Методичні рекомендації для вихователів по роботі з сім'єю
«Історія моєї родини»
На своєму багаторічному досвіді переконалася, що для встановлення взаємовідносин між батьками і дітьми, для успішного вирішення ними спільних завдань в процесі спільної діяльності дуже ефективні такі форми такі форми співпраці як складання сімейних свят, альбомів.
Як показало обстеження, така форма роботи була дуже сучасні. Мало хто з дітей і батьків знав свій родовід. Щоб допомогти вихователям і сім'ї, психолог дошкільного закладу розробив питання для проведення бесід з дітьми, з метою складання історії своєї сім'ї:
В результаті, дитина могла не тільки переказати все, що дізнався від дорослих, але й «відчути» особливість того часу, коли його бабуся була молодою, а мама - маленькою дівчинкою, познайомитися з іграми, в які вони грали і самому пограти в них, намалювати одяг, в якому вони ходили і т. д. Дитина із задоволенням розповіла в групі про життя родини і уважно послухала аналогічні розповіді товаришів. Історія кожної сім'ї оформляється у вигляді саморобних книжок, які, за відгуками батьків, стали сімейними реліквіями.
Ми розробляємо також і тематичні рекомендації для батьків «Подорож у минуле сім'ї». Їх мета - допомогти дитині краще пізнати історію своєї родини, її традицій.
«Наш сімейний альбом»
Розкажіть дітям про своє дитинство. Візьміться розглядати разом з ним ваш сімейний альбом. Поясніть, хто зображений на старих фотографіях, розкажіть, ким вони доводяться дитині. Варто звернути увагу на одяг, взуття, побут і інші характерні особливості людей на фотознімках.
«Будинок і кімнати батьків»
Розкажіть дитині, в які ігри ви грали в дитинстві, які тоді були ігри та забави. Знайдіть фотографію вашої школи, будинку, в якому ви жили, фотографію свого двору. Спробуйте порівняти обстановку кімнати вашого дитинства з обстановкою кімнати своєї дитини.
«Сімейні реліквії»
Обов'язково розкажіть дітям про сімейні реліквії, ікони, дідусеві медалі і ордени, незвичайну стару вазу, старі листівки. Можна віддати дитині якусь не дуже коштовну дрібничку - звісточку з далекого (для дитини) минулого.
«Історія нашого роду»
Діти повинні знати походження свого роду. Бажано ознайомити їх зі значенням їх імен та історією походження прізвища.
«Історія нашої сім'ї»
Познайомте дітей з історією освіти вашої родини, розкажіть де жили ваші бабусі-дідусі, мами і тата, в яких містах вони зустрілися і як вийшло так, що ваша сім'я опинилася у вашому місті.
«Цікаві історії з життя»
Згадайте, як ви чекали появи дитини, як вибирали для нього ім'я. Розкажіть якісь кумедні випадки з його життя в перші рік-два, разом подивіться його перші фотографії. Спробуйте намалювати вашу генеалогічно - історичне дерево і вклеїти туди фотографії ваших родичів.
Під керівництвом дорослих діти збирали фотографії своїх близьких, уважно слухали і запам'ятовували спогади мам і тат, навіть складали генеалогічне древо. Для зближення і взаєморозуміння батьків з дітьми намагалися проводити родинні свята. Під час таких свят виготовлялися спільні роботи батьків і дітей.
Ми продовжуємо працювати з сім'єю і це допомагає нам добиватися узгодженості та єдності дій у системі «вихователь - дитина - сім'я»