайди і виправ помилку»
Почався другий осінній місяць листопад (жовтень). Листячко на деревах різнобарвне: чорне, біле, синє (жовте, червоне, оранжеве).
«Щоденні 3»
Використовуються, щоб навчати дітей бути самостійними під час математики, щоб учитель мав можливість працювати з учнями індивідуально та в малих групах.
«Щоденні 3» включає в себе такі види діяльності:
Картки із завданнями
«Математика самостійно»
1, 2, …, 4, …, 6, 7, …, 9, …
9+3 10-2 9-8+7
10+1 10-8 8-5+4
У Ніни було 16 цукерок. 4 цукерки вона віддала Олі. Скільки цукерок залишилося у Ніни?
«Математика письмово»
Розв’яжи приклади:
7+4-2 10-8+5
9+2-5 12-2×2
«Математика з другом»
Поставити знаки +,-
6◌1◌2=9
6◌1◌2=7
6◌1◌2=3
6◌1◌2=5
«Обери позицію»
Учням пропонується дискусійне питання і прохання визначити власну позицію щодо ного.
Проблемне питання: - Потрібно заборонити вирубувати ліси.
На протилежних стінах класу вивішуються 3 таблички «За», «Проти», «Не знаю»