Методичні рекомендації: "Організація роботи на географічному майданчику."

Про матеріал

Копіювати МОЇ матеріали, опубліковані на сайті, допускається лише зі згоди МОЄЇ!!!

Програма шкільного курсу географії передбачає практичні роботи та навчальні екскурсії, проводячи які, доцільно максимально використовувати місцевий краєзнавчий матеріал. Учитель також може з урахуванням умов школи проводити додаткові екскурсії та практичні роботи, що допомагають навчати учнів прийомам спостереження за елементами погоди в класі за моделями приборів, адже основна частина роботи здійснюється у природі, на географічному майданчику.

Перегляд файлу

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ

НА ГЕОГРАФІЧНОМУ МАЙДАНЧИКУ

 

Географія — єдина з шкільних дис­циплін, яка вивчає природу і госпо­дарство нашої країни в усій різно­манітності та взаємодії, вона має винятковий вплив на формування національно свідомого громадяни­на, дбайливого господаря, грамот­ної, компетентної людини. Отже, одним із головних завдань шкільної географії сьогодні є уміння застосу­вати набуті географічні знання в по­всякденному житті, включаючи пра­вила поведінки в природі, адаптацію до умов території проживання, ро­бити оцінку природної, господарсь­кої, екологічної обстановки.

Програма шкільного курсу геогра­фії передбачає практичні роботи та навчальні екскурсії, проводячи які, доцільно максимально використо­вувати місцевий краєзнавчий ма­теріал. Учитель також може з ура­хуванням умов школи проводити додаткові екскурсії та практичні роботи, що допомагають навчати учнів прийомам спостереження за елементами погоди в класі за моде­лями приборів, адже основна части­на роботи здійснюється у природі, на географічному майданчику.

Управління роботою метеорологіч­них і фенологічних спостережень учнів має за мету розвиток інтересу до пізнання довкілля, дослідницької діяльності, набуття практичних умінь. Досягнення цієї мети дозволяє педагогу використати різноманітні інноваційні форми, методи та прийоми організації роботи з учня­ми: групові та індивідуальні шкільні проекти, творчі конкурси, моделю­вання та виготовлення саморобних приладів, конференції, соціологічні опитування та ін.

При цьому пріоритетне значення на­дається формуванню ключових життєвих компетентностей, зміст яких відкриває можливості для використання оптимального сполучення сучасних продуктивних методик.

У зв'язку з необхідністю відтворення географічних майданчиків та організації на їх базі теоретичної і практичної роботи з учнями,  пропонуються методич­ні рекомендації з цієї проблеми:

 

І.Завдання організації роботи з учнями на географічному майданчику:

 

1.  Підвищення якості знань учнів з географії.

2. Формування свідомого засто­сування здобутих географічних знань у повсякденному житті.

3.  Активізація пізнавальної компе­тентності учнів.

II.Орієнтовний перелік навчального географічного обладнання:

 

Використовуються прилади, розта­шовані на навчальному майданчику та в географічному кабінеті: метеобудка; термометри; опадомір; барометр-анероїд; гномон; гігрометр; флюгер; психрометр; сонячний годинник; анемометр; снігомірна рейка; тер­мометр ґрунтовий; румбічне кільце; ящик з піском та ін.

 

III.Етапи організації роботи на географічному майданчику:

 

1.  Створення (обновлення) геогра­фічного майданчика.

2. Організація навчально-виховної діяльності учнів з використан­ням географічного майданчика.

3.  Застосування.

4.  Створення портфоліо.

 

IV.Специфіка змісту та струк­тури роботи учителя гео­графії щодо використання географічного навчального комплексу:

 

1. Взаємозв'язок усіх форм органі­зації навчально-виховного про­цесу: уроки; екскурсії; практичні роботи; самостійна домашня ро­бота; факультативи; гуртки; нау­ково-дослідницька робота та ін.

2.  Систематичність використання на географічному майданчику.

 

V.Зміст і структура роботи щодо організації спостережень за погодою:

 

1. Вивчення призначення та будо­ви приладів.

2. Навчання учнів прийомам робо­ти з приладами.

3. Навчання учнів прийомам ме­теорологічних та фенологічних спостережень.

4. Навчання учнів прийомам спо­стережень.

5. Навчання моніторингу спосте­режень.

6. Залучення матеріалів спостере­жень учнів до системи теоретич­них знань.

7. Залучення учнів до наукової, до­слідницької роботи.

 

VI.Орієнтовний зміст портфоліо:

 

1. Календарі спостережень з оброб­леними даними.                       

2. Календарі місцевих прикмет погоди.                                        

3. Фотоконкурс «Хмарка-мандрівниця».                                      

4. Шкільні стенди «Погода сьо­годні».                                     

5. «Прогноз погоди на завтра».      

6. Фенологічні вірші.                    

7. Фенологічні малюнки.              

8. Фенологічні оповідання.           

9. Фенологічні казки.

10.Саморобні прилади для метео­рологічних спостережень.   11.«Порівняльний аналіз прогнозування погоди з використанням візуальних методів та метеорологічних приладів».

12.«Розробка і проведення соціологічного опитування школярів та учнів початкових класів стосовно їхнього ставлення до метеорологічних та фенологічних спостережень».                         

13.«Розробка і проведення соціо­логічного опитування дорослих стосовно прогнозування погоди за народними прикметами».     

14. Перелік літератури для учнів.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
7 квітня 2023
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку