Методична розробки заняття з розвитку рухової активності дошкільників
Фізкультурно-оздоровча прогулянка «Зимові розваги»
Мета: Продовжувати формувати та закріплювати навички основних рухів (ходьба, біг, метання у горизонтальну ціль), вправ спортивного характеру (ходьба на лижах). Розвивати силу й витривалість (катання на санчатах), кмітливість, швидкість та спритність (естафети). Навчити дітей піклуватися одне про одного.
Обладнання: санчата (2 шт.), обручі (2 шт.), прапорці (4-5 шт.), кеглі (4-5 шт.), лижі (за кількістю дітей), ключки (2 шт.), шайби (2 шт.).
Хід прогулянки
1.1.Споспереження за природою.
Вихователь:
- Діти погляньте уважно навкруги, що ви бачите навколо?
- Які зміни у природі ви помітили?
2.1.Подорож лісовими стежинками.
Діти ідуть «слід у слід», бігають, оминаючи перешкоди, які є на майданчику, щоб знайти де живе білочка.
Вихователь пропонує дітям: відгадати загадки:
Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема. Це прийшла до нас…
(Зима)
Ой, зима все посріблила,
Світ весь ковдрою накрила,
З неба вже летять пушинки,
Всім відомо-це…
(Сніжинки)
Росте вона донизу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче і зникає. (Бурулька)
2.1. Перша стежка до домівки білочки. Гра «Уяви себе…»
Вихователь:Уявіть себе білочкою: пострибайте і присядьте, в гору руки підніміть, мов за гілочку чепляймось, знов високо стрибніть і на гілку плавно сядьте (проводиться комплекс загально-розвивальних вправ «Білочки»); уявити, як білочки сидять спокійно на гілочці затамувавши подих, спостерігають за бурульками на дереві, зробити вдих через ніс і довгий видих через рот, видихаємо (повторити 5-6 разів).
Вихователь: Уявіть себе бурульками:спочатку ви капельки води, які стікають:крап-крап, крап-крап (плескаємо в долоні і промовляємо крап-крап, крап-крап, далі піднімаємо плавно руки вгору заразом робимо вдихи та видихи (проводяться вправи для відпочинку та релаксації).
Вихователь: Ми так довго з вами йшли,
дупло білочки знайшли,
ось яке воно маленьке,
непомітне і тепленьке (діти розглядають приготовану декорацію - дупло білочки).
Діти ідуть «слід у слід», шукають сліди ведмедя, оминаючи перешкоди, які є на майданчику, щоб знайти де живе домівка ведмедя.Вихователь ділить дітей на дві команди (проводить змагання «Хто швидше зробить для ведмедя?»).
Вихователь: подивіться діти, яка тут краса, яка гарна і зелена тут красуня лісова (вихователь пропонує пригадати вірш Марії Познанської «Ялинка»: Прибрана ялиночка
Іграшками сяє.
Танці круг ялиночки,
Сміх дзвінкий лунає.
Пишна ялиночка,
Золоті вогні,
Стрінемо радісно Новорічні дні.
З лісу позбігалися
Білочки й зайчата.
У танок зібралися
З дітками звірята
(хоровод біля ялиночки).
Ох, мороз, морозець так щипає, молодець
Вправа «Морозець» (вихователь пропонує провести дітям самомасаж).
Проводиться самомасаж: долоньок, пальчиків, щічок, носика.
2.4.Розваги на лісовій галявині.
Вихователь пропонує дітям провести спортивні змагання, бо морозець не страшний тим, хто зі спортом дружить. А сніговики будуть уболівати кожний за свою команду.
Гра-єстафета «Сніговик». Гравці будують снігову фігуру з 3 комів різної величини. Найбільший ком кладеться на землю, на нього - середній, а найменший, зображає голову, - зверху. Сніговик робиться в зріст людини. На голову йому надягають відро, в руки дають мітлу. Замість очей ставлять вуглинки або гудзики.Граючий встає на відстані 5-7 кроків від сніговика, йому зав'язують очі або надягають маску із заклеєними очима, дають морквину (справжню чи зроблену з пластиліну) і пропонують дійти до сніговика і приставити ніс-морквину (Не обмацуючи руками) на відповідне місце.
Перемагає той, хто зробить це найточніше.
Гра-естафета «Хто швидше перенесе сніжки?». Діти шикуються одне за одним біля лінії старту, де лежать сніжки. На відстані 4-5 м лежить обруч. За командою дитина кладе сніжку на лопатку і переносить її в обруч, а лопатку передає наступному гравцеві. Виграє та команда, в якої сніжки не падали з лопатки і яка швидше закінчила гру.
Метання сніжок у горизонтальну ціль правою та лівою рукою способом «із-за спини через плече». Виграє та команда, в якої буде більше попадань у ціль.
Гра-естафета «Влуч у відро». На невеликий сніговий вал ставлять відро. Гравці шикуються на відстані 3-5 м від нього і по сигналу ведучого кидають сніжки, намагаючись потрапити всередину відра. Кожному дається по три спроби, перемагає той, у кого більше влучень.
Гра-естафета «Поспішай, та не збивай». Кеглі (4-5 штук) розставляють на відстані 45-50 см одна від одної. За сигналом перші гравці кожної команди з допомогою ключки обводять шайбою кеглі: одну – справа, іншу – зліва, а добігши до останньої кеглі, так само повертаються і передають шайбу наступному гравцеві команди. Гравець, який збив кеглю, має поставити її на місце. Виграє та команда, яка першою закінчила гру.
ІІI.Заключна частина.
Вихователь підбиває підсумок змагань: перемогла дружба. Пропонує дітям уявити себе бурулькою, яка росте під дахом (підняти руки вгору, піднятись на носочки, потягнутись – зробити вдих); пригріло сонечко, і бурулька почала танути, танути і розтанула (опустити руки, нахилити тулуб вперед – зробити видих, повторити 6-8 разів).
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ