Методичні особливості удосконалення фізичної підготовки школярів на уроках з предмету «Захист Вітчизни».

Про матеріал
Методичні особливості удосконалення фізичної підготовки школярів на уроках з предмету «Захист Вітчизни».
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Методичні особливості удосконалення фізичної підготовки школярів на уроках з предмету  «Захист Вітчизни».

 

 

 

 

 

Склав вчитель предмету «Захист Вітчизни» ЗШ№8 Світловодської міскої ради Кіровоградської області   Рябчук Ігор Дмитрович

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

І — Вступ    1стор.

ІІ—Основна частина    2 стор.

    1.Мета курсової роботи  2 стор.

    2.Методи дослідження   2 стор.

    3.Конспект уроку «Захист Вітчизни» проведеного з учнями 10 класу    

    02.10.2019 року   5 стор.

ІІІ—Висновки   7стор.

ІV—Список використованих джерел   8 стор.

V Фото з уроків «Захист Вітчизни» 9 стор.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

  Перед сучасною школою стоїть важливе завдання забеспечення всебічного розвитку людини,розкриття її потенціалу,формування цінностей та рис необхідних для взаємодії із світом.Ці завдання відображено в Законі України «про освіту»,Державному стандарті початкової освіти,концепції Нової Української школи та інших нормативно-правових актів.

  Характерною рисою сучасної системи освіти є той факт,що традиційні методики поступово втрачають  свою ефективність.На їх місце приходять сучасні педагогічні технології,в яких закладені величезні можливості для підготовки компетентних учнів,які будуть здатними успішно розвиватися в різних соціально-професійних сферах.Виходячи з цього,педагогу потрібно знати теоретичні аспекти,а також володіти різноманітними інноваційними технологіями,та успішно застосовувати їх в освітньому процесі.

  В сучасних умовах розвитку нашої країни перед учителем постає завдання не тільки дати знання з багатьох предметів,але також виховати особистість,яка володіє такими якостями як висока громадянська позиція та патріотизм. На думку автора цієї роботи патріотичний напрямок виходить на перше місце в системі виховання сучасного молодого покоління.

  Мета цієї роботирозкрити особливості підготовки школярів щодо усвідомлення ними важливості почуття гідності громадянина своєї держави,готовності бути надійною опорою у відстоюванні державних інтересів Батьківшини.

  В цій роботі відображені форми та методи,що застосовуються на уроках предмету «Захист Вітчизни».Особлива увага надається удосконаленню фізичної підготовки школярів,що безсумнівно має прямий зв’язок з фізичним вихованням,так само як з іншими важливими предметами:Історія рідної країни,біологія,географія,основи здоров’я.

  Ця робота,на думку автора має практичне значення так як форми та методи досягнення поставленої цілі поглиблять та поширять потенціал можливостей у патріотичному вихованні школярів.

 

 

­­­

1

  Метою  моєї роботи є продемонструвати теоретично та практично  сучасний урок із предмету «Захист Вітчизни»  в загальноосвітній  школі.

  В умовах сучасних військових подій на Сході України,та початку анти-терористичної операції 2014 року,наше військове керівництво зустрілося із проблемою не тільки озброєння та оснащення ЗСУ,але  з незадовільною фізичною  підготовкою  юнаків.

  Що таке фізична підготовленість?На мою думку, це здатність людини виконувати комплекс фізичних вправ з використанням найменшої затрати сил за деякий час.Наприклад:один старшокласник може пройти смугу перешкод за 10хв,другий за 15хв,а третьому навіть не буде достатньо сил пройти всі перешкоди до фінішу.

  Тож на початку навчального року (вересень-жовтень), та на прикінці у травні в 10-11 класах,при вивченні предмету «Захист Вітчизни»,велику увагу приділяю фізично-прикладній підготовці.

   Методи дослідження.

Тема «Фізично-прикладна підготовка» складається із декількох уроків.Головним методом на початку є загально-педагогічний,який в свою чергу розділяється на словесний та наочний.Після 2-3 уроків даної теми настає черга методу фізичної вправи,і його можна розділити на Американську систему навчанняметод суворо-регламентованих вправ, метод обов’язково виконаних вправ,та Європейський метод—ігрово-змагальний.На  прикінці теми використовується метод удосконалення і закріплення рухових дій в ігровій і змагальній формі. Спеціальну систему методів,методичних прийомів фізичного виховання,форм організації занять,засобів,створену для реалізації завдань фізичного виховання визначеним складом учнів прийнято називати методикою.В кінці навчального року,коли проводяться військово-польові збори 11 класу,йде оцінювання умінь та навичок,здобутих протягом двох років.Якщо учень за два роки вивчення предмету дає позитивний результат,то це і є реалізацією методичних особливостей удосконалення фізичної підготовки школярів на уроках предмету «Захист Вітчизни».

 Загально-педагогічний метод.Самий перший урок предмету «Захист Вітчизни» —вступний.За допомогою теоретичних відомостей старшокласникам показуються презентації та відео попередніх  уроків із особистого архіву.Метою перших уроків «Захисту Вітчизни»,є адаптація юнаків та дівчат до нового предмету та до умов,які будуть

2

надані для них крім теоретичного матеріалу.У вересні на кожного учня заводиться особистий зошит,в якому від початку вивчення предмету до самого закінчення,заповнюється таблиця із показниками фізичної підготовленості юнака та дівчини.В таблиці заповнюються данні по різноманітним нормативам: біг 100 м,800м(для дівчат),1000м.для юнаків,розбірка та збірка автомату Калашникова(сек),стрільба із пневматичної гвинтівки,метання гранати в ціль та на дальність,туристична смуга перешкод.

  Метод наочності.Після теоретичного матеріалу 10-класники починають засвоювати практичний матеріал.Учень або учениця 11 класу(умовно сержант),практично показує виконання фізичних вправ.На початку уроку,після виконання гімну України,під керівництвом «сержанта» старшокласники пробігають крос до 800м.та виконують військову ранкову зарядку із вправами силової підготовки.В вересні учні ще не адаптовані до фізичних навантажень,то виконання вправ не потребує навіть середнього навантаження.Отже вересень є адаптаційним місяцем,як на уроках фізичної культури так і на уроці «Захисту Вітчизни».Кожен урок юнаки та дівчата практично ознайомлюються із майбутніми нормативами,завданнями та пристосовуються до свого першого заліку з фізично-прикладної підготовки предмету «Захист Вітчизни»

  Кожен послідовний урок приносить щось нове,тут виконання Державного гімну України, обов’язково присутній ранковий огляд учнів та наявність особистих речей в кишенях учнів,виконання нормативу з метання гранати в ціль,метання стоячи на коліні,але снаряд вже не тієї  форми,як на фізичній культурі(макет гранати Ф-1),та саме новеце туристична смуга перешкод з деякими  елементами військової смуги .

  Метод фізичної вправи.Коли учні вже ознайомлені із усіма практичними нормативами та пройшли предметну адаптацію,наступає час до практичних дій. Якщо брати Американську систему навчання,тут діє метод обов’язково виконаних вправ.Наприклад:ранкова військова зарядка,а саме крос,всі учні приймають участь,шикуються в дві-три колони їм дається регламентований час та вони повинні пробігти дистанцію, допомагаючи своїм однокласникам(допомога в несенні ОЗК,макету АК іт.д.) і разом одностроєм перетнути фініш. Тобто весь клас обов’язково пробігає крос заданої дистанції.Силова підготовка: обов’язково всі мають за регламентований час зробити однакову кількість присідань,підтягування в висі на перекладині або згинання-розгинання рук в упорі лежачи,надається час 3хв,підтягнутись 15 разів,хтось підтягнувся за 1хв,а дехто із коротким відпочинком за 5 раз підтягнувся 15 раз,але

3

вклався в регламент часу.

Метод суворо-регламентованих вправ.

1.Цей метод організується і регулюється з можливо повною регламентацією,що складається: у запропонованій програмі рухів (заздалегідь обумовлені склад рухів,порядок їхнього повторення, зміни і зв’язки один з одним); Не можна  робити вправи,які не регламентовані та порушувати порядок регламентованих вправ.

  Приклад:звичайна розминка,після вправ верхнього плечового поясу забороняється відразу розминати гомілкостопні суглоби.  Після бігу 1000м. не дозволяється складати норматив із бігу 100м,або стрибків в довжину.

2.Це відбувається за умови точного нормування  навантаження і керування його динамікою по ходу вправи,а також у нормуванні інтервалів відпочинку і суворо встановленому чергуванні їх з фазами навантаження.

  Це звичайне виконання з гирею,кросова підготовка підтягування в висі, тощо.

  Європейський метод—ігрово-змагальний. Ігровий метод я навмисно опускаю,цей метод більше підходить до молодшої та середньої ланки школярів.Зупинемося на змагальному методі.Змагальний метод застосовується у рішенні різноманітних педагогічних завдань:вихованні вольових і моральних якостей,розвитку рухових здібностей,удосконалення умінь і навичок,формуванні здатності раціонально використовувати їх в ускладнених умовах.У порівнянні з іншими методами фізичного виховання,він дозволяє пред’являти найбільш високі вимоги до функціональних можливостей організму і тим сприяти  їх найвищому розвиткові.

  Саме змагальний метод дуже часто застосовується на уроках,коли йде завдання подолати смугу перешкод.На початку,ще в вересні, старшокласники суттєво бояться подолання різноманітних перешкод,але згодом пересилюють свій страх та й  цікавість до чогось новенького бере своє ,вони із задоволенням долають перешкоди.Тут головне із першого уроку взяти результат на виконання часу кожного учня.На прикінці уроку юнаки узнають свій час на подоланні смуги перешкод,і вже кожен розуміє де були його помилки,висловлює свою думку вголос  перед  класом,каже яку перешкоду можна було зробити швидше,а де треба бути уважніше,з’являється своє «Я»,або учнівські ревнощі,чому він або вона зробили краще мене.На наступному уроці кожен хоче поліпшити свій результат.

4

Змагальний метод має також  велике значення й у вихованні моральних і вольових якостей:  цілеспрямованості,  ініціативності,  рішучості, наполегливості, здатності переборювати труднощі, самовладання, самовідданості та ін.

  Метод удосконалення і закріплення рухових дій,в ігровій і змагальній формі.Шляхом постійного повторення однакових вправ,та запам’ятовування в цілому, учні навіть не підсвідомо для себе удосконалюють та закріплюють фізичні навички.Як казала викладач анатомії та фізіології , тоді ще Дніпродзержинського технікуму фізичної культури Єренова С.Є.,нащі м’язи запам’ятовують нащі рухи. Отже із впевненістю можу сказати,що учні 11 класу краще за 10 клас пройдуть смугу перешкод,розберуть та зберуть автомат Калашникова,самостійно зроблять ранкову військову зарядку,краще метнуть гранату в ціль та взагалі виконають стройові вправи на багато краще.

  На прикінці навчального року в 11 класі проходять триденні військово-польові збори.Намагаюсь третій день провести в змагальній формі.Учень, який за підсумками всіх наданих нормативів зайняв І місце, нагороджується грамотою та сувенірною медаллю від директора школи на святі «Останнього дзвоника»,але за підсумками особистого зошита,учень або учениця який(а),яка протягом двох років значно поліпшив(ла) свій рівень фізичної підготовленості також не залишаються без уваги,вони нагороджуються почесними дипломами.

План-конспект уроку «Захист Вітчизни»

Для учнів 10 класу ЗШ№8 м. Світловодська

УРОК ПФП

Тема:подолання перешкод. Ознайомлення з елементами єдиної смуги перешкод.

Тренування в подоланні окремих перешкод.

Дата проведення: 03.10.2014року.

Мета: Навчитись подолати окремі види перешкод.

План уроку: 1. Метання гранати вціль.

2. Ознайомлення з єдиною смугою перешкод,тренування в подоланні окремих перешкод.

Хід уроку

  1. Метання гранати в ціль.

Виконується» з місця із замахом угору назад;з місця із замахом вниз назад.

Метання гранати у ціль — це складна щодо координації рухів ,цілісна вправа,яка потребує достатнього розвитку швидкісно-силових якостей юнака. Перш ніж починати вчитись метанню

5

гранат,слід провести декілька тренувань для розвитку сили м’язів плечового поясу,щоб забезпечити необхідний рівень готовності до виконання метальних рухів. Протипіхотні гранати метають із місця стоячи,з коліна,з положення лежачи,із траншеї,з люка танка і в русі. Протитанкові гранати метають із-за укриття(стоячи,з коліна,з положення лежачи),або з траншеї. Спочатку розучується техніка кидка із замахом

угору-назад(окремо частинами). Юнаки стають в одну шеренгу,з інтервалом 2-3 кроки. За командою «Замах робираз!»,права рука має бути відведена угору назад ліктем уперед,тіло прогнуте в попереку. За командою «Виконати кидок,роби — два»,відштовхнувшись правою ногою і нахиливши тулоб вперед,позначають кидок гранати. Після 2-3 повторень частин прийому частин прийому слід перейти до цілісного виконання рухів,поступово збільшуючи їхню швидкість. Потім приступити до метання по рубежах і цілях,збільшуючи відстань кидка. Наступне,слід перейти до вивчення метання гранати із замахом по дузі вниз-назад,керуючись запропонованою методикою. Вивчивши прийоми метання,юнаки тренуються метанні гранат у ціль із різних положень.

 

3.Ознайомлення з єдиною смугою перешкод і тренування в    подоланні

 окремих перешкод. Єдина смуга перешкод,призначена для подолання     горизонтальних і вертикальних перешкод індивідуально і в складі підрозділу,метання гранат на влучність. За відсутності смуги в навчальному закладі допускається проведення занять на місцевості, дообладнанній перешкодами і мішенями. Така місцевість повинна забезпечити подолання окремих природних,штучних перешкод (елементів смуги) висотою до 2 метрів різними способами (стрибки, перелітання), рух по вузькій опорі на не значній висоті(до 1 м),вистрибування із заглиблень,інші прийоми і дії.

Вправа 9. Загальна контрольна вправа на смузі перешкод виконується без зброї. Дистанція 400 м. Вихідне положеннястоячи в траншеї:метнути гранату масою 60 гр. із траншеї на 20 м,по цегляній стінці(проломах) або по площі (2,6х1м) перед стінкою (зараховується пряме попадання):при не попаданні в ціль першою гранатою продовжувати метання(не більше 3 гранат) до поразки цілі;за не попадання гранати до результату на фініші додається 5с. Вискочивши з траншеї пробігти 100м.по доріжці в напрямку лінії

6

початку смуги;оббігти прапорець і перестрибнути рів шириною 2.5м.;пробігти проходами лабиринта; подолати паркан; залізти по вертикальній драбині на другий(зігнутий)відрізок зруйнованого моста; пробігти по балках,перестрибнути через розрив і зіскочити на землю із положення «стоячи» з кінця останнього відрізка балки;подолати три щаблі зруйнованої драбини й обов’язково торкнутися ногами землі між щаблями,пробігти під четвертим щаблем;пролізти у пролом стіни;зіскочивши у траншею;пройти по сполучному ходу;вискочити із колодязя;стрибком подолати цегляну стінку;вибігти по похилій драбині на четвертий щабель і збігти по щаблях зруйнованої драбини;залізти по вертикальній драбині на балку зруйнованого моста;пробігти по балці,перестрибнути через розриви і збігти по нахиленій дошці;перестрибнути рів шириною 2м.,пробігти 20 м.,оббігти прапорець і пробігти в зворотньому напрямку 100м. по доріжці. 

 

Склав: вчитель предмету «Захист Вітчизни» ЗШ№8 Рябчук І.Д.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

 

 

ВИСНОВКИ

 На сучасному етапі освітнього процесу велике значення надається не тільки теоретичному матеріалу,але й набуттю здобувачами освіти практичних умінь та навичок відповідно до соціальних та життєвих умов нашого суспільства.Особливу роль на етапі старшої школи має вивчення предмету «Захист Вітчизни».

  При вивченні всього курсу предмету «Захист Вітчизни» старшокласники розвивають та вдосконалюють витривалість,спритність,швидкісно-силові якості,покращують свій фізичний розвиток та зміцнюють здоров’я.

 Крім розвитку та вдосконалення фізичної підготовки,учні також набувають дуже цінні моральні якості:мужність,хоробрість,готовність допомогти товаришу,здібність прийняти правильне рішення швидко в екстремальних умовах,прагнення виконати поставлену перед собою мету досконало та ін..

  Необхідно зазначити чи не найважливіше у вивченні цього предмету-виховання патріотизму,високої громадянської позиції,готовність стати на захист Батьківщини в будь-який момент.

  В процесі вивчення цього предмету учні також набувають навички

7

роботи в команді,а також пізнають основні принципи лідерства.

Не останню роль відіграє виховання є взаємоповаги,взаєморозуміння, демократизму та почуття єдності в колективі.

 

 

Список використованих джерел

 

http://www.dshv.mil.gov.ua/fizichna-pidgotovka-i-sport

 

https://studme.com.ua/156602124093/meditsina/osnovy_obschey_spetsialnoy_fizicheskoy_podgotovki_sportivnaya_podgotovka.htm

 

http://svitlosvit.com.ua/uploads/files/default/1dokument-microsoft-word-2.pdf

 

http://osupchyk.blogspot.com/p/blog-page_51.html

 

http://www.dshv.mil.gov.ua/fizichna-pidgotovka-i-sport

 

https://eenu.edu.ua/sites/default/files/Files/navchalna_programa_teoriya_i_metodika_fizichnogo_vihovannya.compressed.pdf

 

https://www.researchgate.net/publication/272385383_Metodi_fizicnogo_vihovanna

 

http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/tema-vprovadzhennya-innovatsiinikh-tekhnologii-yak.html

 

 

 

 

 

 

8

D:\Съемный диск\_YYI8d9Amt8.jpg

 

 

Ранковий огляд майбутнього солдата

 

 

 D:\Съемный диск\4O6QqHqbGTQ.jpg

 

9

D:\Съемный диск\4nYlwH09_Bk.jpg

Ранкова військова зарядка

 

 

D:\Съемный диск\hbe4Ry3CHYk.jpg

 

 

10

D:\Съемный диск\BUPFQwPH8TI.jpg

Стройова підготовка

D:\Съемный диск\18486194_1840194979634454_5340639981398355524_n.jpg

Вогнева підготовка

D:\Съемный диск\18556384_1840192969634655_1501341581738935296_n (1).jpg

 

Медико-санітарна підготовка

Смуга перешкод

D:\Съемный диск\vknFkRNuCUA.jpg

 

 

D:\Съемный диск\mpHJK_750LA.jpg

 

 

12

D:\Съемный диск\q9ZyizaIyuM (1).jpg

 

 

 

D:\Съемный диск\-DeheCAbRrI.jpg

 

 

13

D:\Съемный диск\WkgoldwxfPk.jpg

 

D:\Съемный диск\EWedM_yBTs4.jpg

 

 

 

 

14

D:\Съемный диск\AJbnIJAnxBo.jpg

 

 

 

D:\Съемный диск\fNIf-O_cEcI.jpg

 

15

 

 

docx
Додав(-ла)
Рябчук Ігор
Додано
29 березня 2020
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку