1. Назви своє ім’я.
2. Хто я?
3. Будьмо знайомі!
4. Хто це?
5. Який я?
6. Мій одяг.
7. Що я вмію робити.
8. Що вміють мої ручки та ніжки.
9. Навчимо ляльку чепуритися.
10. Що для чого.
Мета: учити дітей називати своє ім’я; розвивати уважність, мовлення.
Обладнання: лялька.
Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітала лялька Катруся. І вона хоче з вами познайомитися.
Вихователь (звертаючись до дитини): Скажи, як тебе звуть?
Дитина: Оленка.
Лялька Катруся «підходить» до Оленки та «обіймає» її. Гра продовжується до тих пір, поки всі діти назвуть своє ім’я.
Вихователь: Ось ми і познайомилися з Катрусею.
До побачення, Катруся! Приходь до нас у гості!
Діти (разом): До побачення!
Хто я?
Мета: учити дітей називати вихователя, помічника вихователя на ім’я та по батькові; розвивати мовлення, пам’ять.
Обладнання: ведмедик, кошик із грибами.
Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітав ведмедик Мишко.
Він приніс подарунки і пригостить того, хто розповість про себе.
Вихователь (звертаючись до дитини): Скажи, як тебе звуть?
Дитина: Андрійко.
Ведмедик дарує хлопчику грибочок. Гра продовжується до тих пір, поки всі діти назвуть своє ім’я.
Ведмедик: Діти, а як звуть вашого вихователя?
Діти відповідають.
Ведмедик: Діти, а помічника вихователя?
Діти відповідають.
Ведмедик: Молодці, діти! Подаруємо їм грибочки!
Вихователь і діти прощаються з Ведмедиком.
Будьмо знайомі!
Мета: закріплювати вміння дітей знайомитися; розвивати мовлення; виховувати самостійність.
Обладнання: іграшки.
На столі перед дітьми знаходяться іграшки.
Вихователь: Діти, подивіться скільки іграшок завітало до нас. Давайте з ними познайомимося.
Вихователь (звертаючись до дитини): Підійди до столу, вибери іграшку і скажи, як тебе звуть?
Дитина (підходить до столу): Катруся.
Гра продовжується до тих пір, поки всі діти
«познайомляться» з іграшками.
Вихователь: Молодці, діти. Попрощаємося з нашими гостями.
Діти (разом): До побачення!
Хто це?
Мета: закріплювати вміння дітей називати дітей групи на ім’я; називати їхню стать; розвивати уважність, мовлення; виховувати доброзичливість.
Обладнання: лялька.
До дітей «завітала» нова лялька Оленка.
Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітала лялька Оленка.
Лялька Оленка (вказуючи на дитину): Хто це?
Діти: Це ‒ дівчинка Маринка.
Лялька Оленка (вказуючи на дитину): А це хто?
Діти: Це ‒ хлопчик Дмитро.
Вихователь: Молодці, діти. Познайомилися з нашою гостей. До побачення, Оленко! Приходь до нас у гості!
Діти (разом): До побачення!
Який я?
Мета: учити дітей упізнавати себе на фотографії, називати частини свого тіла; розвивати спостережливість, уважність, мовлення; виховувати свідому слухняність.
Обладнання: фотографії дітей.
У групі організовується міні-виставка з фотографіями вихованців.
Вихователь: Діти, подивіться уважно на фотографії і знайдіть себе.
Діти розглядають фотографії, упізнають себе, показують.
Вихователь (звертаючись до дитини): Сашко, подивись на себе уважно і розкажи, що у тебе є.
Дитина розповідає, що у неї є голова, шия, ручки, ніжки тощо. Якщо дитині складно назвати частину тіла, то вихователь вказує на неї і запитує: «Що це?».
Гра продовжується до тих пір, поки всі діти розкажуть про своє тіло.
Вихователь: Молодці, діти. Які ви всі гарні!
Мета: продовжувати вчити дітей називати частини свого тіла, знати їх призначення; розвивати увагу, мовлення; виховувати самостійність.
Обладнання: гномик.
Вихователь: Діти, сьогодні у нас в гостях гномик і він хоче з вами погратися.
Гномик: Діти, для чого потрібні очі?
Діти показують очі і розповідають про їх призначення.
Гра продовжується до тих пір, поки гномик назве всі частини тіла, а діти розкажуть про них.
Гномик: Дякую вам, діти. Ви такі молодці! До побачення!
Діти (разом): До побачення!
Мета: учити дітей називати свої улюблені речі: одяг, взуття; розвивати мовлення, пам’ять.
Обладнання: скриня, одяг, взуття.
На столі стоїть скриня, у які лежать різні речі.
Вихователь: Діти, подивіться яка гарна скриня на столі.
Вихователь (звертаючись до дитини): Андрійко, дістань із скрині будь-яку річ.
Дитина підходить до скрині, достає з неї річ.
Вихователь: Андрійко, що ти дістав?
Дитина відповідає (шапка, туфлі тощо).
Вихователь: А для чого вона потрібна?
Дитина розказує.
Гра продовжується до тих пір, поки всі діти розкажуть про річ, яку витягли зі скрині.
Мета: учити дітей культурно-гігієнічних навичок; виховувати бажання дотримуватися правил гігієни.
Обладнання: лялька.
Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітала лялька Катруся. І вона хоче, щоб ви їй допомогли.
Лялька: Діти, я зовсім не вмію мити руки, вмиватися. Допоможіть мені навчитися.
Вихователь: Діти, покажіть Катрусі як ви миєте руки.
Діти показують.
Вихователь: А як ви вмиваєтеся?
Діти показують.
Вихователь пропонує дітям показати ляльці як користуватися носовою хусткою, сидіти за столом тощо.
Лялька: Дякую вам, діти, за допомогу. До побачення!
Діти (разом): До побачення!
Що вміють мої ручки та ніжки
Мета: закріплювати знання дітей про призначення рук та ніг; розвивати мислення, пам’ять.
Хід гри
Вихователь: Діти, покажіть мені ваші ручки та ніжки.
Діти показують.
Вихователь: Скажи, а що вміють ручки, ніжки.
Діти називають (плескати в долоні, ходити тощо).
Якщо дітям важко, то вихователь говорить, а діти виконують: Ручки можуть підніматися до гори, ніжки вміють стрибати.
Вихователь: Молодці, діти. До побачення!
Діти (разом): До побачення!
Мета: учити дітей користуватися дзеркалом, гребінцем, рушником; розвивати активність; виховувати охайність.
Обладнання: лялька, гребінець, рушник, дзеркало.
Вихователь: Діти, сьогодні до нас у гості завітала лялька Катруся і принесла багато цікавих речей. Що вона принесла?
Діти називають.
Вихователь: Але Катруся не вміє користуватися цими предметами. Оленка покажи, як користуватися гребінцем.
Дитина показує.
Гра продовжується до тих пір, поки всі предмети будуть обіграні.
Лялька: Дякую, діти. Тепер я вмію користуватися гребінцем, рушником, дзеркалом. До побачення!
Діти (разом): До побачення!