Методичні рекомендації "Музейна педагогіка"

Про матеріал

Матеріали зі створення музейної експозиції у школі та важливість пізнавального, естетичного, розумового і творчого розвитку дітей, шляхом залучення їх до історичної і культурної спадщини.

Перегляд файлу

МУЗЕЙНА  ПЕДАГОГІКА

 

Школа працює над проблемою музейної педагогіки. Ця робота розпочалася зі створення шкільного краєзнавчого музею, який працює із 2009 року. Вивчаючи різні джерела, творча група вчителів дійшла думки, що музейна педагогіка – це інноваційна педагогічна технологія, яка базується на інтеграції суспільно-гуманітарних наук: історії, музеєзнавства, культурознавства, соціології, психології, філософії та сприяє розвиткові творчих здібностей учнів.

 Перед педагогічним колективом стояло питання: «Як зробити музей і цікавим і живим для сучасної дитини?» Дитини, зіпсованої впливом телебачення, комп’ютерних ігор і технологій тощо. Відповідь була така: треба здивувати, залучити до самостійної роботи, творчості, дати можливість зрозуміти свою значущість в очах однолітків.

 Створення такого музею – це результат довгострокового проекту, в якому брали участь учні, вчителі, батьки. Кожен клас працював у певному напрямі пошукової роботи протягом року. А потім учні з гордістю представили свій пошуковий матеріал, який був представлений у експозиційних розділах:

 Найдавніше минуле краю

 Історія села Великі Бубни

 Етнографічний розділ

 Велика Вітчизняна війна

 Голодомор 1932-1933 років

 Село славне людьми

 А все починається від шкільного порогу

Шкільний музей – могутній засіб для різних напрямів виховної роботи. Своєрідний, культурноосвітній простір. Його використовують для різних видів навчальної, наукової, індивідуальної та масової роботи в школі. Музей планує оновлювати види роботи. У перспективі – робота учнів над проектами нових експозицій, таких як «Гордість школи – її випускники», «Материнська доля».

Серед напрямів роботи (крім традиційних – пошукової, екскурсійної) організація зустрічей із цікавими людьми, фотовиставки, виставки малюнків. Діти охоче і з цікавістю беруть участь у музейних справах.

  При шкільному музеї систематично здійснюється пошукова діяльність. Пошук завжди супроводжується науково-дослідною діяльністю, у результаті якої в учнів розвиваються допитливість, цілеспрямованість, ініціативність, організованість. Пошук захоплює. Пошукова робота – це альтернатива бездуховності.

 Музейна педагогіка визначає модель становлення творчої особистості як піраміду, в основі якої – гуманітарна людина зі своєю сукупністю творчих запитів, здібностей, мотивів. Учень досліджує проблеми пов’язані з історією села, країни. Народжується національна свідомість, що сприяє неупередженому ставленню до інших культур, розумінню ролі та місця національного у світовій загальнолюдській цивілізації.

Ми залюбки будемо продовжувати вивчати історію нашого краю. А ще твердо знаємо, що, досліджуючи спадщину наших предків, зберігаючи їхні традиції, ми піклуємося, насамперед,               про духовність нашого майбутнього.

 Музейна педагогіка – це могутній засіб самоствердження особистості.

 

docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку