Проэкт: «Генетичний моніторинг в людських спільнотах»

Про матеріал
Розвиваток вміння логічно мислити та знаходити закономірності розподілу алелів у людських популяціях за станом здоров'я населення; формування навиків використання комп’ютерних технологій в дослідницькій діяльності; розвиваток цифрової грамотністі учнів.Формування знаннь про закономірності розподілу алелів у людських популяціях та з'ясування особливості генофонду людських спільнот; ознайомлення зі значенням генетичного моніторингу для збереження життя і здоров'я людей
Перегляд файлу

Державний професійно-технічний навчальний заклад

«Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»

 

 

 

 

ПЛАН

ВІДКРИТОГО УРОКУ

З ПРЕДМЕТА:

«БІОЛОГІЯ»

 

 

Результат пошуку зображень за запитом проект

 

 

 

 

ВИКЛАДАЧ: Сажнєва Ольга Василівна

ГРУПА: ПМ-09-17

ПРОФЕСІЯ: Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення

 

 

 

 

Вінниця – 2020


Проєкт: «Генетичний моніторинг в людських спільнотах»

 

Цілі уроку:

 освітня: сформувати знання про закономірності розподілу алелів у людських популяціях; з'ясувати особливості генофонду людських спільнот; ознайомити зі значенням генетичного моніторингу для збереження життя і здоров'я людей;

 розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити закономірності розподілу алелів у людських популяціях за станом здоров'я населення; сформувати навички використання комп’ютерних технологій в дослідницькій діяльності; розвивати цифрову грамотність учнів;

 виховна: на прикладі генофонду людини виховувати розуміння єдності всіх біологічних процесів у живих організмах і важливості цих процесів для існування життя.

Дидактичні матеріали та засоби: підручник, опорно-інформаційна схема.

Засоби ІКТ: проектор, Smart Board, ноутбук, презентер.

Базові поняття і терміни: генетичний моніторинг, уроджені вади розвитку, генофонд популяцій, генетичний моніторинг, скринінг програми, гемотерапія.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: проєктне навчання.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою; наукове розуміння природи; уміння аналізувати, формулювати висновки; знання та розуміння фундаментальних принципів біології.

Програмні засоби: електронна презентація (Microsoft Power Point), буклет (Microsoft Publisher), блог викладача (адреса доступу http://olsazhne.blogspot.com), завдання (веб-ресурс Learning Apps), відеоролик (обробка відеоконтенту Windows Movie Maker, веб-ресурс You Tube https://www.youtube.com/watch?v=_lhiWp2vSh4), Google Форми (https://forms.gle/9H7zUBdLKjYWkFUA7 ).


Хід уроку

І. Організаційний етап

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

«Якось до Чехова прийшла огрядна, здорова, гарно одягнена дама і млосно поскаржилася:

  • Нудно жити, Антоне Павловичу! Все таке сіре: люди, небо, море і навіть квіти мені здаються сірими. І не має бажань… Душа в нудьзі. Напевне якась хвороба.
  • Це хвороба! – впевнено сказав Антон Павлович.
  • QR Code – Це хвороба удавання. Латиною … pritvorialis».

 

Вправа «Вірю-не вірю» (веб-ресурс LearningApps

https://learningapps.org/display?v=pvzg0keyn20)

1.Точкові мутації пов'язані з кількістю або послідовністю нуклеотидів.

2. Поліплоїдія - це прояв генної мутації.

3. Мутації які виникають спонтанно протягом усього життя організму в нормальних умовах середовища, називаються спонтанними.

4. Зміни в структурі хромосоми призводять до геномних мутацій.

5. Основні положення мутаційної теорії сформулював Г. Мендель.

6. Морфологічні мутації зазвичай впливають на зовнішність індивідуума.

7. Графічним зображенням модифікаційної мінливості  є варіаційна крива.

8. При модифікаційній мінливості змінюється лише фенотип.

9. Синдром  Дауна - це генна мутація.

10. Спадкова мінливість - це матеріал для природного відбору.

11. Летальні мутації не призводять до смерті організму.

12. Генетика – це наука про закони спадковості і мінливості.

Відповіді: 1, 3, 6,7, 8, 10 так, 2, 4, 5, 9,11,12 - ні.

ІІІ. Мотивація діяльності учнів

Генофонд людства поступово змінюється в результаті природного відбору. Більш пристосовані люди (генотипи) частіше виживають і залишають потомство.

Всі чотири особливості генофонду складають основу геномного та репродуктивного здоров’я людини. Генетичний моніторинг суспільства сьогодні є основою у визначенні темпу мутаційного процесу у населення та  розрахунку генетичного вантажу і шкоди для здоров’я у зв’язку з цим.

Сьогодні в нову програму введено метод проєктів, який розкриває ваш багатий творчий потенціал.

Ваша група не вперше бере участь у проєктах. Ви були учасниками пілотного освітнього проекту «Енергоефективні школи: нова генерація» та масштабного заходу обласного рівня «Молодіжний регіональний форум «Working in Ukraine NOW», «Фактор успіху».

Демонстрація трейлера кінофільма.

Сьогодні у нас нестандартний урок, адже ви спробуєте освоїти новий матеріал не просто як учні, а як дослідники, науковці в сфері сучасної генетики. Ви отримали випереджувальне завдання щодо збору інформації  та певних практичних досліджень за допомогою інтернет-ресурсів на тему  «Генетичний моніторинг в людських спільнотах». Також ви спробуєте презентувати здобуту вами інформацію за допомогою програмного забезпечення.

 

IV. Основна частина уроку

Учні отримали випереджувальне  завдання та  підготували інформацію з прикладами зі створення презентації, публікації, буклету, трейлера. Створені робочі групи, які при дослідженні дотримувалися певного алгоритму подальших дій, а саме:

  •                   пошук джерел інформації;
  •                   визначення способу збору і аналізу інформації;
  •                   вибір форми звіту(презентації);
  •                   розподіл завдань між членами групи;
  •                   консультації та корекція викладача та суміжних фахівців;
  •                   аналіз інформації, формулювання висновків;
  •                   оформлення проекту.

  Основні інструменти: інтерв'ю, опитування, робота з додатковою літературою, збір інформації в інтернет ресурсах.

Викладач:

-  спостерігає, радить, направляє;

-  слухає, ставить запитання;

-  оцінює результати і процес (внесок кожного учня, креативність, якість використаних джерел, потенціал продовження, якість звіту).

Виступ учнів з використанням засобів ІКТ (проектора, ноутбука.)

 

І робоча група: презентація

Учні розкриють суть та значення поняття «генетичний моніторинг» його мету, основні  напрями та практичне  значення.

 


ІІ робоча група: публікація

Презентація створеної публікації щодо скринінг-програм у медицині та умови їх проведення для пацієнтів та новонароджених дітей.

Представлення результатів реалізації регіональної програми скринінгу раку  вінницьким онкодиспансером.

 

ІІІ робоча група: трейлер

Розкриють суть та значення перспективи генної терапії щодо встановлення діагнозу спадкових захворювань та їхніх причин. Оцінять переваги молекулярно-генетичних методів перед туберкуліновою пробою, в основі якої – тест Манту.

 

Демонстрація відео «Технології майбутнього в Україні» (за часом)

Також буде працювати експертна група, яка дасть оцінку виконаних робіт з професійної точки зору.

Виконання учнями вправи за підручником.

 

D:\Work 2019-2020\Sazhneva\Відкритий урок 2020\завантаження.pngVІ. Узагальнення, систематизація й контроль

знань і вмінь учнів

Тестування учнів за допомогою Google Форми https://forms.gle/9H7zUBdLKjYWkFUA7

Учні висловлюють свої припущення, відповівши на питання: «Що мені дасть такий метод роботи на уроках біології?», використовуючи слова:

  • навчуся;
  • дізнаюся;
  • опаную;
  • творити;
  • розвивати;
  • майбутнє (за часом).

 

VІІ. Підсумок та оцінювання учнів

Домашнє завдання

Повторити розвязок задач з генетики. Підготуватися  до виконання практичної роботи.

docx
Додано
31 травня 2020
Переглядів
1938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку