Методична скарбничка вихователя «Картотека дидактичних ігор для дітей раннього віку»

Про матеріал
Картотека дидактичних ігор для дітей раннього віку. Містить ігри: 1. Назви своє ім’я. 2. Хто я? 3. Будьмо знайомі! 4. Хто це? 5. Який я? 6. Мій одяг. 7. Що я вмію робити. 8. Що вміють мої ручки та ніжки. 9. Навчимо ляльку чепуритися. 10. Що для чого.
Перегляд файлу


1.            Назви своє ім’я.

2.            Хто я?

3.            Будьмо знайомі!

4.            Хто це?

5.            Який я?

6.            Мій одяг.

7.            Що я вмію робити.

8.            Що вміють мої ручки та ніжки.

9.            Навчимо ляльку чепуритися.

10.    Що для чого.

Назви своє ім’я

Мета: учити дітей називати своє ім’я; розвивати уважність, мовлення.

Обладнання: лялька.

Хід гри

Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітала лялька Катруся. І вона хоче з вами познайомитися.

Вихователь (звертаючись до дитини): Скажи, як тебе звуть?

Дитина: Оленка.

Лялька Катруся «підходить» до Оленки та «обіймає» її. Гра продовжується до тих пір, поки всі діти назвуть своє ім’я.

Вихователь: Ось ми і познайомилися з Катрусею.

До побачення, Катруся! Приходь до нас у гості!

Діти (разом): До побачення!

Хто я?

Мета: учити дітей називати вихователя, помічника вихователя на ім’я та по батькові; розвивати мовлення, пам’ять.

Обладнання: ведмедик, кошик із грибами.

Хід гри

Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітав ведмедик Мишко.

Він приніс подарунки і пригостить того, хто розповість про себе.

Вихователь (звертаючись до дитини): Скажи, як тебе звуть?

Дитина: Андрійко.

Ведмедик дарує хлопчику грибочок. Гра продовжується до тих пір, поки всі діти назвуть своє ім’я.

Ведмедик: Діти, а як звуть вашого вихователя?

Діти відповідають.

Ведмедик: Діти, а помічника вихователя?

Діти відповідають.

Ведмедик: Молодці, діти! Подаруємо їм грибочки!

Вихователь і діти прощаються з Ведмедиком.

Будьмо знайомі!

Мета:    закріплювати    вміння  дітей    знайомитися; розвивати мовлення; виховувати самостійність.

Обладнання: іграшки.

Хід гри

На столі перед дітьми знаходяться іграшки.

Вихователь:      Діти,     подивіться  скільки    іграшок завітало до нас. Давайте з ними познайомимося.

Вихователь (звертаючись до дитини): Підійди до столу, вибери іграшку і скажи, як тебе звуть?

Дитина (підходить до столу): Катруся.

                             Гра   продовжується   до    тих   пір,   поки    всі діти

«познайомляться» з іграшками.

Вихователь:      Молодці,     діти.    Попрощаємося  з нашими гостями.

Діти (разом): До побачення!

Хто це?

Мета: закріплювати вміння дітей називати дітей групи на ім’я; називати їхню стать; розвивати уважність, мовлення; виховувати доброзичливість.

Обладнання: лялька.

Хід гри

До дітей «завітала» нова лялька Оленка.

Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітала лялька Оленка.

Лялька Оленка (вказуючи на дитину): Хто це?

Діти: Це ‒ дівчинка Маринка.

Лялька Оленка (вказуючи на дитину): А це хто?

Діти: Це ‒ хлопчик Дмитро.

Вихователь: Молодці, діти. Познайомилися з нашою гостей. До побачення, Оленко! Приходь до нас у гості!

Діти (разом): До побачення!

Який я?

Мета: учити дітей упізнавати себе на фотографії, називати частини свого        тіла; розвивати       спостережливість, уважність,        мовлення; виховувати свідому слухняність.

Обладнання: фотографії дітей.

Хід гри

У групі організовується міні-виставка з фотографіями вихованців.

Вихователь: Діти, подивіться уважно на фотографії і знайдіть себе.

Діти розглядають фотографії, упізнають себе, показують.

Вихователь (звертаючись до дитини): Сашко, подивись на себе уважно і розкажи, що у тебе є.

Дитина розповідає, що у неї є голова, шия, ручки, ніжки тощо. Якщо дитині складно назвати частину тіла, то вихователь вказує на неї і запитує: «Що це?».

Гра продовжується до тих пір, поки всі діти розкажуть про своє тіло.

Вихователь: Молодці, діти. Які ви всі гарні!

Що для чого

Мета: продовжувати вчити дітей називати частини свого тіла, знати їх призначення; розвивати увагу, мовлення; виховувати самостійність.

Обладнання: гномик.

Хід гри

Вихователь: Діти, сьогодні у нас в гостях гномик і він хоче з вами погратися.

Гномик: Діти, для чого потрібні очі?

Діти показують очі і розповідають про їх призначення.

Гра продовжується до тих пір, поки гномик назве всі частини тіла, а діти розкажуть про них.

Гномик: Дякую вам, діти. Ви такі молодці! До побачення!

Діти (разом): До побачення!

Мій одяг

Мета: учити дітей називати свої улюблені речі: одяг, взуття; розвивати мовлення, пам’ять.

Обладнання: скриня, одяг, взуття.

Хід гри

На столі стоїть скриня, у які лежать різні речі.

Вихователь: Діти, подивіться яка гарна скриня на столі.

Вихователь (звертаючись до дитини): Андрійко, дістань із скрині будь-яку річ.

Дитина підходить до скрині, достає з неї річ.

Вихователь: Андрійко, що ти дістав?

Дитина відповідає (шапка, туфлі тощо).

Вихователь: А для чого вона потрібна?

Дитина розказує.

Гра продовжується до тих пір, поки всі діти розкажуть про річ, яку витягли зі скрині.

Що я вмію робити

Мета: учити дітей культурно-гігієнічних навичок; виховувати бажання дотримуватися правил гігієни.

Обладнання: лялька.

Хід гри

Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітала лялька Катруся. І вона хоче, щоб ви їй допомогли.

Лялька: Діти, я зовсім не вмію мити руки, вмиватися. Допоможіть мені навчитися.

Вихователь: Діти, покажіть Катрусі як ви миєте руки.

Діти показують.

Вихователь: А як ви вмиваєтеся?

Діти показують.

Вихователь пропонує дітям показати ляльці як користуватися носовою хусткою, сидіти за столом тощо.

Лялька: Дякую вам, діти, за допомогу. До побачення!

Діти (разом): До побачення!

Що вміють мої ручки та ніжки

Мета: закріплювати знання дітей про призначення рук та ніг; розвивати мислення, пам’ять.

Хід гри

Вихователь: Діти, покажіть мені ваші ручки та ніжки.

Діти показують.

Вихователь: Скажи, а що вміють ручки, ніжки.

Діти називають (плескати в долоні, ходити тощо).

Якщо дітям важко, то вихователь говорить, а діти виконують: Ручки можуть підніматися до гори, ніжки вміють стрибати.

Вихователь: Молодці, діти. До побачення!

Діти (разом): До побачення!

Навчимо ляльку чепуритися

Мета: учити дітей користуватися дзеркалом, гребінцем, рушником; розвивати активність; виховувати охайність.

Обладнання: лялька, гребінець, рушник, дзеркало.

Хід гри

Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітала лялька Катруся і принесла багато цікавих речей. Що вона принесла?

Діти називають.

Вихователь: Але Катруся не вміє користуватися цими предметами. Оленка покажи, як користуватися гребінцем.

Дитина показує.

Гра продовжується до тих пір, поки всі предмети будуть обіграні.

Лялька:    Дякую,  діти.      Тепер    я     вмію користуватися гребінцем, рушником, дзеркалом. До побачення!

Діти (разом): До побачення!

pdf
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
1788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку