1. Пташки літають.
2. Біжіть до мене.
3. Принеси іграшку.
4. Пройди по стежці.
5. Доженіть мене.
6. Доженіть м’яч.
7. Через струмок.
8. Хто тихіше.
9. Скоти з гірки.
10. До ляльок у гості.
учити дітей зістрибувати з невисоких предметів і
бігати врозтіч; виховувати увагу, кмітливість.
Обладнання: маски пташок, дощечка (5‒10 см).
Хід гри Діти стоять на майданчику на дощечці.
Вихователь: Ясно світить сонечко,
Пташки в поле захотіли, Піднялися й полетіли.
Діти зістрибують і «літають» ‒ бігають, розмахуючи руками, присідають; «клюють зернятко» ‒ стукають пальчиками по колінах.
Вихователь: Дощик! Пташки в гніздечка полетіли».
Діти біжать на свої місця.
Мета: удосконалювати вміння виконувати рух за сигналом і біг по прямій; виховувати увагу; учити орієнтуватися в просторі.
Вихователь: Діти, давайте з вами погуляємо.
Діти з вихователем ходять по майданчику, вільно розміщуючись де хто хоче.
Вихователь відходить на протилежний бік майданчика.
Вихователь: Біжіть до мене!
Діти біжать до вихователя. Вихователь привітливо їх зустрічає, широко розкинувши руки.
Принеси іграшку учити орієнтуватися в просторі; виховувати
спостережливість, витримку.
Обладнання: іграшки (ведмедик, зайчик, лисиця, вовк).
Діти стоять біля корзини з іграшками.
Вихователь стоїть в другому кінці майданчику.
Вихователь: Діти, принесіть мені іграшку.
За сигналом діти беруть іграшки і біжать до вихователя.
Вихователь: Молодці, діти! Впоралися із завданням.
Він ласкаво зустрічає їх і йде до корзини разом з дітьми.
Діти кладуть іграшки в корзину. Гра повторюється (1–2 рази).
Мета: вправляти дітей в ходьбі по обмеженій площині; розвивати відчуття рівноваги, спритності.
Обладнання: мотузки довжиною 2,5‒3 м.
Хід гри Вихователь кладе паралельно дві мотузки на відстані 35‒30 см.
Вихователь: Діти, це довга стежка в лісі. Ми з вами погуляємо цією стежинкою. Але треба йти дуже обережно. Будьте уважні.
Діти йдуть повільно один за одним, а потім повертаються по ній.
учити дітей бігати по прямій; виховувати вміння
швидко орієнтуватися та рухатись, не заважаючи один одному.
Вихователь стоїть за 3‒5 кроків від дітей, вишикуваних у шеренгу.
Вихователь: Діти, доженіть мене!
Діти біжать, намагаючись наздогнати вихователя.
Побігавши не дуже швидко 15‒20 с, він дає кому-небудь з дітей спіймати себе, і всі повертаються на свої місця.
Мета: учити дітей бігати і ловити м’яч; виховувати увагу та витримку.
Обладнання: стільчики, м’ячі, кошик.
Діти сидять на стільчиках, на відстані 2‒3 кроків накреслено лінію. Вихователь викликає п’ятеро‒шестеро дітей, які встають уздовж лінії на певній відстані один від одного. Поруч з ними стає вихователь з кошиком, у якому стільки м’ячів, скільки викликаних дітей.
Вихователь: Раз, два, три. Біжіть!
Кидає вперед на підлогу всі м’ячі з кошика.
Вихователь: М’ячик, м’ячик, не спиняйсь.
Куди хочеш повертайсь,
А ми будемо гуртом
За тобою йти слідом
Діти біжать за м’ячами. Кожний з них доганяє який-небудь м’яч, ловить його і кладе вихователеві в кошик.
Потім сідають на свої місця і до лінії підходить інша підгрупа.
учити дітей ходити по зменшеній опорі; розвивати
почуття рівноваги та спритність.
Обладнання: дошка, мотузки.
Вихователь кладе на підлогу дві мотузки – це «струмок».
Потім через «струмок» кладе дошку «місток».
Вихователь: Діти, подивіться, який у нас струмочок. Нам необхідно пройти по «містку» на інший бік. Йти треба обережно, не промочити ніжки.
Вихователь: Андрійко, спробуй пройти по «містку».
Гра продовжується поки всі діти не перейдуть на інший бік.
учити дітей ходити та бігати в одному напрямі;
виховувати увагу та орієнтування в просторі.
Обладнання: стільчики, іграшковий кіт.
Діти сидять на стільчиках з одного боку майданчика (кімнати). У вихователя в руках котик.
Вихователь: Діти, котик спить, треба пройти тихо, щоб його не розбудити.
Спочатку викликає кілька дітей (3‒4).
Вихователь: Подивимося, хто з вас уміє ходити тихенько.
Діти намагаються пройти біля вихователя якомога тихіше.
Вихователь: Швидше на свої місця.
Діти біжать до своїх стільців і сідають. Потім у грі беруть участь усі діти.
вчити дітей скочувати м’ячі з гірки, розвивати увагу,
виховувати організованість.
Обладнання: гірка, м’ячі малого діаметра (3‒4).
На майданчику (в кімнаті) біля гірки приготувати 3‒4 невеликі м’ячики.
Вихователь: Діти, спробуємо скотити м’ячики з гірки. Андрійко, розпочинай.
Дитина бере м’ячики і скочує з «гірочки» один за одним. Потім збирає м’ячики і знову скочує їх.
Гра продовжується до тих пір, поки всі діти спробують скотити м’ячики з гірки.
Вихователь: Молодці, діти! Впоралися!
привчати дітей дотримуватись вказаного напрямку,
рухатися групою, організовано.
Обладнання: ляльки.
Діти сидять на стільцях, розставлених уздовж однієї зі стін кімнати.
Вихователь: Діти, ляльки запросили нас у гості. Де вони живуть?
Діти показують.
Вихователь: Ходімо, діти, привітаємося з ляльками і пограємося з ними.
Діти встають зі стільчиків і повільно, разом з вихователем ідуть провідати ляльок.
Вихователь: Діти, ляльки втомилися. І нам вже час повертатися. До побачення!
Діти прощаються. Повертаються і сідають на стільчики.
Планування роботи вихователя ДНЗ за Базовою програмою «Я у Світі» / уклад. Швайка Л.А., Шевцова О.А. Харків, Вид. група «Основа», 2010. 399 с.
Рухливі ігри для дітей раннього віку. URL: https://doshkilnyk.in.ua/ruhlyvi-ihry-dlja-ditej-rannoho-viku/ (дата звернення: 05.05.2018).
Рухливі ігри. Ранній вік. URL: http://www.wikipage.com.ua/1x6764.html (дата звернення:
05.05.2018).