Методичні рекомендації для педагогів закладів дошкільної освіти щодо організації освітньої діяльності в укритті

Про матеріал
Методичні рекомендації розроблені для педагогів закладів дошкільної освіти в укритті під час повітряної тривоги. Вони допоможуть організувати освітній процес з дошкільниками у надзвичайних умовах, відволікти малюків від тривожних думок.
Перегляд файлу

Методичні рекомендації для педагогів закладів дошкільної освіти

щодо організації освітньої діяльності в укритті

 

Під час перебування дітей в укритті завдання педагога - підтримувати у дитячому колективі психологічну рівновагу та спокій. Разом з тим вихователь повинен максимально дотримуватись всіх звичних режимних моментів для малюків.

У випадку сигналу повітряної тривоги в ранкові години педагогам доцільно організувати ранкову гімнастику з віршованим супроводом (коли використання музики неможливе). Важливо, щоб вихованці під час виконання вправ торкалися частин свого тіла, наслідували рухи та звуки знайомих тварин, стоячи у колі, щоб бачити очі один одного та дорослого, відчувати підтримку навколишніх. Вихователю доцільно підготувати та навчитися використовувати прості у використанні музичні  інструменти, як от бубон, маракас, брязкальця та ін. та застосовувати їх у роботі з дітьми.

Під час освітнього процесу педагоги можуть використовувати різноманітні інтернет-ресурси для слухання музики, перегляду пізнавальних сюжетів та мультфільмів. Весь пропонований дітям матеріал вихователі попередньо переглядають і використовують відповідно до вікових особливостей малюків.

Варто пропонувати дітям малювати, розфарбовувати; переглядати дитячі ілюстровані книжки; слухати (заучувати, переказувати) казки, вірші, оповідання, малі фольклорні жанри; розучувати пальчикові ігри, фізкультхвилинки та хвилинки релаксації. (Додаток1).

Важливо підготувати для роботи з дітьми різноманітні:

  • дидактичні ігри;
  • мовні вправи;
  • вправи для психогімнастики;
  • практичний матеріал для елементарної дослідницької діяльності;

-    атрибути для творчих ігор малюків.

Вихователь повинен пильно стежити, щоб жодна дитина не залишилася поза його увагою, пропонувати вразливим малюкам улюблений вид діяльності, намагатися максимально відволікти вихованців від тривоги та переживань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                             Додаток 1 .

 

1.Слухання казки Колобок  із колективним повторенням пісеньки Колобка (Чи будь якої іншої, відповідно до програмних вимог, де повторюються віршовані рядки – Коза-дереза, Котик і півник, Зайчикові хатка та ін.).

2. Малювання:

                         квітів у вазі, на галявині;

                         домашнього улюбленця;

                         казкового героя;

                         найкращого друга;

                         членів сім’ї;

                         миру, патріотики та ін.

3. Пізнавально-дослідницька діяльність :

змішувати кольори на палітрі, чи у склянці з водою;

дмухати у склянку з водою через соломинку чи трубочку;

маніпулювати з піском ( сухим та вологим) та ін.

4. Розвиток логічного мислення:

порівняння геометричних фігур (за висотою, довжиною, величиною, кольором);

складання задач за картинками;

відгадування загадок;

групування речей за спільними ознаками.

5. Розвиток мовлення:

промовляння чистомовки, скоромовки;

розучування народної гри («Подоляночка», «Мак», «Василечку» та ін.);

римування.

 

 

                                                 

doc
Додано
19 січня 2023
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку