Методичні матеріали "Що таке вебквест"

Про матеріал
Матеріал "Що таке вебквест" розрахований на вчителів, класних керівників, які цікавляться та впроваджують ігрові сучасні технології на уроках та у позаурочній діяльності. Вебквест – це поєднання завдання, що містить проблему із рольовою грою. Для вирішення цього завдання учням необхідно самостійно шукати матеріали у всесвітній павутині, давати відповіді, знаходити ключі. - Це урізноманітнює навчальну діяльність учнів; - Активізує пізнавальну діяльність учнів; - Розширює сферу інтересів учнів; - Вебквест – це новітня форма навчання учнів із залученням інтернет-технологій. Саме інтернет допомагає учню знаходити необхідну інформацію, розвивати вміння аналізувати отриману інформацію, систематизувати її та вирішити поставлені задачі; - Вебквест розвиває пізнавальну діяльність учнів та форму ключові компетентності.
Перегляд файлу

Що таке вебквест

 

Вебквест (від англ. web — всесвітнє павутиння та quest — пошук, пошуки пригод). Тобто з англійської мови на російську “вебквест” (webquest) дослівно перекладається як “інтернет-вікторина”. 

Вебквест – це поєднання завдання, що містить проблему, із рольовою грою. Для вирішення цього завдання учням необхідно самостійно шукати матеріали у всесвітній павутині, давати відповіді, знаходити ключі.

 Якщо говорити про відповідність вебквесту сучасному освітньому процесу, то можна відмітити, що:

  • Це урізноманітнює навчальну діяльність учнів;
  • Активізує пізнавальну діяльність учнів;
  • Розширює сферу інтересів учнів;
  • Вебквест – це новітня форма навчання учнів із залученням інтернет-технологій. Саме інтернет допомагає учню знаходити необхідну інформацію, розвивати вміння аналізувати отриману інформацію, систематизувати її та вирішити поставлені задачі;
  • Вебквест розвиває пізнавальну діяльність учнів та форму ключові компетентності.

Визначень вебквесту декілька, але це конкретний учительський сайт / акаунт, де учитель / учителька публікує завдання вебквесту. Вчитель / вчителька самостійно добирає завдання в інтернеті, складає свої завдання і публікує їх на певному сайті у форматі квесту. Завдання чергуються у виконанні, результати оформлюються на окремій веб-сторінці або у формі проєктної роботи, або роздрукування результатів, або презентація результатів усно, або  оформлення результатів засобами Powerpoint у формі презентації.

Учні слідують заданій черговості виконання завдань, а результати оформляють на окремій веб-сторінці або у будь-якій іншій формі.

 В будь-якому випадку вебквест передбачає постановку проблемного або проєктного завдання з елементами рольової гри, для пошуку рішення якого використовується інформаційні ресурси Інтернету.

 Основоположником інтернет-вікторини - вебквест є американський професор Берні Додж, який ввів цей термін в 1995 році. Він займався впровадженням IT-технологій в навчальний процес. У 1995 році в Сан-Дієго викладачі університету Берні Додж та Том Марч розробили концепцію вебквестів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та мережі  Інтернет. Вони визначили вебквест як «формат уроків, орієнтований на запит, в якому більшість або вся інформація, з якою працюють учні, надходить з Інтернету».

 Ця технологія швидко стала популярною в США й Європі, вона полюбилась американськими та європейськими вчителями, та як  веб-квести – це дуже ефективний метод навчання, оскільки змушує учнів виконувати дослідницьку роботу і самостійно відшукувати відповіді для вирішення завдань.

 Вебквести можуть виконуватися індивідуально або групою учнів.

 Вебквести можуть бути предметні – математичний, історичний, правовий тощо, або міжпредметний, виховний.

За формою проведення – компютерні ігри; вебквести; QR-квести (спрямовані на використання QR-кодів); медіа квести (спрямовані на пошук і аналіз медіа ресурсів); квести на природі (вулиці, парках тощо); сity-квести (командні квести, що проводяться в парках, торгових центрах, метро та ін., в окремих районах міста або в місті в цілому); комбіновані.

Вебквести за режимом проведення можуть проводитися в реальному режимі, у віртуальному режимі, у комбінованому режимі.

Діяльність учнів учитель / учителька може запланувати різноманітну: дослідницьку, інформаційну, творчу, пошукову, ігрову, рольову, тематичну.

Вебквест може бути запланований як змагання залежно від характеру контактів: учні одного класу чи школи, учні одного району, учні однієї країни, учні з різних країн.

Залежно від рівня сформованих ключових компетентностей, вчитель / вчителька планує різні рівні складності завдань:  репродуктивні, репродуктивно-когнітивні, когнітивні, когнітивно-креативні, креативні.

Використовуються різні типи завдань: переказ, планування та проектування, самопізнання, компіляція, творче завдання, аналітична задача, детектив, головоломка, таємнича історія, досягнення консенсусу, оцінка, журналістське розслідування, переконання, наукові дослідження.

Якщо ви бажаєте урізноманітнити навчальну діяльність учнів на уроці або у позаурочний час, ви можете застосувати вебквести, як ігрову технологію з високим рівнем мотивації та результативності.

Вебквести можуть мати декілька рівнів – від першого до п’ятого, залежно від вашого планування та підготовки учнів, складності завдань від репродуктивних до репродуктивно-когнітивних, когнітивних та креативних.

Автори освітніх вебквестів Б. Додж та Т. Марч розробили власну класифікацію квестів за типом завдань відповідно до таксономії Блума:

  • переказ – демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката;
  • планування та проектування – розробка плану або проекту на основі заданих умов;
  • самопізнання – будь-які аспекти дослідження особистості;
  • компіляція – трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури;
  • творче завдання – творча робота в певному жанрі (створення п'єси, вірша, пісні, відеоролика);
  • аналітична задача – пошук і систематизація інформації;
  • детектив, головоломка, таємнича історія – висновки на основі суперечливих фактів;
  • досягнення консенсусу – вироблення рішення гострої проблеми;
  • оцінка – обґрунтування певної точки зору;
  • журналістське розслідування – об'єктивний виклад інформації (поділ думок і фактів);
  • переконання – схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб;
  • наукові дослідження – вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних онлайн джерел.

Джерела:

  1. https://uk.wikipedia.org/wiki/Вебквест
  2. https://bigbro.com.ua/veb-kvest-tse-shho-take-sposib-aktivizatsiyi-navchalnoyi-diyalnosti-uchniv/ Веб-квест – це що таке… Спосіб активізації навчальної діяльності учнів / Оксана Гришко
  3. Впровадження квест-технології у освітній процес [Архівовано 30 січня 2022 у Wayback Machine.]: навчальний посібник / І.М.Сокол. – Запоріжжя: Акцент Інвест-трейд, 2014. – 108 с.
  4. Сокол І. М. Квест як сучасна інноваційна технологія навчання / І. М. Сокол // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. – Рівне : РДГУ, 2013. – Вип. 7 (50). – С. 168-171.

 

docx
Додано
13 серпня 2022
Переглядів
1634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку