Методичні аспекти створення превентивного проєкту «МИ – ПРОТИ СНІДУ!»

Про матеріал
У даному матеріалі викладено методичні аспекти створення превентивного проєкту «Ми - проти СНІДу». Представлено методичний паспорт даного проєкту, його опис та власне сам проєкт. Основна його мета - профілактика ВІЛ та СНІДу; гуманне, толерантне ставлення до ВІЛ – інфікованих та хворих СНІДом; формування активної життєвої позиції, відповідальності за майбутнє світу.
Перегляд файлу

Методичні аспекти створення превентивного проєкту

 «МИ – ПРОТИ СНІДУ!»

Найдорожчим скарбом, яким нагороджує природа людину від народження і на довгі роки життя, є здоров’я.  Це незчисленне багатство, яке необхідно повсякчас збільшувати і надійно оберігати.

Тому чи не найголовнішим призначенням  учителів є впровадження у свідомість і повсякденний побут школярів важливої ідеї здорового способу життя -  створення освітнього середовища для розвитку здорової дитини, формування в учнів свідомого ставлення до власного життя та здоров’я, оволодіння навичками безпечного життя та здорової поведінки.  Головними ознаками такого середовища є оптимальне поєднання методів, форм, засобів навчання, їх відповідність здібностям та віковим особливостям школярів.

Отож,  було створено превентивний проєкт «Ми - проти СНІДу».

Пропоную методичні аспекти створення даного проєкту.

 

  • Методичний паспорт проєкту

 

Автор проєкту:   Щербак С.М.

Назва проєкту: «Ми - проти СНІДу!»

Кількість учнів: 29

Мета:

  • надати інформацію про ВІЛ, СНІД;
  • розвивати вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки;
  • формувати гуманне, толерантне ставлення до ВІЛ – інфікованих та хворих СНІДом;  активну життєву позицію, відповідальність за  майбутнє  світу.

Очікувані результати:

  • формування навичок самостійної орієнтації у додатковій літературі;
  • здобуття необхідної інформації з проблемного питання;
  • усвідомлення себе творцем своєї діяльності;
  • формуванню життєвих навичок і ключових компетентностей особистості, уміння аргументовано захищати свої позиції.

 

Вхідні знання і навички:

  • володіння українською мовою – для висловлювання думок;
  • володіння компютером;
  • знання  будови органів та систем органів власного організму.

 

Матеріально – технічне,  інформаційно - технічне та методичне забезпечення

       1.Вместе против СПИДа: Пособие в помощь педработникам и др. специалистам //Сост. В. М. Быкова и др. – Мн: тон пик, 2003. – 86 с.

       2.Ефективні форми роботи з попередження епідемії ВІЛ/СНІДу серед дітей та молоді в Україні / Ред.: Т. М. Тележенко – К.: Держ. ін-т проблем сім’ї та молоді, 2002.- 149 с.

   3.Матеріали модуля «Вияви турботу та обачливість» програми «Сприяння                            просвітницької політики щодо здорового способу життя «Рівний – Рівному»

       4.Методична допомога із профілактики ВІЛ/СНІДу в молодіжному середовищі/ Упор. Гордейчук С. Ф., Москаленко О.Л. – Маріуполь, 2005.

5. Профілактика ВІЛ – інфекції в системі шкільної освіти / Керівництво для вчителя.

  6.Тренінговий матеріал проекту «Подолання стигми й дискримінації, пов’язаних з ВІЛ – інфекцією,  СНІДом»

  7.www. aegis. com – база даних із ВІЛ/СНІДу в світі

 

Місце проєкту в класифікаційній системі:

За кількістю учасників – груповий.

Тривалість виконання – короткотривалий.

Тип – змішаний (дослідницький, інформаційний, практично – зорієнтований).

За формою презентації: мітинг

За рівнем розробки та реалізації: максимальний

За змістом: практичний

 

 

 

  • Опис  роботи

 

     1.Підготовка. Визначення теми та мети проєкту.

   Школярі разом з учителем обговорюють задум, мотивують, визначають           завдання.

2.Планування

    Учні формують завдання та обговорюють їх. Учитель коректує, пропонує ідеї, висуває пропозиції.

3.Прийняття рішень

    Вибір оптимального варіанту.

    Весь клас ділиться на п’ять груп, враховуючи бажання учнів.

    Перша група «Інформатори». Інформатори збирають інформацію з  літературних джерел, Інтернету  про СНІД та ВІЛ, симптоми інфікування, шляхи передачі, заходи профілактики, статистичні дані про чисельність інфікованих та хворих СНІДом у світі та Україні.

Друга група «Волонтери» – це члени гуртка «Червона стрічка». Гуртківцями  було проведено ряд тренінгових занять з учнями школи, наприклад, «Як люди заражаються ВІЛ?», «Як захиститися від ВІЛ?», «Уяви себе лікарем. Що ти порадиш?»

Третя група «Журналісти» . Журналістами  проведено анкетування учнів 10 – Б класу  «СНІД: у що я вірю? (Додаток 1).  З метою уміння самостійно оцінювати, настільки відповідальними є їх власні настанови поведінки було проведено тестування «Чи відповідальна я людина?».

     Четверта група «Художники» й «Поети». У своїх творах члени цієї групи висловили своє «Ні!» ВІЛ та СНІДу, дискримінації ВІЛ – інфікованих!»  (Додаток 2)

     П’ята група «Дизайнери».  Дизайнери втілили усі  наші задуми в мітингу, яким ми й презентуємо свій проект.

4.Збір інформації

 5.Аналіз інформації, висновки.

     Діти з допомогою вчителя аналізують інформацію, обробляють її.

6.Захист проєкту та колективний аналіз.

    Учні презентують проєкт та разом з учителем обговорюють, оцінюють зусилля, використані можливості, творчий підхід.

 

Представляємо проєкт  «Ми - проти СНІДу!»

 

Учень

Людське життя –  неначе свічка,

Яка горить в нічній пітьмі.

Течуть, неначе воску річки,

Кудись змарновані роки

Учень

Думки – то полум’я вогню,

А вчинки – лише чорний дим.

Що зараз начебто важливе

Вже завтра  відліта пустим.

Учень

Хвороби косять нам життя,

Мов у вогонь дме вітерець,

Сьогодні в щасті все буття!

А завтра? Все.. Всьому кінець.

Учень

Та ми живем життям своїм,

Марнуючи за миттю мить

Ніхто не думає над тим,

Ще скільки свічечці горіть.

Учень

Ще ніколи людство не зустрічалося з вірусом, який би діяв так руйнівно, як ВІЛ

Вірус імунодефіциту людини

 

Учень

Остання стадія ВІЛ – інфекціїСНІД

Синдром набутого імунодефіциту

Учень

Щохвилини кожного дня у світі через СНІД помирає одна дитина віком до 15-и років.

Учень

Щодня у світі від хвороб, пов’язаних зі СНІДом помирає понад 1400 дітей.

Учень

Щороку близько 640 000 дітей, віком до 15-и років інфікуються ВІЛ. Без належного лікування половина з них помре ще до свого наступного дня народження.

Учень

Щодня серед дітей виявляються нові випадки інфікування.

Учень

Понад 16 мільйонів дітей стали сиротами через СНІД.

Учень

Утім, досі багато хто вважає, що ця проблема не торкнеться його особисто. А тим часом жодна людина у світі не застрахована від СНІДу .

Учень

СНІД загрожує нам усім, він не визнає ніяких кордонів:

статі,

національності,

професії,

віку.

Тому сьогодні ми б’ємо в набат!

Учні разом

Об’єднаймо свої зусилля!

Пам’ятайте!

 Учні разом

СНІД не можна вилікувати! СНІД можна попередити!

Учень

Ви не можете заразитися:

через чхання та кашель,

перебування в одному приміщенні,

через укуси комах,

при користуванні спільним з ВІЛ – інфікованою людиною посудом,

постільною білизною та рушником,

при користуванні спільним туалетом,

при користуванні спільною ванною, басейном чи сауною,

при рукостисканні та поцілунку

Учень

Передача вірусу можлива:

при використанні нестерильних шприців та голок для ін’єкцій

при переливанні інфікованої крові та її продуктів

при незахищених статевих стосунках

Учень

За десять місяців 2019 року в Україні за даними Центру громадського здоров'я МОЗ України було зареєстровано 13 207 нових випадків ВІЛ-інфекції (з них 62 дитини до 14 років). Всього з 1987 року в Україні зареєстровано 346 454 нових випадки ВІЛ-інфекції, від СНІДу в Україні померло 50 691 людина.

Учень

Вони існують поміж нас,

Але чомусь у їх очах

Вогонь надії вже погас,

А у серцях панує страх.

Учень

Їх СНІД з’їдає кожну мить.

Не вбийте їх останні мрії!

Учень

Про них піклуйтесь кожну мить.

Зробіть усе, що в вашій силі:

Учні разом

Допоможіть! Допоможіть!

Учень

Як об’єднаймося в родину,

То згинуть дні негод сумні.

І у одну прекрасну днину

Ми разом скажем …

Учні

СНІД у – ні!

 

Додаток 1

Анкета «СНІД»: у що я вірю?

  • 1.Як ви вважаєте, чи треба всім пройти тест на наявність ВІЛ - інфекції? Чому?
  • 2.Як ви думаєте, чи треба вам пройти тест на наявність ВІЛ – інфекції? Чому?
  • 3.Щоб ви відчули й подумали, довідавшись про те, що один з ваших близьких друзів – ВІЛ – позитивний? Відбилося б це на вашій дружбі? Чому?

4.Як ви вважаєте, що погано: ВІЛ – інфекція або ВІЛ – позитивні люди? Чому?

 

 Додаток 2

Твір «СНІД»

 СНІД – це найстрашніше, що може з нами трапитись. Чи не так ? Найгірша хвороба, що може в будь – яку хвилину обірвати тобі життя, як тонку нитку...

 СНІД приходить до тебе, не сповістивши про свою появу, і поводить себе у тобі як хазяїн, перетворивши тебе на раба. Із чим не посперечаєшся, адже він тебе вже підкорив. Обірвати ці кайдани неможливо!

  Тому, я закликаю усіх – виберіть  правильний шлях! Не зволікайте! Бо, якщо ми не зупинимо СНІД, то він зупинить НАС!

                                                    

Було щось.

Залишилась порожнеча…

Щось змінити занадто пізно…

Залишились лиш спогади

про минуле життя…

СНІД її зупинив.

А що чекає на тебе завтра?

Задумайся над цим

 уже СЬОГОДНІ!!!

 

doc
Додано
24 травня 2020
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку