Виховна година "Дзвони Чорнобиля"

Про матеріал

Матеріал можна використовувати на уроках фізики та на виховних годинах. У розробці використані власні вірші написані через декілька років після аварії.

Перегляд файлу

Маринич М.П., 

вчитель математики, фізики та інформатики,

керівник шкільного методичного

 об’єднання природничих дисциплін

Осницької ЗОШ І-ІІ ст.,

Рокитнівського району , Рівненської обл.

 

Тема. Дзвони Чорнобиля

Мета.

навчальна: Повідомити учням інформацію про подію, що мала глобальні наслідки для всього людства

розвиваюча: Продовжувати навчати учнів профілактики захворювань, які можуть виникнути від радіоактивного випромінювання

виховна: Формувати екологічний світогляд, розвивати естетичні почуття

 

Обладнання. Емблема «РАДІОАКТИВНА ЗОНА»,

плакат з написом із Біблії:

І ЗАСУРМИВ ТРЕТІЙ АНГЕЛ,-

І ВЕЛИКА ЗОРЯ СПАЛА З НЕБА,

ПАЛАЮЧИ ЯК СМОЛОСКИП.

І СТАЛА ВОНА НА ТРЕТИНУ РІЧОК

ТА НА ВОДНІ ДЖЕРЕЛА.

 

А ЙМЕННЯ ТІЙ ЗОРІ ПОЛИН.

І СТАЛА ТРЕТИНА ВОДИ, ЯК ПОЛИН

І БАГАТО ЛЮДЕЙ ПОВМИРАЛИ,

БО ЗГІРКЛА ВОНА…

На кожному учнівському столі свічка та запальничка(сірники)

Фото 1

Тип уроку. Комбінований

Форма проведення. Лекція-вистава

Хід уроку.

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

III. Мотивація навчальної діяльності

IV. Повідомлення теми, цілей и задач уроку

VI. Підведення підсумків уроку

VII. Домашнє завдання

Виховна година

Як було сказано вище навчальний процес це не лише вивчення предмету як науки. Вчитель на уроках фізики може виховувати учня різноманітними методами. Якщо у випадку вивчення предмету на уроці виховна робота ведеться епізодично, то на виховній роботі все з точністю навпаки

 

 

 

ДЗВОНИ ЧОРНОБИЛЯ

 

Міжпредметні зв’язки: фізика (радіоактивні перетворення), хімія (хімічні елементи), біологія (біологія людини), математика (розрахунки), історія (історія КПРС, Радянського Союзу), зарубіжна література (Біблія)

Ведучий: У шістдесятих-сімдесятих роках минулого століття Радянський Союз активно розпочав будувати атомні електростанції. Керуюча у ті часи партія поставила перед народом, як завжди,  завдання – максимум. Керівник партії – генеральний секретар Л.І.Брежнєв, що любив дуже багато роз’їжджати, скрізь, де побував, з трибуни заявляв, що скоро мирний атом прийде у кожну сім'ю.

Ведуча: Всі мріяли про щось казкове. Всі йшли до «світлого майбутнього». Уявлялось воно всім , хто вірив в обіцянки-цяцянки, як щось фантастичне. «ВСЕ БУДЕ РОБИТИ ТЕХНІКА, АТОМНА ЕНЕРГІЯ, РОБОТИ». Такі фрази можна було почути, прочитати будь – де і будь – коли.

 Ведучий: Та забули люди, в тому числі вчені, що за все потрібно платити. Даремного нічого не буває. Тим більше просто так не пройшла халатність по відношенню до життя людей найбільшої за територією у світі країни.

Учень 1

Був у Комуни вождь Великий

Пророкував  уже давно

Що в кожну хату атом мирний

Прийде. І буде мов в кіно

 

Всі будуть лиш відпочивати

І все в достатку буде всім

Лиш атом буде працювати

Ну прямо рай на світі цім

 

Учень 2

І ось пройшло декілька років

Збулись слова «Старого»

Не рай, звичайно, а мороки

Прийшли на всі пороги

 

Ведуча: У XVI ст. у Франції жив МІШЕЛЬ НОСТРАДАМУС, або просто Нордам. Він працював лікарем, астрологом, лейб-медиком у короля Карла ІХ. У своєму відомому сучасним поколінням творові він писав:

квітень 1986 рік

Хвіст страшної комети запалив Землю

Люди втрачаючи волосся, шкіру і очі

Втікають в безумному страху

Із надр Борисфена.

 

Ведучий: це було 400 років тому, навіть більше. Та це не все. На дошці Ви бачите слова із Біблії (Відкриття 8 частина, 10-11 вірші). Хоч як би ми не вірили астрологам і Біблії. А влада у Радянському Союзі була за своєю ідеологією строго атеїстичною. Хоч які безпечні у тодішній Україні були перші особи держави. Та все ж мабуть не мали вони права нехтувати принципами здорового глузду. У цьому випадку ідеологія безглуздості взяла гору.

Ведуча: Аварія сталася. Та «мудра» влада вирішила свій гріх приховати. Хоча власні сім'ї старанно захистила від небезпеки. А вона була найбільшою у перші години, перші дні, тижні. Про те що буде люди могли лише здогадуватись. Та чи не знали про це високо посадовці, що мали інформацію про Хіросіму і Нагасакі, про численні випробовування, які організовували і проводили над військовослужбовцями строкової служби.

Ведучий: Люди зовсім не реагували на пророцтва, навіть тоді, коли щойно відбулася аварія, всі спокійнісінько займалися своїми справами. Засоби масової інформації Радянського Союзу лише так, ніби між іншим, згадали про аварію на атомній електростанції у місті Чорнобиль, Київської області. Та ця подія виявилася навіть дуже нерядовою.

Ведуча: в той же день загинуло багато людей від смертельної дози радіації, в першу чергу це обслуговуючий персонал, який отримав команду стояти до останнього. Лише після того, як про аварію дізналися зарубіжні засоби масової інформації, населення нашої країни дізналося і усвідомило, що сталося.

Учень 3:

З неба зірочка упала

Що біду пророкувала

Всі ж уваги не звертали

Мирний атом добували

 

В той день мирно всі гуляли

Горя, що гряде не знали

«Селюки» город копали

Деякі вже й загоряли

 

Учень 4:

В місті теж своїм займались

До параду готувались

А про те, що лихо сталось

Дуже пізно всі дізнались

Ведучий: Незважаючи на аварію, а лише на весну та на першотравневу дводенну відпустку, люди активно засаджували земельні ділянки. Згодом лікарі констатували наступне: всі, хто в ті дні перебував на відкритому повітрі тривалий час отримав цілий букет хвороб, багато із них вже померли від ракових захворювань.

Ведуча: Чи могло цього не статися? Могло, якби люди знали. Не даремно про українців кажуть, що вони мають дві вади. Перша -  якось воно буде. Друга – так хто ж знав, що воно так буде. Не лише селяни сильно постраждали від постійного перебування під радіоактивним пилом, що випадав на їхні голови. Городяни столиці, зважаючи на календарну дату, активно готувалися до чергового першотравневого параду . саме на час аварії припадав пік репетицій. Вся шкільна і студентська молодь в цей час покидала класи та аудиторії і виходила на майдани. Тижнями їх дресирували, щоб потім вони пройшли «дружними» колонами перед вище згадуваними «добродіями від влади». Тижнями їх вишколювали під радіоактивним пилом, відірвавши від навчання та роботи, щоб віддати шану ідеології партії.

Учень 5:

Та за тридев’ять земель

Люди сполошились

Взнавши наслідки страшні

Бити тривогу припустились

Учень 6:

Знали лиш чини великі

Всі «державні» чоловіки

Що нещасним і калікам

Скоро вже не буде ліку

 

Та надіялись це скрити

«Травнем» голови дурили

Потім, щоб свій гріх «замити»

«За бугром» грошей просили

 

***

Ведучий: Як же уявити собі, що таке радіація? Детальніше про це послухайте розповідь вчителів фізики та біології…

Вчитель фізики розповідає про природу радіоактивного проміння,

Про дію його на людський організм розповідає вчитель біології ( про вплив на покоління)

 

Учень 7:

Атом «мирний» ми відкрили

Струму добути багато хотіли

Та результат лиш кара Божа

А тут ніхто не допоможе

 

«Полинь гіркую» споживаєм

Спастись від неї як? Хто знає?

І хоч до Криму виїжджаєм

Всяк безліч недуг має

 

Хворих в нас вже не третина

Постраждала кожна людина

Страшною стала «трава Полину»

Стогне від болю Україна

 

Постраждав всяк молодець

Щитовидці рак вінець

Цезій стронцій і свинець

А ще йод і всім …кінець.

 

 

Розповідь вчителя фізики про те, як захистити себе від дії радіоактивного проміння в умовах радіоактивно забрудненої території. Працівник місцевої лікарні розповідає про те, як можна вивести радіонукліди з організму.

Домашнє завдання: Ознайомитись із інтернет-матеріалами про аварію на ЧАЕС

 

1

 

docx
Додано
6 січня 2018
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку